TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Nej gjorde hun ikke lige på de 50cm. Men jo ellers ryger munden lige under vandet.

Men vi har jo også gået til babysvømning siden hun var 3 mdr en gang om ugen.

Ja det er jo klart så. Vi gik også i svømmehallen hver uge med Lise med hjælp fra en instruktør, men så blev hun så snottet da hun var omkring 8 mdr så vi holdt en lang pause og så fik vi aldrig samlet ordentligt op på det igen derefter. Så glemte hun en masse ting og det var som at starte forfra.

Del dette indlæg

Elliot elskede at være i svømmeren idag :biglove har meldt os på ventelisten til et vandfitness hold for børn på 1-2 år.. Så håber jeg bare vi kommer på!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er jo klart så. Vi gik også i svømmehallen hver uge med Lise med hjælp fra en instruktør, men så blev hun så snottet da hun var omkring 8 mdr så vi holdt en lang pause og så fik vi aldrig samlet ordentligt op på det igen derefter. Så glemte hun en masse ting og det var som at starte forfra.

Ja de glemmer hurtigt. Vi har kun mistet en gabg, fordi vi var i Lalandia, så hun fik det jo stadigvæk brugt på en måde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Elliot elskede at være i svømmeren idag :biglove har meldt os på ventelisten til et vandfitness hold for børn på 1-2 år.. Så håber jeg bare vi kommer på!

Kan jeg godt forstå :) det vi går til hedder plask og leg.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Olivia skal jo have på torsdag. Vi opdagede det fordi hun ofte blev rød eller fik MØB ved sygdom, og fordi vi nok til lidt mere til lægen med hende end vi normalt ville gøre med sygdom. Tænkte i hvert fald ofte mig selv som en pyldre mor, men det har jo vist sig at der rent faktisk er væske, og hun sover jo egentlig okay 19.30 - 06.30/07 med en enkelt amning i de tidlige morgentimer, det er dog med hævet hovedgærde. Så jeg tror at hun ville blive sen til at tale hvis ikke hun fik dræn allerede nu.

Har læst at nogle børn kan blive bange/forskrækket efter de har fået dræn, fordi de pludselig hører nye lyde osv. Det tænker jeg især SE vil komme til, når hun også er så sensitiv. Bare hvis I ikke vidste det :)

Det giver meget god mening. Silke Elia er jo i forvejen ret sensitiv ved lyde, så hun kan sikkert blive ret forskrækket, hvis alt pludselig lyder anderledes.

Pøj pøj på torsdag :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det giver meget god mening. Silke Elia er jo i forvejen ret sensitiv ved lyde, så hun kan sikkert blive ret forskrækket, hvis alt pludselig lyder anderledes.

Pøj pøj på torsdag :kiss

Tak søde :kram2

Er spændt på om og hvad det gør af forskel for Silke Elia :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh man skal "passe på" hvad man gør når man har en tumling!

Camille har talt rigtigt meget om en pige, som hendes far er i studiegruppe med.. Så leger hun at hun ringer til "far og S", og da hun skulle derhjemme i dag, håbede hun S var der(sørme om hun ikke var det).. Men hendes far siger de ikke er kærester..

Jeg håber for Camille de udvikler et kæreste forhold, for hold da op hvor er hun glad for S!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes altså det der børnenettet er rigtig smart. I hvert fald når vores DP er super god til at ligge billeder ud og skrive dagbog :super Det er så hyggeligt :glad I dag har vi modtaget billeder af Marius og den ene pige der sidder vi bordet og spiller vendespil. Det er Marius der har fået en ekstra stol og har dukken med til bords :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

For tredje nat i træk er Ida endt inde mellem os.

Hver gang hun er vågnet, har hun snakket om en dinosaurer der gemmer sig på hendes værelse.

Nu har Ida og jeg så brugt to dage på at finde den. Uden held. Hvor langt vil i gå med i fantasien ??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Idag er Cassandra kommet afsted i nattøj :)

De har fjolle uge i vuggestuen og igår var de alle i joggingbukser og idag nattøj, imorgen er det fastelavnstøj de alle kommer i og så skal de have fælles stor morgenmad og på fredag er det fjolle frisure.

Pædagogerne går også all in :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan man gå til dans med børn i alderen 2-3 år?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Idag er Cassandra kommet afsted i nattøj :)

De har fjolle uge i vuggestuen og igår var de alle i joggingbukser og idag nattøj, imorgen er det fastelavnstøj de alle kommer i og så skal de have fælles stor morgenmad og på fredag er det fjolle frisure.

Pædagogerne går også all in :)

Ej, hvor lyder det bare SUPER fedt! :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan man gå til dans med børn i alderen 2-3 år?

Det kendskab jeg har, der kan man starte når man bliver 3, men tror det er forskelligt :) Melissa starter, forhåbentlig til efteråret, jeg håber det er noget for hende, hun elsker at danse :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

For tredje nat i træk er Ida endt inde mellem os.

Hver gang hun er vågnet, har hun snakket om en dinosaurer der gemmer sig på hendes værelse.

Nu har Ida og jeg så brugt to dage på at finde den. Uden held. Hvor langt vil i gå med i fantasien ??

Er det fordi hun er bange for dinosauren?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er det fordi hun er bange for dinosauren?

Det er det hun siger når hun vågner om natten i hvert fald.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er det hun siger når hun vågner om natten i hvert fald.

Hmm, 3 umiddelbare bud:

- Snak med hende om, hvad dinosauren hedder. Måske hedder den Klaus og spiser vingummi bamser. Eller måske hedder den Marianne og har en baby i maven ligesom mor. Så er det svært at være farlig.

- Find en hyggelig bog om dinosaurer, gerne hvor de ser venlige (og ikke alt for realistiske) ud, og snak om at det er dyr ligesom hunde og katte.

- Køb noget dinosaurspray (altså en forstøver med vand, hvor du har tegnet/limet et billede af en dinosaur på), og spray værelset godt af, så dinosauren ikke kan lide at være der mere.

Jeg ville umiddelbart blive i fantasien i hvert fald. Ikke fordi jeg går ind for at "lyve" for børn, men for at tage hende seriøst på, at hun føler, at der er en uhyggelig dinosaur på hendes værelse :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm, 3 umiddelbare bud:

- Snak med hende om, hvad dinosauren hedder. Måske hedder den Klaus og spiser vingummi bamser. Eller måske hedder den Marianne og har en baby i maven ligesom mor. Så er det svært at være farlig.

- Find en hyggelig bog om dinosaurer, gerne hvor de ser venlige (og ikke alt for realistiske) ud, og snak om at det er dyr ligesom hunde og katte.

- Køb noget dinosaurspray (altså en forstøver med vand, hvor du har tegnet/limet et billede af en dinosaur på), og spray værelset godt af, så dinosauren ikke kan lide at være der mere.

Jeg ville umiddelbart blive i fantasien i hvert fald. Ikke fordi jeg går ind for at "lyve" for børn, men for at tage hende seriøst på, at hun føler, at der er en uhyggelig dinosaur på hendes værelse :)

Det var også sådan jeg har tænkt nemlig.. Vi er så "heldige" at i storcenteret(metropol) i Hjørring er maskotten en dinosauer, som hedder Polle. Og den snakker vi meget om, og hun ved også godt at Polle ikke er færdig og at han kun giver krammere. Ham er hun vild med når vi er deroppe.. Så er begyndt at snakke med hende i dag om at det jo bare er en dinosauer ligesom Polle.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puttesucces!! :yay Elliot fik vand, blev lagt i sengen, vendte sig om på maven og jeg gik ud.. Så plejer han at kalde et sted mellem 4 og 1000000 gange inden han falder i søvn, men han har ikke sagt et kvæk endnu! Tilmed gik jeg ned kl. 19.45, så han er blevet puttet lidt tidligere end han plejer. Fedt fedt fedt!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puttesucces!! :yay Elliot fik vand, blev lagt i sengen, vendte sig om på maven og jeg gik ud.. Så plejer han at kalde et sted mellem 4 og 1000000 gange inden han falder i søvn, men han har ikke sagt et kvæk endnu! Tilmed gik jeg ned kl. 19.45, så han er blevet puttet lidt tidligere end han plejer. Fedt fedt fedt!!

Ej hvor dejligt :yay :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var også sådan jeg har tænkt nemlig.. Vi er så "heldige" at i storcenteret(metropol) i Hjørring er maskotten en dinosauer, som hedder Polle. Og den snakker vi meget om, og hun ved også godt at Polle ikke er færdig og at han kun giver krammere. Ham er hun vil med når vi er deroppe.. Så er begyndt at snakke med hende i dag om at det jo bare er en dinosauer ligesom Polle.

Det synes jeg lyder som en god tilgang :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fantastisk! :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja så nu krydser jeg bare fingre for at det virker

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor dejligt :yay :glad

Fantastisk! :yay

I den grad! :yay Så er det bare spændende hvad forskellen har været….  :unsure  Men en putning uden skrig og skrål og som bare er relativt hurtig og mega hyggelig. Det er dejligt!  :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kører nu på en hel uge med opkast/diarré hos Noah. Hjemmet er vasket ned i klorin to gange og nu er al legetøj sendt i karantæne. N kommer til morfar i morgen med overnatning og så håber jeg sateme snart han er fri for dårlig mave!

Andre gode tips? Ud over basic som god håndhygiejene mm. Og hvornår skal man gå til læge? Umiddelbart står der to uger, men der synes jeg altså er længe med en tumling?

Og hatten af for min mand, der har klarer syg tumling alene i 4 dage, mens jeg har været på ferie!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Indtil videre har det virket.. Hun har lagt og "snakket" med dinosaueren inden hun faldt i søvn, hvor jeg kunne hører at hun forklarede den at den gerne måtte få en krammer

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.