TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Det er helt klart også der vi har de største udfordringer :) men ved ikke hvad virker, udover afledning?

Tror ikke rigtig der er så meget der virker, ihvertfald ikke her. Nogle gange lykkes det at aflede, men oftest lader vi hende bare rase ud og bekræfter hende i hendes vrede, fx "jeg ved godt at mors telefon er rigtig sjov, men du må ikke få den skat" og "jeg ved godt at du er sur skat, men du må altså ikke". Så tilbyder jeg kram, hvis hun vil eller går et andet sted hen med hende. Det gør nogle gange at hun falder hurtigere ned igen, da hun ikke længere har det hun ville have lige foran sig (eller ikke ville have).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker også, at de har brug for at mærke (og blive accepteret) i deres vrede og ærgerlse. Så det er jo ikke et problem. Det er bare lidt anstrengende :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også, at de har brug for at mærke (og blive accepteret) i deres vrede og ærgerlse. Så det er jo ikke et problem. Det er bare lidt anstrengende :P

Det er meget anstrengende! Og frustrerende... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise er også hårdt ramt af trodsalder :rolleyes Hun er virkelig mærkelig til tider og giver absolut ingen mening! Som fx når hun tuder hvis jeg prøver at give hende et stykke af hendes mad og skriger op hvis jeg stiller tallerkenen på bordet ved siden af hende, men hvis jeg bare lægger et enkelt stykke mad direkte på bordet vil hun godt tage det! (nogen gange).

Hun svinger helt ekstremt fra at være i super godt humør til pludselig at verden styrter sammen uden nogen øjensynlig grund, og jeg sidder paf tilbage og tænker "hvad skete der lige der?". For det meste er det i madsituationer.

Og hun er også som du fortæller Sinning, fuld af humor og mega sjov :lol det er skønt!

Ha ha det svingende humør har vi bestemt også stiftet bekendskab med, vi snakker da om at det er som at have en miniteenager... Hvis vi fx drister os til at skære hendes mad over uden at spørge kan hendes verden styrte sammen. Hvis vi istedet spørger siger hun typisk nej, hvorefter hun efter 30 sek siger "over", hun vil ligesom helst fselv komme med ideen.. Lidt trættende... Men godt de positive sider også følger med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også, at de har brug for at mærke (og blive accepteret) i deres vrede og ærgerlse. Så det er jo ikke et problem. Det er bare lidt anstrengende :P

I tumlinge kalenderen (som jeg ved du ejer ;) ) står der noget om det i uge 20 og i uge 22 - jeg har nemlig LIGE læst det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I tumlinge kalenderen (som jeg ved du ejer ;) ) står der noget om det i uge 20 og i uge 22 - jeg har nemlig LIGE læst det!

Uh, det er jo faktisk lige præcis der, vi er nået til. Det må jeg lige få læst, tak for tippet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en god nat. Marius sov til kl 04 i sin egen seng, kom ind til os og sov videre med det samme. Og han sover endnu :yay ingen vågen tid i nat :glad Lidt sjovt at efter han har været til ørelæge har sovet bedre end normalt... Måske han jan mærke at mor og far slapper lidt mere af nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia får virkelig noget ud af ferien ved at stå op 5.45 hver morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia får virkelig noget ud af ferien ved at stå op 5.45 hver morgen

Det samme her :D dog allerede kl. 5.30!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme her :D dog allerede kl. 5.30!

Amen jeg hader at stå tidligt op. Og så er hun bare mega frisk, så ligge at putte, nej det gider hun godt nok ikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amen jeg hader at stå tidligt op. Og så er hun bare mega frisk, så ligge at putte, nej det gider hun godt nok ikke :D

Samme her, misunder virkelig dem som bare kan tage ungerne med ind i egen seng og putte videre med dem! Det må være så dejligt og hyggeligt.. Men nej, det har Lise ikke tid til. Hun skal fise rundt og lege, og gerne højlydt! Og så skal der tændes for fjernsynet som en fast rutine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det hyggeligt at sidde i sofaen og hører på Jonas der har Ronja i karbad og hvor meget de morer sig :loveshower

Desværre er jeg lidt halv sløj :( jeg har ikke rigtig kvalme men har på ingen måde lyst til mad og hvis jeg spiser får jeg det skidt. Jeg ved jeg skal være glad fordi jeg er gravid men følgerne denne gang er meget værre :( håber det snart aftager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det hyggeligt at sidde i sofaen og hører på Jonas der har Ronja i karbad og hvor meget de morer sig :loveshower

Desværre er jeg lidt halv sløj :( jeg har ikke rigtig kvalme men har på ingen måde lyst til mad og hvis jeg spiser får jeg det skidt. Jeg ved jeg skal være glad fordi jeg er gravid men følgerne denne gang er meget værre :( håber det snart aftager.

:kram

Håber du har det bedre imorgen og har lyst til at spise julemaden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius formåede at lave den 4. Bæ ble iaften på vej hjem i bilen. Fik ham heldigvis skiftet uden han vågnede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik Lise og jeg pyntet juletræ sammen her til aften. Hvor var det bare hyggeligt og det blev super smukt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik lige lagt Clara til at sove, en time efter vågner hun og nu kæmper jeg med at få hende til at sove....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica er først lige faldet i søvn :( vi troede det var en nem putning og at hun sov, men hun havde fået fat i en tusch, så nu er madras, bord og seng grønt... :/ Hun nåede at blive mega overtræt. Frygter lidt for hvordan det påvirker dagen/aftenen/putningen i morgen :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber håber håber at Theo ikke vågner før 6 i morgen. Det er ved at blive lidt trættende <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica er først lige faldet i søvn :( vi troede det var en nem putning og at hun sov, men hun havde fået fat i en tusch, så nu er madras, bord og seng grønt... :/ Hun nåede at blive mega overtræt. Frygter lidt for hvordan det påvirker dagen/aftenen/putningen i morgen :s

Arg hvor irriterende <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft mandens søster + familie på besøg her til aften. Deres dreng er 9 mdr. ældre end David og de havde en FEST sammen. Desværre kom der også (meget) mere mad indenbords efter aftensmaden = opkast i hele sengen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica er først lige faldet i søvn :( vi troede det var en nem putning og at hun sov, men hun havde fået fat i en tusch, så nu er madras, bord og seng grønt... :/ Hun nåede at blive mega overtræt. Frygter lidt for hvordan det påvirker dagen/aftenen/putningen i morgen :s

Wauw. Crazy :blink

Håber hun sover lidt længe i morgen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er træt af at Luna har et punkt her om aftenen hvor hun bare sover så let og vågner konstant! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige ønske alle i skønne Qinder + guldklumpen en rigtig dejlig jul!

Vi er total klar til jule ræset imorgen det er SÅ skønt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige ønske alle i skønne Qinder + guldklumpen en rigtig dejlig jul!

Vi er total klar til jule ræset imorgen det er SÅ skønt!!!

 

Mega meget Glædelig jul til jer også, søde Maja! 

 

Håber i får en dejlig aften i familiens skød  :jul5:  :jul8:  :jul12:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DET ER JUUUL!!! Hav en kæmpe dejlig én af slagsen allesammen :jul5: :jul3: :jul2:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.