Besvaret June 28, 2015 Så er Mariys ved at lære, at det er en fordel at bruge potten, når han skal lave stort, for så gør det nemlig ikke ondt.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 28, 2015 Noah fandt 4 små flaskebakker i dag, og dækkede bord os. Herefter kravlede han op på hans stol, og var klar til at spise :biglove Mor var solgt, og så måtte vi lige sætte os alle 4 og dele en kiks :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2015 Så står den på besøg i Børnehaven i dag... både Luna og mor er meget spændt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2015 Så står den på besøg i Børnehaven i dag... både Luna og mor er meget spændt! God fornøjelse! :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2015 Så har Marius kun 14 dage tilbage i dagpleje :boo Synes det er så trist vi skal sige farvel til hende lige om lidt... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2015 Noah fandt 4 små flaskebakker i dag, og dækkede bord os. Herefter kravlede han op på hans stol, og var klar til at spise :biglove Mor var solgt, og så måtte vi lige sætte os alle 4 og dele en kiks :kuller Nuttet! :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2015 Så har Marius kun 14 dage tilbage i dagpleje :boo Synes det er så trist vi skal sige farvel til hende lige om lidt...Lasse har sagt farvel til sin i dag. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2015 Så har Marius kun 14 dage tilbage i dagpleje :boo Synes det er så trist vi skal sige farvel til hende lige om lidt... Jeg har også helt ondt i maven over at det her er Lucas' sidste uge i vuggestuen :( Øv, jeg synes det er hårdt :( :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2015 :kram til jer. Må indrømme jeg er rigtig glad for at Silke Elia har fået lov til at vente til november med børnehavestart, selvom jeg tror det bliver lige så hårdt alligevel. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2015 lucas har sidste dag i sin dagpleje i morgen inden han skal starte i børnehave på onsdag.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2015 Godt besøg hos børnehaven i dag, er sikker på at hun kommer til at trives efter opstarten. Men puha jeg er glad for at hun først skal starte til august. De har indtil sommerferien gik i gang i denne uge været 33 børn på hendes stue, nu skal mange videre til overgangs stuen, så de er kun 15 på stuen til august, hvilket er mere normalt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2015 Er så stolt af Marius som efterhånden har lært at stort skal laves på potten :yay Og så gør der nemlig ikke ondt mere, da det ikke skal presses ud i bleen mere :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2015 Virkelig god mavefornemmelse efter besøg i børnehaven i dag! Luna var total opslugt af det hele og sad og lavede perler imens pædagogen og jeg fik en snak. Er sikker på at det bliver rigtig godt når hun er kørt ordenligt ind (til August) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2015 Havde jo ellers et godt indtryk af børnehavnen i går, dog tænkte jeg lidt wow, da jeg så legepladsen, men slog det hen som værende mor-bekymringer og er sikker på at pædagoerne ved hvad de gør og jo ikke har "dødsfælder" på legepladsen. Da jeg så snakker med min mand i går, da vi skal sove, viser det sig at han faktisk er oprigtig bekymret for nogle af tingene på legepladsen og at han faktisk er helt i tvivl om vi sender hende det rigtige sted hen <_< Så skal jeg lige love for at hormonella mor her fik åbnet op for sluserne :boo Jeg bliver bare nødt til at tro på at der er styr på det, alle vi har snakket med siger det er en god børnehave, men det er bare lidt underligt, hvis man ikke selv er helt tryg.... Jeg tror dog også på at man skal give ting en chance og føler det vil være lidt en overreaktion, at sætte himmel og helved i bevægelse for at finde et andet sted, her en måned inden hun skal starte. Det skal siges at hverken min mand eller jeg har gået i børnehave og er ikke "børnehave-mennesker" og det spiller nok også ind. Der var bare så mange ting vi ville ønske vi havde gjort anderledes hvis vi ikke havde været så ubekymret omkring opskriving osv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2015 Havde jo ellers et godt indtryk af børnehavnen i går, dog tænkte jeg lidt wow, da jeg så legepladsen, men slog det hen som værende mor-bekymringer og er sikker på at pædagoerne ved hvad de gør og jo ikke har "dødsfælder" på legepladsen. Da jeg så snakker med min mand i går, da vi skal sove, viser det sig at han faktisk er oprigtig bekymret for nogle af tingene på legepladsen og at han faktisk er helt i tvivl om vi sender hende det rigtige sted hen <_< Så skal jeg lige love for at hormonella mor her fik åbnet op for sluserne :boo Jeg bliver bare nødt til at tro på at der er styr på det, alle vi har snakket med siger det er en god børnehave, men det er bare lidt underligt, hvis man ikke selv er helt tryg.... Jeg tror dog også på at man skal give ting en chance og føler det vil være lidt en overreaktion, at sætte himmel og helved i bevægelse for at finde et andet sted, her en måned inden hun skal starte. Det skal siges at hverken min mand eller jeg har gået i børnehave og er ikke "børnehave-mennesker" og det spiller nok også ind. Der var bare så mange ting vi ville ønske vi havde gjort anderledes hvis vi ikke havde været så ubekymret omkring opskriving osv. :kram Hvad er det for nogle "dødsfælder"? :unsure Altså jeg skal også lige trække vejret en ekstra gang, når jeg ser legepladsen i Mars børnehave. Og jeg er heller ikke selv børnehave barn ;) Men Brian er helt tryg. "Ja, han slår sig lidt, men det lærer han af, og han skal nok klare den". I Mars børnehave er der blandt andet en mega høj bakkeskrænt med et reb, som de kan klatre op (og i den grad falde ned!) af. Faktisk generelt mange høje skranter og ting, man kan hænge i. Pædagogerne virker stolte af det, og fortæller at det virkelig udfordrer børnene. :) Så jeg prøver at finde tryghed i det.Men måske er det noget helt andet hos jer, det ved jeg jo ikke :unsure PS. I vores børnehave må man bruge legepladsen efter luk. Det hjalp mig en del, at vi tog derover, så jeg kunne se Mar lege og selv "inspicere" lidt ;) Selvom den skrant der godt nok skræmmer mig lidt :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2015 :kram Hvad er det for nogle "dødsfælder"? :unsure Altså jeg skal også lige trække vejret en ekstra gang, når jeg ser legepladsen i Mars børnehave. Og jeg er heller ikke selv børnehave barn ;) Men Brian er helt tryg. "Ja, han slår sig lidt, men det lærer han af, og han skal nok klare den". I Mars børnehave er der blandt andet en mega høj bakkeskrænt med et reb, som de kan klatre op (og i den grad falde ned!) af. Faktisk generelt mange høje skranter og ting, man kan hænge i. Pædagogerne virker stolte af det, og fortæller at det virkelig udfordrer børnene. :) Så jeg prøver at finde tryghed i det. Men måske er det noget helt andet hos jer, det ved jeg jo ikke :unsure PS. I vores børnehave må man bruge legepladsen efter luk. Det hjalp mig en del, at vi tog derover, så jeg kunne se Mar lege og selv "inspicere" lidt ;) Selvom den skrant der godt nok skræmmer mig lidt :unsure Her er der også høje skrænter/bakker, hvor der så er træer der vokser, så der er trærødder der stikker op hist og her, så man nemt snubler over, C gjorde det blandt andet under besøget, men på vej op af bakken, min mand tænker så hvad sker der hvis det er på vej nedad. Men generelt er det og så at legepladsen er giga stor og går rundt om huset, og vores DP, der havde C med på besøg deroppe i sidste uge, var sådan lidt: hvordan kan de holde øje med alle børnene. Da vi var der, var jeg så ekstra obs på at holde øje med hvor mange voksne, der var ude sammen med børnene og at de var i begger ender af legepladsen, men min mand var åbenbart ikke helt tryg ved det alligevel. Jeg forstår så heller ikke at man ikke har delt legepladsen op, så de to stue med de store børn (Sommerfuglene - indflyvning til skole) er adskilt fra de to små stuer (Larverne). Der hvor det virkelig viser sig, er at de kan køre rundt på mooncars på hele legepladsen og flere gange i går måtte vi springe til side, når der kom en 5årige med fuld fart fra den anden ende af legepladsen, som min mand siger, det gør jo ikke bare ondt, det kan de små brække benene ved at blive ramt af. Og legepladsen virker generelt meget indrettet efter de store børn. Det virker som nogle fjollede ting når jeg skriver det og jeg var jo også sådan lidt i går, at nå men sådan er det jo og det er bare mig som mor, og at børn skal have lov at slå sig. Jeg blev bare virkelig rystet over, at min mand ikke har det lidt, ligesom du siger Brian har det, for det havde jeg ærgelig talt regnet med. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 1, 2015 Har fået bestilt afskedsgave til Marius dagpleje. Synes næste fredag kommer alt for tæt på :boo Heldigvis tyder det på, at Julius skal gå i legestue gruppe med hende :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 1, 2015 Jeg hader at Lucas hver anden dag ikk sover til middag i vs :( de prøver, men ca hver anden dag lykkes det ikk, og han ER altså ikk klar til at slippe luren. I går sov han til middag og var dejlig frisk og i hopla hele eftermiddagen. Faldt så først i søvn halv 9, og vågnede kl 6 i morges. Nu er han så lige faldet i søvn siddende op af mig <_< ej men for h... Hva gør jeg så lige? Tænker jeg må vække ham om en time, og så håbe resten af dagen går ok, og at han kan falde i søvn i aften. Men det er godt nok træls! Regnede med vi rigtig skulle hygge os i eftermiddag bare ham og mig, nu hvor Jacob har sent fri i dag, men nu sidder vi så i sofaen.. <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 1, 2015 Jeg hader at Lucas hver anden dag ikk sover til middag i vs :( de prøver, men ca hver anden dag lykkes det ikk, og han ER altså ikk klar til at slippe luren. I går sov han til middag og var dejlig frisk og i hopla hele eftermiddagen. Faldt så først i søvn halv 9, og vågnede kl 6 i morges. Nu er han så lige faldet i søvn siddende op af mig <_< ej men for h... Hva gør jeg så lige? Tænker jeg må vække ham om en time, og så håbe resten af dagen går ok, og at han kan falde i søvn i aften. Men det er godt nok træls! Regnede med vi rigtig skulle hygge os i eftermiddag bare ham og mig, nu hvor Jacob har sent fri i dag, men nu sidder vi så i sofaen.. <_<Øv, hvad endte det med? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 1, 2015 Silke Elia har været uden ble siden jeg hentede hende kl. 15 i dagpleje. Hun startede ud med at bade on/off til kl. 16.30 i badedragt, hvor hun muligvis har tisset. Så fil hun underbukser og t-shirt på. Der gik ikke længe, så tissede hun i bukserne. Men næste gang tissede hun kun en lille smule i bukserne, lige før vi skulle spise, mens hun sagde 'tiiiis' og løb ind på potten, hvor hun tissede færdig :yay Resten af aftenen ingen tis/uheld. Og hun har i dag siddet på potten flere gange end det sidste år. Nu skal det altså være mens det er godt vejr. Vores dagplejer er heldigvis helt med på det. Var ellers meningen det først var i uge 29-30, hvor vi har ferie. Men man ved aldrig om det gode vejr fortsætter. I morgen har vi fri, så det bliver spændende :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 1, 2015 Øv, hvad endte det med?Han sov næsten halvanden time, vågnede af sig selv lidt i 5. Men han havde godt nok svært ved at vågne, så han pylrede en time og ville ikk rigtig have aftensmad. Han fik en klatkage, og kikkede op bagefter og har været i hopla hele aftenen. Nu er jeg lige gået ind for at putte ham, så jeg er spændt på hvor lang tid det tager før han sover :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 1, 2015 Silke Elia har været uden ble siden jeg hentede hende kl. 15 i dagpleje. Hun startede ud med at bade on/off til kl. 16.30 i badedragt, hvor hun muligvis har tisset. Så fil hun underbukser og t-shirt på. Der gik ikke længe, så tissede hun i bukserne. Men næste gang tissede hun kun en lille smule i bukserne, lige før vi skulle spise, mens hun sagde 'tiiiis' og løb ind på potten, hvor hun tissede færdig :yay Resten af aftenen ingen tis/uheld. Og hun har i dag siddet på potten flere gange end det sidste år. Nu skal det altså være mens det er godt vejr. Vores dagplejer er heldigvis helt med på det. Var ellers meningen det først var i uge 29-30, hvor vi har ferie. Men man ved aldrig om det gode vejr fortsætter. I morgen har vi fri, så det bliver spændende :) Hvor er det godt! Hun er da sej, at hun sådan kunne holde det meste inde og tisse færdig på potten :yay Det er altså også bare med at gribe chancen når vejret er godt, for så ER det altså bare nemmere :) vi øver også de her dage, så jeg er spændt på hvornår Lucas er klar til helt at smide bleen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 1, 2015 Har fået bestilt afskedsgave til Marius dagpleje. Synes næste fredag kommer alt for tæt på :boo Heldigvis tyder det på, at Julius skal gå i legestue gruppe med hende :gladDet er frygtelig hårdt pludselig at skulle sige farvel til dem der har tilbragt så mange timer med ens dyrebareste, og som bare kender ens barn ud og ind! Vi skal sige farvel til vs på fredag, og jeg har det SÅ dårligt over det! :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 1, 2015 Han sov næsten halvanden time, vågnede af sig selv lidt i 5. Men han havde godt nok svært ved at vågne, så han pylrede en time og ville ikk rigtig have aftensmad. Han fik en klatkage, og kikkede op bagefter og har været i hopla hele aftenen. Nu er jeg lige gået ind for at putte ham, så jeg er spændt på hvor lang tid det tager før han sover :)Håber ikke det bliver alt for besværligt! Men kender godt det for mig selv, hvis jeg har taget en middagslur; så kan man altså nemt være lidt rundt på gulvet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 1, 2015 Hvor er det godt! Hun er da sej, at hun sådan kunne holde det meste inde og tisse færdig på potten :yay Det er altså også bare med at gribe chancen når vejret er godt, for så ER det altså bare nemmere :) vi øver også de her dage, så jeg er spændt på hvornår Lucas er klar til helt at smide bleen :)Ja, synes også det var så sejt! :yay Er spændt på hvordan det går i morgen. Men ja, det er altså hundrede gange nemmere i dette vejr. Satser på vi får blefri børn inden længe :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites