Besvaret January 23, 2014 Tak for alle jeres "God bedring" hilsner til Erica. Hun nåede at kaste op 6 gange (imellem kl 15 og 19!). Hun sov først 20:50 og hun ville bare ikke i seng. Selv da hun sad og halvsov i mine arme og jeg så lagde an til at flytte hende over i sengen sagde hun "nej ikke sove, har ikke tid" :lolhit (der er vist en der bruger "nej, vi har ikke tid" som undskyldning om morgenen lidt for meget for tiden! :D) Hun har nu ikke kastet op i 2½ time, så jeg håber det værste er overstået... (hvor er smileyen, der krydser fingre?!?) Hvordan gik natten? Har Erica det bedre? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Syntes faktisk det er lidt synd for Anders, han kan slet ikke rumme når Mie er ked, hidsig eller bare utilpas for tiden. Det går lige i hjertehulen på ham, ikke super hensigtsmæssigt men det gør nærmest mere ondt på ham end hende :( og så snart hun er glad er hun jo glad, men Anders sidder stadig med frustrationerne. Han bliver nød til at lære at det er ok at hun er ked og frustreret og jeg prøver med alle mine pædagogiske evner at forklare at hun ikke gør noget med vilje eller fordi hun vil provokere, at hun ikke tager skade af at være ked og at hun bliver lige så hurtigt glad som hun bliver sur. Og så får han et stort kram!!! Det handler jo nok i virkeligheden om hans mor, og hende kan jeg altså ikke hjælpe :( Edit: nu har jeg sendt dem i bad og de RÅ hygger, Anders fløjter og Mie snakker, plasker og de griner begge to. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Har en dreng der glæder sig til sin far kommer hjem i morgen. Han har ikke set ham siden søndag aften da han blev puttet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Arh men hvad sker der??? Mie har været vågen 5 gange siden hun blev puttet, selvom putningen var en af de slemme og hun endte med at falde i søvn i Anders's arme. Nu har hun så lige været vågen i en time, hvilket er MEGET atypisk og det er måske sket 1 gang siden sommerferien! Hun er MEGET ked! gad vide om endnu en tand er på vej? hun spiser også som en fugleunge for tiden så det kan også være sult, men hun afviste både banan og rosiner inden sengetid :unsure hun kan også have ondt i halsen dom mig, men er jo frisk og har været i et ualmindelig godt humør her til aften og ingen feber eller andre ting der peger på det, udover snot, men det er slet ikke så slemt som det har været!!! Hvis der så bare var en facit liste til hende!!! Hun er i hvert fald træt for hun lukker øjnene mens hun græder og er lige ved at falde hen indimelle, men så starter sirenen igen :unsure selv på puslebordet lå hun og slumrede mellem hulk og skrig - det er ikke natteskræk, hun er vågen og bevidst og reagerer på spørgsmål og rakte selv efter mig... Ikke for at være træls - og hele tiden hive tigerspringskortet frem, men det lyder altså som Elin når hun topper tigerspringet - hvilket hun lige har gjort. Og det er jo lige det sidste af tigerspringet nu, så kunne det ikke være det? Ikke at de andre faktorer ikke også kan spille ind, men jeg synes bare at det lyder meget rammende ifht Elin - for et par dage siden.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Hun er også kun knap 2 døgn... Ja var også så stolt af min lille store pige, hvor er det stort at kunne give hende en søster :) Stort tillykke med Olivia :wub Og åh, det er en helt særlig og ny lykke at se sit barn med en søster eller bror..... Hvor er hun sød Silje :wub Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Anna var i karbad i dag for første gang siden hun havde uheld i vandet. Hun gik glad med Søren, fik hældt Schleich-dyrene i vandet og kravlede selv op. Hun nåede at lege lidt indtil det var som om oplevelsen kom tilbage til hende og så blev hun helt panisk og ville op og bad om at få ble på :( Hun ville kun have mig, så jeg måtte op og tale hende til ro og fik hende skyllet og taget op og så puttede hun sig ind til mig. Vi snakkede lidt om det og om den tidligere hændelse og hun var blevet forskrækket og bange og så var det okay at far tog hende med på puslebordet og gav nattøj på. Det var godt nok en crazy oplevelse - ren panikangst! :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Wow man kommer mange sider bagud herinde, når man holder en lille BK-pause :o Theo havde en temperatur på 39,8 her til aften. Min lille dreng :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Ikke for at være træls - og hele tiden hive tigerspringskortet frem, men det lyder altså som Elin når hun topper tigerspringet - hvilket hun lige har gjort. Og det er jo lige det sidste af tigerspringet nu, så kunne det ikke være det? Ikke at de andre faktorer ikke også kan spille ind, men jeg synes bare at det lyder meget rammende ifht Elin - for et par dage siden.... Det kan SAGTENS være tigerspring! I dag kravlede hun selv ned af trappen, bad om vand og efter 3 mundfulde tog hun sutten og pegede på sengen, og jeg har ikke hørt et kvæk siden :blink Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Wow man kommer mange sider bagud herinde, når man holder en lille BK-pause :o Theo havde en temperatur på 39,8 her til aften. Min lille dreng :( Stakkels Theo. God bedring med ham :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Anna var i karbad i dag for første gang siden hun havde uheld i vandet. Hun gik glad med Søren, fik hældt Schleich-dyrene i vandet og kravlede selv op. Hun nåede at lege lidt indtil det var som om oplevelsen kom tilbage til hende og så blev hun helt panisk og ville op og bad om at få ble på :( Hun ville kun have mig, så jeg måtte op og tale hende til ro og fik hende skyllet og taget op og så puttede hun sig ind til mig. Vi snakkede lidt om det og om den tidligere hændelse og hun var blevet forskrækket og bange og så var det okay at far tog hende med på puslebordet og gav nattøj på. Det var godt nok en crazy oplevelse - ren panikangst! :( Nårh, stakkels Anna. Håber hun får en rigtig god bade-oplevelse næste gang. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Wow man kommer mange sider bagud herinde, når man holder en lille BK-pause :o Theo havde en temperatur på 39,8 her til aften. Min lille dreng :( Dejligt at høre fra dig - længe siden :kiss Stakkels Theo! Håber han vågner frisk i morgen (i sidste uge havde Filippa 38,8 om aftenen og kun en smule næste morgen :wacko). God bedring! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Maja har bare hygget sig i eftermiddag :) da jeg hentede hende fra DP kørte vi ud til Randers storcenter hvor min mand arbejder, da han skulle have bilen. Da vi kom derud gik vi i det indendørs legerum, hvor Maja fik tumlet en halv times tid, hvorefter vi gik op for at bestille pizza, som vi så spiste sammen med manden, inden Maja og jeg tog bussen hjem... Det resulterer så også i, at Maja først er ved at falde i søvn nu, men det er nu okay, da hun holder fri sammen med sin far i morgen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Wow man kommer mange sider bagud herinde, når man holder en lille BK-pause :o Theo havde en temperatur på 39,8 her til aften. Min lille dreng :( Dejligt du er tilbage :kissGod bedring til Theo :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Det kan SAGTENS være tigerspring! I dag kravlede hun selv ned af trappen, bad om vand og efter 3 mundfulde tog hun sutten og pegede på sengen, og jeg har ikke hørt et kvæk siden :blink Jep, det undrer mig ikke - for hos os varede det lige to dage - mandag og tirsdag hvor hun spassede ud, men onsdag var hun sig selv igen. Og på trods af, at det vælter frem med tænder, så synes vi begge at det har har været på en anden måde. Vore dp'er sagde også at hun tydeligvis har kunnet mærket at der har været noget, der har irriteret hende. Det siger hun faktisk HVER eneste gang hun har været igang med et tigerspring, men jeg er stoppet med at sige at det er det, for jeg tror at hun synes at det er noget pjat.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Jep, det undrer mig ikke - for hos os varede det lige to dage - mandag og tirsdag hvor hun spassede ud, men onsdag var hun sig selv igen. Og på trods af, at det vælter frem med tænder, så synes vi begge at det har har været på en anden måde. Vore dp'er sagde også at hun tydeligvis har kunnet mærket at der har været noget, der har irriteret hende. Det siger hun faktisk HVER eneste gang hun har været igang med et tigerspring, men jeg er stoppet med at sige at det er det, for jeg tror at hun synes at det er noget pjat.... Jeg har også fundet ud af at man ikke skal sige tigerspring til alle, jeg siger "hun er vist midt i et udviklingspring, der sker bare så meget lige nu" det kan selv min gamle mormor relatere til :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Jeg har også fundet ud af at man ikke skal sige tigerspring til alle, jeg siger "hun er vist midt i et udviklingspring, der sker bare så meget lige nu" det kan selv min gamle mormor relatere til :P Den har jeg også prøvet - synes stadig at folk virker skeptiske eller tænker "ja ja, kloge åge pædagog der tror at hun ved et og andet...." ..." Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Den har jeg også prøvet - synes stadig at folk virker skeptiske eller tænker "ja ja, kloge åge pædagog der tror at hun ved et og andet...." ..." Så længe vi ved bedre ;) før i tiden var det "tænder" hele tiden, men SÅ mange tænder får de jo heller ikke :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Kan det passe at min sindsygt humørsvingende datter på 16mdr i morgen, har ramt det sidste tigerspring? I så tilfælde..., hvor længe varer det lort denne gang?? For hold nu kæft mand, min datter er humørsyg som aldrig før.... Råber "nej nej nej" hver gang der er noget som ikke lige passer hende, hyler og pyldrer! Og det næste øjeblik går hun bare og tuller for sig selv... Snakker med sig selv, smiler og griner ( også af fjernsynet) Hun er virkelig ikke til at hitte ud af! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Kan det passe at min sindsygt humørsvingende datter på 16mdr i morgen, har ramt det sidste tigerspring? I så tilfælde..., hvor længe varer det lort denne gang?? For hold nu kæft mand, min datter er humørsyg som aldrig før.... Råber "nej nej nej" hver gang der er noget som ikke lige passer hende, hyler og pyldrer! Og det næste øjeblik går hun bare og tuller for sig selv... Snakker med sig selv, smiler og griner ( også af fjernsynet) Hun er virkelig ikke til at hitte ud af! Jep, det kan godt passe Sara, desværre.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Kan det passe at min sindsygt humørsvingende datter på 16mdr i morgen, har ramt det sidste tigerspring? I så tilfælde..., hvor længe varer det lort denne gang?? For hold nu kæft mand, min datter er humørsyg som aldrig før.... Råber "nej nej nej" hver gang der er noget som ikke lige passer hende, hyler og pyldrer! Og det næste øjeblik går hun bare og tuller for sig selv... Snakker med sig selv, smiler og griner ( også af fjernsynet) Hun er virkelig ikke til at hitte ud af! Det sidste spring er fra uge 70 1/2 til 75 1/2.... Og topper ved 72 1/2. Har ikke lige styr på hvor mange uger 16 måneder er.....Men :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Det sidste spring er fra uge 70 1/2 til 75 1/2.... Og topper ved 72 1/2. Har ikke lige styr på hvor mange uger 16 måneder er..... Men :kram2 Min app siger at det her kan hjælpe hende godt igennem: Sådan hjælper du dit barn gennem dette spring Hjælp dit barn til at danne en samvittighed. Det sker ikke af sig selv. Barnet har brug for dig som et forbillede og for at blive korrigeret af dig Hjælp dit barn til at udvikle en tidsfornemmelse Tegn flotte tegninger sammen. Spørg dit barn, hvad det tegner, og hvad det laver Lav små 'naturvidenskabelige' forsøg sammen. Hvis du f.eks. ser dit barn lege og eksperimentere med tyngdekraften, så lav eksperimenter sammen med barnet Tag irrationel angst alvorligt Hjælp dit barn med at lave balanceøvelser og at stå på hovedet Leg fangeleg Leg gemmeleg Læs masser af bøger, som har en enkel morale, som f.eks. en bog om at 'gøre fortræd og være sød' eller 'det er dit, og det er mit'. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Min app siger at det her kan hjælpe hende godt igennem: Sådan hjælper du dit barn gennem dette spring Hjælp dit barn til at danne en samvittighed. Det sker ikke af sig selv. Barnet har brug for dig som et forbillede og for at blive korrigeret af dig Hjælp dit barn til at udvikle en tidsfornemmelse Tegn flotte tegninger sammen. Spørg dit barn, hvad det tegner, og hvad det laver Lav små 'naturvidenskabelige' forsøg sammen. Hvis du f.eks. ser dit barn lege og eksperimentere med tyngdekraften, så lav eksperimenter sammen med barnet Tag irrationel angst alvorligt Hjælp dit barn med at lave balanceøvelser og at stå på hovedet Leg fangeleg Leg gemmeleg Læs masser af bøger, som har en enkel morale, som f.eks. en bog om at 'gøre fortræd og være sød' eller 'det er dit, og det er mit'. Tak søte! :kiss men... Hvordan hjælper jeg mit barn til at få en samvittighed? :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Jep, det kan godt passe Sara, desværre.... Hold fast hvor er jeg heldig! (ironi kan forekomme) og endda så kort tid inden hun skal starte i DP.... :numse Det bliver en brat opvågning og en hård opstart! :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 23, 2014 Tak søte! :kiss men... Hvordan hjælper jeg mit barn til at få en samvittighed? :unsure Ha ha tænkte præcis det samme - at læse bøger om hvad der er dit og mit er vist ikke lige der Mie er lige nu :p Jeg tror faktisk jeg forsøger at fortælle hende at jeg bliver ked af det når hun fx kører ind i mig med sin dukkevogn. I stedet for at skælde ud diger jeg med trist ansigt og stemme "av! Det gør ondt på mor, så bliver jeg ked af det" og så stopper hun altid! Men hvordan gør man ellers? Del dette indlæg Link to post Share on other sites