TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Da jeg kom og hentede Marius var han og DPs datter i gang med at lave højt som er hus. Hold op de hyggede sig og de nåede at lave den 2 gange inden at han opdagede mig :D Sådan en gang hygge går lige i mor hjertet :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det skønt at høre Maja!! :bunny

Var selv lige inde for at skrive et jubelindlæg om hvor godt det går med Charlies BH start.... Han ELSKER det bare, og ham og Marlon kan slet ikke få nok, og var super begejstrede over at vi ikke skulle holde fridag i dag, for så skulle de i børnehave :D :loveshower

Årh hvor godt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op.. det er vildt :lol

  

Vildt! Vi kan ikke engang gå ind på værelset uden han vågner - til gengæld er han nem at putte ;)

Ja det var lidt vildt!

Jeg rykker altid lidt rundt på ham i løbet af natten, så han er selvfølgelig vant til lidt uro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødselsdagsfest i formiddags = ingen lur = nedsmeltningerne står i kø :prik :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så afleverer man Mie til din tredje dag i børnehave og gør hende klar til tur og så får man bare et "du gå mor" :D jamen Hej Hej så :lol

Elsker at mine bekymringer er gjort til skamme - jeg er STOLT :biglove

Fantastisk! :loveshower Seje Mie! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det skønt at høre Maja!! :bunny

Var selv lige inde for at skrive et jubelindlæg om hvor godt det går med Charlies BH start.... Han ELSKER det bare, og ham og Marlon kan slet ikke få nok, og var super begejstrede over at vi ikke skulle holde fridag i dag, for så skulle de i børnehave :D :loveshower

Ej hvor godt altså! :yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4sxrgo.jpg

Min lille dreng, helt alene på sit værelse.

Jeg dør lige lidt og tuder en hel masse. Jeg savner ham kæmpe meget, tænk, jeg skal sove uden W for første gang :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4sxrgo.jpg

Min lille dreng, helt alene på sit værelse.

Jeg dør lige lidt og tuder en hel masse. Jeg savner ham kæmpe meget, tænk, jeg skal sove uden W for første gang :boo

:kram

Men hvor er han sød!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HS6FlLg.jpg

Ida imorges da vi fortalte hende at vi skulle i badeland.

wWdMeg8.jpg

Efter 4 timer i badeland. Og vi skulle ud i sommerhuset igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4sxrgo.jpg

Min lille dreng, helt alene på sit værelse.

Jeg dør lige lidt og tuder en hel masse. Jeg savner ham kæmpe meget, tænk, jeg skal sove uden W for første gang :boo

Har I begge sovet godt i nat? :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valdemar kom og puttede imorges og sagde: "Helle er syg idag. Du kan ikk' køre. Bare sidde hjemme og se tegnefilm. Med Laldemar og far".

Suk. :( Snart min skat. Snart vil jeg MEGET gerne blive hjemme og se tegnefilm med dig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HS6FlLg.jpg

Ida imorges da vi fortalte hende at vi skulle i badeland.

wWdMeg8.jpg

Efter 4 timer i badeland. Og vi skulle ud i sommerhuset igen

Haha hvor er hun skøn! Fedt at hun har sat sig ind i skabet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4sxrgo.jpg

Min lille dreng, helt alene på sit værelse.

Jeg dør lige lidt og tuder en hel masse. Jeg savner ham kæmpe meget, tænk, jeg skal sove uden W for første gang :boo

:kram Den første nat er bare HÅRD for mor! Jeg kan tydeligt huske det. Håber I begge har haft en god nat :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4sxrgo.jpg

Min lille dreng, helt alene på sit værelse.

Jeg dør lige lidt og tuder en hel masse. Jeg savner ham kæmpe meget, tænk, jeg skal sove uden W for første gang :boo

Er det første gang han sover på eget værelse? Hvordan er det gået?

Vi rykker Aksel ind på sit værelse her om et par uger, og jeg har det godt nok meget svært med det. Kommer til at savne hans søde snorken, dybe vejrtrækning og små lyde. Det er tid og det rette at gøre, men mor-hjertet græder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha hvor er hun skøn! Fedt at hun har sat sig ind i skabet :D

Hun lukkede det faktisk også. Fordi med hjem i sommerhuset skulle hun i hvert fald ikke :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige sendt min datter afsted i dagpleje uden ble på... Men til gengæld med masser af skiftetøj... Jeg er godt nok spændt på at høre hvordan det kommer til at gå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige sendt min datter afsted i dagpleje uden ble på... Men til gengæld med masser af skiftetøj... Jeg er godt nok spændt på at høre hvordan det kommer til at gå...

Spændende :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :goodluck

Ja meget... Jeg er lidt nervøs for at det ikke var den bedste dag, fordi de sku op i børnehaven. Men jeg sagde til dp'er, at hun selvf bare tog ble på hende hvis hun syntes at det var bedst. Men det er bare med at gribe den, når interessen og ikke mindst bevidstheden om det er der. Og lige nu er hun meget go til at mærke efter når hun skal tisse/lave adder....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja meget... Jeg er lidt nervøs for at det ikke var den bedste dag, fordi de sku op i børnehaven. Men jeg sagde til dp'er, at hun selvf bare tog ble på hende hvis hun syntes at det var bedst. Men det er bare med at gribe den, når interessen og ikke mindst bevidstheden om det er der. Og lige nu er hun meget go til at mærke efter når hun skal tisse/lave adder....

Du må lige fortælle hvordan det er gået. Marius er også helt bevidst om hvornår han skal lave adder og er begyndt at fortælle han tisser. Men potten kan han slet ikke overtales til. Nogle gange lykkes det i dagpleje, men potten forbliver tom, så han er vist ikke helt klar endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bad Anders putte Mie tidligt for hun er TRÆT!!! Han er så først i gang nu :prik resultat: stor ulykkelig Mie :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov! Jeg har aldrig fået svaret herinde. Hvordan gik det så?

W var ulykkelig over at skulle sove i egen seng, men det gik og han blev glad igen inden han sov :super

Og så hylede jeg :rolleyes

Da jeg skulle i seng var jeg lige indeforbi og da jeg gik ud vågnede han. Han plejer ellers at sove som en sten (aka opslaget den anden dag med prutpusling uden opvågning :lol ). Og så SKREG han og var helt panisk, så jeg hev ham med mig i seng (efter kun 1,5 time) og fik ham beroliget. Han sov på min mave og klynkede når jeg prøvede at ligge ham ned.

Vi prøver igen. Vi har ikke travlt og jeg vil ikke presse ham for meget.

Her til formiddag havde han kæmpe nedsmeltning, det er ellers måneder siden. Om det er derfor eller noget andet er jo vanskeligt at sige, men han reagerer generelt kraftigt på ændringer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov! Jeg har aldrig fået svaret herinde. Hvordan gik det så?

W var ulykkelig over at skulle sove i egen seng, men det gik og han blev glad igen inden han sov :super

Og så hylede jeg :rolleyes

Da jeg skulle i seng var jeg lige indeforbi og da jeg gik ud vågnede han. Han plejer ellers at sove som en sten (aka opslaget den anden dag med prutpusling uden opvågning :lol ). Og så SKREG han og var helt panisk, så jeg hev ham med mig i seng (efter kun 1,5 time) og fik ham beroliget. Han sov på min mave og klynkede når jeg prøvede at ligge ham ned.

Vi prøver igen. Vi har ikke travlt og jeg vil ikke presse ham for meget.

Her til formiddag havde han kæmpe nedsmeltning, det er ellers måneder siden. Om det er derfor eller noget andet er jo vanskeligt at sige, men han reagerer generelt kraftigt på ændringer!

Har du overvejet at du flytter med på værelset et par dage? Ikke i samme seng men på en madres på gulvet og når så han er tryg kan du flytte dig selv, men lade madrassen blive og komme ved mindste klynk og sove derinde. Så lærer han værelset at kende på en tryg måde, og senere at mor kommer ved mindste klynk! Han er ALDRIG alene, i er ALTID indenfor rækkevidde. Sådan har vi gjort ved Mie når det har været perioder med utryghed. Det har været FULDSTÆNDIG uden gråd. Først så blev jeg der og sov, senere listede jeg ud når hun sov tungt, så når hun sov let, så lige før hun faldt hen, så så snart hun lå stille og til sidst lagde jeg hende og gik. Sagde hun det mindste vendte jeg om og blev. Udviklingen skete over en uge -14 dage så hun ikke vænnede sig til at jeg blev der. Men stadig så hun var tryg og stolede på at jeg ikke bare forsvandt for evigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet at du flytter med på værelset et par dage? Ikke i samme seng men på en madres på gulvet og når så han er tryg kan du flytte dig selv, men lade madrassen blive og komme ved mindste klynk og sove derinde. Så lærer han værelset at kende på en tryg måde, og senere at mor kommer ved mindste klynk! Han er ALDRIG alene, i er ALTID indenfor rækkevidde. Sådan har vi gjort ved Mie når det har været perioder med utryghed. Det har været FULDSTÆNDIG uden gråd. Først så blev jeg der og sov, senere listede jeg ud når hun sov tungt, så når hun sov let, så lige før hun faldt hen, så så snart hun lå stille og til sidst lagde jeg hende og gik. Sagde hun det mindste vendte jeg om og blev. Udviklingen skete over en uge -14 dage så hun ikke vænnede sig til at jeg blev der. Men stadig så hun var tryg og stolede på at jeg ikke bare forsvandt for evigt.

Jeg går ikke fra ham før han sover dybt! Men drengen plejer jo at falde i søvn i mine arme, så det er jo en stor ændring at jeg "bare" sidder klistret op af sengen og holder ved ham.

Det kan selvfølgelig være at det hjælper i løbet af natten at jeg sover ved siden af, men jeg tror at han så alligevel vil op til mig, og så ligger vi jo ondsvagt dårligt.

Du kan godt høre at jeg ikke er særlig stemt for det her adskillelses noget, kan du ikke?

Det er KUN fordi der kommer en morafhængig baby ud til december, ellers havde W fået lov at blive til han selv gik ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må lige fortælle hvordan det er gået. Marius er også helt bevidst om hvornår han skal lave adder og er begyndt at fortælle han tisser. Men potten kan han slet ikke overtales til. Nogle gange lykkes det i dagpleje, men potten forbliver tom, så han er vist ikke helt klar endnu...

Det er da et skridt i den rigtige retning - for det at han selv kan mærke når han skal! Det er da stort - og at han fortæller det!

I starten gjorde vi noget meget upædagogisk, men ikke desto mindre har det da virket. Men i starten, for at få Elin interesseret i potten fik hun en belønning i form af fx to vingummier (noget som hun virkelig elsker, så derfor tænkte vi at det ville være en motivation) det skal jeg lige love for at det var! Og der gik nærmest sport i at tisse på potten. Så vi blev nødt til at drosle det lidt ned, og så til sidst blev det til at hun ikke behøvede at få noget.

Efter at have prøvet mig lidt frem herhjemme i weekend osv, så fandt jeg ud af at Elin faktisk var go til at mærke efter om hun skulle tisse. Så fx efter at hun er vågnet om morgenen har hun først fået ble på når hun sku ud og sove, eller hvis vi sku nogen steder.

Og her på det sidste er hun begyndt at spørge "mor har jeg ble på?" For så derefter at stå og tisse i bleen, hvis hun havde den på.

Og så tog jeg en snak med min dp'er om det, som egentlig ikke helt var med på den, fordi hun mente at hun ville få et tilbagefald når hun startede i bhv.

Den tyggede jeg lidt på, men kunne mærke at jeg ikke helt synes at det gav mening i min verden... Når nu hun er interesseret i potten og selv kan mærke når hun skal tisse.

Så jeg tog en snak med hende igen i mandags, hvor jeg sagde at jeg ville forsøge nu her, hvor vi har forlænget weekend - hvad hun ville sige til, at prøve i dp også. Og så sagde hun at hun faktisk også var go til at spørge hos hende, om hun havde ble på.

Så i går, da jeg hentede hende - havde hun faktisk ikke givet hende ble på efter middagsluren. Og det synes jeg jo var mega fedt!

Så jeg afleverede som sagt Elin i dag uden ble, og hentede elin i dag med de samme bukser på, som hun havde på fra morgenen af! Dvs INGEN uheld!!

Det ærgerlige var så at hun ikke havde ville gå på toilet i børnehaven ( hun kan kun på potten, selvom de har små toiletter) så hun havde holdt sig til de kom hjem igen to timer efter ca. Og der havde hun så nærmest fyldt potten til renden...! Hun ville så heller ikke lave adder på potten, men fik så ble på oppe i dp, så hun ku gøre det i den - det gjorde hun med det samme og fik den af igen.

Succesen fortsatte herhjemme, så ingen uheld i dp og heller ikke herhjemme. Så jeg har bare armene over hovedet lige nu! :yay

Okay lang smøre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går ikke fra ham før han sover dybt! Men drengen plejer jo at falde i søvn i mine arme, så det er jo en stor ændring at jeg "bare" sidder klistret op af sengen og holder ved ham.

Det kan selvfølgelig være at det hjælper i løbet af natten at jeg sover ved siden af, men jeg tror at han så alligevel vil op til mig, og så ligger vi jo ondsvagt dårligt.

Du kan godt høre at jeg ikke er særlig stemt for det her adskillelses noget, kan du ikke?

Det er KUN fordi der kommer en morafhængig baby ud til december, ellers havde W fået lov at blive til han selv gik ud.

Hæ hæ

Det kræver i hvert fald nok at den ene part er klar før det kan lade sig gøre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.