Besvaret April 25, 2014 Mjah, hvis hans overenskomst ligner de gængse, så har han kun lov at blive hjemme, hvis det er foreneligt med arbejdspladsens forhold => hvis de ikke kan undvære ham den konkrete dag, så skal han møde op. Men derfor lyder de alligevel som nogle papnæser...>:-( Hvad gør man så med barnet? Efterlader det alene hjemme? Tager det med på arbejde? Jeg har ret Til både barnets første og anden sygedag - det hedder så at det kun er HVIS man ikke kan finde andre muligheder, men det er jo nærmesr umuligt i dagens DK hvor alle arbejder. Vi er heldige med en bedstefar der kan hjælpe nogle gange , men han er ikke tryg ved for høj feber og bræk, så der siger han fra, hvilket jeg bestemt heller ikke ville byde hverken ham eller Mie. Min leder siger også "men nogle gange er det bare mest hensigtsmæssigt at forældrene er sammen med de syge børn - jeg FORVENTER bare at I deler børnenes sygedage imellem jer og den anden forælder" Det er alle gode til at forvalte, det bliver på ingen måde udnyttet og de færreste bruger barnets 2. Sygedag jeg har selv kun brugt den 1 gang. At man selv skal betale et barns sygedag kan jeg godt se pointen i, hvis det er syg i længere tid, men med et sygt barn er man bare bundet på hænder og fødder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2014 Der hvor jeg er ansat bliver der ikke stillet spørgsmål, jeg har haft barnssyg til tandfeber, og alm. forkølelser mv. og der er aldrig blevet stillet spørgsmål, selvom Simon var meget i i starten af sin vuggestuetid..Men hvis der er børns sygedage med i din overenskomst, og arbejdspladsen kan bære det, så har du jo heller ikke behov for loven, og det er loven, jeg mener, at lyder mere begrænset:-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2014 Hvad gør man så med barnet? Efterlader det alene hjemme? Tager det med på arbejde? Jeg har ret Til både barnets første og anden sygedag - det hedder så at det kun er HVIS man ikke kan finde andre muligheder, men det er jo nærmesr umuligt i dagens DK hvor alle arbejder. Vi er heldige med en bedstefar der kan hjælpe nogle gange , men han er ikke tryg ved for høj feber og bræk, så der siger han fra, hvilket jeg bestemt heller ikke ville byde hverken ham eller Mie. Min leder siger også "men nogle gange er det bare mest hensigtsmæssigt at forældrene er sammen med de syge børn - jeg FORVENTER bare at I deler børnenes sygedage imellem jer og den anden forælder" Det er alle gode til at forvalte, det bliver på ingen måde udnyttet og de færreste bruger barnets 2. Sygedag jeg har selv kun brugt den 1 gang. At man selv skal betale et barns sygedag kan jeg godt se pointen i, hvis det er syg i længere tid, men med et sygt barn er man bare bundet på hænder og fødder. Ork, jeg kan sagtens se problemet - jeg var ikke ude i, om det var rimeligt... Jeg mente bare, at man lige skal læse det med småt, når man snakker 'ret' til børns sygedage...:-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2014 . Men hvis der er børns sygedage med i din overenskomst, og arbejdspladsen kan bære det, så har du jo heller ikke behov for loven, og det er loven, jeg mener, at lyder mere begrænset:-) Det har du helt ret i. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2014 Så er Randers regnskov byttet ud med Haunstrup på søndag, nu de lover skønt vejr i weekenden :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2014 Det er så dejligt, at opleve Cassandra i disse dage. Vi er pt. på ferie i DK og hun nyder det og nyder sådan at se al familie og venner. Samtidig er det drøn hårdt og der er fuld gang i den :) Hendes sprog udvikler sig rigtig meget, vi kan godt høre hun kun får dansk påvirkning og hun har lært nye navne og ord. Hun render rundt og siger bubav, det er så mine forældres hund som hedder Gustav, men det er tydeligt det er ham. Hun har ellers været bange for ham, men det er hun ikke længere. Derudover har hun kastet sin kærlighed på min søster og render rundt og siger Cilie hele tiden, hun hedder Cecilie :) Vi har været på besøg hos flere af mine veninder og deres børn. Det har været så skønt at se hende med dem :) En af mine veninder har en pige på 10 mdr. og jeg var lidt spændt på hvordan Cassandra ville være overfor hende, men hun smilede og begyndte at lege med hende og kunne derefter ikke holde op med at ae hende hele tiden :) Jeg holdt den lille pige lidt og det var der heller intet problem i :) Det er dog hårdt og hun reagerer nogle dage lidt specielt når vi har besøg børn, så vi har hende i smørhullet og glæder os lidt til at hun sover hele natten i egen seng :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2014 Ork, jeg kan sagtens se problemet - jeg var ikke ude i, om det var rimeligt... Jeg mente bare, at man lige skal læse det med småt, når man snakker 'ret' til børns sygedage...:-) Ahh... :) jeg har ikke læst det med småt for på alle de institutioner jeg har arbejdet er det blevet betragtet på lige fod med egne sygedage :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2014 Samme ved os... Der bliver hos os jævnligt sagt at når ens børn er syge, jamen så må man jo blive hjemme ved dem, og vi har jo ret til barnets første og anden sygedag, og familien er vigtigere end jobbet... De forventer så (meget rimeligt) at man så finder en alternativ løsning hvis det strækker sig ud over de 2 dage, men har intet problem med at fx far tager 1. sygedag og man så tager 2 dage derefter. De er bare interesseret i at man kun tager 2 dage per sygeperiode. Og så selvfølgelig at man er ansvarlig! Ved indlæggelser er der vidst noget i min overenskomst med at vi får dækket løn under indlæggelse i op til 14 dage eller 4 uger eller sådan noget. :ditto til mit arbejde Tror dog vi har op til en mdr i forhold til indlæggelser :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2014 Det kan også sagtens være det vi har :) Jeg ved bare vi får løn under indlæggelse i en eller anden periode :) Nu jeg tænker over det var min kollega faktisk indlagt med deres søn i 1,5 mdr og det var vist betalt. Men han skulle også igennem 2 operationer :huh Bum bum.. Gad vide om der ikke er en reel grænse, men en vurdering af den enkelte sag.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2014 Anna faldt helt selv i søvn i dag - uden brok og ballade (eller minimalt i hvert fald ;)) :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2014 Anna faldt helt selv i søvn i dag - uden brok og ballade (eller minimalt i hvert fald ;)) :yay:ditto Bare med David ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2014 Ingen brok ved sengetid. Men det hjælper jo på det at far nu er hjemme. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2014 Vi hygger med mine forældre og søster så Cassandra er ikke kommet i seng endnu. Vi har musik aften, hvor vi alle finder musik vi kan lide og spiller for hinanden. Cassandra elsker det og render rundt og danser og synger :) og elsker når det er hendes tur til at vælge musik og vi sætter Disney junior godnatsang på :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 25, 2014 I vores overenskomst har vi 5 (!!!) barn syg dage pr syge periode. Der hedder det sig vidst, at man skal forsøge at arrangere anden pasning. Det er rigtigt at man via funktionærloven ikke har "ret" til barn syg, som sådan. Men hvis man er en del sf en overenskomst er den da aldrig ringere end FL? En OK er da altid bedre? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2014 Wuhuuu... Nem putning, en tår vand omkring kl 3, og vågen 6.50 :yay Jeg kan næsten ikke tro det! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2014 Det blev så til at han var rolig igen kl 2,45 - sov til kl 4.15, hvor han græd i søvne, og sov igen til 6.15 hvor han nu er vågen og sur over at maden ikke står på bordet med det samme (Han får havregrød til morgen, så det er lige ved at køle af). Så jeg har siden igår morges kl 5 sovet ca 2,5 time afbrudt søvn... er liiiiiidt træt.... :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2014 Det blev så til at han var rolig igen kl 2,45 - sov til kl 4.15, hvor han græd i søvne, og sov igen til 6.15 hvor han nu er vågen og sur over at maden ikke står på bordet med det samme (Han får havregrød til morgen, så det er lige ved at køle af). Så jeg har siden igår morges kl 5 sovet ca 2,5 time afbrudt søvn... er liiiiiidt træt.... :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2014 Ahhh.. William sover stadigvæk. Hvor skønt er det ikke lige at kunne starte dage med at nyde roen og kunne sidde alene i stuen og hækle! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2014 Vi blev vækket kl 6.40 alle sammen fordi Jonas havde glemt at slå sin alarm fra <_< rimelig irriterende når vi for en gang skyld alle sov på det tidspunkt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2014 Det blev så til at han var rolig igen kl 2,45 - sov til kl 4.15, hvor han græd i søvne, og sov igen til 6.15 hvor han nu er vågen og sur over at maden ikke står på bordet med det samme (Han får havregrød til morgen, så det er lige ved at køle af). Så jeg har siden igår morges kl 5 sovet ca 2,5 time afbrudt søvn... er liiiiiidt træt.... Kan manden ikke lege med ham idag, så du kan få en lur? :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2014 Edith vågnede 6.30, det er 30-45 minutter tidligere end normalt. Heldigvis fik jeg hende til at ligge og putte og se baby Einstein i 20-25 minutter inden vi skulle op :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2014 Hyggelige timer med mødregruppen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2014 Vi har hygget i haven i formiddags med nogle af de andre fra MG :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2014 Sjovt jeg har også været sammen med dem fra mg i dag. Vi mødtes på en legeplads med snack og madpakker og nød det gode vejr nogle timer :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 26, 2014 Ida elsker at vi nu næsten er færdige med hendes hjørne i haven. Vi mangler kun legehuset(som tager en del tid at lave), men alt kan ikke gå lige hurtigt når man bygger alt selv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites