TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Så skal Clara og Zia have en fætter eller en kusine til november... :-) Håber lidt at det er en dreng for deres fætters skyld. Kunne huske da vi fik Clara at han blev lidt sur over at hun ikke er en dreng...:-) 

Del dette indlæg

Velkommen til trods alderen, eller selvstændighedsfasen som det så pænt hedder ;) Det lyder lige som hos os. Det er dybt frustrerende at for at have et så sjovt barn samtid skal have en hustyran.. Her foregår påklædning nogen dage med magt og fastholdelse og det var også sådan med overtøj nede i vuggestuen i en periode, når jeg vel og mærke havde fanget hende ;)

Nogle dage er der intet og andre dage er det bare en lang kamp.. Tror bare det er sådan det skal være :)

Tak ;) jeg er glad for jeg blev gravid med nr 2 inden vi mødte denne fase, ellers var Dicte nok blevet ene barn ;)

Ej jeg er helt med på at sådan er det bare, men hold op hvor er det frusterende! Og jeg tror faktisk ikke hun er så slem (endnu?) men vi er vant til hun er så sød og nem, og nu er det bare 'nej moar' 'min' 'suuut' og høje hyle hele dagen. Og så bestemt hun pludselig er, da far gav hende tøj på imorges blev hun tosset, fordi hun ville have lyserøde bukser og grønne strømper! Jeg syntes bare det er helt vildt hun allerede som 2 årig har en mening om det.

Det værste er næsten hun er for selvstændig - idag var hun i gæstepleje, og på vej hjem går vi forbi en sti op mod hendes dagpleje. Den vej begynder hun at gå, og hun er fuldstændig ligeglad med jeg ikke går med. Det samme sker da vi når helt hjem, hvor hun var på vej på tur igen. Men det er vel en fase....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad sagde din mand så? Og hvorfor ringer hun til ham når hun ved du går hjemme? Og hvorfor vil hun ikke gentage hvad hun har sagt til ham? hun ved da bedst hvad det drejer sig om!!!

Det er altså VIRKELIG mystisk!!!

Han var selv forvirret over samtalen.. Vi har snakket lidt mere om det idag og har fået ud af ham, at de vil snakke sygdom, trivsel?, mad (Johan får ikke mælk og gluten, da han reagere på det - lederen kalder det så fejlernæring at han ikke får det!) og så noget med, at Johan ikke ved hvad det går ud på, når de skal på tur? De har de aldrig nævnt for os og Johan har da være med på en del ture, så aner ikke hvad det handler om. Hvis jeg siger til ham hjemme, at vi skal på tur, henter han sine sko og jakke og siger "tur". Vi er begge meget forvirret over hvorfor vi ligefrem er kaldt til møde.. Jeg mener hvis vi ringer og siger Johan er syg, så er han syg (de ved han er ørebarn) Mht maden så har vi en lægeerklæring og det er os som forældre som træffer beslutninger for vores søn og syntes slet ikke det er noget lederen skal blande sig i?

Hun havde først ringet til mig, men jeg havde ikke hørt den og derefter ringet til min mand.. Ved ikke hvorfor hun ikke ville gentage, men du havde ihvertfald travlt med, at komme af med  mig igen..

Det er mega mystisk!

Theo er heller aldrig i vuggestue til senere end 15. Det har vi aldrig hørt noget for.

Synes virkelig det lyder som en mærkelig leder :huh

Kan heller ikke forstå at det skal være et problem.. For hvis vi og Johan trives med den måde han går i vs på og vi ikke henter/aflever mens de har aktiviteter, så kan jeg ikke se det genere dem, at han ikke er der hele dage, hver dag...  

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille bliver hentet kl 15.15 nu.. Til for en måned siden hentede vi hende kl 15.. Hun blev afleveret kl 9.. Nu bliver hun så afleveret kl 7.30...

Det har vi heller aldrig hørt noget for!!! Og det er da trods alt et helt år hendes hverdag har heddet 9-15! (Hvoraf hun sov de 3!!)

Udover det, havde hun ofte fri i hele uger, fordi jeg jo havde hende med til Århus.. Ved ikke om det gør en forskel at det er dagpleje - men det burde være det samme!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg skal tage "kommune-brillerne" på, så tænker jeg at det måske simpelthen handler om at de ser nogle alarm-klokker, som har en helt logisk forklaring, men hvor de ikke har fanget forklaringen? 

Jeg har selv tænk tanken, at det er den vej de tænker, men jeg forstå bare ikke hvorfor...

Ex. det med kosten... Han må ikke få mælk og gluten (Hvilket I har lægeerklæring på), men hvis de ikke oplever han får noget andet ift fx kalk og brød, men kun at han ikke får (ren teori, sikkert), så kan det være en alarmklokke om at han ikke får ernæringsmæssig korrekt kost - Jeg har fortalt at han får kalk tabletter og mange andre fødevare med højt kalkindhold. Han spiser den mad i vs, som ikke indholder mælk og gluten fx får de pasta med kødsauce - spiser han kødsaucen og får glutenfri pasta med. Jeg bager brød og andre sager som han får med også  :)

1 alarmklokke som kommunal medarbejder. Han kommer ikke ret meget i vs, men er glad når han er der, hvilket for dem kan tolkes som om I ikke formår at få ham afsted, mens I simpelthen ikke ser nogen grund til at han skal bruge hele sit liv i vs når du alligevel går hjemme + meget sygdom - 1 alarmklokke. Johan har været meget syg, hvilket de kan tolke som om han ikke får den ernæring der er nødvendig og dermed er udsat - 1 alarmklokke. Hvis han så samtidig ikke er så stor af vækst - hvilket nogle børn bare ikke er, så kan det være en alarmklokke... De har vist helt fra start at Johan ikke kommer til, at være der hele dage eller hverdag. Jeg har fortalt at jeg hellere ser ham hjemme end i vs. At han ville holde fridage og mini ferier, så længe jeg er på barsel og så længe Johan trives med det (hvilke personalet har fortalt, at han gør)  Johan var ved 2 års undersøgelsen 90 cm og vist 13,2 kg - Lægen sagde at han var fin og i dejlig trivsel   :) De ved at både min mand og var ørebørn og at vi har en del allergi i begge familier :)

Hvis hun har fået en opfattelse af at I som forældre måske ikke magter opgaven (total fejlfortolkning), kan man i det lys mistolke nogle helt logiske ting som "mistrivsel", og samtidig er institutionspersonale blevet tæppebombet med informationer om hvor vigtigt det er at reagere hvis der er mistanke om mistrivsel hos et barn = hun ser alarmklokker som ikke er der og overreagerer...

Syntes bare det virker mærkeligt, hvis de ligepludselig tænker sådan.. At det skulle være kommet indenfor de 3 sidste måneder, hvor han har været syg. De dage han har været der, kar vi fået at vide, at han er har haft en dejlig dag og trives dernede.. Vi har ALDRIG fået noget, at vide eller en hentydning om, at han skulle mistrives eller de var bekymret om noget, før end at han lige har været en del væk pga. sygdom.. Heller ej, at de tror vi ikke magter opgaven. Føler det er grebet ud i den blå luft.. Eller at det er fordi vi har valgt anderledes end flertallet af forældre - At vi selv vil passe vores børn så meget som muligt og ser vs, som en nødløsning for os (ihvertfald så længe jeg er hjemme) :)   

Så mon ikke hun ikke "bare" lige skal oplyses om tingenes korrekte forklaring, så finder hun ud af at hun er totalt forkert på den?

Jeg er ihverfald spændt på, at høre hvad de har, at sige.. Desværre kunne vi ikke med det samme finde en dato for mødet.. Lederen ville finde en dag og så ligge en seddel i hans rum.. Irreterende når vi bare gerne vil have en afklaring på hvad det går ud på og så jeg kan slippe for den lille knude i maven jeg nu render rundt med.. :/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han var selv forvirret over samtalen.. Vi har snakket lidt mere om det idag og har fået ud af ham, at de vil snakke sygdom, trivsel?, mad (Johan får ikke mælk og gluten, da han reagere på det - lederen kalder det så fejlernæring at han ikke får det!) og så noget med, at Johan ikke ved hvad det går ud på, når de skal på tur? De har de aldrig nævnt for os og Johan har da være med på en del ture, så aner ikke hvad det handler om. Hvis jeg siger til ham hjemme, at vi skal på tur, henter han sine sko og jakke og siger "tur". Vi er begge meget forvirret over hvorfor vi ligefrem er kaldt til møde.. Jeg mener hvis vi ringer og siger Johan er syg, så er han syg (de ved han er ørebarn) Mht maden så har vi en lægeerklæring og det er os som forældre som træffer beslutninger for vores søn og syntes slet ikke det er noget lederen skal blande sig i?

Hun havde først ringet til mig, men jeg havde ikke hørt den og derefter ringet til min mand.. Ved ikke hvorfor hun ikke ville gentage, men du havde ihvertfald travlt med, at komme af med mig igen..

Det er mega mystisk!

Kan heller ikke forstå at det skal være et problem.. For hvis vi og Johan trives med den måde han går i vs på og vi ikke henter/aflever mens de har aktiviteter, så kan jeg ikke se det genere dem, at han ikke er der hele dage, hver dag...

Blander mig lige i jeres forum :)

Hvornår er Johan meget syg? Tænker, hvis hun er ligeglad med gluten og laktose, om hun så måske giver ham det i vuggestuen? Fordi hun ikke tror på det?

Del dette indlæg

Annonce ♥

<_< hold nu op, hvor er jeg træt af at vaske sengetøj.

Maliva er begyndt at tage bleen af om natten og så er det jo uundgåeligt at hun tisser i sengen. Jeg har ikke kunne vaske tøj hele ugen, fordi jeg hver morgen har fået beskeden "Maliva hartisset i sengen" ... ååååååha!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

<_< hold nu op, hvor er jeg træt af at vaske sengetøj.

Maliva er begyndt at tage bleen af om natten og så er det jo uundgåeligt at hun tisser i sengen. Jeg har ikke kunne vaske tøj hele ugen, fordi jeg hver morgen har fået beskeden "Maliva hartisset i sengen" ... ååååååha!!

Åh, træls :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan næsten ikke tro det! :o

Theodor blev vaccineret i går, og det har nærmest ingen reaktion været! Han blev puttet som normalt - ingen feber. Jeg var lige inde ved ham et par gange omkring kl. 22-23 stykker hvor han til sidst fik en flaske og sov til kl. 6.30 - vågnede glad og tilfreds uden feber :yay lidt høj temperatur i forhold til at det var morgen, men det var ikke feber. Han var bare glad og snaksagelig, og spist en stor portion morgenmad. :loveshower

Nu er han i vuggestue, og da jeg afleverede ham begyndte han straks at lege. Min skønne, store dreng :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Marius skal med Dp og de andre i legestuen på legepladsen for enden af vores vej. Bliver spændende om han synes han skal hjem :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Cassandra var bare træt, sur og ked hertil morgen. Så snart hun så vuggestuen så var hun klar og i vigør :) og der har intet været siden.

Hun har idag været 30 min alene i vuggestuen og klaret det prima :) så mon ikke imorgen bliver længere tid alene :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Theodor tog tre(!!!) skridt da jeg hentede ham i vuggestue. :yay Han gik ikke en gang hen mod noget, og de var ret så sikre - indtil de ikke var det længere :p

Men hvor vildt. Åhhh så stor han er! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Theodor tog tre(!!!) skridt da jeg hentede ham i vuggestue. :yay Han gik ikke en gang hen mod noget, og de var ret så sikre - indtil de ikke var det længere :p

Men hvor vildt. Åhhh så stor han er! :loveshower

Store dreng :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mus skal have dræn :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

40,4 i feber her i eftermiddag! :( så nu render hun rundt i todelt undertøj + ble som det eneste!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt det først er i morgen jeg kan brokke mig i vs!!!

I går da S hentede, havde Gry ingen termobukser og ingen hue og ikke sine egne sko på .

I dag da S hentede havde hun ingen termobukser og kun en TYND fleecetrøje på.

Hun har lige haft halsbetændelse, hun er ørebarn, og de syntes selv at hun hoster og raller meget :angry

Godt jeg kan nå at være kølet af til i morgen

Del dette indlæg

Annonce ♥

I går da S hentede, havde Gry ingen termobukser og ingen hue og ikke sine egne sko på .

Hun har lige haft halsbetændelse, hun er ørebarn, og de syntes selv at hun hoster og raller meget :angry

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Men var det koldt? Altså termo bukser er et must i VS/DP men de sidste par dage har vi i bhv kamp svedt på legepladsen fordi der har været læ og sol lige på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men var det koldt? Altså termo bukser er et must i VS/DP men de sidste par dage har vi i bhv kamp svedt på legepladsen fordi der har været læ og sol lige på.

Hun er vuggestue barn.

Og med hendes sygdoms historie syntes jeg ikke at det er okay.

Nok har solen skinnet og det har været lunt, men jorden er stadigvæk kold.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun er vuggestue barn.

Og med hendes sygdoms historie syntes jeg ikke at det er okay.

Nok har solen skinnet og det har været lunt, men jorden er stadigvæk kold.

Nemlig. Jeg frøs godt nok igår aftes efter jeg havde været ude hele eftermiddagen uden jakke på.

Dicte har også stadig flyverdragt på hos dp, først syntes jeg det var lidt pjattet men så fik jeg mærket selv at det vist var en meget god ide.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er altså imponeret over Marius. Vi går rundt nede i rema og kan høre en dreng græde, men ikke se ham. Marius bliver ved med at sige Jeppe og jeg siger til ham, nej det er ikke Jeppe. Men Marius bliver ved og sørme ikke om det er Jeppe, der er nede at handle med sin far :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dicte bliver bare så stor og dygtig :) Idag har vi været på besøg hos nogle venner der har 2 drenge på 6 og 4. Hun legede bare så fint med dem, og især den store dreng var så sød til at sørge for hende. Og hun sagde pænt tak for mad til min veninde, og kom selv med vores jakker da hun ville hjem i seng. Hun faldt i søvn på 2 minutter.

Vores store dejlige pige :kuller

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og nu har hun så også feber.

Hurra for det <_<

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.