TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Aksel, 4.20 er altså alt for tidligt. Gaaaab

Del dette indlæg

Alt før 6 er bare ikke i orden <_< små svindlere... :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alt for tidligt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og det er så tredje dag i træk. Bandit. Mor er træt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej puha aksel - det er ik go stil! Specielt på en lørdag.... Kan du ik håbe på en tidlig og lang middagslur ham?

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 dage uden ble til elin uden uheld!

Og hun var endda både med ved købmanden, frisøren - jeg sku klippes, og så et smut på biblioteket .. Men der sagde jeg også til hende at hun SKULLE gå med ned på toilet ( eller jeg havde så taget hendes potte med - ja det er rigtig, jeg har potte med på bibliotek... :lolhit ... Men jeg ved at hun går i baglås ved toilettet...)

Men så fik hun heldigvis også tisset lidt. Jeg er nemlig lidt bange for at hun går og holder sig...

Men jeg er simpelthen så stolt af hende... Jeg havde virkelig ik regnet med at hun ville være så go til at sige til... Hvor er jeg glad for at jeg gik efter min mavefornemmelse og ik hørte på dp'er ...

Og hvis der kommer tilbagefald tager vi det med til den tid!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor synes det er alt for tidligt vi er i gang med "sutten hører til i sengen", så det er ikke alle mødre ;)

Det samme med min mor- hun er sikker på, at Me. Skal have sutten til hun bliver 5! Måske fordi det havde hendes mor :whistling Jeg er ikke helt enig i den sag, jeg håber vi kan få hende til at slippe den snart, men det ser ikke så godt ud. Hun er virkelig glad for den :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 dage uden ble til elin uden uheld!

Og hun var endda både med ved købmanden, frisøren - jeg sku klippes, og så et smut på biblioteket .. Men der sagde jeg også til hende at hun SKULLE gå med ned på toilet ( eller jeg havde så taget hendes potte med - ja det er rigtig, jeg har potte med på bibliotek... :lolhit ... Men jeg ved at hun går i baglås ved toilettet...)

Men så fik hun heldigvis også tisset lidt. Jeg er nemlig lidt bange for at hun går og holder sig...

Men jeg er simpelthen så stolt af hende... Jeg havde virkelig ik regnet med at hun ville være så go til at sige til... Hvor er jeg glad for at jeg gik efter min mavefornemmelse og ik hørte på dp'er ...

Og hvis der kommer tilbagefald tager vi det med til den tid!

Hvor er Elin dygtig :loveshower Der giver et helt nyt barn når den ble forsvinder :blink jeg troede jo vi skulle have 2 blebørn i en lang periode :p Det ser så sjovt ud når den store blemås forsvinder :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er Elin dygtig :loveshower Der giver et helt nyt barn når den ble forsvinder :blink jeg troede jo vi skulle have 2 blebørn i en lang periode :p Det ser så sjovt ud når den store blemås forsvinder :D

tak Louise!

Ja det var jeg nemlig også bange for at vi sku ha to blebørn på en gang, og jeg ved også godt at det kun er 2 dage - men man bliver jo nødt til at tro på det.

Jeg har også haft det sådan, at det er nu der er tiden og overskuddet til det og til at være opmærksom på om hun har fået tisset osv. Så jeg håber at når lillebror kommer, så er det kørt rimelig godt ind.

Men ja, det ser virkelig underligt ud med den lille numse uden airbag ..,

Hvordan gjorde i med Melissa?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror generelt at det er en universel lov i alverdens kvinders hjerne at de SKAL have en mening om børn, børns udvikling og opdragelse... Og den lov skider højt og helligt på om man har spurgt om råd...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej puha aksel - det er ik go stil! Specielt på en lørdag.... Kan du ik håbe på en tidlig og lang middagslur ham?

Jo, håber på det.

Han har rodet med søvnen lidt tid. Tror han er vildt overtræt og ikke rigtig kan komme ud af det igen. Det dårlige mønster med søvnen startede lidt før, men denne uge har vi fået helt ny hverdag pga min mands arbejde, så det har nok ikke ligefrem hjulpet på det.

Og så kunne vi lige se at der er to tænder på vej

Del dette indlæg

Annonce ♥

W har sovet enormt dårligt i nat, så jeg har ladet ham sove (vi plejer at vække senest 7:30, han vågner oftest klokken 7). Og han sover stadigvæk!! Wow!

Jeg tror middagsluren ryger i dag ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noah har nu lært at puste sæbebobler og er blevet så høj, at han kan åbne døren til hans værelse. Hvor er min baby blevet af?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har taget siden af Ediths tremmeseng idag og det gik rigtig fint med at putte til lur :) Store pige altså :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har for første gang hørt Pixie bede om at få skiftet ble :O det har hun aldrig gjort før.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Elliot har sovet 4 timers lur nu... :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

tak Louise!

Ja det var jeg nemlig også bange for at vi sku ha to blebørn på en gang, og jeg ved også godt at det kun er 2 dage - men man bliver jo nødt til at tro på det.

Jeg har også haft det sådan, at det er nu der er tiden og overskuddet til det og til at være opmærksom på om hun har fået tisset osv. Så jeg håber at når lillebror kommer, så er det kørt rimelig godt ind.

Men ja, det ser virkelig underligt ud med den lille numse uden airbag ..,

Hvordan gjorde i med Melissa?

Du kommer nok til at løbe et par gange med en baby ved babs efter Elin der skal tisse, uanset, de er snu de små :D

I februar da Melissa blev den ældste i DP tog vores DP chancen og tog bleen af hende efter middagslur, den dag ville hun ikke have en på igen, så hun gik uden indtil sengetid. Om morgenen ville hun ikke have ble på igen, så hun kom afsted uden, men havde fået en på da de skulle ud for at lege om formiddagen og indtil efter middagslur. Så havde hun igen fået den af og derefter kom den kun på når de var ude at lege og ved putning. Dog måtte den på, da vi i marts havde 2 x Roskildesyge, hvor hun slet ikke kunne styre noget som helst. Men det var ikke med hendes gode vilje.

Vi var blevet enige om, at hun skulle med ud at vælge en gave når hun virkede til at have godt styr på det :) Så vi talte meget om, at vi snart skulle ud at købe en gave :) Tror der gik en lille måned så tog vi afsted og hun valgte selv 2 madsæt fra Hape til legekøkkenet :) Hun var så stolt :wub Så vi har ikke haft store udfordringer med det :blush Det går overordnet set rigtigt godt, men hun har naturligvis dage hvor hun har uheld, især herhjemme, hvilket vi tager som en signal om, at hun påkræver os sin opmærksomhed. Det sker nemlig ofte når jeg er alene med børnene, hvor hænderne godt kan være lidt fulde med en træt tumling og baby der skal have mad, NUUUU!

Hun sover stadig med ble om natten, men den ene ble er til at overleve :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mht. hvornår børnene bliver blefri, så har jeg hørt eller læst et sted, at pigerne ofte bliver tidligere blefri end drengene :) om det passer ved jeg ikke

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå status på dag 3: et uheld lige efter at Elin var kommet op fra luren, men hun var så ked af det, fordi hun var vågnet efter kun ca 1 time.. Så tror ikke lige at tankerne var på at sørge for at komme på potten...

For resten at dagen gik så godt! Plus at jeg har fået hende til at lave adder på potten også!!! Wuhuuuu... :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ka så juble lidt.

Da Lasse sku ha nattøj på, ville han ikk ha bleen på. Okay tænker jeg, så lad os prøve indtil han ska i seng.

Han synes det er lidt underligt, men nok også lidt befriende. Vi siger at han ska sige til hvis han ska tisse.

1,5 time efter står han så som om han ska tisse. Han siger nej og leger videre. Han endte så med at tisse i bukserne 5 min efter.

En lille fin start for ham.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ka så juble lidt.

Da Lasse sku ha nattøj på, ville han ikk ha bleen på. Okay tænker jeg, så lad os prøve indtil han ska i seng.

Han synes det er lidt underligt, men nok også lidt befriende. Vi siger at han ska sige til hvis han ska tisse.

1,5 time efter står han så som om han ska tisse. Han siger nej og leger videre. Han endte så med at tisse i bukserne 5 min efter.

En lille fin start for ham.

Ja for Søren! For jeg tror også problemet kommer til at opstå når de leger godt... Og han ku jo egentlig godt mærke det, virker det til!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kommer nok til at løbe et par gange med en baby ved babs efter Elin der skal tisse, uanset, de er snu de små :D

I februar da Melissa blev den ældste i DP tog vores DP chancen og tog bleen af hende efter middagslur, den dag ville hun ikke have en på igen, så hun gik uden indtil sengetid. Om morgenen ville hun ikke have ble på igen, så hun kom afsted uden, men havde fået en på da de skulle ud for at lege om formiddagen og indtil efter middagslur. Så havde hun igen fået den af og derefter kom den kun på når de var ude at lege og ved putning. Dog måtte den på, da vi i marts havde 2 x Roskildesyge, hvor hun slet ikke kunne styre noget som helst. Men det var ikke med hendes gode vilje.

Vi var blevet enige om, at hun skulle med ud at vælge en gave når hun virkede til at have godt styr på det :) Så vi talte meget om, at vi snart skulle ud at købe en gave :) Tror der gik en lille måned så tog vi afsted og hun valgte selv 2 madsæt fra Hape til legekøkkenet :) Hun var så stolt :wub Så vi har ikke haft store udfordringer med det :blush Det går overordnet set rigtigt godt, men hun har naturligvis dage hvor hun har uheld, især herhjemme, hvilket vi tager som en signal om, at hun påkræver os sin opmærksomhed. Det sker nemlig ofte når jeg er alene med børnene, hvor hænderne godt kan være lidt fulde med en træt tumling og baby der skal have mad, NUUUU!

Hun sover stadig med ble om natten, men den ene ble er til at overleve :D

Argh de er så pokkers snu de små ....!! Godt nu er jeg advaret...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dagens oplevelse var at stå i mormor og morfars vindue og se en bil blive hentet af en stor lastbil fra Falck :D

Og så bliver jeg så glad når jeg ser hvor sød Marius er ved fætter Asger. Han aer, krammer og nysser ham :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja for Søren! For jeg tror også problemet kommer til at opstå når de leger godt... Og han ku jo egentlig godt mærke det, virker det til!

Ja det tænker jeg også. Især når det er første gang han render uden ble på den måde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lucas har kastet op et par gange her i formiddag :( Nu er det halvanden time siden han sidst kastede op, og han har både drukket vand og spist 3/4 rundstykke, og det er da endnu ikk kommet op. Åh hvor jeg håber det er ovre, og at vi andre går fri! Jeg orker simpelthen ikk omgangssyge - især ikk med en eksamensopgave hængende over hovedet :/

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.