Besvaret October 30, 2013 Skal vi allerede ud i juniorseng, så? :help Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2013 Tak :) Og ja præcis. Og nej man kan ikke fjerne siden (hvorfor tænkte vi ikke på det, da vi købte seng <_<) Lige nu er han oppe, og så tænker jeg måske, at han først skal i seng, når han seriøst er segnefærdig (Det plejer at gå ok). Og så har Brian fjernet sengeranden, så han ikke kan bruge den som "trin" (Bare han så ikke slår hovedet eller på anden måde slår sig :unsure). Vi har en lænestol ved siden af sengen, og det er jo nok den, han er klatret ned af, men så er spørgsmålet om det er smart at fjerne den. Når den er der, så kan han jo klatre ned vha den igen, men tænk hvis jeg fjerner den, og han så tror at den er der i mørket og så falder hele vejen ned :unsure Tænker måske at fjerne den og så lægge tæpper og puder på gulvet i stedet? Det lyder til i skal have fat i en junior seng :) I nat ville jeg helt klart lade stolen stå og samtidig lægger puder og tæpper på gulvet. Jeg ville netop frygte at han troede stolen stod der og så var den væk og kom til skade på den måde. Men eller - dygtig udbryderkonge i har :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2013 HOLY CHRIST?! Har puttet Valdemar. Som jo altså sover i tremmeseng. Brian og jeg sidder i stuen og snakker. Vi kan godt høre, at Valdemar griner, men vi tænker at han bare lige tumler lidt for at falde til ro... Men så kommer han kraft eddeme pludselig grinende vadende ud af sit værelse?! 1. Hvordan gjorde han? Vi har seriøst ikke hørt et eneste bump eller noget :unsure 2. Hvor er han sej, egentlig. Lille akrobat :wub 3. Hvad gør vi nu? Er lidt nervøs ved at putte ham igen, tænk hvis han hopper ud af sengen igen, og slår sig? :unsure Gode råd modtages gerne! OMG!!! Det er jo helt vildt... Jeg ville nok fjerne sengeranden som du selv tænker men lade stolen stå til at starte med. Pøj pøj Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2013 Stakkels Anders og stakkels Mie! Det har været en hård aften for dem herhjemme! Jeg nåede selv at opleve tordenbygen AKA Mie inden jeg kørte! Håber snart tænder, tiger og ny rytme er et overstået kapitel! Hun er blevet puttet i sit tøj og uden at få børstet tænder men det var overlevelse det handlede om i dag! Kæmpe kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2013 Tak for kram. Hun sover virkelig dårligt og vågner hele tiden :( Vildt med Valdemar, Mette. Han er sq sej :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2013 Hehe Valdemar går helt bananas nu :D Det bliver en skodnat, men det er sgu sjovt lige nu :Lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2013 Hvor er han skøn Mette :D :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2013 Hvor er han skøn Mette :D :lol Tak, synes også det er ret charmerende :D Men LIDT udfordrende også :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2013 Tak :) Og ja præcis. Og nej man kan ikke fjerne siden (hvorfor tænkte vi ikke på det, da vi købte seng <_<) Lige nu er han oppe, og så tænker jeg måske, at han først skal i seng, når han seriøst er segnefærdig (Det plejer at gå ok). Og så har Brian fjernet sengeranden, så han ikke kan bruge den som "trin" (Bare han så ikke slår hovedet eller på anden måde slår sig :unsure). Vi har en lænestol ved siden af sengen, og det er jo nok den, han er klatret ned af, men så er spørgsmålet om det er smart at fjerne den. Når den er der, så kan han jo klatre ned vha den igen, men tænk hvis jeg fjerner den, og han så tror at den er der i mørket og så falder hele vejen ned :unsure Tænker måske at fjerne den og så lægge tæpper og puder på gulvet i stedet? Jeg ville nok også lige lade stolen stå og lægge tæpper på gulvet.! Så han evt får et chok, men ikke kommer til skade. Tænker faktisk, om I ku flytte stolen og have lidt lys tændt, så han ka se, hvad han laver?Håber han sover nu hvert fald :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2013 Jeg ville nok også lige lade stolen stå og lægge tæpper på gulvet.! Så han evt får et chok, men ikke kommer til skade. Tænker faktisk, om I ku flytte stolen og have lidt lys tændt, så han ka se, hvad han laver? Håber han sover nu hvert fald :) Han sover nu :) Stolen er der stadig og også tæpper :) Håber at han ikke kan kravle ud, nu hvor sengeranden er fjernet (men nøj hvor virker sengen kold og trist uden hverken rand eller himmel :(). Og så må vi lige overveje om vi snart snakker juniorseng eller hvad vi gør :chin: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2013 Årh min lille skat. Hun kan bare ikke finde ro, så nu har vi altså givet hende en skud panodil i håb om at hun får lidt søvn og dulme den værste feber. Og så er det nok en hjemmedag i morgen (og en halv for min mands vedkommende også da jeg skal til psykolog) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2013 Jeg burde gå i seng. Jeg har været oppe siden kl 04,15 i morges og kunne ikke sove mere, en halv time efter synes Clara at hun skulle vågne og ikke skulle sove mere... Så kunne jeg godt stå op, skulle alligevel op og på arbejde kl 06,30, så jeg stod op og tog mig af Clara.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2013 åh en nat. Simon karter rundt, hoster , smider sutterne ud og sengen og græder. Havde ham inde ved mig på sofaen mellem 2 og 3 og gav panodil der og nu er han så vågen igen så nu prøver vi med lidt sødet te. Jeg er træt med træt på. Det må blive en sygedag mere i morgen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2013 :kram til jer med syge børn og dumme nætter Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2013 Bedste nat i en uge! Ville dog ønske det der sommertidsrytme snart er ude af systemet - alle sover let mellem 5 og 6 jeg kan mærke der er uro og vi vækker hinanden :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2013 Årh min stakkels datter :( Hun ka slet ikke rumme hebdes følelser for tiden. Hendes verden bryder totalt sammen, hvis det ikke foregår som hun ønsker det. F.eks. igår ved puttetid. Jeg ved ikke helt hvad der udløste det, men hun blev godt nok ked af det. Jeg sad bare ved hende til start og bekræftede hende, fortalte hende at det er okay at være ked af det, men at det var sengetid nu. Spurgte af og til om hun ønskede kram og til sidst kommer hun op og sidder ved mig, stadig grædende og vi snakker lidt; Blev du lige rigtig ked af det skat? - "ja, mor.." og så krammede jeg hende og forklarede at det måtte man også gerne. Hun fik et lille flip 2 minutter senere fordi jeg misforstod hende, men det var hurtigt overstået.. Hun var ihvertfald træt og kunne slet ikke rumme noget som helst. I morges var lige sådan, her var det bare J som det "gik ud over" og han rummer og forstår det ikke nær så godt, men vi fik en god snak om der efter afleveringen og jeg fandt noget læsestof til ham, som jeg HÅBER at han vil tage seriøst, så vi kan danne fælles front. Jeg forklarede ham også at opdragelse og tryghed for Maliva er vigtigere end at jeg kommer til bussen til tiden. Der kører altid en bus! J nævnte nemlig at Maliva var voldsom ved ham. Slog, sparkede, bed og nikkede skalder, da hun skulle ha' flyverdragt på, men han gav ikke timeout fordi vi havde travlt :blink There is no such thing! Hun skulle ha' en pause og forstå at uanset, hvor ked af det og frustreret man er, så er det ikke ok at være voldelig! Så i morgen har J meldt sig frivilligt på Maliva tjansen og så håber vi på det bedste.. Vi går en hård tid i møde, men det er vigtigt for Maliva at vi rummer hendes udbrud og er der for hende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2013 Felix stod og hoppede i hans seng kl. 4.10. Fik ham til at sove ca. 30 min senere. Men det blev ikke til meget søvn for mig. Glæder mig til at få fri og komme hjem og slappe af inden Felix skal hentes :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2013 Laaang urolig nat. Måtte amme en ekstra gang ved midnat men så faldt hun endelig lidt til ro. Morgen temperaturen er 37,7 så vi tager en hjemmedag. Hvor længe varer panodil i kroppen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2013 Laaang urolig nat. Måtte amme en ekstra gang ved midnat men så faldt hun endelig lidt til ro. Morgen temperaturen er 37,7 så vi tager en hjemmedag. Hvor længe varer panodil i kroppen? :kram Håber hun snart er ovenpå!! Jeg tænker det varer 4-6 timer. Vi skulle give Anabella panodil hver 6. time på et tidspunkt, så jeg tænker det varer ca. det stykke tid.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2013 Er der også Halloween i jeres tumlingers vuggestuer? Det er der i Filippas i morgen <_< Jeg synes, det er for meget og vi køber altså ikke noget udklædning. På den anden side vil jeg heller ikke, at hun er uden for og den eneste, der ikke er klædt ud. Tænker, at hun må komme som Tigerdyr, som hun gjorde til fastelavn i februar (håber hun stadig kan passe det!)... Hmmm, Filippa var så den eneste på stuen, der var klædt ud :rolleyesGodt hun stadig kunne passe Tigerdyr-kostumet ;) Hun var til gengæld helt i hopla at aflevere - bogstavelig talt :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2013 :kram Håber hun snart er ovenpå!! Jeg tænker det varer 4-6 timer. Vi skulle give Anabella panodil hver 6. time på et tidspunkt, så jeg tænker det varer ca. det stykke tid.. Tak :kissDet giver god mening :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2013 Barbamama - Erice kravlede også ud af sin seng for meeeeget lang tid siden, hvor vi også overvejede om hun skulle over i juniorseng (da vi heller ikke ha en seng hvor siden kan tages af - ej heller en sengehest at sætte på i stedet). Vi kom frem til at hvis hun gjorde det igen, så ville vi pille en eller to tremmer ud, og kunne vi ikke gøre det uden at ødelægge dem, så måtte den side bare stå ind mod væggen når lillebror engang skal sove i sengen. Men vi har også købt en brugt billig seng, så er ikke så øm overfor den :) Heldigvis glemte Erica igen at hun kunne, så det er kun lige her for et par uger siden hun er begyndt igen. Vi flytter lænestolen da hun ikke tør hoppe ned, så hvis hun ikke kan finde noget at sætte fødderne på, så kravler hun tilbage igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2013 Årh min stakkels datter :( Hun ka slet ikke rumme hebdes følelser for tiden. Hendes verden bryder totalt sammen, hvis det ikke foregår som hun ønsker det. F.eks. igår ved puttetid. Jeg ved ikke helt hvad der udløste det, men hun blev godt nok ked af det. Jeg sad bare ved hende til start og bekræftede hende, fortalte hende at det er okay at være ked af det, men at det var sengetid nu. Spurgte af og til om hun ønskede kram og til sidst kommer hun op og sidder ved mig, stadig grædende og vi snakker lidt; Blev du lige rigtig ked af det skat? - "ja, mor.." og så krammede jeg hende og forklarede at det måtte man også gerne. Hun fik et lille flip 2 minutter senere fordi jeg misforstod hende, men det var hurtigt overstået.. Hun var ihvertfald træt og kunne slet ikke rumme noget som helst. I morges var lige sådan, her var det bare J som det "gik ud over" og han rummer og forstår det ikke nær så godt, men vi fik en god snak om der efter afleveringen og jeg fandt noget læsestof til ham, som jeg HÅBER at han vil tage seriøst, så vi kan danne fælles front. Jeg forklarede ham også at opdragelse og tryghed for Maliva er vigtigere end at jeg kommer til bussen til tiden. Der kører altid en bus! J nævnte nemlig at Maliva var voldsom ved ham. Slog, sparkede, bed og nikkede skalder, da hun skulle ha' flyverdragt på, men han gav ikke timeout fordi vi havde travlt :blink There is no such thing! Hun skulle ha' en pause og forstå at uanset, hvor ked af det og frustreret man er, så er det ikke ok at være voldelig! Så i morgen har J meldt sig frivilligt på Maliva tjansen og så håber vi på det bedste.. Vi går en hård tid i møde, men det er vigtigt for Maliva at vi rummer hendes udbrud og er der for hende. Har ikke fulgt med i laaang tid men vil lige sige at det lyder da til en super måde at håndtere Malivas udbrud. Det tager jeg til mig da Carl Emil allerede er begyndt at smide sig på gulvet i græde/skrige og også er volsom over for mig. Men har bare fået af vide at timeout først kan bruges når de er 4-5 år. Men hvordan fungere det hos jer? :help Og tillykke med lillebror :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2013 Laaang urolig nat. Måtte amme en ekstra gang ved midnat men så faldt hun endelig lidt til ro. Morgen temperaturen er 37,7 så vi tager en hjemmedag. Hvor længe varer panodil i kroppen? Du må give panodil hver 6 time (siger moren der har måtte ty rigtig meget til panodil på det sidste) Mener det er 50 mg pr. kg :chin: men det står på flasken Rigtig god bedring med hende :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 31, 2013 Har ikke fulgt med i laaang tid men vil lige sige at det lyder da til en super måde at håndtere Malivas udbrud. Det tager jeg til mig da Carl Emil allerede er begyndt at smide sig på gulvet i græde/skrige og også er volsom over for mig. Men har bare fået af vide at timeout først kan bruges når de er 4-5 år. Men hvordan fungere det hos jer? :help Og tillykke med lillebror :loveshower[/quote Maliva fik hendes første time out, da hun var lidt over 1 år. Vi er ved hende, men alt interessant er fjernet - hun får dem kun, hvis hun gør skade på os eller sig selv. Nu sidder hun to minutter i gangen og får "en pause" som vi kalder det og efter de to minutter forklarer vi hende, at hun sad der fordi hun slog og det må man ikke (eller hvad hun nu gjorde). Det er først nu her at Maliva er begyndt at blive voldsom og slå med vilje osv. Sidste uge havde de et gæstebarn i dp som er rigtig voldsom og som søgte negativ opmærksomhed konstant. Jeg tror det har præget Maliva lidt og at hun nu forsøger med den metode :( Før fik hun time outs, hvis hun gjorde skade på sig selv og hun sad der kun 1 minut og det virkede. Vi er ikke storforbrugere af det herhjemme, men jeg tror at vi går en tid i møde nu, hvor at hendes pause bliver en nødvendighed. Det virker for os og det gør at Maliva kan få et pusterum fra den verden der nedbrydes inde i hende. Jeg snakker og spejler følelser med hende, fordi hun skal jo også lære at kende forskel på dem og lære at få dem under kontrol og hvis hun ikke VED at hun er ked af det eller føler at det er forkert og far og mor er sure over det og ikke kan rumme det - så får hun det dælme svært. Hun gør det jo ikke med vilje :) Det er jo en udvikling mange (hvis ikke alle) børn skal igennem og jeg vælger bare at fortælle hende at det er okay at være ked af det og frustreret, men at det er mor der bestemmer og sådan er det. :) Det er pisse svært og den sidste uge samt denne, har været hårde og jeg glæder mig IKKE til de mange udbrud der kommer, men nu har jeg set hendes reaktion og forstår dem lidt bedre og nu kan jeg agerere derfra :) Velkommen tilbage og mange tak :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites