Besvaret August 7, 2014 Det fanger hende slet ikke?Overhovedet ikke. Intet. Har prøvet alle de børnekanaler vi har. Har købt dvd film. Men hun sidder max 5 minutter. Og så er hun hurtigt videre igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2014 Overhovedet ikke. Intet. Har prøvet alle de børnekanaler vi har. Har købt dvd film. Men hun sidder max 5 minutter. Og så er hun hurtigt videre igen. Det kan der jo også være fordele i ;) Det med fjernsyn skal nok komme lige pludseligt... og så kan man til tider irritere sig over det :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2014 Overhovedet ikke. Intet. Har prøvet alle de børnekanaler vi har. Har købt dvd film. Men hun sidder max 5 minutter. Og så er hun hurtigt videre igen.Silke Elia vil heller ikke se fjernsyn. Men sæt det på iPad'en. Så er hun fanget. Tror simpelthen det er for stort på tv'et til at hun kan fokusere. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2014 Det kan der jo også være fordele i ;) Det med fjernsyn skal nok komme lige pludseligt... og så kan man til tider irritere sig over det :D Ja mon ikke det kommer. Lige i øjeblikket er hun stort udebarn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2014 Ja mon ikke det kommer. Lige i øjeblikket er hun stort udebarn. Se det er Luna også! vi skal ikke nævne ordet UD, uden at vi har planer om at gå udenfor... så bryder hendes verden totalt sammen! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2014 <_< Skod putning! <_< (William er også tv-kigger, han elsker det. Så sidder vi og putter) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2014 Luna sover stadig ikke..... 50min siden vi gik op og jeg er ved at ha ondt i røven af at sidde på trappen! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2014 Se det er Luna også! vi skal ikke nævne ordet UD, uden at vi har planer om at gå udenfor... så bryder hendes verden totalt sammen! Idag har vi tilbragt flere timer udenfor, mens jeg kiggede væk var Ida på brombærrov, det tror jeg havde gjort ondt på hende(vi har de brombær med torne), fordi lige bagefter ville hun ind.. Hun elsker at gå og plukke græs til vores ænder, og kæle for hønsene som var det en anden kat/hund :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2014 Overhovedet ikke. Intet. Har prøvet alle de børnekanaler vi har. Har købt dvd film. Men hun sidder max 5 minutter. Og så er hun hurtigt videre igen.M. Er heller ikke så opslugt at forskellige programmer, så du er ikke alene ;) Nogle dage kan hun da godt blive opslugt at et eller andet på Ramasjang, men det er ikke så tit :) Den mest sikre vej her er You tube også videoer med babyer eller julemænd :rolleyes Eller også børn der leger, hurra for FB og gode videoer der :) :loveshower Som regel er det en del at nedgearing før sengetid, men det kan også bareVære for hyggens skyld :) M. Er også udebarn, i stor stil, så vi er også ude størstedelen af dagen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2014 Lang putning igen i aften <_< færdig med godnat læsning og sang kl. 19.45. Sov kl. 20.55. Synes det er lidt hårdt med projekt fald selv i søvn :( men det lykkedes og det er hovedsagen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2014 Lang putning igen i aften <_< færdig med godnat læsning og sang kl. 19.45. Sov kl. 20.55. Synes det er lidt hårdt med projekt fald selv i søvn :( men det lykkedes og det er hovedsagen :):kram Vi starter kampen i næste uge (siger manden er så klogt ikke er hjemme en eneste aften i næste uge :rolleyes) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2014 Lang putning igen i aften <_< færdig med godnat læsning og sang kl. 19.45. Sov kl. 20.55. Synes det er lidt hårdt med projekt fald selv i søvn :( men det lykkedes og det er hovedsagen :) :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2014 Camille ELSKER at se tv og se Jordbær Marie og Barbapapa på computeren.. Når hun kommer hjem fra dagpleje, går hun ofte ind og ligger sig i sin sækkestol foran tvet og spørger om at se AMASAAANG.. Og på de dage hvor hun har haft en hård dag i dagplejen, har hun faktisk nogen gange bare lagt i 30-45 min og stenet!!!! På det punkt tror jeg hun ligner mig, at man bare lige slukker for omverden på den måde.. Det er også Ronjas måde at koble af når hun kommer hjem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 7, 2014 Mie er også KÆMPE fan af "ti tu ton" :D og ja jeg ser det sammen ned hende og ja jeg gør også nogenlunde det han gør og ja det ser åndsvagt ud :D men så er det noget vi er sammen om! Mie hopper rundt og forsøger i bedste stil at kopiere syntes det er fantastisk set med pædagogiske øjne - der er læring, empati og sprog i selve tegnefilmen, som i det meste andet børnefjernsyn - men så er der OGSÅ kropsligheden, aktivitet, krops bevidsthed, grovmotorik, spejling, at forstå det der foregår i fjernsynet og agere derefter osv. Og fra en mors synspunkt så er det bare det KÆRESTE i verden :biglove og jeg bliver skide stolt. Mie kobler også af med fjernsyn - normalt begrænser vi, men her i første trimester er fjernsynet blevet en rednings planke for mig og det har altid været en del af putte ritualet!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2014 Vi ser ikke ramasjang hjemme ved os. Hver gang jeg forsøger at tænde for det, er der noget Marius bliver bange for og giver sig til at græde :D Måske vi skulle prøve at tænde for det program i snakker om :D Hvis altså vi kan få lov til det, for Marius elsker Traktor Tom, Chugginton og Thomas Tog, som han trofast ser, når han skal geare ned. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2014 Har en STOR dreng idag, der for første gang er sendt afsted i 2-delt undertøj :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2014 Ida har endnu engang sprunget middagsluren over. Hun har bare lagt ude i barnevognen og snakket med Geo i 2timer da jeg tog hende op, så vi kunne lave klatkager. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2014 Cassandra har også sprunget luren over idag, men har så tilgengæld slappet lidt af med sin far. Men 3 dag i træk hun ikke vil sove, tilgengæld vågner hun så også sent. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2014 Fandt noget fjernsyn Ida gerne vil se. De sender "space buddies" på Disney Channel. En film med 4 talende hunde :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2014 Ida har endnu engang sprunget middagsluren over. Hun har bare lagt ude i barnevognen og snakket med Geo i 2timer da jeg tog hende op, så vi kunne lave klatkager. Vi oplevede for nogle måneder siden at S havde enormt svært ved at falde i søvn til middagslur, og også at få en lur af okay længde. Så begyndte vi at putte hende inde - problem løst :) tror simpelthen at barnevognsselen har generet hende, hun ligger ofte på siden eller maven, og så må den jo drille hende :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2014 Fandt noget fjernsyn Ida gerne vil se. De sender "space buddies" på Disney Channel. En film med 4 talende hunde :p Fedt nok :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 8, 2014 Vi oplevede for nogle måneder siden at S havde enormt svært ved at falde i søvn til middagslur, og også at få en lur af okay længde. Så begyndte vi at putte hende inde - problem løst :) tror simpelthen at barnevognsselen har generet hende, hun ligger ofte på siden eller maven, og så må den jo drille hende :) Vi har forsøgt at putte inde - det fungere slet ikke.. Men jeg tror måske det er fordi hun sover fra 20-09 uden opvågninger, man er vel heldig at far er kok, og man derfor kan sove længe Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 9, 2014 Så ka vi efterhånden godt bakke bodyer'ne væk. Han er vokset ud af de fleste og jeg agter ikke at købe flere, når det er str 98 han er ved at vokse ud af. Store dreng. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 10, 2014 Hehe, Valdemar har lige peget på mig og sagt "Mor tøj wauuuw!" :biglove :P Og så har jeg i øvrigt en dreng, der fortsætter med at tisse på potte - Men som ABSOLUT nægter at have buksebleer på. Det synes moren jo ellers ville gøre det lidt nemmere :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 10, 2014 Dejligt at Mar er så dygtig til at tisse på potten :yay Cassandra har igen haft nogle dage hvor hun har været i toilet strejke og vi har bare givet hende ble på og forsøgt slet ikke at have fokus på toilettet. Idag tænkte jeg, at vi måske lige skulle prøve potten. Cassandra så potten og sagde tis, satte sig og så tissede hun :yay. Så nu håber jeg det kan fortsætte. Der sker så meget i hovedet på hende i disse uger og hun virker kronisk træt. Hun får jo også nu rigtig meget dansk og vi kan mærke at hun rykker på det danske og tror det er derfor hun er så træt så træt. Vi tror hun derfor ikke har overskud til det store toilet og er lidt angst for det og så er det godt at fortsætte den gode rytme hun var kommet ind i med toilettet, men bare på et nedskaleret toilet, som virker lidt mere trygt. Det håber vi er vejen frem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites