TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Det var gået super godt. Hun skrev 14.35 at nu var han vågen. Han var holdt op med at græde lige et minut efter jeg var gået og var ellers gået igang med at lege og fortælle. Hun kaldte ham 'et pragteksemplar' så det er vidst fint

Cool :) :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var gået super godt. Hun skrev 14.35 at nu var han vågen. Han var holdt op med at græde lige et minut efter jeg var gået og var ellers gået igang med at lege og fortælle. Hun kaldte ham 'et pragteksemplar' så det er vidst fint

Seje knægt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luna har råhygget sig med at komme tilbage til "Anna og Oni-ia" (Olivia) i dagplejen.

Nu er der sørme startet en ny Anna... så nu er der Anna og lille Anna ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er man for optaget af BK, når man ikke opdager at yoghurten pludselig skulle bruges som solcreme??

(Hun har yoghurt op af begge arme, indsmurt med ske!)

XGRCpbh.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var gået super godt. Hun skrev 14.35 at nu var han vågen. Han var holdt op med at græde lige et minut efter jeg var gået og var ellers gået igang med at lege og fortælle. Hun kaldte ham 'et pragteksemplar' så det er vidst fint

Sådan Aron! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet at snakke med min mor om det. Jeg fik "her bestemmer jeg jo heldigvis, hvordan vi gør tingene med Ida" tilbage fra min mor.

Sengetid det er ikke noget min mor bruger, Ida kommer i seng når de går i seng(omkring midnat) maden kommer på bordet når det lige passer min stedfar. Det vil sige aldrig, fordi der er jo masser af de grønne flasker på køl, og flydende mad er jo okay(i følge ham). Så fik at vide af min lillebror at fx igår så fik Ida og de andre først aftensmad klokken 20.30. Ida havde fået det sidste måltid inden vi kørte hjemme fra klokken 15. Ifølge min lillebror fik Ida kiks, chokolade og is som stort det hele hendes mad igår.

Min lillebror smurte en skive brød til idag ved 18.00 tiden igår, men den ville Ida jo selvfølgelig ikke have når min stedfar blev ved med ar give hende is og chokolade.

Men i min verden kan det ikke være rigtigt at det er min lillebror på 18 der skal tage sig af Ida. Der er okay han hjælper, men der er også grænser for hvor meget han skal hjælpe.

Jeg er rystet! :o

Hun ville aldrig få lov til at passe mit barn (mere)! Mage til respektløshed skal man da lede længe efter :blink

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rystet! :o

Hun ville aldrig få lov til at passe mit barn (mere)! Mage til respektløshed skal man da lede længe efter :blink

:kram2

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rystet! :o

Hun ville aldrig få lov til at passe mit barn (mere)! Mage til respektløshed skal man da lede længe efter :blink

:kram2

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du fik endda mig til at dirre Maja! For det er også det jeg hader!

Det er som om at der er (lad os sige) 1 mio børn i Danmark OG 1 mio måder hvorpå de takles bedst - altså hver barn, hver sin måde.

Og JA! Jeg får den tit "vi lader bare --- være oppe, vi gider da ikke at han skal begrænse os" - tak for lektionen, men nej tak!

Det er også der mødregrupper kan blive et dårligt bekendtskab.

Jeg er sikker på at i er medvirkende til at Mie har gode søvnvaner :) Men ja, barnet har vidst den største indflydelse. Personligt er jeg tilfreds når bare ikke jeg gør Williams søvn værre ;)

Men problemet med andres syn på opdragelse (eller hvad man kalder det nu om stunder) er jo også at ens barn bliver målt på enkelte parametre i stedet for dem alle. William er total taber når han bliver målt på hans søvn - til gengæld kom min lille følsomme dreng og aede mig, lagde hovedet på skrå med triste øjne og gav mit et kæmpe kram fordi han kunne mærke at jeg var trist i morges (lidt ups at han skulle "trøste" sin mor, men mit hjerte smeltede altså alligevel)

Kan nikke total genkendende til det. Nu er det ikke sengetider der er et problem - nu HAR vi jo afprøvet hos forældre og svigerforældre da det var allerværst, så de fik syn for sagen når vi var væk i evigheder mens hun skreg sig i søvn! (Hun skreg sig i søvn uanset men det var bare SÅ meget rarere at være hjemme) de har ikke "udfordret" siden og rygtet sev hurtigt ud!

Men det med at tage hende med alle steder :prik det er kæphesten! Årh jeg har lyst til at skrige hver gang nogen siger "de skal bare vendes til" hold nu k**t altså! BEEN there DONE that - NEVER do it again!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget enig med dig Maja!

Vi har selv et ret "nemt" barn - Lise har altid klaret det at være lidt længere oppe ind imellem uden problemer. Dog ville jeg aldrig holde hende oppe til midnat, det synes jeg lige er ekstremt nok for så lille en størrelse! Men ved særlige lejligheder har hun fået lov at være lidt senere oppe til max kl. 21.30-22 tiden (hvor hendes normale sengetid er kl. 20-20.30) - hvis hun ellers hyggede sig og ikke virkede træt! Hvis hun virkede træt er hun selvfølgelig blevet puttet med det samme. Hun sover fint om natten og der er intet at mærke på hende dagen efter.

Derudover har vi også kunnet putte hende ude, enten i andres senge, rejsesengen eller barnevognen. Og når det var tid til at tage hjem, har vi kunnet bære hende ud i bilen, køre hjem og bære ind i seng - stort set uden at hun registrerede det.

Men jeg ved godt, at vi bare er heldige med hende på det punkt - sådan er hun bare! Og det er ikke sikkert det bliver ligesådan med lillebror. Jeg kan jo læse mig til at mange af jer andres børn er anderledes og reagerer meget anderledes end Lise på at få rykket lidt på rytmen. Og så er der selvfølgelig fuld forståelse herfra for, at I ikke kan/vil gøre på samme måde som os! Både af hensyn til børnene og jerselv. Og det er jo nok en af bonus'erne ved at være herinde på BK - for der får man et indblik i hvordan det er for "alle de andre", råt for usødet, og kan derfor se tingene lidt fra andres perspektiv også.

Ja det er rigtigt! Vi får virkelig "den anden side af sagen" herinde hvilket giver et virkeligt godt indblik og en god forståelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var gået super godt. Hun skrev 14.35 at nu var han vågen. Han var holdt op med at græde lige et minut efter jeg var gået og var ellers gået igang med at lege og fortælle. Hun kaldte ham 'et pragteksemplar' så det er vidst fint

Super seje Aron!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan nikke total genkendende til det. Nu er det ikke sengetider der er et problem - nu HAR vi jo afprøvet hos forældre og svigerforældre da det var allerværst, så de fik syn for sagen når vi var væk i evigheder mens hun skreg sig i søvn! (Hun skreg sig i søvn uanset men det var bare SÅ meget rarere at være hjemme) de har ikke "udfordret" siden og rygtet sev hurtigt ud!

Men det med at tage hende med alle steder :prik det er kæphesten! Årh jeg har lyst til at skrige hver gang nogen siger "de skal bare vendes til" hold nu k**t altså! BEEN there DONE that - NEVER do it again!!!

Ej men hvad sker der for at så mange mener at børn skal hærdes mod det de ikke kan lide/er gode til/kan tåle? Jovist børn skal udfordres, men jeg tror personligt på at man kan gøre det meget værre hvis man ikke lytter til deres grænser OG respekterer dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årrrh! :wub

Luna satte sig lige op i sengen igen... men denne gang for at bede om en ekstra "musser" :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yeay! Endnu en putning i egen seng - denne gang helt uden gråd, ikke engang da jeg satte ham derned! Fedest!

Nu håber jeg bare at det på et tidspunkt stopper med at tage over en time at putte.

Hvis det fortsætter med at gå godt resten af august, så tror jeg at jeg vil prøve at gå ud af rummet når han putter sig. Altså kun hvis han magter det.

Jeg håber at han begynder at sove lidt bedre af det. Indtil videre er han vågnet senest klokken 22 og er der flyttet over i dobbeltsengen, så jeg har endnu ikke prøvet at sove uden ham. Hvilket faktisk også er en lidt underlig tanke. Men ok, hans seng står jo trods alt klistret op af min ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På vej hjem fra DP:

Mig: se Mie der er en hund

Mie: en hund

Mig: er den ikke sød?

Mie: ja! (Skifter toneleje til en lille baby stemme) ih nuttet - så NUTTET - nuttet nuttet - hund nuttet!

Ha ha var færdig af grin, smeltede total og var NOGET forundret over at hun kan trække paralleller mellem sød og nuttet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej men hvad sker der for at så mange mener at børn skal hærdes mod det de ikke kan lide/er gode til/kan tåle? Jovist børn skal udfordres, men jeg tror personligt på at man kan gøre det meget værre hvis man ikke lytter til deres grænser OG respekterer dem.

Præcis!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius har dælme været så heldig at få en tummelumsk til haven idag :glad Så er det ligemeget at den er falmet i farve. Den fejler intet. Det er noget af et balance krævende stykke legetøj :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :) Er jo bare super stolt at min seje dreng :) Seriøst, tænk lige over, at det altså kun er ca 8 mdr siden han skreg sig igennem 2 måneder hos den første dp!!! En fra min mødregruppe kender en som kender den første dp og havde været derude mens Aron var der, og har beskrevet at han skreg bare uafbrudt hele tiden. Lille fyr :( Og nu er han så hos dp nummer 2 hvor han bare falder lige ind! Hvor er det da vildt så hurtigt de små fanger om de har kemi med dp!

Og hvor er han bare kommet langt siden den lille dreng som var utryg, som kun ville have mor, til min seje fyr som leger med andre børn, snakker med en ny dp og vinker glad til dp når han bliver hentet!

Men hold nu op han had været morsyg siden vi kom hjem! Vi gik hjem (eller dvs han sad i klapvogn indtil vi kom til sti-systemet, hvor han så gik selv de sidste ca 600 meter), og han pegede på alt, fandt de 2 sejeste pinde i verden som han var SÅ stolt af. Han har ville gå tur med mig i hånden hele eftermiddagen hvis han ikke har siddet på skødet og puttet, og han kom bare hele tiden hen og krammede når han endelig legede selv 1 meter fra mig en kort stund. Så det har taget noget energi at være super-Aron :)

Årh hvor er det godt i fik skiftet DP - syntes stadig hun var en... :prik

Der er ikke noget at sige til at han er træt og morsyg - et pragt eksemplar kræver sin mand ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rystet! :o

Hun ville aldrig få lov til at passe mit barn (mere)! Mage til respektløshed skal man da lede længe efter :blink

:kram2

Der er en grund til at jeg altid går det bedste og farfar. Men hun er den eneste mulighed vi har når der er fest på mandens side af familien. Jeg har kun min bror på 18, som bor hjemme. Og så min "storebror" som kun kan passe Ida hvis det passet med at han ikke har hans egne børn, da der ellers ikke er plads i hans lille lejlighed til alle ungerne. Så prioterere altid min svigermor og Svigerfar og så derefter min "storebror"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal da lige love for at Marius verden brød sammen da han skulle have børstet tænder :O Kunne godt mærke på ham at, han god lige kunne have brugt den time mere at sove, som han brugte på at rode rundt i sengen igår.

 

Men tilgengæld har han bare sovet i nat :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det svært for Lucas at starte i vs efter 4 ugers sommerferie :( Jeg skal heldigvis først starte i skole om 2 uger, og jeg har bevidst valgt at have 2 uger til at køre ham ind påny, fordi jeg vidste at det nok ville blive svært for ham. I går gik det SÅ godt med at aflevere, og jeg gik glad derfra med en god følelse i maven. Jeg havde sagt de gerne måtte ringe når han vågnede, så han kunne få en kort dag. 11.30 ringede de så og sagde at han havde grædt stort set hele formiddagen, og de havde forsøgt at få ham til at sove i 3 kvarter, men havde været nødt til at tage ham op igen fordi han var ked af det :( Øv hvor er det altså hårdt! Nu har jeg så lige afleveret en grædende dreng, og aftalt at de ringer til mig hvis det ikke går. De giver det lige en chance, men han skal ikke græde lige så længe som i går - så hellere starte langsomt op, jeg har jo heldigvis 2 uger til det.

Han elsker ellers sin vs, men efter ferier eller mange fridage er det bare så svært for ham at komme tilbage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal da lige love for at Marius verden brød sammen da han skulle have børstet tænder :O Kunne godt mærke på ham at, han god lige kunne have brugt den time mere at sove, som han brugte på at rode rundt i sengen igår.

Men tilgengæld har han bare sovet i nat :yay

Skønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille pige er bare så dygtig. Det meste af sommeren har hun gået meget med bar numse men har ikke ville tisse på potte eller toilet. I fredags fangede hun det lige pludselig og har siden da kun haft ble på når hun skulle sove og hun har kun haft et uheld... fedt... hun har endda lavet stort på toilettet. "Mig bange pølser" siger hun, men det lykkedes da :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og til det med hvad ens barn kalfer en. For det meste hedder vi mor og far, men hvis hun skal kalde på mig råber hun tit "moar..Stine..moar" mega komisk.. og hvis man spørger hende hvad vi hedder siger hun" Mor hedder Stine, far hedder Farmand" :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Cassandra sovet første nat i sin nye seng. Hun var ellevild da den stod fuldt klar, hun skyndte sig op i den og sagde meget højt, wow den er SEJ :)

Det tog lidt længere tid at falde til ro og kl 2.30 i nat stod hun op og gik ud af værelset og stod og græd. Hun skulle lige hjælpes ind igen, men har ellers sovet ok.

Så umiddelbart en succes, men hun skal lige vende sig til den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.