TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Ej ok, det lyder faktisk lidt akavet :kram2

Ja en smule! Jeg skal nok klare det, det er være om Mie reagere på at mor ikke er tilgengængelig!!! Og at hun skal med DP hjem mens jeg bliver. Jeg har i hvert fald ikke hjerte til st afvise hende, men jeg kan da undgå hende mest muligt så hun ikke ser mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en træt pige i disse dage. Storebror har efterårsferie, så det skal nydes til fulde og middagsluren er på absolut minimum. Tror hun om et par dage må overgive sig og tage en meget lang tur.

Vi har hygget idag med bamser, der er blevet danset, fodret, givet drikkelse, kys og kram til alle dyrene :)

Så har jeg fået mig en lille zumba partner. Da jeg begyndte at tage træningstøjet frem og tage zumba sko på, skulle Cassandra straks ind i garderoben og tage sine sko på. Jeg satte dvd'en på og så stod hun ellers ved siden af mig og trampede, klappede og med hænderne over hovedet. Hun fulgte faktisk meget pænt med, indenfor hvad man nu kan forlange af hende :) Dog kun et par min af gangen, så tøffede hun lidt rundt og legede selv og kom så tilbage til mig og var lidt med igen :)

Super hyggeligt :)

Haha hvor sødt :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja en smule! Jeg skal nok klare det, det er være om Mie reagere på at mor ikke er tilgengængelig!!! Og at hun skal med DP hjem mens jeg bliver. Jeg har i hvert fald ikke hjerte til st afvise hende, men jeg kan da undgå hende mest muligt så hun ikke ser mig.

Ja det lyder som en god idé. Håber det kommer til at gå fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke hvad der går af Maliva for tiden og hvordan vi tackler det.

Hun er begyndt at grine af "konsekvenserne" og "skæld ud" - ikke at vi skælder ud, men mere hvis vi siger nej osv. Hun er virkeligt strid og i dag var hun 2 sekunder væk fra en timeout. Hun sparkede mig, da jeg skiftede ble og da jeg nævnte timeout, så smilte hun lige, mem stoppede så.

Hun søger grænser så det basker og får hun ikke sin vilje, har vi et tågehorn uden lige.. hun bliver ked af de mærkeligste ting og spontant går hun bare med et bedrøvet ansigt på. :s

Hvad filan foregår der?!

Altså ballade og uacceptabel opførsel er da til at føle på her hjemme - hold nu op altså.

De havde i sidste uge et gæstebarn i dp som slog, sparkede of bed både dp mor og børnene. En rigtig strid unge - mon Maliva tager noget derfra nu? Hun plejer ALDRIG at ty til negativ opmærksomhed på denne måde - altså med at lave SÅ mange unoder og decideret sparke og slå.

Hun kan godt, hvis hun forlanger opmærksomheden, lave unoder, men vi er gode til at give hende positiv respons inden det når så vidt, men sidste uge, weekenden og disse to dage her, har hun ofte været billigt til salg..

Jeg ønsker bare at gøre det bedste for hende og vi forsøger at bryde denne dumme cirkel, af negativ opførsel = opmærksomhed - for vi vil så gerne at Maliva har det godt og er glad og det er hun bestemt ikke for tiden - hvordan bryder vi det?

Vi forsøger at rose og skabe god kontakt. Mindske chancerne for dårlig opførsel - vi forsøger at give Maliva den opmærksomhed hun søger, men intet er bare nok.. what to do girls?

Er snart ved at knække, det gør ondt i mit hjerte at se mit barn gøre dette mod sig selv og mod os + jeg savner min lille glade pige, som hjalp til og gerne ville både J og mig i positive og rolige hensigter og situationer. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh at være mor er simpelthen det bedste i verden :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke hvad der går af Maliva for tiden og hvordan vi tackler det.

Hun er begyndt at grine af "konsekvenserne" og "skæld ud" - ikke at vi skælder ud, men mere hvis vi siger nej osv. Hun er virkeligt strid og i dag var hun 2 sekunder væk fra en timeout. Hun sparkede mig, da jeg skiftede ble og da jeg nævnte timeout, så smilte hun lige, mem stoppede så.

Hun søger grænser så det basker og får hun ikke sin vilje, har vi et tågehorn uden lige.. hun bliver ked af de mærkeligste ting og spontant går hun bare med et bedrøvet ansigt på. :s

Hvad filan foregår der?!

Altså ballade og uacceptabel opførsel er da til at føle på her hjemme - hold nu op altså.

De havde i sidste uge et gæstebarn i dp som slog, sparkede of bed både dp mor og børnene. En rigtig strid unge - mon Maliva tager noget derfra nu? Hun plejer ALDRIG at ty til negativ opmærksomhed på denne måde - altså med at lave SÅ mange unoder og decideret sparke og slå.

Hun kan godt, hvis hun forlanger opmærksomheden, lave unoder, men vi er gode til at give hende positiv respons inden det når så vidt, men sidste uge, weekenden og disse to dage her, har hun ofte været billigt til salg..

Jeg ønsker bare at gøre det bedste for hende og vi forsøger at bryde denne dumme cirkel, af negativ opførsel = opmærksomhed - for vi vil så gerne at Maliva har det godt og er glad og det er hun bestemt ikke for tiden - hvordan bryder vi det?

Vi forsøger at rose og skabe god kontakt. Mindske chancerne for dårlig opførsel - vi forsøger at give Maliva den opmærksomhed hun søger, men intet er bare nok.. what to do girls?

Er snart ved at knække, det gør ondt i mit hjerte at se mit barn gøre dette mod sig selv og mod os + jeg savner min lille glade pige, som hjalp til og gerne ville både J og mig i positive og rolige hensigter og situationer. :(

Det er en fase, det er en fase, det er en fase!!!

Mit bedste pædagogiske råd er at holde hovedet kold og "Stick to the plan" hun prøver jer af lige nu men ikke fordi hun er ond, hun udfordrer bare mulighederne og lærer om sig selv og jer. Det er ikke for evigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, hvor er hun sød :D God bedring med hende :)

Tak skal du have

Hun har heldigvis fuld fart på idag og ingen mus i lungerne... Det er godt nok en sjov alder med alt det der bliver sagt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en fase, det er en fase, det er en fase!!!

Mit bedste pædagogiske råd er at holde hovedet kold og "Stick to the plan" hun prøver jer af lige nu men ikke fordi hun er ond, hun udfordrer bare mulighederne og lærer om sig selv og jer. Det er ikke for evigt!

Tak for svar  :kiss

Jeg ved at hun ikke gør det for at være ond, hun skal jo også lære vores grænser vi sætter for hende at kende; men hendes adfærd har bare ændret sig SÅ drastisk i sidste uge.

Hun er SÅ sensitiv og det at hun er begyndt at slå og sparke, sætter alarmklokker igang i mig. Hun har aldrig ville negativ opmærksomhed på denne måde før. Hun har aldrig slået og sparket med vilje og det er derfor det undre mig. Jeg tænker lidt at knægten fra i sidste uge har haft lidt indflydelse på den front, for vi har ikke rigtigt ændret vores adfærd her hjemme.

Det med at hun bliver et tågehorn når hun får et nej, er jo "nemt nok" at tackle, men det piner mig at hun netop er begyndt at slå og sparke og udvise enormt negativ adfærd imod os; men ja, vi forsøger os med positiv opmærksomhed og håber at det overskygger lysten til at ville søge den negative.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja hoster og hoster og hoster i søvne og det lyder virkelig ikke rart :( hun sover igennem det men holder mig vågen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, 4.45 er vel også morgen?? Argh.. Jeg bliver vanvittig af at stå tidligt op!! Godt mig og min sygdom kan gå i seng igen lidt senere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik lige så godt om natten!!! Men den sidste lille uges tid trækker godt nok tænder ud (bogstavelig talt) hun vågner med et skrig og er dybt ulykkelig! Det kan også være tigeren!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores nat har også været :numse :( da Maja vågnede i nat kunne jeg ikke få hende til at falde til ro i egen seng igen :( så det endte med, at jeg tog hende over til os. Og så vågnede hun allerede 5.30 :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna sov til KL. 6.30 i dag :yay

dog igen i vores seng ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja hoster og hoster og hoster i søvne og det lyder virkelig ikke rart :( hun sover igennem det men holder mig vågen <_<

Har du prøvet med hakket løg ved sengen? Det lyder skørt men det hjælper! Dicte holdte op med at hoste og sov hele natten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David sov lige 12,5 timer uden en eneste lyd :o :yay

Lad det endelig blive en vane...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet med hakket løg ved sengen? Det lyder skørt men det hjælper! Dicte holdte op med at hoste og sov hele natten

 

Nej den har jeg ikke hørt før :o :) men som hun hostede i nat er jeg næsten villig til at prøve alt. Jeg har ikke sovet siden kl. 4 fordi hun har hostet og hostet :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der også Halloween i jeres tumlingers vuggestuer?

Det er der i Filippas i morgen <_< Jeg synes, det er for meget og vi køber altså ikke noget udklædning. På den anden side vil jeg heller ikke, at hun er uden for og den eneste, der ikke er klædt ud. Tænker, at hun må komme som Tigerdyr, som hun gjorde til fastelavn i februar (håber hun stadig kan passe det!)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I'm back  :glad

 

Nøj hvor har jeg savnet dette forum. Alle de gode ideer, råd og tanker. Håber alle har det fantastisk  :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej den har jeg ikke hørt før :o :) men som hun hostede i nat er jeg næsten villig til at prøve alt. Jeg har ikke sovet siden kl. 4 fordi hun har hostet og hostet :(

Dicte havde også en kæmpe hoste anfald en aften, så tænkte at NU skulle der ske noget efter 1 uge med hoste hele natten. Det lød simpelthen for dumt, men der gik ikke lang tid fra vi satte løgene ind til hun holdte op med at hoste og sov hele natten.. Hun lugtede måske en smule af løg næste dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I'm back  :glad

 

Nøj hvor har jeg savnet dette forum. Alle de gode ideer, råd og tanker. Håber alle har det fantastisk  :biglove

Velkommen tilbage  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna vågnede igen kl. 04.30, men heldigvis faldt hun i søvn igen og sov til 06.35 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna vågnede igen kl. 04.30, men heldigvis faldt hun i søvn igen og sov til 06.35 :)

 

Puha her hed den kl. 2 og så op kl. 5. Lorte skift til vintertid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I'm back :glad

Nøj hvor har jeg savnet dette forum. Alle de gode ideer, råd og tanker. Håber alle har det fantastisk :biglove

:yay du har været savnet!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay du har været savnet!!!

Orhhh tak Majs. Har fulgt dig og Lækre Mie på FB. Men det er jo bare ikke det samme :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeahhh, så tissede Cassandra på  potte for første gang :yay

 

Jeg sætter hende altid på potten før hun kommer i bad og i dag satte hun sig ned og tissede med det samme og rejste sig fint op bagefter.

Så må vi se om det var et tilfælde, eller om det bliver en ny trend :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.