TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Hvor er han skøn Mette :D :lol

:ditto Det er altså sjovt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må altså lige prale lidt af min datter. Dicte er bare så sjov og fuld af ballade for tiden :) Hun er også begyndt at få nogle vredes udbrud, så der er ingen tvivl om hun er ved at udvikle sig. Det er virkelig interessant at følge med i udviklingen af det lille menneske. Hun siger så mange ord, og små sætninger kommer der også. Hun er rigtig dygtig til at forklare hvad hun vil, og har en utrolig hukommelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia' feber har været tiltagende hele dagen, og det er ikke meget jeg har kunnet få i hende. Dog har hun drukket fint og heldigvis sovet næsten 3 timer til middag. Nu sover hun på et skud panodil. Gad vide om det er 3-dags feber - synes ikke hun virker til at fejle andet... Min lille nus :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia' feber har været tiltagende hele dagen, og det er ikke meget jeg har kunnet få i hende. Dog har hun drukket fint og heldigvis sovet næsten 3 timer til middag. Nu sover hun på et skud panodil. Gad vide om det er 3-dags feber - synes ikke hun virker til at fejle andet... Min lille nus :(

Håber det snart er ovre. Hvis det er 3 dages feberen finder i jo desværre først ud af det efter de 3 dage. Godt nok noget af et udslæt de får som afslutning. Men på den positive side så kan de kun få den 1 gang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik besked ved afhentning, at de har i sidste uge + denne måtte sende børn hjem med mund-fod- og hånd-syge <_< Dp har måtte sende et af hendes egne børn hjem i dag - så vi skal nok regne med et sygdomsforløb om en uges tid..

Åååååh.... SUK! Synes fa'me at vi har været rigeligt ramt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik besked ved afhentning, at de har i sidste uge + denne måtte sende børn hjem med mund-fod- og hånd-syge <_< Dp har måtte sende et af hendes egne børn hjem i dag - så vi skal nok regne med et sygdomsforløb om en uges tid..

Åååååh.... SUK! Synes fa'me at vi har været rigeligt ramt.

De har lige haft en omgang i Ronjas vs og hun er ikke blevet ramt så det er jo ikke sikkert hun bliver smittet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes vi har MEGET træls putninger for tiden <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor er jeg træt af at Lise har været vågnet kl. 4.30 HVER morgen i denne uge :( Og hun er bare IKKE til at få til at sove igen og nægter at være på værelset, så vi er nødt til at gå ind i stuen med hende og tænde fjernsynet for at få hende til at falde til ro. Er bare sååååå træt på arb :zzz

Og oveni det har hun også været meget urolig i løbet af nætterne og vågner op til flere gange, hvor vi lige må gå ind og lægge dynen over hende. Det ligner hende slet ikke, hun har næsten altid sovet igennem og sovet til omkring en 6 tiden.

Håber snart det går over igen, for det holder jeg da ikke til i længden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja har et par gange i weekenden ikke ville have ble på men gå uden :o lørdag var jeg faktisk i Bilka med hende for første gang uden ble og der skete ikke uheld :yay det gjorde der til gengæld en halv time efter vi kom hjem men hun var ude på toilettet og i gang med at tage bukserne af så det gik bare lidt for langsomt :)

I går eftermiddags ville hun hellere ikke og der skete så stort uheld, men hun sagde til da hun gjorde det, så vi nåede bare igen ikke toilettet.

I dag ville hun hellere ikke have ble på da vi kom hjem fra vs og der lykkedes det faktisk at hun sagde til i tiden så vi nåede ud på toilettet og hun tissede derude :yay hun virkede så bare ikke helt tryg ved det og "pev" lidt men blev siddende og tissede færdig mens jeg sad og sagde hun var dygtig. Bagefter ville hun igen ikke have ble på og fik det først da hun gik i seng og der skete ikke uheld :)

vores store pige :loveshower

Hold da op, hvor er hun bare dygtig og mega sej!!! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh dumme Halloween :gal Det ringede på døren, min mand og Dicte er alene hjemme, og Dicte går selvfølgelig med ud og åbner, og bliver SÅ bange da der står en dreng med scream maske. Hun græd og græd, og knugede sig til far resten af aftenen. Jeg kom hjem, og far tog til møde. Så ringer det på døren og vores hunde begynder selvfølgelig at gø. Jeg åbner ikke for jeg kan høre Dicte mosler rundt i sengen, fand*e om ikke de ringer på 3 gange mere, og derefter begynder at hamre på døren. Selvfølgelig vågner Dicte og er helt panisk igen :gal nu sover hun endelig inde i vores seng, hun ville ikke ind på sit eget værelse, men gik selv ind i vores soveværelse. Stakkels hende, har aldrig set hende så bange før :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh dumme Halloween :gal Det ringede på døren, min mand og Dicte er alene hjemme, og Dicte går selvfølgelig med ud og åbner, og bliver SÅ bange da der står en dreng med scream maske. Hun græd og græd, og knugede sig til far resten af aftenen. Jeg kom hjem, og far tog til møde. Så ringer det på døren og vores hunde begynder selvfølgelig at gø. Jeg åbner ikke for jeg kan høre Dicte mosler rundt i sengen, fand*e om ikke de ringer på 3 gange mere, og derefter begynder at hamre på døren. Selvfølgelig vågner Dicte og er helt panisk igen :gal nu sover hun endelig inde i vores seng, hun ville ikke ind på sit eget værelse, men gik selv ind i vores soveværelse. Stakkels hende, har aldrig set hende så bange før :(

Det er jo det jeg siger - f****** Halloween!! :prik Jeg har lige bitchet over det i brokke-tråden for jeg er HELT på dit hold. MØGUNGER! :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh dumme Halloween :gal Det ringede på døren, min mand og Dicte er alene hjemme, og Dicte går selvfølgelig med ud og åbner, og bliver SÅ bange da der står en dreng med scream maske. Hun græd og græd, og knugede sig til far resten af aftenen. Jeg kom hjem, og far tog til møde. Så ringer det på døren og vores hunde begynder selvfølgelig at gø. Jeg åbner ikke for jeg kan høre Dicte mosler rundt i sengen, fand*e om ikke de ringer på 3 gange mere, og derefter begynder at hamre på døren. Selvfølgelig vågner Dicte og er helt panisk igen :gal nu sover hun endelig inde i vores seng, hun ville ikke ind på sit eget værelse, men gik selv ind i vores soveværelse. Stakkels hende, har aldrig set hende så bange før :(

Ej - hvad sker der for dørklokke stemmeriet? Altså jeg syntes udklædning, fest og ballade er helt ok - men trick or treat er noget der skal blive i USA!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har lige haft en omgang i Ronjas vs og hun er ikke blevet ramt så det er jo ikke sikkert hun bliver smittet.

Nej men de er kun 3 børn i Malivas dagpleje og den ene knægt blev sendt hjem i dag totalt dækket i knopper og blister :(

Så jeg tvivler virkeligt at Maliva + det sidste barn falder igennem nåleøjet.

Jeg krydser fingre og håber, men ja.. når det direkte rammer et barn i dagplejen, så plejer det at smitte videre som dp fortalte.

Vi håber dog!  :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm vi mærker da vist ikke meget til de her tænder. Kigger en ggang i mellem ind i munden på felix for at se om de inderste kindtænder er på vej. Og det er de i undermunden. I den ene side er den faktisk bruft helt igennem og på den anden side på vej igennem. Så nu nærmer vi os de 20 tænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay

har lige sparet 150kr!!! På et par lækre hjemmesko/støvler fra Bobux til Luna og yderligt X-antal kroner på et par sko til hende til foråret også fra Bobux.

bare fordi jeg valgte at købe den fra Sverige i stedet for DK :yay

398kr i alt. (svenske)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det snart er ovre. Hvis det er 3 dages feberen finder i jo desværre først ud af det efter de 3 dage. Godt nok noget af et udslæt de får som afslutning. Men på den positive side så kan de kun få den 1 gang :-)

Ja der er ikke andet end at se tiden an. Vi er nu på 3. Dag med feber. Men overvejer at tage forbi lægen for hun er godt nok sølle og ked når hun ligger ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay

har lige sparet 150kr!!! På et par lækre hjemmesko/støvler fra Bobux til Luna og yderligt X-antal kroner på et par sko til hende til foråret også fra Bobux.

bare fordi jeg valgte at købe den fra Sverige i stedet for DK :yay

398kr i alt. (svenske)

Fedt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Felix afleveret i vs. Nu som den ældste barn på sin stur. Vildt han er så stor nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barbamama - Erice kravlede også ud af sin seng for meeeeget lang tid siden, hvor vi også overvejede om hun skulle over i juniorseng (da vi heller ikke ha en seng hvor siden kan tages af - ej heller en sengehest at sætte på i stedet). Vi kom frem til at hvis hun gjorde det igen, så ville vi pille en eller to tremmer ud, og kunne vi ikke gøre det uden at ødelægge dem, så måtte den side bare stå ind mod væggen når lillebror engang skal sove i sengen. Men vi har også købt en brugt billig seng, så er ikke så øm overfor den :)

Heldigvis glemte Erica igen at hun kunne, så det er kun lige her for et par uger siden hun er begyndt igen. Vi flytter lænestolen da hun ikke tør hoppe ned, så hvis hun ikke kan finde noget at sætte fødderne på, så kravler hun tilbage igen.

Jeg tror måske også at Valdemar har glemt igen at han kan, han har i hvert fald ikke gjort det siden :goodluck Men ellers må vi nok have fat i en juniorseng, jeg tror ikke at jeg nænner at makke på vores tremmeseng :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået en lægetid til Silke Elia 11.30 (hvad sker der for det tidspunkt - det kommer til at holde hårdt med feber og hun stod op 5.15 :( ). Umiddelbart ville jeg have ventet, men kan ikke overskue at gå weekenden i møde hvis det bare fortsætter, og spiser stadig ikke rigtigt noget :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg kan bare snart ikke mere... Torben kan snart ikke mere... i nat var Elin vågen fra 22.45 - 2.30... om det har været overstimulering eller om tigerspringet bare ingen ende vil tage, det ved jeg ik. Men shit hvor jeg bare godt ku bruge noget søvn snart. 

 

Og hvor er jeg træt af at høre folk sige "Jamen hun burde jo sove igennem på nuværende tidspunkt!" Nå det synes du - jamen det skal jeg da lige sige videre til min datter, men jeg tvivler på at det gør nogen forskel.

 

Undskyld mit evige brok om søvn, men havde lige brug for luft...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg kan bare snart ikke mere... Torben kan snart ikke mere... i nat var Elin vågen fra 22.45 - 2.30... om det har været overstimulering eller om tigerspringet bare ingen ende vil tage, det ved jeg ik. Men shit hvor jeg bare godt ku bruge noget søvn snart.

Og hvor er jeg træt af at høre folk sige "Jamen hun burde jo sove igennem på nuværende tidspunkt!" Nå det synes du - jamen det skal jeg da lige sige videre til min datter, men jeg tvivler på at det gør nogen forskel.

Undskyld mit evige brok om søvn, men havde lige brug for luft...

:kram Det er max hårdt. Hvorfor skal vores piger være så hårdt ramt under de tigerspring?

Kan I få lidt hjælp her i weekenden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået en lægetid til Silke Elia 11.30 (hvad sker der for det tidspunkt - det kommer til at holde hårdt med feber og hun stod op 5.15 :( ). Umiddelbart ville jeg have ventet, men kan ikke overskue at gå weekenden i møde hvis det bare fortsætter, og spiser stadig ikke rigtigt noget :(

 

 

Kan godt forstå dig -  man har sjældent overskud til at læge - fordi man som oftest på det tidspunkt ingen søvn har fået, fordi ens barn er syg. Og ens barn er pylret pga sygdom.. håber at I finder ud af noget...

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg kan bare snart ikke mere... Torben kan snart ikke mere... i nat var Elin vågen fra 22.45 - 2.30... om det har været overstimulering eller om tigerspringet bare ingen ende vil tage, det ved jeg ik. Men shit hvor jeg bare godt ku bruge noget søvn snart.

Og hvor er jeg træt af at høre folk sige "Jamen hun burde jo sove igennem på nuværende tidspunkt!" Nå det synes du - jamen det skal jeg da lige sige videre til min datter, men jeg tvivler på at det gør nogen forskel.

Undskyld mit evige brok om søvn, men havde lige brug for luft...

:kram

(hader også at få at vide, at de burde sove igennem nu, det ændrer jo ikke en fis på om de gør det <_<)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Det er max hårdt. Hvorfor skal vores piger være så hårdt ramt under de tigerspring?

Kan I få lidt hjælp her i weekenden?

 

 

Jeg ved det virkelig ik Louise - jeg synes ik at det er helt fair. Når man tænker på at der er nogen børn som bare sover igennem, nærmest fra dag 1.... Jeg synes nogen gange at Gud presser citronen lige grov nok.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.