TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Tak for svar :kiss

Idag tog det kun 30 minutter :yay Men dejlig, at Edith ikke er den eneste - selvom det selvfølgelig er :numse for alle.. Jeg må lige finde min Helens bog om børn og søvn, hvis hun har skrevet om det. Jeg kunne da også have tjekket det først ;)

Edith siger altid NEEEEJ!, hvis vi spørger om hun er klar til at sove, også selvom hun sidder og sover på gulvet :rolleyes

Haha, genialt!!

Jeg tjekkede også Helens bog. Der er et afsnit fra 1,5 år og op som gav god mening hos os - derefter tog det maks 15 min (på alm. dage) og nu er det tilbage til gamle :)

Del dette indlæg

Luna sover stadig ikke.... Hun ligger PT. Og siger"au au au Auuuuu! - Au au au Auuu!!!"

Jeg skal virkelig kæmpe for ikke at komme til at grine! - skøre tøs! :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det blev 3 gange hun kravlede ud, og flere forsøg og mange hysteriske anfald inden hun sov.. Hun kommer ned uden problemer, men hun forsøgte også at stå på hovedet ud af sengen, efter jeg fjernede hendes dukkeseng som hun hoppede ned i. Hvilket iøvrigt var det aller værste jeg overhovedet kunne gøre :gal nøj hun blev tosset! Så i morgen finder vi et nyt sted til dukkesengen, og ser om det går bedre. Desværre kan hverken side eller tremmer tages af, det havde jeg overhovedet ikke i tankerne da sengen blev købt.

Lige da Erica begyndte at kunne kravle ud overvejede jeg kraftigt at save to tremmer af sengen. Sengen skal bruges (forhåbentlig) igen, men så kunne jeg jo bare stille den side ind mod væggen...

Men hun klarede det fint uden, så det blev ikke til noget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nøj Mie var glad for at komme hjem - ude godt, men hjemme bedst ;) hun var bare i et FANTASTISK humør.

Eneste minus er at hun igen spiste som en mus. De sidste par dage har ellers været fantastiske på det punkt. I går spiste hun 2 hele portioner så vi løb faktisk tør for mad :blink det er vi jo ikke vant til. Så hun fik yoghurt mens vi spiste is, det blev OGSÅ til 2 portioner af det :o :yay :super :blink :toot

Men til aften blev det så kun 1 kvart portion og hun ville ikke have banan inden sengetid :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige da Erica begyndte at kunne kravle ud overvejede jeg kraftigt at save to tremmer af sengen. Sengen skal bruges (forhåbentlig) igen, men så kunne jeg jo bare stille den side ind mod væggen...

Men hun klarede det fint uden, så det blev ikke til noget.

Det vil også være en smart løsning :) nu plejer hun ikke lige at glemme nye ideer, men håber det går anderledes imorgen ;)

Vi var i Babysam forleden, der prøvede hun selv flere juniorsenge, og puttede sig under dynen :) men hun så meget lille ud i sådan en stor seng.

Hvad er det for en seng i skal bygge?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det blev 3 gange hun kravlede ud, og flere forsøg og mange hysteriske anfald inden hun sov.. Hun kommer ned uden problemer, men hun forsøgte også at stå på hovedet ud af sengen, efter jeg fjernede hendes dukkeseng som hun hoppede ned i. Hvilket iøvrigt var det aller værste jeg overhovedet kunne gøre :gal nøj hun blev tosset! Så i morgen finder vi et nyt sted til dukkesengen, og ser om det går bedre. Desværre kan hverken side eller tremmer tages af, det havde jeg overhovedet ikke i tankerne da sengen blev købt.

Ronja rykkede lige efter hun var fyldt to og er for en måneds tid siden rykket i en halvhøj seng. Hun nyder selv at kunne komme ind og ud men gør det som regel ikke når hun skal sove. Vi gjorde det til dels fordi hun lærte at komme ud af sengen og vi fik tilbudt en brugt junior seng meget billigt så vi gjorde det bare der.

Hvis Dicte ikke kommer til skade er det jo ikke nødvendigt men vi valgte at skifte da hun lærte det for en sikkerheds skyld :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha, genialt!!

Jeg tjekkede også Helens bog. Der er et afsnit fra 1,5 år og op som gav god mening hos os - derefter tog det maks 15 min (på alm. dage) og nu er det tilbage til gamle :)

Jep, har allerede læst det. Må helt sikkert prøve at gennemgå hendes dag med hende fremover. Hun er en bandit og får mange "nej" og "pas på" i løbet af dagen og falder meget og slår siges også engang imellem.

Og der er også mange sjove, søde og gode ting som også skal snakkes om :)

Og ja, hun er sjov med søvn, men præcis ligesom sin mor, da hun var barn ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det vil også være en smart løsning :) nu plejer hun ikke lige at glemme nye ideer, men håber det går anderledes imorgen ;)

Vi var i Babysam forleden, der prøvede hun selv flere juniorsenge, og puttede sig under dynen :) men hun så meget lille ud i sådan en stor seng.

Hvad er det for en seng i skal bygge?

Vi vil bygge en høj seng ovenpå nogle kommoder vi allerede har. Hun har ikke det største værelse, så det kunne være rigtig fedt hvis tøj og legetøj kan være under sengen.

Hendes værelse er 1,9 meter bredt, så en normal 2 meters seng kan akkurat ikke være der.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vil bygge en høj seng ovenpå nogle kommoder vi allerede har. Hun har ikke det største værelse, så det kunne være rigtig fedt hvis tøj og legetøj kan være under sengen.

Hendes værelse er 1,9 meter bredt, så en normal 2 meters seng kan akkurat ikke være der.

Lyder fedt med selvbygget seng :) et lille input: Der er muligt at få halvhøje og høje senge i 1,6 m, 1,7 m og 1,9 m også. Ronjas er 1,9 fordi 2 m også blev for langt til hendes værelse :-

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lyder fedt med selvbygget seng :) et lille input: Der er muligt at få halvhøje og høje senge i 1,6 m, 1,7 m og 1,9 m også. Ronjas er 1,9 fordi 2 m også blev for langt til hendes værelse :-

Tak for Info - hvor kan man købe 1,9 m seng henne? Jeg vidste godt 1,7 m men vil gerne have den til at fylde hele endevæggen.

Jeg har nemlig også en udfordring med madrassen - vil gerne have den 80 cm eller 90 cm bred, synes 70 cm er for smalt... Men stadig 1,8 m eller 1,9 m lang... ;) hvad er Ronjas?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for Info - hvor kan man købe 1,9 m seng henne? Jeg vidste godt 1,7 m men vil gerne have den til at fylde hele endevæggen.

Jeg har nemlig også en udfordring med madrassen - vil gerne have den 80 cm eller 90 cm bred, synes 70 cm er for smalt... Men stadig 1,8 m eller 1,9 m lang... ;) hvad er Ronjas?

Ronjas er 1,90*70 cm. Jeg ved faktisk ikke om det er muligt at få den 80 eller 90 cm bred. Det er en Hoppekids. Bl.a. Ønskebørn sælger dem, men også flere steder på nette har dem. Det er bare at søge på navnet :=)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sover hun for lang lur?

Aner det ikke. Hun har også været svær at få til at sove til middag, så i går prøvede vi at lade hende styre middagsluren selv - hun var på værelset og lå både i hulen og i sengen, men faldt ikke i søvn og så besluttede vi at prøve og udelade den. Kl. 14 var hun træt og bad på vej hjem i bilen om at sove i barnevognen, men der var det jo for sent. Og kl. 17 brød hun helt sammen og græd og græd og fik kun spist lidt med nød og næppe, fordi hun tydeligt var sulten. Hun er helt sikkert ikke klar til at skippe luren :(

Ved ikke om man så bare skal acceptere, at hun først sover kl. 21 og vente med at putte, så hun ikke skal ligge 1-1½ time og rode rundt i sengen, for det er et circus og vi gider ikke! :prik

Jeg overvejer om man skal begrænse luren til 1 time (hun sover normalt 5-7 kvarter), men er altså virkelig ikke tilhænger af at vække :unsure

Det gør Dicte også. Aner simpelthen ikke hvordan vi skal få det vendt. Og om hun sover 1 eller 3 timer til middag gør ingen forskel. Selv sidste uge hvor vi var i Lalandia, og hun gav den fuld gas hele dagen kunne ikke få hende til at sove længere... Så hvis du finder en løsning, så del den endelig!

Det er da rart at høre Dicte gør det samme - så er der håb for det hører til alderen ;)

Jeg tror desværre ikke der er en løsning <_<

Ikke for at være træls, men hvor er jeg glad for at læse at det står sådan til andre steder end hos os... Det er mega belastende! Ikke nok med at man ikke får særlig meget tid til sig selv om aftenen, så får man ikke lov til at sove længe - eller bare lidt længe (som jeg kalder det, bare at ku sove til kl. 6.30) Mon det er fordi det er så lang tid lyst? Jeg ved det ik... det er bare underligt hvordan de lige pludselig kan undvære så meget søvn i forhold til før... 

Anna har altid skiftet søvnbehov i perioder, men har da aldrig før sovet så lidt så længe. Jeg undres! :chin:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna glædede sig til at komme i VS i dag - så dejligt! :yay

Hun har bare været så god til at lege selv hjemme i haven i ferien, så tænker hun savner lidt legeselskab :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det varmer mit moderhjerte at Luna er SÅ glad for sin dagplejer!

Hun havde knap fået sit tøj af i morges før hun begyndte at vinke til mig og sagde højt og bestemt "hej hej" og så fik jeg mys og kram og kunne gå ud af døren :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh jeg savner Dicte! Vi har lige holdt 12 dages ferie sammen, og selv om de første par timers fred og ro var rart, så er det underligt at være alene nu.. Det er helt sikkert også fordi jeg endelig har det godt, men stadig er sygemeldt indtil min barsel officielt begynder. Jeg savner mit arbejde!

Dicte var heldigvis meget glad for at komme i dagpleje imorges, det havde hun helt klart savnet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aner det ikke. Hun har også været svær at få til at sove til middag, så i går prøvede vi at lade hende styre middagsluren selv - hun var på værelset og lå både i hulen og i sengen, men faldt ikke i søvn og så besluttede vi at prøve og udelade den. Kl. 14 var hun træt og bad på vej hjem i bilen om at sove i barnevognen, men der var det jo for sent. Og kl. 17 brød hun helt sammen og græd og græd og fik kun spist lidt med nød og næppe, fordi hun tydeligt var sulten. Hun er helt sikkert ikke klar til at skippe luren :(

Ved ikke om man så bare skal acceptere, at hun først sover kl. 21 og vente med at putte, så hun ikke skal ligge 1-1½ time og rode rundt i sengen, for det er et circus og vi gider ikke! :prik

Jeg overvejer om man skal begrænse luren til 1 time (hun sover normalt 5-7 kvarter), men er altså virkelig ikke tilhænger af at vække :unsure

Det er da rart at høre Dicte gør det samme - så er der håb for det hører til alderen ;)

Anna har altid skiftet søvnbehov i perioder, men har da aldrig før sovet så lidt så længe. Jeg undres! :chin:

Uden tvivl det er en alders ting! Så jeg glæder mig til den alder der hedder sove længe.... (Som i bare kl 7!)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uden tvivl det er en alders ting! Så jeg glæder mig til den alder der hedder sove længe.... (Som i bare kl 7!)

Jeg drømmer bare om at urets første tal er 06 og ikke 05 <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lise havde en lidt træls morgen, hvor hun bare var hys og intet jeg gjorde var det rigtige. Suk, hvor er det bare drænende, når man virkelig prøver at undgå konflikter og bare føje hende bedst muligt, men heller ikke det virker og konflikten er bare uundgåelig. Så man ender med en hysterisk skrigende datter, der kaster med sin morgenmad og ingenting vil spise, ikke vil have skiftet ble eller have tøj på  <_<

Morgenen endte dog godt, da hun skulle i vs, det havde hun helt klart savnet! Så hun var en sand fornøjelse at aflevere - totalt glad løb hun ind og tog sko og jakke af, og begyndte at lege med det samme. Så kunne hun lige komme over og give et kram og kys farvel og ellers vinke glad i vinduet til mig, da jeg gik :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Marius har helt sikkert også savnet dagplejen. Alle navne er blevet ramset op flere gange de sidste par dage. Og dejligt at få at vide en af de andre snakker meget om Marius :D Og så har Marius fundet ud af at mor hedder det samme som DP :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ronjas er 1,90*70 cm. Jeg ved faktisk ikke om det er muligt at få den 80 eller 90 cm bred. Det er en Hoppekids. Bl.a. Ønskebørn sælger dem, men også flere steder på nette har dem. Det er bare at søge på navnet :=)

Tak for svar, jeg vil prøve at google :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Inden Erica droppede luren helt bad vi VS om at vække hende efter 1,5 time, da hun normalt sov over to timer. Derudover sørgede de for at putte hende som en af de første, så hun heller ikke fik luren for sent så eftermiddagen blev lidt længere.

Men prøv at se først om hun ikke kommer tilbage til sin rytme, nu når hverdagsrutinerne er tilbage?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv øv øv. Har en Ida der er skidtpas. Men ville jeg også være hvis jeg fik 8 tænder på en gang.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv øv øv. Har en Ida der er skidtpas. Men ville jeg også være hvis jeg fik 8 tænder på en gang.

Øv for en omgang! Det er da helt vildt, Dicte plejer at få 2 af gangen, men 8... God bedring

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv for en omgang! Det er da helt vildt, Dicte plejer at få 2 af gangen, men 8... God bedring

ja det er en omgang. Men når man kun har 4 fortænder, så må der jo komme mange på et tidspunkt :p så 4 fortænder og 4 kindtænder er på vej.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har lige været på legepladsen og lege en times tid efter aftensmaden :glad så hyggeligt at vi ikke bare endte foran fjernsynet som vi plejer.

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.