TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Han sover stadig ikke :(

Del dette indlæg

Det er da et skridt i den rigtige retning - for det at han selv kan mærke når han skal! Det er da stort - og at han fortæller det!

I starten gjorde vi noget meget upædagogisk, men ikke desto mindre har det da virket. Men i starten, for at få Elin interesseret i potten fik hun en belønning i form af fx to vingummier (noget som hun virkelig elsker, så derfor tænkte vi at det ville være en motivation) det skal jeg lige love for at det var! Og der gik nærmest sport i at tisse på potten. Så vi blev nødt til at drosle det lidt ned, og så til sidst blev det til at hun ikke behøvede at få noget.

Efter at have prøvet mig lidt frem herhjemme i weekend osv, så fandt jeg ud af at Elin faktisk var go til at mærke efter om hun skulle tisse. Så fx efter at hun er vågnet om morgenen har hun først fået ble på når hun sku ud og sove, eller hvis vi sku nogen steder.

Og her på det sidste er hun begyndt at spørge "mor har jeg ble på?" For så derefter at stå og tisse i bleen, hvis hun havde den på.

Og så tog jeg en snak med min dp'er om det, som egentlig ikke helt var med på den, fordi hun mente at hun ville få et tilbagefald når hun startede i bhv.

Den tyggede jeg lidt på, men kunne mærke at jeg ikke helt synes at det gav mening i min verden... Når nu hun er interesseret i potten og selv kan mærke når hun skal tisse.

Så jeg tog en snak med hende igen i mandags, hvor jeg sagde at jeg ville forsøge nu her, hvor vi har forlænget weekend - hvad hun ville sige til, at prøve i dp også. Og så sagde hun at hun faktisk også var go til at spørge hos hende, om hun havde ble på.

Så i går, da jeg hentede hende - havde hun faktisk ikke givet hende ble på efter middagsluren. Og det synes jeg jo var mega fedt!

Så jeg afleverede som sagt Elin i dag uden ble, og hentede elin i dag med de samme bukser på, som hun havde på fra morgenen af! Dvs INGEN uheld!!

Det ærgerlige var så at hun ikke havde ville gå på toilet i børnehaven ( hun kan kun på potten, selvom de har små toiletter) så hun havde holdt sig til de kom hjem igen to timer efter ca. Og der havde hun så nærmest fyldt potten til renden...! Hun ville så heller ikke lave adder på potten, men fik så ble på oppe i dp, så hun ku gøre det i den - det gjorde hun med det samme og fik den af igen.

Succesen fortsatte herhjemme, så ingen uheld i dp og heller ikke herhjemme. Så jeg har bare armene over hovedet lige nu! :yay

Okay lang smøre!

Hold nu op hun er sej! :Yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han sover stadig ikke :(

:Kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold nu op hun er sej! :Yay

Tak Sara! Jeg er også meget overrasket over hende!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm synes alle på Lasses alder smider bleen plus bøgerne skriver 2-2,5 år.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh jeg synes at det er for tidligt at sige det endnu med Elin - vi prøver os frem, ikke fordi andre siger det - i bøger eller andet. Men fordi jeg kan mærke at tiden har været til det... Og at jeg meget gerne vil tage kampen nu, så længe jeg har overskuddet til det, og inden bhv opstart...

Mange er først klar til det senere - og ofte når de kommer i bhv og ser de andre hvordan de gør.

Men det kan være at vi ryger tilbage til start når hun starter i bhv... Men så prøver vi igen...

PS håber ikke at du får stress over det...

Del dette indlæg

Annonce ♥

60-70 % af de børn jeg har taget inod i børnehave brugte ble ved start!!! Så slap bare af! Mie er fysisk klar men så absolut ikke mentalt!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Valdemar er slet ikke i nærheden af at smide bleen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Supersejt med Elin, Tina :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Flad af grin over Mar her til morgen. Han står selv op, når han ikke gider sove mere, så han er vel færdig med at sove, men kommer alligevel traskende med det mest morgensure "giv mig kaffe" ansigtsudtryk. Jeg siger godmorgen og rækker armene ud for at indbyde til en krammer, og så holder han lydløst hånden op som for at sige "vent lige lidt".

Og så kommer det uventede: Så tager han sin legetøjspistol, lister ind i soveværelset og skyder Brian. Godmorgen far! :lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto Det er Marius heller ikke

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da et skridt i den rigtige retning - for det at han selv kan mærke når han skal! Det er da stort - og at han fortæller det!

I starten gjorde vi noget meget upædagogisk, men ikke desto mindre har det da virket. Men i starten, for at få Elin interesseret i potten fik hun en belønning i form af fx to vingummier (noget som hun virkelig elsker, så derfor tænkte vi at det ville være en motivation) det skal jeg lige love for at det var! Og der gik nærmest sport i at tisse på potten. Så vi blev nødt til at drosle det lidt ned, og så til sidst blev det til at hun ikke behøvede at få noget.

Efter at have prøvet mig lidt frem herhjemme i weekend osv, så fandt jeg ud af at Elin faktisk var go til at mærke efter om hun skulle tisse. Så fx efter at hun er vågnet om morgenen har hun først fået ble på når hun sku ud og sove, eller hvis vi sku nogen steder.

Og her på det sidste er hun begyndt at spørge "mor har jeg ble på?" For så derefter at stå og tisse i bleen, hvis hun havde den på.

Og så tog jeg en snak med min dp'er om det, som egentlig ikke helt var med på den, fordi hun mente at hun ville få et tilbagefald når hun startede i bhv.

Den tyggede jeg lidt på, men kunne mærke at jeg ikke helt synes at det gav mening i min verden... Når nu hun er interesseret i potten og selv kan mærke når hun skal tisse.

Så jeg tog en snak med hende igen i mandags, hvor jeg sagde at jeg ville forsøge nu her, hvor vi har forlænget weekend - hvad hun ville sige til, at prøve i dp også. Og så sagde hun at hun faktisk også var go til at spørge hos hende, om hun havde ble på.

Så i går, da jeg hentede hende - havde hun faktisk ikke givet hende ble på efter middagsluren. Og det synes jeg jo var mega fedt!

Så jeg afleverede som sagt Elin i dag uden ble, og hentede elin i dag med de samme bukser på, som hun havde på fra morgenen af! Dvs INGEN uheld!!

Det ærgerlige var så at hun ikke havde ville gå på toilet i børnehaven ( hun kan kun på potten, selvom de har små toiletter) så hun havde holdt sig til de kom hjem igen to timer efter ca. Og der havde hun så nærmest fyldt potten til renden...! Hun ville så heller ikke lave adder på potten, men fik så ble på oppe i dp, så hun ku gøre det i den - det gjorde hun med det samme og fik den af igen.

Succesen fortsatte herhjemme, så ingen uheld i dp og heller ikke herhjemme. Så jeg har bare armene over hovedet lige nu! :yay

Okay lang smøre!

Denne lange smøre var en god en af slagsen ;) Tak fordi du delte Elins måde at komme af med bleen. Måske vi skulle prøve med belønning... Marius elsker chokolade :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Simon er absolut ikke klar eller tæt på overhovedet...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sofia er heller ikke overhovedet ved at smide bleen. Potte og toilet rager hende en papand...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altid noget at læse at der der flere hvor bleen ikk smidt - blev bare et kort øjeblik sådan lidt hmm. Men jeg ved jo også godt at det er helt normalt, når han kun er knap 3 år. Han går gerne på toilet ved bleskift og kommer ind i mellem og siger, hvis han har lavet.

Det hele ska nok komme når han er klar og det ved jeg også godt.

Tinakp: bare rolig, blev ikke stresset. Bare sådan lidt hmm og fordi at jeg lige havde siddet med en bog hvor der stod 2-2,5 år. Men det enkle barn ska jo være klar først!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altid noget at læse at der der flere hvor bleen ikk smidt - blev bare et kort øjeblik sådan lidt hmm. Men jeg ved jo også godt at det er helt normalt, når han kun er knap 3 år. Han går gerne på toilet ved bleskift og kommer ind i mellem og siger, hvis han har lavet.

Tinakp: bare rolig, blev ikke stresset. Bare sådan lidt hmm og fordi at jeg lige havde siddet med en bog hvor der stod 2-2,5 år. Men det enkle barn ska jo være klar først!

Det er også fordi jeg selv har stresset lidt over det for et halvt år siden, hvor jeg tænkte om jeg egentlig ikke burde gøre noget mere aktivt for at hun kom af med den... Men jeg slap tanken og har egentlig prøvet at tænke hvert barn til sin tid...

Jeg hader når man pludselig bliver i tvivl pga nogle fagfolk... Gud ved hvor mange gange jeg har følt at jeg har fejlet fordi Elin ikke har passet ind i den kasse der hedder "normen" ....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik at vide af dagplejepædagogen, at vi endelig ikke skulle presse Marius. Det skulle nok komme helt automatisk, når han kommer i børnehaven. Så vil han ligesom de andre, mener hun. Den der har mest travl med at få Marius blefri er min svigermor, og der kan jeg jo heldigvis bare sige, det er mit barn, min beslutning ;) Marius bliver naturligvis spurgt om han vil på potten. Siger han ja, får han lov, siger han nej, respektere vi det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Supersejt med Elin, Tina :yay

Tak Mette!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fik at vide af dagplejepædagogen, at vi endelig ikke skulle presse Marius. Det skulle nok komme helt automatisk, når han kommer i børnehaven. Så vil han ligesom de andre, mener hun. Den der har mest travl med at få Marius blefri er min svigermor, og der kan jeg jo heldigvis bare sige, det er mit barn, min beslutning ;) Marius bliver naturligvis spurgt om han vil på potten. Siger han ja, får han lov, siger han nej, respektere vi det :)

Lige præcis! Jeg synes faktisk at min egen mor har været lidt træls til at presse på...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min stedmor har lidt for travl med at Lasse godt kan droppe ble og sut. Så det kender jeg godt og jeg hører ikke efter ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det alle mødre der er så trælse mht. Sut og ble?

Min mor sys nemlig også hun skal blande sig i den del! :Prik

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor har også blandet sig meget i forhold til min nevø, som lige er knap 1,5 år ældre end Mar. Om hun ikke gør det med Mar fordi han endnu er forholdsvist lille, eller om det er fordi jeg er mere bidsk end min bror, det ved jeg ikke :lol

Men hvis hun skulle finde på at blande sig, er jeg heldigvis blevet ok øvet i at ytre de tre gyldne ord "Bland dig udenom!" :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror at både egne forældre og svigerforældre har fundet ud af, at jeg er pænt ligeglad med deres "forslag" angående W. Jeg HAR tænkt mig om selv, jeg HAR læst, undersøgt og besluttet, jeg gider IKKE høre på hvordan man gjorde før i tiden, andet en hyggelige anekdoter!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det alle mødre der er så trælse mht. Sut og ble?

Min mor sys nemlig også hun skal blande sig i den del! :Prik

Min mor synes det er alt for tidligt vi er i gang med "sutten hører til i sengen", så det er ikke alle mødre ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øj.. De lærer meget i børnehaven!!

Camille mener hun kan slå de største prutter og går og praler med det.. Dog slår hun ingen ;)

Tidligere idag, fik hun også sagt at hun "måtte smutte for hun skulle skide" øh!!!!!

Udover det er "av for satan", også blevet brugt en del...

Tror jeg bliver nødt til at tale med dem deroppe, i hvert fald om den med at skide.. Det er lige over grænsen :/

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.