TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Han faldt først i søvn kl 5! Hva sker der?!? Nu er han vågnet frisk og fuld af energi, så nu var det op.

Melissa har taget en powernap på 30 min. Jeg aner heller ikke hvad der lige sker! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kæmper krammer til både Ria, ønskebebs og fru nielsen! (var der egentlig andre?) 

 

I er godt nok hårdt prøvet derhjemme charite - eller Theo - lille stakkel. 

Og til i andre to - så tror jeg simpelthen at der må være noget omkring deres udvikling, selvom Elin selvfølgelig er et par måneder yngre. Men hun har også haft nogle urolige nætter - en hvor hun var vågen fra 2-4 om natten - men det er jo ingenting i forhold til jeres nætter. Men kunne det ikke godt være en uofficielt udviklings-ting? Lad os sige det, så man ved at det går over igen...

Håber snart at det vender for jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor sov heldigvis godt i nat. Han ser stadig herrens ud og han vil ikke rigtig spise her til morgen.

Han blev passet af sin tante Henrik da det skete i går. Tanten var meget ked af det. Men det er jo hvad der sker.

Theodor er dog i fint humør i dag.

Tak for kram, piger! :kiss

Stakkels Theodor! :kram2

Og der må ikke have været rart for tante Henrik - man får bare den dårligste samvittighed, når børn slår sig mens man passer dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi mødte Cassandras primær pædagog i byen idag. Så hyggeligt, hun kom susende hen til os for at snakke :) Cassandra og hende var såååå glade for at se hinanden, rigtig dejligt at se.

Hun fortalte at hun glædede sig sådan til at Cassandra kom igen på mandag :) og at hun især er savnet af Maxi, en dreng på hendes alder, som hele sidste uge sad og sagde, hvor er min Cassandra :) Så dejilgt. De er kun Maxi og Cassandra tilbage af de store børn, de har fået 4 eller 6 nye børn, som er omkring 1 år. Det er jeg lidt spændt på hvordan kommer til at gå, men de er heldigvis gode og leger en del med den anden vuggestue gruppe også, så de der møder lidt større børn også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels Theo og mor :( Det lyder godt nok også voldsomt! :kram2

Har I tjekket at han ikke har fået hjernerystelse eller noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor er godt kigget efter. :) Tante Henrik havde fået sin mor, som er sygeplejerske, til at komme med det samme. Hun fik tjekket hans hoved, mund og tænder, og rensede sårene, og så talte jeg selv med lægevagten, da jeg kom hjem.

Han har ikke vist det mindste tegn på hjernerystelse :super

Tak for al omsorgen, piger :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Typisk! Pigerne sover endnu, og jeg har været vågen siden 6.30!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Torben og Elin sidder i stuen og snakker

Så kan man høre Elin siger: Otto er min hund

Hvorefter Torben siger : Otto er vores alle sammens hund

Elin siger så: elin godt låne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Torben og Elin sidder i stuen og snakker

Så kan man høre Elin siger: Otto er min hund

Hvorefter Torben siger : Otto er vores alle sammens hund

Elin siger så: elin godt låne?

:wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Torben og Elin sidder i stuen og snakker

Så kan man høre Elin siger: Otto er min hund

Hvorefter Torben siger : Otto er vores alle sammens hund

Elin siger så: elin godt låne?

Åhh, søde pige :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i samarbejde med idas dagpleje indviet i at kører et forsøg hvor Ida ikke skal sove til middag.

De sidste tre uger har Ida ikke ville sove før tidligst klokken 22 for så at vågne omkring klokken 03 igen, og være vågen et par timer der. Så i fredags og her i weekenden prøver vi og dagplejen at springe idas lur over. De sidste to dage har Ida sovet senest klokken 20.30 og hun har sovet hele natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op hvor har vi en sur og ked dreng fortiden :( Han er vist ved at få 2 års tænder. Det ser ud til at det gør afsindig ondt til tider og så bider han os og sig selv og napper, når det er værst. Øv hvor er det træls og hvor er det synd for ham. Ved slet ikke hvad jeg skal gøre. Har 2 pæne kradsemærker ned af min ene kind, jeg fik tidligere idag :( . Nogen der har et godt råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:wub

 

Åhh, søde pige :wub

 

Tak, jeg synes bare at det var så sødt af hende at spørge først, inden hun bare tager ham...  :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i samarbejde med idas dagpleje indviet i at kører et forsøg hvor Ida ikke skal sove til middag.

De sidste tre uger har Ida ikke ville sove før tidligst klokken 22 for så at vågne omkring klokken 03 igen, og være vågen et par timer der. Så i fredags og her i weekenden prøver vi og dagplejen at springe idas lur over. De sidste to dage har Ida sovet senest klokken 20.30 og hun har sovet hele natten.

Det lyder til at det er den rigtige vej frem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til at det er den rigtige vej frem!

Ja men synes bare det er tidligt at hun ikke har behov for middagslur. Hun bliver "kun" 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men synes bare det er tidligt at hun ikke har behov for middagslur. Hun bliver "kun" 2.

Da jeg var lille, var jeg den eneste i vuggestuen, der ik sov til middag. Ellers sov jeg ik før ved 23 tiden om aftenen.. Så sådan er der vel bare nogen børn, der er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var lille, var jeg den eneste i vuggestuen, der ik sov til middag. Ellers sov jeg ik før ved 23 tiden om aftenen.. Så sådan er der vel bare nogen børn, der er :)

Ja er der. Men nu for vi se når den næste uge er gået, hvor det er som forsøg. Og så må vi tage den derfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida blev lagt i seng for en lille halv time siden. Og hun sover allerede.

Det kunne nu godt tyde på at hun ikke har behov for lur længere. Men nu må vi lige se hvordan natten går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida blev lagt i seng for en lille halv time siden. Og hun sover allerede.

Det kunne nu godt tyde på at hun ikke har behov for lur længere. Men nu må vi lige se hvordan natten går.

Hvornår står hun op? Mindes du har skrevet hun får lov til at sove længe?

Min søster har nemlig gået hjemme (sygemeldt) indtil nu hvor min niece er 2 år 5 mdr, og min niece begyndte omkring de 2 år at droppe luren, fordi hun sov længe. Altså så sov hun igennem hele natten fra 19/19.30-9/10 og der er jo vildt mange timer og så forstår jeg godt, at hun ikke havde brug for en lur midt på dagen. Silke Elia derimod står jo som regel om 5.30/6 og sover 20/20.30, og så med er par timer til middag giver det ca det samme.

Så tænker slet ikke det er urealistik at hun kan fungere fint uden luren, hvis hun får masser af timer 12-14 timer om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår står hun op? Mindes du har skrevet hun får lov til at sove længe?

Min søster har nemlig gået hjemme (sygemeldt) indtil nu hvor min niece er 2 år 5 mdr, og min niece begyndte omkring de 2 år at droppe luren, fordi hun sov længe. Altså så sov hun igennem hele natten fra 19/19.30-9/10 og der er jo vildt mange timer og så forstår jeg godt, at hun ikke havde brug for en lur midt på dagen. Silke Elia derimod står jo som regel om 5.30/6 og sover 20/20.30, og så med er par timer til middag giver det ca det samme.

Så tænker slet ikke det er urealistik at hun kan fungere fint uden luren, hvis hun får masser af timer 12-14 timer om natten.

De fleste dage står hun op klokken 09. Men nogle få dage er vi nød til at vække hende, hvis Rasmus har morgenvagt, fordi så skal hun afleveres tidligere i dagpleje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste dage står hun op klokken 09. Men nogle få dage er vi nød til at vække hende, hvis Rasmus har morgenvagt, fordi så skal hun afleveres tidligere i dagpleje.

Det mente jeg nok. Jeg vil tro I oplever at hun klarer det rigtig fint, hvis hun fortsat sover længe. Og så kan hun jo få en lur hvis hun en dag skal op klokken 6-7 stykker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh! Vi er inde i en periode, hvor kop, tallerkener og mad mest af alt kommer på gulvet (han er 14 mdr). Er vi ved at skulle til at opdrage lidt her...? I givet fald - hvordan? Det er jo begrænset, hvad man kan forklare den lille bandit...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Cassandra igen i vuggestue. Jeg var spændt på afleveringen, da hun har haft 5½ uges ferie, men det gik super og hun var bare rigtig glad for at være der igen :)

Hun gik hele aftenen i går og sagde vuggestue, vuggestue og pegede ud mod bilen. Vi havde forsøgt at forberede hende på at hun skulle starte igen og den fangede hun heldigvis :) Så er jeg bare spændt på hvordan dagen går, de er kun 3 af de sædvanlige tilbage på stuen, der er kommet jeg mener 6 nye børn på stuen, mange små, men dog en omkring de 2 år. Så jeg er spændt på hvordan det går med det. Ynglingspædagogen, er der heldigivis stadig, så helt galt kan det ikke gå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og IGEN blev M. Afleveret i DP og fik en på hovedet af et andet barn indenfor de første 3 minutter. Jeg fik trøstet hende og gik hjem! Har talt med manden, når jeg henter i eftermiddag så vil jeg have en snak med hende om det! Jeg vil ikke finde mig i, at det er sådan hver og hver anden dag!!! :( Hvis ikke det er slag, så bid.

Nu må DP-pædagogen involveres.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og IGEN blev M. Afleveret i DP og fik en på hovedet af et andet barn indenfor de første 3 minutter. Jeg fik trøstet hende og gik hjem! Har talt med manden, når jeg henter i eftermiddag så vil jeg have en snak med hende om det! Jeg vil ikke finde mig i, at det er sådan hver og hver anden dag!!! :( Hvis ikke det er slag, så bid.

Nu må DP-pædagogen involveres.

:kram Det lyder da også ret vildt :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.