TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Hentede Noah 16.15. Nu er han lige puttet, og har i mellemtiden præsteret 3 bonusbleer!

Det er mindre end en time mellem hver. Hvor meget kan der lige være i sådan en tumling??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Argh, så var der lige multi-skrål i køkkenet. :shooter

1. Valdemar vil gerne feje, og det skal være med den store kost, hvilket jeg ikke synes, fordi han har lidt tendens til at ville lege rambuk med den = skrig

2. Valdemar vil have vingummi, hvilket han selvfølgelig ikke skal nu = skrig

3. Valdemar vil IKKE have rullepølse på sin mad = skrig

4. Valdemar vil alligevel have rullepølse på sin mad = skrig

5. Valdemar bliver slår på frugten i frustration over det med rullepølsen, hvilket jeg beder ham lade være med = skrig

Pyh! Det må meget gerne lade være med at fortsætte resten af dagen. Måske ville skulle gå os en tur... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, så var der lige multi-skrål i køkkenet. :shooter

1. Valdemar vil gerne feje, og det skal være med den store kost, hvilket jeg ikke synes, fordi han har lidt tendens til at ville lege rambuk med den = skrig

2. Valdemar vil have vingummi, hvilket han selvfølgelig ikke skal nu = skrig

3. Valdemar vil IKKE have rullepølse på sin mad = skrig

4. Valdemar vil alligevel have rullepølse på sin mad = skrig

5. Valdemar bliver slår på frugten i frustration over det med rullepølsen, hvilket jeg beder ham lade være med = skrig

Pyh! Det må meget gerne lade være med at fortsætte resten af dagen. Måske ville skulle gå os en tur... :rolleyes

:kiss Det kan godt være svært at være V. 2 år og knap 4 mdr. - og i særdeleshed mor til samme :kiss :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss Det kan godt være svært at være V. 2 år og knap 4 mdr. - og i særdeleshed mor til samme :kiss :D

Enig. De bliver sgu snart smidt i seng begge to :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, så var der lige multi-skrål i køkkenet. :shooter

1. Valdemar vil gerne feje, og det skal være med den store kost, hvilket jeg ikke synes, fordi han har lidt tendens til at ville lege rambuk med den = skrig

2. Valdemar vil have vingummi, hvilket han selvfølgelig ikke skal nu = skrig

3. Valdemar vil IKKE have rullepølse på sin mad = skrig

4. Valdemar vil alligevel have rullepølse på sin mad = skrig

5. Valdemar bliver slår på frugten i frustration over det med rullepølsen, hvilket jeg beder ham lade være med = skrig

Pyh! Det må meget gerne lade være med at fortsætte resten af dagen. Måske ville skulle gå os en tur... :rolleyes

 

Oh my… Det kan da være i lige skal spille mario kart og trykke på reset? ;) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh my… Det kan da være i lige skal spille mario kart og trykke på reset? ;) :kram2

Vi endte faktisk med at gå til købmanden og købe Ostehaps og pølser i stedet :blush Men vi trænger vist begge til en lur :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig. De bliver sgu snart smidt i seng begge to :rolleyes

Hen og putte med jer :kiss

Håber han tager en god lang lur :kram2 Og du også får en god lang lur :kiss

M. Var sådan i søndags, og sov 30 (!!!) min. - kæft det var kaotisk og hårdt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hen og putte med jer :kiss

Håber han tager en god lang lur :kram2 Og du også får en god lang lur :kiss

M. Var sådan i søndags, og sov 30 (!!!) min. - kæft det var kaotisk og hårdt!

Uf 30 minutter er ikke meget! :o Mar råber "NEEEEEJ" af barnevognen, så jeg tror lige, han får et kvarter mere oppe ;) Og ingen søvn til mig <_< Vi får besøg i aften, og Brian kommer sent hjem, så middagsluren er min eneste chance for at komme i bad og få vasket hår, hvilket jeg virkelig trænger til :rolleyes

Men tak ellers :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeek, nu har han så også lært at låse døren op! :o :unsure Jeg kunne godt høre, at han puslede derude, men pludselig blev døren sgu åbnet! Jeg flyver op og ud til ham, og så skynder han sig ellers at lukke og låse døren, og så kigger han bare på mig med det mest uskyldige ansigtsudtryk "Mig tarna i goool" (= jeg skal i skole). Og han havde da også sko, hue og taske på. Søde dreng :lol :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eeeek, nu har han så også lært at låse døren op! :o :unsure Jeg kunne godt høre, at han puslede derude, men pludselig blev døren sgu åbnet! Jeg flyver op og ud til ham, og så skynder han sig ellers at lukke og låse døren, og så kigger han bare på mig med det mest uskyldige ansigtsudtryk "Mig tarna i goool" (= jeg skal i skole). Og han havde da også sko, hue og taske på. Søde dreng :lol :biglove

:O Puha.. Godt du hørte det..

Hehe.. M. Tager også i skole- og ned for at handle :D Det er altså skægt :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hjerte smelter!

Når David vågner om morgenen kommer han ind i vores seng og hygger i et kvarters tid før vi alle står op. Nu er han begyndt på (som det første når han kommer ind ti os) at give mig et kram og et kys og sige elsker mor, efterfulgt af tilsvarende seance med far :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snedige Valdemar ;)

Lise tager også både i skole, ned at handle og på arbejde. Så vinker hun "Farveeel mor! Mig tager på arbejde nu!" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit hjerte smelter!

Når David vågner om morgenen kommer han ind i vores seng og hygger i et kvarters tid før vi alle står op. Nu er han begyndt på (som det første når han kommer ind ti os) at give mig et kram og et kys og sige elsker mor, efterfulgt af tilsvarende seance med far :wub

Åårh hvor sødt :wub

Der er ikke noget bedre end sådan en kærlighedserklæring fra sit barn :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William har siddet på potte for første gang! Vi prøvede lidt for sjov for nogle måneder siden, men han blev helt bange og ked. Men så prøvede vi i dag og han synes bare det var mega hyggeligt. Vi fik både læst "Totte bader" og "Lottes lillebror er syg" før han ikke gad mere.

Der kom ikke noget i potten, men det havde jeg nu heller ikke forventet. Men jeg tænker at det er en god ide at han bliver gode venner med potten. Så jeg tænker at jeg vil sætte ham der hver dag inden middagsluren (altså medmindre han siger fra) og så gøre det hyggeligt med bøger og sådan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

T skal i dagpleje i dag, for første gang i næsten 3 uger... Det er jeg bare slet ikke klar til :(

Vi er lige kommet ind i sådan en go rytme, og nu hvor hun er blevet rask er det bare så hyggeligt at have hende hjemme... Og nu vender hverdagen tilbage, hvor jeg igen skal være efter dpmor konstant for at hun skal overholde vores aftaler og passe godt nok på T.. Det magter jeg godt nok ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius er begyndt at stamme. Der er ingenting når han bare skal sige et ord, men vil han sige en sætning har han svært ved at få sagt det første. Nogen der ved om det kan ændre sig ligeså hurtig som det startede eller om vi skal gøre noget for at hjælpe ham?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius er begyndt at stamme. Der er ingenting når han bare skal sige et ord, men vil han sige en sætning har han svært ved at få sagt det første. Nogen der ved om det kan ændre sig ligeså hurtig som det startede eller om vi skal gøre noget for at hjælpe ham?

Der er mange børn som får en periode hvor de stammer. Jeg husker Sebastians periode som han var lidt ældre end Marius, men mon ikke det er den samme fase.

Vi lod ham tale færdigt, afbrød ikke og gjorde ikke sætningen færdig. Det gik ligeså stille i sig selv igen. Man kan godt blive bekymret, men det er normalt og udvikler sig sjældent til reeel stamning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius er begyndt at stamme. Der er ingenting når han bare skal sige et ord, men vil han sige en sætning har han svært ved at få sagt det første. Nogen der ved om det kan ændre sig ligeså hurtig som det startede eller om vi skal gøre noget for at hjælpe ham?

Enig med moribayern (kan vi ikke bare forkorte dig til MIB? :D ). Det er oftest drenge og det sker fordi de bliver ivrige og har for mange ord i hovedet! Men snak med DP om det og bed om en snak med DP pædagog, der er en tale pædagog tilknyttet kommunen og hun/han har helt sikkert en masse guldkorn både til dig og DP så kan i hjælpe og du kan blive blive beroliget.

Jeg har oplevet børn der har stammet så man tænker "shit det bliver aldrig godt" men som langsomt er stoppet igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs : Helt i orden at kalde mig MIB, der sådan lidt men in black over det - cool :P :)

 

Århhh, Cassandra er så pisse sur de her dage. Jeg håber virkelig det bare er fordi hun er kørt flad, efter vi var på ferie i DK og derefter havde besøg fra DK, så hun ikke har haft tid til at slappe ordenligt af. Jeg orker ikke helt en surhedsfase

De sidste par dage har jeg ikke måtte lave aftensmad for hende. Før jeg laver mad har jeg siddet 2-3 timer og puttet med hende i sofaen og siger så nu skal jeg lave aftensmad, så starter hun med nej og græder og siger jeg skal sætte mig. Så går der en 10 min med gråd og jo Cassandra jeg skal lave mad. Så ender vi med at finde ud af at hun kan hjælpe mig i køkkenet eller få noget legetøj og sidde med og så går det, men vi skal lige igennem gråden og nej Cassandra, før vi kan komme dertil.

Jeg plejer at kunne sige, nu laver jeg aftensmad og så siger hun ok og så er det det - så lidt noget andet lige pt.

 

Normalt om morgenen kan jeg ligge tøj til hende og så tager hun det på, men de sidste par dage har vi skulle fjolle det på, det er også ok. Men idag nægtede hun tøjet og når jeg forsøgte at give hende det på, så tog hun det af igen :( Så det endte med at sige så nu skal det tøj på, vi skal til at gå forstået, så endte hun da også med at acceptere det.

 

Aflevering af Sebastian i skolen gik ok, men så skulle hun bæres hele vejen tilbage til bilen - hun er tung skulle jeg hilse og sige :(

Derefter tog vi til vuggestuen. Da vi kom ud af bilen, sagde jeg at hun skulle holde i hånden - niksen ikke om, fik hende forklaret at der var biler og så accepterede hun det da. Men hele vejen ind fik jeg et nej mor ikke nu ihhhhh. I garderoben i vuggestuen, forsøgte jeg at hjælpe hende med at hænge hende jakke op og få sko af og hjemmesko på, men nej jeg skulle godt nok ikke hjælpe - fint nok hun kan selv, hun virkede bare som om hun trængte til hjælpen og ikke helt kunne overskue det. 

 

Så blev hun klar og fik snerret lidt af mig, vi åbnede døren ind til vuggestuegruppen og vupti så kom det sødeste og gladeste smil på læben og hun hoppede og dansede lidt. Kyssede mig farvel og sagde ceuss og var så henne hos pædagogerne og glad igang med leg og virkede som om at sådan havde hun da været hele morgenen.

 

Indsæt selv forskellige nej mor rundt omkring hele morgenen, de kom sådan sporadisk og uden nødvendigvis altid at give mening. Glæder mig til nej fasen stopper forhåbenligt snart og vi igen får den glade pige tilbage igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh, så var der lige multi-skrål i køkkenet. :shooter

1. Valdemar vil gerne feje, og det skal være med den store kost, hvilket jeg ikke synes, fordi han har lidt tendens til at ville lege rambuk med den = skrig

2. Valdemar vil have vingummi, hvilket han selvfølgelig ikke skal nu = skrig

3. Valdemar vil IKKE have rullepølse på sin mad = skrig

4. Valdemar vil alligevel have rullepølse på sin mad = skrig

5. Valdemar bliver slår på frugten i frustration over det med rullepølsen, hvilket jeg beder ham lade være med = skrig

Pyh! Det må meget gerne lade være med at fortsætte resten af dagen. Måske ville skulle gå os en tur... :rolleyes

Ha ha.. Den seance foregår hver dag her... (Og det er benhårdt at blive ved med at bevare roen)

Det er en fase, det er en fase, det er fase ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der dage hvor telefonen ringer 6.15.. Så ved vi at dagplejen er syg = en svær aflevering i gæstedagpleje pga. Sensitiv dreng... Bum bum..

(Vi har fået dispensation så han ikke skal i gæstehus, men i gæstedagpleje)

Han skulle i legestuen med de andre dagplejere.. Og det er en udfordring i sig selv at skulle i legestuen..

Så det var en dreng der brugte rigtig lang tid på at komme ind over dørtrinnet..

Det lykkedes at få afleveret på en god måde og jeg kunne køre uden skrig og gråd.. Yes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Vuggestuen har spurgt forældrene om at købe fleece-foret regntøj, fordi alm regntøj er lige koldt nok nu, og det er for varmt med flyverdragt. Jeg må indrømme at jeg tænker, at det ville være temmelig åndssvagt at investere i endnu et sæt regntøj. Det bliver jo koldt lige om lidt! Og han kan jo ikke passe det igen til foråret? Hvad tænker i?

Vi har regntøj med fleecefor, og er rigtig glade for det. Både fordi det er super godt her i overgangen til den koldere tid, og så er det "kun" et enkelt lag han har på.

Vores dreng bliver hurtig irriteret over lag på lag tøj - så for os er det en rigtig god løsning med regntøj med fleecefor.

Vi tager det i brug igen i forårsmånederne som også kan være kolde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius er begyndt at stamme. Der er ingenting når han bare skal sige et ord, men vil han sige en sætning har han svært ved at få sagt det første. Nogen der ved om det kan ændre sig ligeså hurtig som det startede eller om vi skal gøre noget for at hjælpe ham?

M. Gør det hvis hun bliver for ivrig efter at fortælle os et eller andet. Det har hjulpet at bede hende stille og roligt at fortælle os, igen, hvad hun vil fortælle :) Altså uden at afbryde hende i første omgang, men når hun venter på svar, så har vi bedt hende sige det igen. Jeg har indrømmet ikke tænkt så meget over det, før du skriver det.. Mon ikke det er en fase, som Mor-I-Bayern og Majs skriver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input. Marius startede med at snuble over ordene til at starte med. Ligesom han ikke kunne sige det han gerne ville, lidt ihærdig agtig. Nu er det gået over i decideret stamning. Vi har snakket med Dp om det. Eller det har min mand, for jeg køre ringen steder før jeg har :puke fra morgenen af i tiden. og hun er opmærksom på det. Må vist bare prøve at se tiden an...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input. Marius startede med at snuble over ordene til at starte med. Ligesom han ikke kunne sige det han gerne ville, lidt ihærdig agtig. Nu er det gået over i decideret stamning. Vi har snakket med Dp om det. Eller det har min mand, for jeg køre ringen steder før jeg har :puke fra morgenen af i tiden. og hun er opmærksom på det. Må vist bare prøve at se tiden an...

Så længe i er opmærksomme på det, så er det jo rigtig fint.

Bliver i "bekymrede" kan i evt. Henvende jer til kommunen, hvor de har tilbud om høre/tale pædagog.

De har helt sikkert viden om hvordan det bedst håndteres hvis det bliver et problem.

Og god bedring.. Håber ikke graviditeten fortsætter med at være så hård ved dig :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.