Besvaret March 8, 2015 Feber i går, øjenbetændelse i dag. Hvad mon vi får i morgen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 8, 2015 Feber i går, øjenbetændelse i dag. Hvad mon vi får i morgen?En fantastisk dag! :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 8, 2015 Hvornår begynder i at bruge forårs overtøjet? Jeg har lige pakket Elliots softshell-dragt til i morgen. Men han får også flyverdragten med. Så må de vurdere derovre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 8, 2015 Jeg har lige pakket Elliots softshell-dragt til i morgen. Men han får også flyverdragten med. Så må de vurdere derovre.Uhh ja der kan da godt være vi skal have pakket termotøjet i tasken igen... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 8, 2015 Uhh ja der kan da godt være vi skal have pakket termotøjet i tasken igen... Jeg synes i hvert fald det var en pæn vejrudsigt for næste uge, så nu kommer det med :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 9, 2015 Aron får regntøj og termotøj med i dp igen nu - sammen med flyverdragt. Har lige fundet det nye regntøj frem for det gamle var for småt. Nu mangler jeg 'bare' at finde en jakke til Aron til pæn brug i str 92, for jeg synes han skal have noget andet end termojakken som han ellers vil bruge. I Pixies vil de lige se vejret an den næste uges tid, så der ikke er for meget tøj der fylder. Jeg skal lige have tjekket om hun kan være i regntøjet stadig, nu hvor hun er på vej op i næste str... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 9, 2015 Dumme læge :klap :klap Var til 2-års undersøgelse her til formiddag (se evt min mor-tråd) og der var ikke en finger at sætte på min dejlige dreng - selvfølgelig - men hun skulle lige bemærke at han kun har taget 1 kg på det sidste år, og det synes hun var i underkanten. Nevermind at han var en prop for et år siden, og nu er han lang og slank. Selvom hun blev ved mig at sige at hun ikke var bekymret og han så rigtig fin og velproportioneret ud, så skulle han altså tage 2 kg på det næste år, og jeg kan jo booke en kontrolvejning om 6 mdr hvis jeg synes der er behov... Armen.... Vægtmæssigt er han nu 100 % gennemsnitlig, mens højdemæssigt ligger han godt højt. Han er jo ikke et lille myr, vel? Og han har en far som er 188 cm høj og et BMI lige omkring 19-20... Tror måske bare han har sin fars gener! Mor her er jo hverken høj eller slank... Men storesøster er også spinkel, og begge æder som et hul i jorde :klap :klap Det var nøjagtig det samme til Storms 1års, bortset fra at han var meget bekymret, og ville have os til kontrolvejninger (han var turnuslæge, og åbenbart ikke vant til at børn følger forskellige kurver.. <_<).. :blink Arhmen se dog på ham! Han har krudt i måsen og er lige vokset en to-tre cm., og har ikke nået at tage på i samme tempo.. Jeg ringede til vores faste læge, og forklarede sagen, og hun sagde så, at det skulle vi overhovedet ikke spekulere over. Hun skulle nok fortælle ham, at børn ikke nødvendigvis følger kurver. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 9, 2015 W har også kun taget 1 kilo på på 1 år, og måler nok ca det samme, eller liiiidt mindre. Gad vide hvad vores læge så siger til det? Jeg synes det er småtosset hvis vi skal gå til kontrolvejning! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 9, 2015 Jeres læge burde være fornuftig nok til at sige at W er ej skøn dreng! Jeg har tjekket med hans kurver fra 1års undersøgelsen, og der ligger han på de samme (med vores vægt og målebånd), såe det kan de da ikke brokke over. Det er også lidt noget fis med den vægt i den alder synes jeg. Jovist der er nogle (få!!) der har problemer med vægten, men laaaaaaangt de fleste er jo helt normale og har helt normale udsving. W fx tog ikke på i 9 måneder, for så at tage 1 kg på mellem jul og midtjanuar. Hvilket jeg ser som totalt og aldeles normalt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Så kom dagen... 'Mor? Hvor tissemand henne?' 'Mor har ikke nogen tissemand' 'hvorfor?' 'Fordi mor er en pige og du er en dreng' 'far? Hvor tissemand henne?' :lol :lol :lol Ak ja, mysteriet om den forsvundne tissemand :lol :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Har trist dreng her til morgen :( Han vil gerne over til mormor, han vil gerne se LEGO tegnefilm, han vil gerne have rosiner, og alt er bare træls. Det er jo ting, som jeg synes det er helt fair at sige nej til, men har jo selv lyst til at give pokker i det hele og blive hjemme under dynen med ham og se tegnefilm, så jeg kan virkelig forstå de små suk og den lille bævende underlæbe :( Er det ikke snart weekend? :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Dumme læge :klap :klap Var til 2-års undersøgelse her til formiddag (se evt min mor-tråd) og der var ikke en finger at sætte på min dejlige dreng - selvfølgelig - men hun skulle lige bemærke at han kun har taget 1 kg på det sidste år, og det synes hun var i underkanten. Nevermind at han var en prop for et år siden, og nu er han lang og slank. Selvom hun blev ved mig at sige at hun ikke var bekymret og han så rigtig fin og velproportioneret ud, så skulle han altså tage 2 kg på det næste år, og jeg kan jo booke en kontrolvejning om 6 mdr hvis jeg synes der er behov... Armen.... Vægtmæssigt er han nu 100 % gennemsnitlig, mens højdemæssigt ligger han godt højt. Han er jo ikke et lille myr, vel? Og han har en far som er 188 cm høj og et BMI lige omkring 19-20... Tror måske bare han har sin fars gener! Mor her er jo hverken høj eller slank... Men storesøster er også spinkel, og begge æder som et hul i jorde :klap :klap Begge mine tog også lige et år med kun 1 kg på vægten i den alder.... Tror det er ret normalt, særligt når de har lidt ekstra på sidebenene, så bruger kroppen mere energi på at vokse opad, end udad :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Der er ikke noget bedre end at aflevere end glad dreng i legestuen, som bare løber ind og siger nej til at mor skal gå med ind :glad Satte mig på gulvet ved Marius og vores DP og fik lige en kort snak om hvordan det går med ham. Og hun havde kun positiv at berette :glad Hvor er det bare dejligt at få at vide :glad Hun tror nu også helt sikkert at ørene spiller ind, for det har virkelig hjulpet efter han har fået dræn i igen. Men så er der jo bare endnu en faktor vi skal holde øje med mht om drænene sidder der ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Dumme læge :klap :klap Var til 2-års undersøgelse her til formiddag (se evt min mor-tråd) og der var ikke en finger at sætte på min dejlige dreng - selvfølgelig - men hun skulle lige bemærke at han kun har taget 1 kg på det sidste år, og det synes hun var i underkanten. Nevermind at han var en prop for et år siden, og nu er han lang og slank. Selvom hun blev ved mig at sige at hun ikke var bekymret og han så rigtig fin og velproportioneret ud, så skulle han altså tage 2 kg på det næste år, og jeg kan jo booke en kontrolvejning om 6 mdr hvis jeg synes der er behov... Armen.... Vægtmæssigt er han nu 100 % gennemsnitlig, mens højdemæssigt ligger han godt højt. Han er jo ikke et lille myr, vel? Og han har en far som er 188 cm høj og et BMI lige omkring 19-20... Tror måske bare han har sin fars gener! Mor her er jo hverken høj eller slank... Men storesøster er også spinkel, og begge æder som et hul i jorde :klap :klap Blev han målt stående? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Min læge frustrerer mig. Min sp sagde at børn til og med 2 år skal måles liggende og det synes jeg også jeg har læst et sted. De kan ikke finde ud af det med at stå med fødderne ind til muren og løfte hovedet. Min læge målte Pixie stående og vejede hende med både tøj og tisble. Det giver da ikke et præcist billede. Jeg måler hende liggende til noget mere og også når hun står op af vores højdemåler Lægen lyttede bare på hende og kiggede på ørene. Godt nok spild af tid. Hvis hendes måling passede, så ville Pixies kurve være faldet ret meget på højden og steget godt på vægt. Gider virkelig ikke de læger længere Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Min læge frustrerer mig. Min sp sagde at børn til og med 2 år skal måles liggende og det synes jeg også jeg har læst et sted. De kan ikke finde ud af det med at stå med fødderne ind til muren og løfte hovedet. Min læge målte Pixie stående og vejede hende med både tøj og tisble. Det giver da ikke et præcist billede. Jeg måler hende liggende til noget mere og også når hun står op af vores højdemåler Lægen lyttede bare på hende og kiggede på ørene. Godt nok spild af tid. Hvis hendes måling passede, så ville Pixies kurve være faldet ret meget på højden og steget godt på vægt. Gider virkelig ikke de læger længere Præcis sådan blev Edith vejet og målt. Jeg synes også, at det var lidt mærkeligt. Især fordi hun nemlig så er faldet en kurve i højde og steget en i vægt :rolleyes Men de var ikke bekymrede selvom hun målte 93 og vejer 13,5 kg - og taget ca 1,5 på, men ca 15 cm i højden siden 1 års undersøgelsen :o Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Præcis sådan blev Edith vejet og målt. Jeg synes også, at det var lidt mærkeligt. Især fordi hun nemlig så er faldet en kurve i højde og steget en i vægt :rolleyes Men de var ikke bekymrede selvom hun målte 93 og vejer 13,5 kg - og taget ca 1,5 på, men ca 15 cm i højden siden 1 års undersøgelsen :o Hvis min læges måling passede, så skulle Pixie kun være vokset 4,5 cm og have taget 4 kg på siden 1 års undersøgelsen. Det passer så ikke, for vi kan se tydeligt forskel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Blev vækket af små trippende fødder i morges.. For første gang er Camille selv stået op! Hun kom trippende ind i soveværelset, kravlede helt op til mig og sagde "moar.. Solen er altså stået op... Kommer lillesøster i dag?" Smelt!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Så kom dagen... 'Mor? Hvor tissemand henne?' 'Mor har ikke nogen tissemand' 'hvorfor?' 'Fordi mor er en pige og du er en dreng' 'far? Hvor tissemand henne?' :lol :lol :lol Hahaha :lol Inger har haft en periode med, at alt var i babystørrelse. "Nåååhr en lillebitte babybus", " "Nåååhr en lillebitte babyagurk", " "Nåååhr en lillebitte babybussemand"... og så var der den dag, hvor hendes far havde været i bad og Inger peger på ham og siger "NÅÅÅÅÅÅÅÅÅHR! Far har en LILLEBITTE BABYTISSEMAND" :lolhit Jeg har aldrig grinet så meget :D :D (og skulle altså hilse at sige, at min er helt normalt udstyret på den front. Det har jeg lovet ham at sige, når jeg fortæller historien) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Hahaha :lol Inger har haft en periode med, at alt var i babystørrelse. "Nåååhr en lillebitte babybus", " "Nåååhr en lillebitte babyagurk", " "Nåååhr en lillebitte babybussemand"... og så var der den dag, hvor hendes far havde været i bad og Inger peger på ham og siger "NÅÅÅÅÅÅÅÅÅHR! Far har en LILLEBITTE BABYTISSEMAND" :lolhit Jeg har aldrig grinet så meget :D :D (og skulle altså hilse at sige, at min er helt normalt udstyret på den front. Det har jeg lovet ham at sige, når jeg fortæller historien) :lol Gud hvor er det sjovt! :D :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Stakkels Silke Elia. Hun er bare dybt ulykkelig, har feber og er bare skidt. Jesper har været hjemme hos hende i dag, og hun har bare haft brug for mig. Av det gør ondt :( I aften kommer mormor til hjælp de næste par dage. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Hahaha :lol Inger har haft en periode med, at alt var i babystørrelse. "Nåååhr en lillebitte babybus", " "Nåååhr en lillebitte babyagurk", " "Nåååhr en lillebitte babybussemand"... og så var der den dag, hvor hendes far havde været i bad og Inger peger på ham og siger "NÅÅÅÅÅÅÅÅÅHR! Far har en LILLEBITTE BABYTISSEMAND" :lolhit Jeg har aldrig grinet så meget :D :D (og skulle altså hilse at sige, at min er helt normalt udstyret på den front. Det har jeg lovet ham at sige, når jeg fortæller historien) :lol ej hvor er det bare godt sagt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Hahaha :lol Inger har haft en periode med, at alt var i babystørrelse. "Nåååhr en lillebitte babybus", " "Nåååhr en lillebitte babyagurk", " "Nåååhr en lillebitte babybussemand"... og så var der den dag, hvor hendes far havde været i bad og Inger peger på ham og siger "NÅÅÅÅÅÅÅÅÅHR! Far har en LILLEBITTE BABYTISSEMAND" :lolhit Jeg har aldrig grinet så meget :D :D (og skulle altså hilse at sige, at min er helt normalt udstyret på den front. Det har jeg lovet ham at sige, når jeg fortæller historien) PRICELESS :D :D :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Hahaha :lol Inger har haft en periode med, at alt var i babystørrelse. "Nåååhr en lillebitte babybus", " "Nåååhr en lillebitte babyagurk", " "Nåååhr en lillebitte babybussemand"... og så var der den dag, hvor hendes far havde været i bad og Inger peger på ham og siger "NÅÅÅÅÅÅÅÅÅHR! Far har en LILLEBITTE BABYTISSEMAND" :lolhit Jeg har aldrig grinet så meget :D :D (og skulle altså hilse at sige, at min er helt normalt udstyret på den front. Det har jeg lovet ham at sige, når jeg fortæller historien) Hahahahaha! Verdens bedste kommentar :lol :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 10, 2015 Hahaha :lol Inger har haft en periode med, at alt var i babystørrelse. "Nåååhr en lillebitte babybus", " "Nåååhr en lillebitte babyagurk", " "Nåååhr en lillebitte babybussemand"... og så var der den dag, hvor hendes far havde været i bad og Inger peger på ham og siger "NÅÅÅÅÅÅÅÅÅHR! Far har en LILLEBITTE BABYTISSEMAND" :lolhit Jeg har aldrig grinet så meget :D :D (og skulle altså hilse at sige, at min er helt normalt udstyret på den front. Det har jeg lovet ham at sige, når jeg fortæller historien) :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites