TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Har puttet med min datter i nat, som dog syntes, at hun skulle være vågen en time. Det er ellers længe siden sidst. Hun var det dog på en nuttet måde og blev ved med at lægge sin tykke kind ind til min og kysse mig etc. På et tidspunkt lå hun dog og savlesuttede så meget på sutten, at det drev ned af mors kind - mmmmh :lolhit

Nå, jeg synes nu altså, at det er dejligt. Forsøger at imprente mig følelsen af den tykke bløde babykind, for det gør ondt i maven at tænke på, at det en dag er endegyldigt slut med putteriet :)

 

Åhhh... det er ret så man smelter helt over den beskrivelse... så er det faktisk også anden prioritet med søvn, når det er det, som holder en vågen. Jeg synes at det er en smuk tanke, det med at indprente sig de øjeblikke der virkelig betyder noget, for man skal ikke tage de ting for givet... tænk på dem som aldrig får muligheden for at opleve glæden ved et puttende barn... (det må jeg huske i nat, når Elin "for en gangs skyld er vågen"... he he)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:o ej hvor er hun bare god

Albert får også flere og flere ord, men er slet ikke i nærheden af Elin :)

 

Jamen jeg er virkelig også stolt over den udvikling der sker med hende lige nu... og det viser også bare at børn har deres fokus områder - de kan ikke være omkring det hele på en gang. Og det er helt klart det sproglige der fanger hende lige nu, og så må man være stolt over det, de formår og ikke sammenligne med andre børn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elin klarede vaccinen så flot - hun græd godt nok meget, men sygeplejersken kom også til at ridse hendes lår, da hun træk nålen ud - og ikke bare lidt, men hele vejen ned af låret, så jeg ku bedre forstå hvorfor hun blev så ked af det. 

Men hun glemte det hurtigt og var i fantastisk humør - dejligt når ens afkom opfører sig ordentlig, når man er ude blandt andre mennesker...  :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

IH Simon rejste sig selv og gik 4 skridt i morges :loveshower

Har bare ventet på det skulle ske så længe! yay!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været en tur ved lægen og Marius er sat på pencillin kur. Så nu håber jeg snart jeg får min glade dreng igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldstændig smadret. Lasse mente at han sku være vågnet i to timer (22-24) og mor var træt efter nattevagt. Han ville alt andet end at sove.

Smed ham i egen seng og lagde mig selv til at sove. Da jeg vågner i morges ligger han mellem os. Spørger manden om han har hentet ham ind? Næh næh - ergo må jeg har gjort det i søvne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Været i Bilka efter mel - tjek :D Silke Elia mødte både moster og gammel moster, som arbejder der :)

 

Bagt boller med Silke Elia, der selv havde fingrerne i dejen og vaskede hænder i evigheder - tjek :D (har aldrig lavet så uformelige boller før :lol )

 

Været en tur til lægen med mor, hvor hun charmerede hele venteværelset og fik ros af lægen for at trives så godt :wub - tjek

 

Faldt i søvn med det samme, da hun blev puttet - tjek

 

Bagt kage - tjek.

 

Så mangler jeg kun at pakke til weekendens besøg i Thy - og sove..... :zzz :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Været i Bilka efter mel - tjek :D Silke Elia mødte både moster og gammel moster, som arbejder der :)

 

Bagt boller med Silke Elia, der selv havde fingrerne i dejen og vaskede hænder i evigheder - tjek :D (har aldrig lavet så uformelige boller før :lol )

 

Været en tur til lægen med mor, hvor hun charmerede hele venteværelset og fik ros af lægen for at trives så godt :wub - tjek

 

Faldt i søvn med det samme, da hun blev puttet - tjek

 

Bagt kage - tjek.

 

Så mangler jeg kun at pakke til weekendens besøg i Thy - og sove..... :zzz :D

Åhr det lyder som en perfekt fredag :) Sov godt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, så gælder det 15 mdrs vaccinen i dag... hvordan er det nu - reagerer de 7-10 dage efter den eller 10-14 dage eller hvad siger man normalt? For jeg regnede nemlig med at ku sende hende i dp bagefter - jeg ville have taget en omsorgsdag, men jeg skal gå lucia sammen med børnehaven (sikke en ære for en fritter-pædagog...), så jeg kan ikke rigtig tage en fridag....

Sofia fik sin sidste tirsdag, og hun fik feber onsdag eftermiddag. Altså 8 dage efter. Feberen forsvandt så, men kom igen i går aftes og hun var også skidt i nat. I dag er der intet. Så her er det altså på 8-9dagen efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhr det lyder som en perfekt fredag :) Sov godt :kiss

En skøn formiddag. Silke Elia sover stadig her 3 timer senere :O Vi kommer aldrig til Thy ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SKØN dag i dag! Luna har hygget sig i Gæstepleje, imens mor har fået lækre nye Angulus støvler af far! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay Marius har spist en ok potion aftensmad for første gang i en uge og det er stadig i maven :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en dreng der blir 17 mdr i dag <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sorry… ikke tumlingerelateret, og ret ynkeligt indlæg følger…..

 

Så sidder jeg så lige her og er vågen…. Pga børnene?? Nej, pga en mand med MAJOR omgang man-flu, som "ikke kan være nogen steder" og "ikke kan sove" og "gerne vil have lidt mere vand" :gal (ok…. ret skal være ret, jeg (og drengene) var selv gennem samme omgang i sidste uge, og det er ikke nogen rar virus, så måske er det ok han piver lidt :blush ) Men ARGHHHH hvor er det bare frustrerende at han lige skal blive syg i den her weekend hvor vi fredag skulle have hygge-date dag og spise frokost ude og pynte op i hele huset til julemusik, lørdag skulle jeg være sammen med dejlige TinaKP og SaraLK, og shoppe igennem og tøsehygge uden børn, og lørdag er der planlagt tur til Øster skovgård for at gå på nissesti, fælde juletræ og spise æbleskiver…. Og nu ved jeg ikke om noget af det bliver til noget :(

 

RØV!!

 

Jeg råber gerne RØV med dig! Det er da p****ærgerligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så rundede Clara 17 måneder:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal vi åbenbart til at passe på med risengrøden til de små :blink klik

De skriver bare at man ikke skal give dem risengrød hver dag og det er vel de færreste af os der gør det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver nødt til at prale lidt, ved godt at det er træls, men er så overrasket at jeg bliver nødt til at skrive det her blandt nogen som ved hvor meget det betyder... Efter badet lå Elin på en madras og blev tørret, og mens hun ligger der, med en kanin, siger hun pludselig "hale" og rører ved halen. Og rører ved ørerne og siger " øller". Jeg spørger så "hvor er Elins ører?" Og hun peger på sine ører. "Hvor er Elins mund?" Hun peger på munden og siger "mund"...! Og det samme med næsen og siger "næse".... Det er altså lidt vildt så meget der sker sprogligt lige nu...

Hvor er hun bare dygtig :loveshower

Jeg kender kun alt for godt følelsen. Lise er også super dygtig til ansigtet og kropsdele, og man er bare ved at revne af stolthed og forundring :kuller Lise kan bl.a. pege på hage og kind, når man spørger hende og siger også navnene på de fleste af tingene.

Derudover er hun begyndt at tale mere i sætninger, Hold nu op jeg synes der sker meget! Hun siger bl.a. "Nej, sagde jeg!" istedet for bare at sige nej :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh suk, Silke Elia sov 20.10, vågnede et par gange om og klokken 22 så dybt ulykkelig at jeg ikke kunne trøste hende. Hun blev ved med at se mod døren og ville ud som om hun havde fået forbi mod værelset. Vi er hos mine svigerforældre, hvor hun normalt godt kan sove (så godt hun nu engang kan), men noget i aften er helt galt. Nu går hun og leger i stuen med farfar og tv drønende derudaf :/ og jeg er gået i seng, så må Jesper for en gangs skyld agerer lidt forældre efter kl. 19! Øv altså...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mies dekoration som lovet: http://imgur.com/Eq8DNhH

Hvor er den fiiiin :loveshower

De kan nogle tricks :wub

Jeg er så spændt på, hvad vi får i julegave at M. De har været ved at lave hemmeligheder i legestuen i dag :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så sidder man her med piv vågent barn :blink  Hun sku åbenbart lige ha en powernap, og vågnede med hoste. Efter hoste medicin og et forsøg på sutteflaske er hun super frisk :huh

 

Og i øvrigt ret kær, hun har været i køkkenet og finde en skål og en ske og sidder og leger hun spiser "nang nang nang nang" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu sover hun endelig igen. En time med gråd, for sove skulle hun altså. Det andet nyttede jo ikke, og var så træt så træt.

Hendes hår er helt bader i sved pga stædighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mon der var noget i luften i går aftes??? For Luna vågnede også i går aftes med max snot og hoste.... Og pling! Så var hun lysvågen og fuld af spillopper!

Hun faldt i søvn igen efter MEGET overtalelse på mig KL 23.xx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk - er mor til en 100 % vildbasse!

Endnu en tur på skadestuen pga flænge under leg. Ska jeg til at overvåge ham konstant? De ska vel også ku lege lidt selv.

Føler mig som en dårlig mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk - er mor til en 100 % vildbasse!

Endnu en tur på skadestuen pga flænge under leg. Ska jeg til at overvåge ham konstant? De ska vel også ku lege lidt selv.

Føler mig som en dårlig mor.

:kram du er bestemt ikke en dårlig mor, de skal da have lov til at udfolde sig selv også :) Buler og skrammer er en del af det, nogle gør det bare mere grundigt end andre :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Suk - er mor til en 100 % vildbasse!

Endnu en tur på skadestuen pga flænge under leg. Ska jeg til at overvåge ham konstant? De ska vel også ku lege lidt selv.

Føler mig som en dårlig mor.

Det er du ikke :kram2

Selvfølgelig skal de have lov til at lege og udfolde sig og så sker der uheld engang imellem :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.