TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Altså tog gerne en graviditet igen. Den var super nem, men med chancerne for endnu et sensitiv/signalstærkt barn, det higer jeg i hvert fald ikke efter lige nu. Men måske det kommer :)

Jeg vil også gerne være gravid igen - det var skønt, at være gravid. Men som dig, har jeg også prøvet at have et sensitivt barn (dog ikke i samme grad som Silke-Elia) og jeg ved der er ret stor sandsynlighed for en gentagelse. Jeg er dog ved at være moden igen nu, men det er først nu det kommer ligeså stille - for bare 3 måneder siden var jeg aldeles ikke klar!

Del dette indlæg

Men vil i ikk gøre brug af fryseæggene, hvis det nu var?

Jo selvfølgelig. De må dog kun opbevares i 5 år, og de er vidst fra marts '10, så det giver os et års tid at blive klar på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil også gerne være gravid igen - det var skønt, at være gravid. Men som dig, har jeg også prøvet at have et sensitivt barn (dog ikke i samme grad som Silke-Elia) og jeg ved der er ret stor sandsynlighed for en gentagelse. Jeg er dog ved at være moden igen nu, men det er først nu det kommer ligeså stille - for bare 3 måneder siden var jeg aldeles ikke klar!

Det er nok rigtigt. Mon der hjælper når hun engang lærer at sove igennem og i egen seng.

Lige nu har jeg i hvert fald ikke overskud til flere, omend jeg ville elske at have endnu et mirakel at øse med kærlighed.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nok rigtigt. Mon der hjælper når hun engang lærer at sove igennem og i egen seng.

Lige nu har jeg i hvert fald ikke overskud til flere, omend jeg ville elske at have endnu et mirakel at øse med kærlighed.

Jeg var bestemt ikke klar til en mere for 7-8 måneder siden men det kom lige pludselig og nu er der kun et halvt år til nr 2 dukker op :kuller

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det tyder på at Marius selv er fladet i søvn i sin egen seng :yay Det er første gang længe :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Reagensglasbehandling er kun gratis ved 1. Fælles barn i offentlig regi (og man har også kun et begrænset antal forsøg). Vi har 2 fryseæg tilbage der dog er gratis, men dem har jeg ikke så stor tiltro til. Ellers hedder den privatklinik og 50.000+

Ej. Det er da egentligt ret fesent, at man kun må få hjælp én gang.. De ævler op om at der skal fødes flere børn, men de vil ikke hjælpe, hvis man ikke selv Lan blive gravid :prik

Men jeg forstår dig godt, måske lysten og overskuddet kommer pludselig? :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej. Det er da egentligt ret fesent, at man kun må få hjælp én gang.. De ævler op om at der skal fødes flere børn, men de vil ikke hjælpe, hvis man ikke selv Lan blive gravid :prik

Men jeg forstår dig godt, måske lysten og overskuddet kommer pludselig? :kram2

Det håber jeg, så Silke Elia kan få en søskende :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg måtte vække Silke Elia i dag 6.55, for der skulle vi altså op. Det kan tælles på en hånd siden hun startede i DP!

Del dette indlæg

Annonce ♥

I dag skal Mie passes af MINE forældre! DET er sjældent det sker :p men tror det er godt til både dem og hende. Mine forældre står ikke på spring og jeg kan nærmest få dårlig samvittighed over at sende hende ud til dem :rolleyes mens det føles som en tjeneste når vi sender hende ud til svigerforældrene! Men denne gang tilbød de selv og jeg sagde samtidig at svigerforældrene godt kunne så det var KUN hvis de gerne ville!

Er spændt på hvordan det går :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er hun skøn altså :D Ville ønske Johan snakkede rigtigt.. Men han kan stadig kun få ord, hvor man rigtig kan hører hvad han sige og så en masse ord man skal "gætte" hvad er.. Dumme øre  :( 

:kram :kram :kram

Lise er næsten samme alder som din Johan. Langt størstedelen af de ord hun siger er uforståelige og hun har så vidt jeg ved ikke noget med ørerne. Så det behøver ikke at betyde noget. Det skal nok komme.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Silke Elia tog et bind fra kurven, pakkede det ud og puttede det derefter i toiletspanden. Fair nok, hun havde jo lige set mig gøre det samme :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Silke Elia tog et bind fra kurven, pakkede det ud og puttede det derefter i toiletspanden. Fair nok, hun havde jo lige set mig gøre det samme :lol

Haha :D

Det er altså utroligt som de kopierer det vi gør :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lunas farmor har strikket den fineste sweater i uld med islandsk mønster! :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

I dag skal Mie passes af MINE forældre! DET er sjældent det sker :P men tror det er godt til både dem og hende. Mine forældre står ikke på spring og jeg kan nærmest få dårlig samvittighed over at sende hende ud til dem :rolleyes mens det føles som en tjeneste når vi sender hende ud til svigerforældrene! Men denne gang tilbød de selv og jeg sagde samtidig at svigerforældrene godt kunne så det var KUN hvis de gerne ville!

Er spændt på hvordan det går :)

Håber de har haft en rigtig god dag :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lol hun kan jo også ligeså godt lære det først som sidst ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I dag var Anna med inde og hente mor på arbejdet. På vej ned ad gangen, vinkede hun og sagde farvel til dem der sad inde på kontorerne :D :wub

Jeg ved ikke helt om det er hårdt at holde fri med far og være med i Bauhaus og sådan, men hun var HELT utryg her til aften og knugede min hånd hårdt og hver gang jeg prøvede at ryste den fri (og hun SOV altså!), så greb hun i luften efter den og sagde 'hånd hånd'. Lille pus :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Albert begynder virkelig at udfordre det sproglige, lige for tiden leger han med at sætte ord sammen

f.eks. siger han

"Akt or deee" som i tak for det

"Min nee" som i min sut, ved ikke hvordan sut er blevet til nee :chin:

"Hej hej moo" som i hej hej mor

"mee op" som i mig op

Alt det er bare sket i juleferien, det er helt vild :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en syg lillemand (igen igen) og han skal starte i ny vuggestue på mandag... Er godt nok spændt på hvordan det kommer til at gå :) Han var hos lægen i går og det var "bare snot".. Hun nævnte så, at nu hvor han er over 1 år, så skal de første ord meget gerne snart komme. Shit altså, han kan kun sige mam-mam, hvis han spiser noget han virkelig godt kan lide.. Og det er så det. Og der er umiddelbart ikke lige nogen tegn på, at der er nogen undervejs :( Bliver noget stresset over det :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Albert begynder virkelig at udfordre det sproglige, lige for tiden leger han med at sætte ord sammen

f.eks. siger han

"Akt or deee" som i tak for det

"Min nee" som i min sut, ved ikke hvordan sut er blevet til nee :chin:

"Hej hej moo" som i hej hej mor

"mee op" som i mig op

Alt det er bare sket i juleferien, det er helt vild :loveshower

Så kan de da få en rigtig sludder for en sladder :p Mie har virkelig også taget nogle ordentlige spring hen over ferien - tror der er kommet nye ord hver dag - de bedste et "glæjl i joul" og "dot dåtåååår" :biglove

Men ellers er det også bare koblingerne mellem det hun siger og det hun gør eller ønsker, det vi siger og hendes reaktion på det både sproglig og det hun gør! Fx sagde jeg i dag "vi skal hjem til Ludvig og Junior" og så svarede hun "Maaov"

Det er skide fascinerende at møde det der lille menneske de er og som virkelig bliver tydeligt når ordene kommer!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en syg lillemand (igen igen) og han skal starte i ny vuggestue på mandag... Er godt nok spændt på hvordan det kommer til at gå :) Han var hos lægen i går og det var "bare snot".. Hun nævnte så, at nu hvor han er over 1 år, så skal de første ord meget gerne snart komme. Shit altså, han kan kun sige mam-mam, hvis han spiser noget han virkelig godt kan lide.. Og det er så det. Og der er umiddelbart ikke lige nogen tegn på, at der er nogen undervejs :( Bliver noget stresset over det :(

Det skal du altså ikke stresse så meget over. Han skal nok snakke når han er klar :kram

Mon ikke det lige pludseligt går stærkt? Hvis ikke han har forøget ordforrådet lidt (2-3 ord/betydninger som han bruger meget og er forståelige) ville jeg nok se om der var noget med ørerne.. :)

Maliva begyndte altså først for alvor at snakke som 1,5 årig og pludrede babysprog indtil da.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skal du altså ikke stresse så meget over. Han skal nok snakke når han er klar :kram

Mon ikke det lige pludseligt går stærkt? Hvis ikke han har forøget ordforrådet lidt (2-3 ord/betydninger som han bruger meget og er forståelige) ville jeg nok se om der var noget med ørerne.. :)

Maliva begyndte altså først for alvor at snakke som 1,5 årig og pludrede babysprog indtil da.

Tak for det, det beroliger da lidt :) Han er begyndt at bruge stemmen meget mere her den seneste uge og variere lydende meget mere, så håber der snart sker noget, Man bliver bare så nemt bekymret for, om de nu følger nok med osv. Vi er obs på hans ører, da han har haft møb og været snottet en del gange og har været rundt om ørelægen, men umiddelbart er der ikke noget. Men måske skal i få det tjekket igen, hvis ikke der sker mere?

(Og forresten, en masse :bd til dig, synes jeg læste at der snart sker noget? :) )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Elsker bare Mies nye dille: aftentur! Når vi har spist aftensmad og leget lidt så finder hun vores sko og så er det tid at gå en tur rundt om bygningerne. Og det er virkelig bare at gå hånd i hånd og have tid og snakke. Det er ren hygge!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for det, det beroliger da lidt :) Han er begyndt at bruge stemmen meget mere her den seneste uge og variere lydende meget mere, så håber der snart sker noget, Man bliver bare så nemt bekymret for, om de nu følger nok med osv. Vi er obs på hans ører, da han har haft møb og været snottet en del gange og har været rundt om ørelægen, men umiddelbart er der ikke noget. Men måske skal i få det tjekket igen, hvis ikke der sker mere?

(Og forresten, en masse :bd til dig, synes jeg læste at der snart sker noget? :) )

Syntes nu heller ikke du skal stresse - da Mie var et år kunne hun da vist heller ikke noget, nu 4 mdr senere så kommer det! Men hvis du er urolig er et tjek af ørerne da et godt sted at starte og så snakke rigtig meget med ham, også om de samme ting om og om igen, og synge sange!

Del dette indlæg

Annonce ♥

:yay 2. Dag i træk Marius falder i søvn i sin EGEN seng :glad Så må vi se hvornår han vågner i nat...

Del dette indlæg

Annonce ♥

:yay 2. Dag i træk Marius falder i søvn i sin EGEN seng :glad Så må vi se hvornår han vågner i nat...

:glad

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.