TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Noah vaagnede angiveligt 2 gange i nat og fik en taar vand (jeg har sagt til M, at han selv maa rode med det, for det er ham, der er den, der aldrig bare laegger ham uden vand, saa tror altsaa, det er belvet en vane, ligesom natamningen, da den sang sidste vers?). Jeg hoerte INTET og har sovet igennem som en anden sten :zzz

 

Han har skaenket en masse kaffe med sit kaffestel her til formiddag, vi har skypet med mormor, morfar og med oldemor. Noah sagde "olde", da vi snakkede om det bagefter ved frokostbordet. Jeg er roert til taarer - elsker jo min mormor saa meget, saa at hoere lille stemme sige olde  :biglove

 

Han har sovet eftermiddagslur i 3 timer nu! Det er helt fint, for aftenen bliver nok lidt af en proevelse for ham. Overvejer at putte ham hjemme og have alarmen med ned, selvom den ikke kan raekke ind i store sal....Synes det er synd at han skal puttes i barnevogn i den larm og ellers vaere vaagen og blive bims af indtryk  :unsure Men maaske overrasker ham mig - vi faar se. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puuu det er hårdt at have ferie, når man selv er ramt af diarre og opkast, og Silas har været igennem møllen, men ikker er helt på toppen endnu... Han vil ikke spise andet end mariekiks og lidt yougurt endnu... og her til aften, gik han helt i selvsving da vi tilbød aftensmad... Vi gjorde ikke andet end at tilbyde ham lidt mad på en gaffel... som han så afviste, og så gik hans som sagt i selvsving, og skreg og smed sig rundt i en halv times tid... der kom lidt ro på ham, så jeg tilbød ham en yougurt i stedet for... så flejnede han igen.... Vi endte med at putte ham i seng en time før alm. sengetid.... han faldt hurtigt til ro i sengen, med en gonat sang, og sover nu tungt... så han var nok bare virklig træt... men puuu jeg er ved at være træt af juleferie, når det er sådan den skal bruges... sygdom, og hysteri... ja glædelig jul :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så mente Mie at vi skulle ud og gå en tur. Først kom hun med sine støvler og sagde "sko", gav støvlerne til mig og satte sig ned og stak fødderne frem, så dem fik hun lov at få på. Så kom hun med mine støvler, sagde "sko" og pegede på mine fødder, da jeg så havde fået dem på gik hun ud og fandt Anders sko, gik ud til ham sagde "sko" og gav ham dem! DET var ikke til at stå for :biglove så vi gik lige en tur rundt om blokken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh stakkels Silke Elia. Det har været en hård dag. Fuldstændig overstimuleret, masser af gråd og har brudt sammen af det mindste. Hun sover heldigvis efter kun 20 min og uden amning (for allerførste gang). Og i morgen står den på julefrokost hos min mor med 25 personer, overvejer stærkt at melde fra for hendes skyld g køre hjem til Viborg igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er kommet ned til min mor. Anna var SÅ træt da vi kørte, men sov alligevel kun 45min i bilen :prik :(

Hun var træt og hyper og ville selv i seng, så startede tidligt og var færdige med at læse kl. 19, men hun sover stadig ikke. Fuck, hvor ville jeg godt, bare en gang imellem, have sådan et barn, der falder i søvn på under 15min! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så mente Mie at vi skulle ud og gå en tur. Først kom hun med sine støvler og sagde "sko", gav støvlerne til mig og satte sig ned og stak fødderne frem, så dem fik hun lov at få på. Så kom hun med mine støvler, sagde "sko" og pegede på mine fødder, da jeg så havde fået dem på gik hun ud og fandt Anders sko, gik ud til ham sagde "sko" og gav ham dem! DET var ikke til at stå for :biglove så vi gik lige en tur rundt om blokken.

Hvor fint :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh stakkels Silke Elia. Det har været en hård dag. Fuldstændig overstimuleret, masser af gråd og har brudt sammen af det mindste. Hun sover heldigvis efter kun 20 min og uden amning (for allerførste gang). Og i morgen står den på julefrokost hos min mor med 25 personer, overvejer stærkt at melde fra for hendes skyld g køre hjem til Viborg igen :(

Puha, 25 mennesker er virkelig også mange :O

Kan godt forstå du overvejer at melde fra :kram

Hvordan gik sidste nat med opvågninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er kommet ned til min mor. Anna var SÅ træt da vi kørte, men sov alligevel kun 45min i bilen :prik :(

Hun var træt og hyper og ville selv i seng, så startede tidligt og var færdige med at læse kl. 19, men hun sover stadig ikke. Fuck, hvor ville jeg godt, bare en gang imellem, have sådan et barn, der falder i søvn på under 15min! :(

Håber hun falder i søvn snart :kram

Har du fået det bedre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia og jeg har holdt fri idag, mens Christian tog til julefrokost med hans fars familie (som vi også så D. 23.)

Det har virkelig været skønt at tulle rundt i nattøj og lege med alle julegaverne sammen med dejlige Sophia :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen tvivl om at det var en succes i går - og en fantastisk juleaften... men hold nu op en træls nat... og det er bare som om det overskygger en ellers helt igennem hyggelig aften, hvor Elin bare nød opmærksomheden og gaverne - og ikke mindst julemaden.

 

Elin kom først i seng kl 20.30, for hun skulle da lige med rundt om juletræet. Hun var heldigvis nem at putte og jeg kunne komme ind og pakke gaver ud sammen med de andre.

 

Men kl 00 begyndte "festen" - jeg var lige faldet i søvn, da Torben siger "Hun græder altså..." Og jeg havde slet ikke hørt det.

Og efter alt andet end sjov, pga. vælten rundt og snakken og til sidst opkast over det hele (den pige kaster seriøst ALTID op), fik jeg talt med store ord om at nu kom hun i sin egen seng igen - og så faldt hun heldigvis i søvn - omkring kl 3.00.... og vågnede igen allerede 7.30... så Torben og jeg nåede at få ca 4 timers søvn... 

 

Og vi har bare haft en pylret pige det meste af dagen - så  jeg valgte at blive hjemme fra julefrokost med Torbens familie, og så tog Torben afsted selv. 

 

Men jubiii i morgen skal vi igen afsted  :rolleyes - håber og ber til en nat med mere søvn... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia og jeg har holdt fri idag, mens Christian tog til julefrokost med hans fars familie (som vi også så D. 23.)

Det har virkelig været skønt at tulle rundt i nattøj og lege med alle julegaverne sammen med dejlige Sophia :loveshower

Fornuftigt! Vi meldte også fra til familie julefrokosten i Anders's familie i dag, og vi har ikke fortrudt det :)

Mie trængte vist også til bare at tage en slapper, hun har været noget moody i dag, men det hjalp heldigvis her sidst på dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldstændig fantastisk og perfekt juleaften igår! :loveshower :loveshower :loveshower

Min mor og søster kom ved middagstid og hjalp med julemaden, og så hyggede vi bare alle sammen hele dagen. Lise var i totalt hopla, tog godt imod julemanden (vores nabo), dansede ivrigt om juletræet og hentede begejstret gaver under træet, som hun delte ud til os alle. Hendes egne gaver var et hit og der blev ivrigt leget med det hele inden hun blev puttet kl. 21 (2 timer senere end normalt).

Derefter var der voksenhygge med ris a la mande + gave, brætspil, julegodter og rødvin til kl. 01.30. Havde SÅ ondt i kæberne af at grine, da vi endelig gik i seng :D

Desværre vågnede hun så allerede kl. 5.20 i morges, det var ikke så populært hos os andre der kom sent i seng :P

Idag er vi kørt hjem til svigerfamilien i Jylland, hvor vi har julefrokost imorgen og ellers skal være frem til nytår. Lise har været skøn idag og hygget sig med al farmor og farfars legetøj. Her til aften gik mig og Lise amok i køkkenet med at danse rundt til høj musik og så lærte hun lige at ryste (ble)røv! :D

Hold da op hvor var det sjovt! Og Lise skraldgrinede! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eneste gode ved at skulle sove på sofaen er, at jeg kan lytte til Filippas tungt sovende åndedræt :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille traet Noah er nu puttet for natten - 3,5 time senere end normalt. Men han sov en megalang eftermiddagslur paa 4 timer, saa han havde virkelig meget energi og vi fik venner paa besoeg til "familiejulen" - Noahs foedseldagsven. De holdt virkelig godt, smaa mennesker, men Noah begyndte til sidst at skubbe alle voksne vaek fra sig, inkl mig. Han fik en lille nedsmeltning, men saa fik han jakke paa og vi gik hjem. Han virkede til at sove hurtigt, saa nu vil jeg goere mig sengeklar og faa en god nats soevn. Det var den jul og den gik faktisk rigtig godt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber hun falder i søvn snart :kram

Har du fået det bedre?

Hun kunne slet ikke finde ro, så til sidst lagde jeg mig på dobbeltsengen med hende og efter 20 min faldt hun i søvn med sin hånd i min og sit lille ansigt helt tæt på mit :wub

Vi lader hende sove mellem os og håber det kan give hende ro og tryghed i morgen tidlig til måske at sove længere end til kl. 06.

Jo tak, jeg har det meget bedre. Stadig ikke stor appetit, men lidt. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er kommet ned til min mor. Anna var SÅ træt da vi kørte, men sov alligevel kun 45min i bilen :prik :(

Hun var træt og hyper og ville selv i seng, så startede tidligt og var færdige med at læse kl. 19, men hun sover stadig ikke. Fuck, hvor ville jeg godt, bare en gang imellem, have sådan et barn, der falder i søvn på under 15min! :(

:ditto

Og kram til dig. Håber hun sover godt i nat :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, 25 mennesker er virkelig også mange :O

Kan godt forstå du overvejer at melde fra :kram

Hvordan gik sidste nat med opvågninger?

Ja! Men vi kører derhen i morgen formiddag (der er kun 5 min derhen fra mine svigerforældre), gæsterne ankommer 12.30 hvor Silke Elia sover og tager forhåbentlig en lang lur og så må vi se om jeg må køre hjem med hende derefter.

Natten var ok, men hold op vi har efterreaktion i ds for fulde skrald. Tror hun har været vågen 15 gange (mindst) siden jeg puttede hende. Det er virkelig synd at det skal ramme hende så hårdt, hun er bare dybt ulykkelig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi trænger til en fridag. Marius er helt umulig at putte og sover uroligt. Men igår havde han også leget med sine grandfætre på 4 og 5, så det gik vildt for sig :D Så imorgen skal vi bare have en hjemmedag, så Marius rigtig kan få liv til at se til alle sine julegaver..,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv en nat :( det startede allerede da vi skulle putte. Ronja ville ikke have jeg skulle gå så hun lå og holdt fast i mig og det tog 45 min før jeg kunne komme ud. Kl 23 vågner hun og er dybt ulykkelig. Jeg er faktisk i tvivl om det var natteterror og vi fik vækket hende og gjort det værre men det tog 30-45 min med skrigende, sparkende og ulykkelig Ronja som måtte en tur udenfor og se et Peter Pedal afsnit for at falde til ro og sove. Men igen måtte jeg på ingen måde gå! Hun har lægger op af mig hele natten og hvis jeg har rykket hende har det medført klynk eller gråd. Kl. 4 begyndte hun på hun ville op men jeg fik hende heldigvis til at sove videre og vi stod først op kl 8.15. Men det er ikke meget søvn jeg har fået :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv en nat :( det startede allerede da vi skulle putte. Ronja ville ikke have jeg skulle gå så hun lå og holdt fast i mig og det tog 45 min før jeg kunne komme ud. Kl 23 vågner hun og er dybt ulykkelig. Jeg er faktisk i tvivl om det var natteterror og vi fik vækket hende og gjort det værre men det tog 30-45 min med skrigende, sparkende og ulykkelig Ronja som måtte en tur udenfor og se et Peter Pedal afsnit for at falde til ro og sove. Men igen måtte jeg på ingen måde gå! Hun har lægger op af mig hele natten og hvis jeg har rykket hende har det medført klynk eller gråd. Kl. 4 begyndte hun på hun ville op men jeg fik hende heldigvis til at sove videre og vi stod først op kl 8.15. Men det er ikke meget søvn jeg har fået :(

 

 

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået lov at sove til nu :7himmel Anders stod op med Mie kl 7 jeg ELSKER ferie :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en øv nat, har næsten ikke sovet... øv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fundet årsagen til feber og meeeega urolige nætter. Edith har sørme fået en kindtand, så tro da fanden hun har pylret og savlet som en hund i en slagterbutik :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft møg syg møffe hele julen. Ja, nu har hun været syg 1-2 gange om måneden i det sidste år - så det var da naivt at tro at hun skulle gå fri i julen.

Men vi har da fået hygget lidt, når panodilen virkede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft møg syg møffe hele julen. Ja, nu har hun været syg 1-2 gange om måneden i det sidste år - så det var da naivt at tro at hun skulle gå fri i julen.

Men vi har da fået hygget lidt, når panodilen virkede.

Argh mega røv! :kiss :kram2 :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.