Besvaret August 24, 2014 Enig. Jeg ville heller ikke gøre det (men jeg ejer heller ikke en eneste neglelak). Men det er ikke unormalt :) Jeg har da nogle gange neglelak på, Caro spørger om hun må og jeg svarer, at det er kun noget voksne må få, men at hun gerne må kigge på mors negle. Problem solved Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Jeg vil ikke udelukke, at en datter (eller for den sags skyld Mar) fik lov at få neglelak på, hvis de spurgte, men ikke tit. Altså fx tre gange over en sommer som Ønkebebs nævner, det synes jeg overhovedet ikke er problematisk. Men hvis det sådan hver uge, så ville jeg ikke gøre det, og jeg ville heller ikke fjerne det, men bare lade det blive slidt af. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Så har knægten sovet i barnevogn herhjemme for sidste gang. Nu er det i klapvognen som heldigvis kan lægges helt ned. Så kan vi komme i gang med at vaske barnevognen, så den er klar til lillesøster. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Så har knægten sovet i barnevogn herhjemme for sidste gang. Nu er det i klapvognen som heldigvis kan lægges helt ned. Så kan vi komme i gang med at vaske barnevognen, så den er klar til lillesøster. Uha kæmpe milepæl - på en eller anden måde... selvom han selvfølgelig skal sove i klapvogn. Men hvor er det vildt at lillesøster snart kommer....! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Havde i dag besøg af min veninde, som har en datter på 2½ og en dreng på 1 år. Vi sidder alle og spiser frokost ved bordet (mig, elin, Torben, min veninde og hendes børn) - og så siger hun lige pludselig - hvor er det hyggeligt det her. Vi plejer aldrig at gøre sådan når vi spiser forkost. Hmmm... jeg spurgte meget undrende "Jamen.... hvordan spiser I så forkost?" Børnene får bare en rugbrødsmad... jeg fik ikke spurgt mere ind til det, men undrerede mig meget over det... trist hvis ikke de sidder og spiser frokost sammen med børnene.. eller hvordan man nu skulle forstå det... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 ARGH!!! Sov dog pigebarn! Jeg er så sindsyg træt og har virkelig brug for en lur, men Mie sover ikke endnu, hun ligger og synger og Anders spiller golf og er først hjemme kl 18!!! Jeg har endda arbejde jeg skal have lavet. Det er bare unfair altså!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 ARGH!!! Sov dog pigebarn! Jeg er så sindsyg træt og har virkelig brug for en lur, men Mie sover ikke endnu, hun ligger og synger og Anders spiller golf og er først hjemme kl 18!!! Jeg har endda arbejde jeg skal have lavet. Det er bare unfair altså!!! Det er bare så typisk.... når man har allermest brug for en pause, kan man ikke få det.. men tror du ikke nok at hun skal ligge sig til at sove lige pludselig? Kan du ikke gå og ordne noget indtil der er helt ro - noget som du måske havde udsat til senere - så du ikke skal tænke på det, i det mindste? Eller sæt dig med noget lækkert - en kop kaffe eller andet.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Det er bare så typisk.... når man har allermest brug for en pause, kan man ikke få det.. men tror du ikke nok at hun skal ligge sig til at sove lige pludselig? Kan du ikke gå og ordne noget indtil der er helt ro - noget som du måske havde udsat til senere - så du ikke skal tænke på det, i det mindste? Eller sæt dig med noget lækkert - en kop kaffe eller andet.... Jeg fik power nappet 10 min før der var lyd fra hende igen. Jeg gik ned for at ligge hende igen, det var bare fiasko fra start så jeg sagde i desperation - "Mie nu skal du ligge dig ned og sove ellers kommer du ned i sengen" hvortil Mie svarede "ja putte sengen" :blink nå men øh så er det da det vi gør - nu har hun lagt i sengen i 20 min og jeg har INTET hørt! :yay så nu er barnevogns dagene vist ved at være talte!!! Gider da overhovedet ikke kæmpe for noget så ligegyldigt som hvor hun skal sove og hun er alligevel ved at være lidt klemt i vognen. Men det er en sen lur! Så bliver nok nød til st vække hende 15.30 :( Det arbejde jeg skal lave kan jeg så ikke for kan ikke komme ind på den rigtige side på Rambøll :( mega stress! men set fra den positive side så har jeg nu Maja tid jeg ikke lige regnede med, kan ikke finde ro i kroppen til at sove igen så det bliver vist en kop the og BK Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Øhm er 3,5 timers lur det sidste nye, knægt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Øhm er 3,5 timers lur det sidste nye, knægt?Det stunt lavede M. Også i dag :O Det er da flot når det er første lur i klapvognen for ham :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Simon og jeg har været i svømmehallen i dag, det var bare så hyggeligt, en rigtig hyggetur. Men nøj hvor var/er han træt. Han var næsten ikke til at vække fra lur, men sådan må det jo desværre hvis han også skal sove i aften. Så nu hygger vi på sofaen med Lidt Disney JR og lidt bk-tid til mor. Nu er der en arbejdsuge og så har vi ferie, det bliver så godt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Havde i dag besøg af min veninde, som har en datter på 2½ og en dreng på 1 år. Vi sidder alle og spiser frokost ved bordet (mig, elin, Torben, min veninde og hendes børn) - og så siger hun lige pludselig - hvor er det hyggeligt det her. Vi plejer aldrig at gøre sådan når vi spiser forkost. Hmmm... jeg spurgte meget undrende "Jamen.... hvordan spiser I så forkost?" Børnene får bare en rugbrødsmad... jeg fik ikke spurgt mere ind til det, men undrerede mig meget over det... trist hvis ikke de sidder og spiser frokost sammen med børnene.. eller hvordan man nu skulle forstå det... Her prioritere vi også at spise sammen, men har flere vennepar hvor de voksene ikke spiser frokost, og hvor børnene bare får en mad med ind på værelset eller ind foran tvet. Jeg synes også at spisetiderne er familiestunder hvor man så vidt muligt samles og sætter sig og snakker og hygger over maden. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Havde i dag besøg af min veninde, som har en datter på 2½ og en dreng på 1 år. Vi sidder alle og spiser frokost ved bordet (mig, elin, Torben, min veninde og hendes børn) - og så siger hun lige pludselig - hvor er det hyggeligt det her. Vi plejer aldrig at gøre sådan når vi spiser forkost. Hmmm... jeg spurgte meget undrende "Jamen.... hvordan spiser I så forkost?" Børnene får bare en rugbrødsmad... jeg fik ikke spurgt mere ind til det, men undrerede mig meget over det... trist hvis ikke de sidder og spiser frokost sammen med børnene.. eller hvordan man nu skulle forstå det... Sådan noget forstår jeg heller ikke.Selv før Theodor satte vi os altid sammen ved bordet og spiste. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Det stunt lavede M. Også i dag :O Det er da flot når det er første lur i klapvognen for ham :) Det er ikk helt den første lur i klapvognen. Vi har også haft den med i Lalandia hvor han sov fint i den. Tror aldrig vi får ham til at tag lur i hans seng for han elsker at sove ude. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Her prioritere vi også at spise sammen, men har flere vennepar hvor de voksene ikke spiser frokost, og hvor børnene bare får en mad med ind på værelset eller ind foran tvet. Jeg synes også at spisetiderne er familiestunder hvor man så vidt muligt samles og sætter sig og snakker og hygger over maden. Det kan jeg slet ikke forstå at man gør - jeg ved godt at vi er forskellige i forhold til opdragelse osv. Og det er ikke for at gøre mig bedre end andre - men jeg kan simpelthen ikke forstå det. Det er bare så vigtigt - men også hyggeligt at sidde og spise sammen. Jeg troede egentlig at det bare var noget alle gjorde, men det er det åbenbart ikke... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Sådan noget forstår jeg heller ikke. Selv før Theodor satte vi os altid sammen ved bordet og spiste. Der var vi så lidt slemme til at sidde foran fjernsynet og spise - men talte om dengang, at når vi fik børn, så skulle vi sidde ved bordet, fordi det er vigtigt at lære børnene fra starten af, at man sidder som familie og hygger omkring bordet og snakker om dagen osv... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Forkølelse + Ida som ikke gider sove om natten + Ida der vil ligge i mor og fars seng om natten + ingen middagslur = en MEGET træt Ida, der kun vil hænge på sofaen. Hun er så træt at da hun tabte en pastaskrue under aftensmaden, begyndte hun at grade Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Det kan jeg slet ikke forstå at man gør - jeg ved godt at vi er forskellige i forhold til opdragelse osv. Og det er ikke for at gøre mig bedre end andre - men jeg kan simpelthen ikke forstå det. Det er bare så vigtigt - men også hyggeligt at sidde og spise sammen. Jeg troede egentlig at det bare var noget alle gjorde, men det er det åbenbart ikke...Jeg kan virkelig heller ikke forstå. Vi spiser sammen morgen, middag og aften og uden tv og telefoner!! Formiddag og eftermiddags snack ka dog godt være til lidt hygge foran tv'et.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Der var vi så lidt slemme til at sidde foran fjernsynet og spise - men talte om dengang, at når vi fik børn, så skulle vi sidde ved bordet, fordi det er vigtigt at lære børnene fra starten af, at man sidder som familie og hygger omkring bordet og snakker om dagen osv... :ditto Vi kan nogle gange godt sidde i stuen og spise foran fjernsynet men det er sådan en særlig omstændighed fx rå hygge en fredag aften (i stedet for snold til Disney show) eller nu hvor jeg har været så skidt har vi sat der så vi stadig spiste sammen. Morgenmad spiser vi i weekenden i 2 etaper - Mie spiser tidligt, Anders spiser sent, jeg kan begge dele, så alt efter om jeg tager Mie om morgenen eller Anders gør så spiser jeg med Mie - nogle gange (når jeg sover længst) spiser hun jo så 2x morgenmad hvoraf det sidste er fælles morgenmad. Frokost spiser vi sammen hvis det passer, men må indrømme at weekenderne ofte er pressede lige omkring frokost (svigermor bliver ofte besøgt om formiddagen og så skal det gå stærkt, vi er heller ikke ret gode til bare at være hjemme så formiddagene bliver brugt til ture, indkøb, pleje den store familie, vennekredsen m.m.), vi forsøger men nogle gange bliver det en hurtig rugbrødsmadder løsning, men Mie spiser ved bordet - ofte er vi delt så kun den ene er hos Mie. Er jeg hjemme kan jeg godt finde på at lave madpakker til os og spise dem i Marie høne teltet eller sådan noget - syntes godt vi må hygge lidt ekstra om måltidet på den måde, det er sådan noget jeg husker min mor gjorde i weekenderne og gjorde det til noget særligt! Så i weekenden er det nok ca halvdelen af vores frokoster der er samlet om et bord. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Tusind tak for alle jeres søde fødselsdagshilsner til Lucas :biglove Vi har haft en helt fantastisk dag, med besøg af hele min familie. Lucas har virkelig nydt dagen, selskabet og alle gaverne. Jeg puttede en dejlig glad, men træt dreng her til aften - han virkede lige så tilfreds med dagen som mig. Ja, vi har virkelig haft en dejlig dag, og jeg kan ikke ønske mig mere :7himmel Jeg kan godt mærke jeg er ret nostalgisk i dag. hold op hvor synes jeg det er vildt at runde 2 år! Nu er min lille dreng pludselig ikke så lille mere - men hold op hvor er han bare det dejligste lille menneske jeg nogensinde har mødt :wub Mit hjerte er fuld af kærlighed til den dreng :biglove Nårh :wub tillykke med ham! Og ja, jeg syntes på en måde 2 års fødselsdagen var mere særlig end 1 års, eller på en anden måde ihvertfald. Det var altså så vildt at vores lille baby bare slet ikke var baby mere, men en stor pige på 2 år! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Havde i dag besøg af min veninde, som har en datter på 2½ og en dreng på 1 år. Vi sidder alle og spiser frokost ved bordet (mig, elin, Torben, min veninde og hendes børn) - og så siger hun lige pludselig - hvor er det hyggeligt det her. Vi plejer aldrig at gøre sådan når vi spiser forkost. Hmmm... jeg spurgte meget undrende "Jamen.... hvordan spiser I så forkost?" Børnene får bare en rugbrødsmad... jeg fik ikke spurgt mere ind til det, men undrerede mig meget over det... trist hvis ikke de sidder og spiser frokost sammen med børnene.. eller hvordan man nu skulle forstå det... Det kan jeg slet ikke forstå at man gør - jeg ved godt at vi er forskellige i forhold til opdragelse osv. Og det er ikke for at gøre mig bedre end andre - men jeg kan simpelthen ikke forstå det. Det er bare så vigtigt - men også hyggeligt at sidde og spise sammen. Jeg troede egentlig at det bare var noget alle gjorde, men det er det åbenbart ikke... Vi plejer også altid at spise sammen. Selvfølgelig er der nogle undtagelser, som fx hvis en er syg eller ved morgenmaden hvis den ene sover længe. Vi har altid spist sammen i min familie og særligt aftensmaden har været tidspunktet, hvor man sad sammen og snakkede om dagen og hvad der ellers lige fyldte. Der fik jeg så et stort chok, da jeg mødte min kæreste og var hjemme hos hans forældre for første gang. Det er kun ind imellem de spiser aftensmad sammen, de fleste dage bliver der ikke lavet aftensmad og så går de hver for sig ud i køkkenet og smører sig en rugbrødsmad efterhånden som de bliver sultne :blink Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Jeg har egentlig en kollega der aldrig laver mad fordi alle går til noget forskelligt forskellige dage i ugen så de er aldrig samlet om aftenen :blink men det er jo en prioriterings sag. De prioriterer sport over fælles måltider. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Jeg har egentlig en kollega der aldrig laver mad fordi alle går til noget forskelligt forskellige dage i ugen så de er aldrig samlet om aftenen :blink men det er jo en prioriterings sag. De prioriterer sport over fælles måltider. Sådan var det i min bedste venindes barndomshjem, hun ELSKEDE at spise aftensmad hjemme ved mig hvor vi sad sammen alle 5+hende! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 JUHUUUU!!!! Jeg har lige meldt W og mig til mor-barn gymnastik. Hver søndag klokken 10-11 fra september til marts. YES det bliver SÅ hyggeligt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 24, 2014 Det er ikke altid vi spiser frokost sammen - men én ting er sikkert. Vi spiser ikke mad foran fjernsynet(har ikke et!) Nogle gange spiser vi frokost i haven og andre gange får de en mad og sidder selv(så at sige, vi er der jo) og hygger med frokost. Del dette indlæg Link to post Share on other sites