Besvaret February 23, 2016 Jeg vil lige pippe om, at det er der fra flere sider advarsler imod til små børn. Jeg har ingen forstand på og ingen mening om det - jeg skriver det kun fordi, at man nok lige skal undersøge lidt og tage selvstændig stilling, hvis man vil den vej :) Personligt har jeg undersøgt det en del. Det er jo en personlig sag og et helt personligt valg, men vi har valgt at vores datter ikke skal have væksthomoner som der er i mælk. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 23, 2016 Det er pga fejlernæring at det frarådes. Vores datter drikker kun vand, mens soyamælken er i maden. Hun får en vitamin pille hver og vi spiser meget varieret. Jeg serverer ikke helsekost for hende og hun for masser af smør på rugbrødet. I øvrigt er hun en stor pige på 85-86 cm og 12,4 kg, så hun har ikke behov for væksthomoner og hun er ikke i risikozonen for underernæring. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 23, 2016 Det er pga fejlernæring at det frarådes. Vores datter drikker kun vand, mens soyamælken er i maden. Hun får en vitamin pille hver og vi spiser meget varieret. Jeg serverer ikke helsekost for hende og hun for masser af smør på rugbrødet. I øvrigt er hun en stor pige på 85-86 cm og 12,4 kg, så hun har ikke behov for væksthomoner og hun er ikke i risikozonen for underernæring. Mjah, man er nu også bekymret for, om soyaen kan virke hormonforstyrrende. Vækstfremmere i økologisk mælk? Anyway, det var nu heller ikke så meget henvendt til dig på den måde - det var mere, at hvis nogen ville lade sig inspirere, så syntes jeg lige, at de skulle kigge det igennem og træffe en informeret beslutning (som du selv sikkert har gjort:-). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 23, 2016 Har en knægt der gladeligt siger far, men hvis vi siger mor, så peger han på sin næse! Hver gang! Så sig dog mor, møgunge! :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 23, 2016 Har en knægt der gladeligt siger far, men hvis vi siger mor, så peger han på sin næse! Hver gang! Så sig dog mor, møgunge! :lolStorm sagde også far, læææænge inden han sagde mor... Følte mig meget overset! :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 23, 2016 Storm sagde også far, læææænge inden han sagde mor... Følte mig meget overset! :lol Ej, men sikke skarn altså! Undrer mig også over hvor den fagte kommer fra, det er helt konsekvent at han sætter pegefingeren til næsetippen :chin: en møgunge er han i hvert fald :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 23, 2016 Mjah, man er nu også bekymret for, om soyaen kan virke hormonforstyrrende. Vækstfremmere i økologisk mælk? Anyway, det var nu heller ikke så meget henvendt til dig på den måde - det var mere, at hvis nogen ville lade sig inspirere, så syntes jeg lige, at de skulle kigge det igennem og træffe en informeret beslutning (som du selv sikkert har gjort:-). Det er et hormon der naturligt findes i mælk. Også modermælk, men fordi køer skal vokse så hurtigt, er der meget mere hormon i komælk. Det er altså også i økomælk, fordi det er naturligt i mælk. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 23, 2016 Det er et hormon der naturligt findes i mælk. Også modermælk, men fordi køer skal vokse så hurtigt, er der meget mere hormon i komælk. Det er altså også i økomælk, fordi det er naturligt i mælk. På den måde :) Jeg troede, at du tænkte på rester fra foder :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 23, 2016 Har en knægt der gladeligt siger far, men hvis vi siger mor, så peger han på sin næse! Hver gang! Så sig dog mor, møgunge! :lol Noah var næsten 2 år før hans sagde mor... Det er til gengæld brugt flittigt siden! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 23, 2016 Jeg vil lige pippe om, at det er der fra flere sider advarsler imod til små børn. Jeg har ingen forstand på og ingen mening om det - jeg skriver det kun fordi, at man nok lige skal undersøge lidt og tage selvstændig stilling, hvis man vil den vej :)Min datter kan ikke "tåle" mælk, og i samarbejde med både alm læge, ørelæge og kendt læge i familien er hun på mælkefri diæt. Hun får soyamælk/havremælk. Men altså drikker kun vand og er ikke "mælkedranker". Hun får naturligvis kalk, fordi hun lige nu ikke spiser nok grøntsager til at kunne dække det uden. Hun får vitaminer sammensat af læge + ørelæge. :) Men er enig med dig i, at man nok ️ bør gå fordi en læge eller lign, hvis man overvejer at fjerne mælken fra kosten. (Selvom flere og flere studier viser hvor usundt mælk kan være, men det er en hel anden diskussion ;) ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 Har simpelthen en pige der vil fremad i sin udvikling nu! :loveshower hun kravler stærkt! Rejser sig op ved ALT og går nu (stadig lidt usikkert) lidt langs med sofabordet! Det er SÅ fedt at følge med i :glad Men! Hun går/står stadig en den på tæer, er det normalt? Eller kan jeg hjælpe hende på nogen måde? Hun er knap 16mdr (14 korrigeret) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 Det er vist ret normalt, at de den først tid, de går, er en del på tæer. Det er vist noget med at akillessenen er kort/stram og lige skal strækkes lidt efterhånden. Så mit umiddelbare bud er, at det er normalt. Som jeg har forstået det, så er det kun hvis de bliver ved med at være mest på tæer, når de har gået rigtigt nogle uger, at man skal reagere/være obs. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 Det er vist ret normalt, at de den først tid, de går, er en del på tæer. Det er vist noget med at akillessenen er kort/stram og lige skal strækkes lidt efterhånden. Så mit umiddelbare bud er, at det er normalt. Som jeg har forstået det, så er det kun hvis de bliver ved med at være mest på tæer, når de har gået rigtigt nogle uger, at man skal reagere/være obs. Super! :) tak for svar! Så smider jeg min lille bekymring væk! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 Har simpelthen en pige der vil fremad i sin udvikling nu! :loveshower hun kravler stærkt! Rejser sig op ved ALT og går nu (stadig lidt usikkert) lidt langs med sofabordet! Det er SÅ fedt at følge med i :glad Men! Hun går/står stadig en den på tæer, er det normalt? Eller kan jeg hjælpe hende på nogen måde? Hun er knap 16mdr (14 korrigeret) Hvor fedt at læse hun bare vil fremad nu! :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 Hvor fedt at læse hun bare vil fremad nu! :-) Hun er min lille tinsoldat :D hun går SÅ sjovt, når hun har os at støtte sig til :p og ja det er bare mega fedt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 Har simpelthen en pige der vil fremad i sin udvikling nu! :loveshower hun kravler stærkt! Rejser sig op ved ALT og går nu (stadig lidt usikkert) lidt langs med sofabordet! Det er SÅ fedt at følge med i :glad Men! Hun går/står stadig en den på tæer, er det normalt? Eller kan jeg hjælpe hende på nogen måde? Hun er knap 16mdr (14 korrigeret) Leonora stod også meget på tæer i starten. Det er først indenfor de sidste par uger det har ændret sig oghun begyndte at gå rigtigt af sig selv for snart 2 uger siden.Hvor er Liff sej :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 Leonora stod også meget på tæer i starten. Det er først indenfor de sidste par uger det har ændret sig oghun begyndte at gå rigtigt af sig selv for snart 2 uger siden. Hvor er Liff sej :yay Okay, så slår jeg koldt vand i blodet ;) Ja, sys også hun er lidt sej! Der sker godt nok meget på kort tid! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 Hvor er Liff dygtig! Det er helt normalt at de står på tæer til at starte med, men bare fødder skulle være rigtigt godt i denne periode. Så af med strømperne :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 Hvor er Liff dygtig! Det er helt normalt at de står på tæer til at starte med, men bare fødder skulle være rigtigt godt i denne periode. Så af med strømperne :) Haha, det klarer hun helt selv! Hun er barfodsindianer som sin mor :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 Hmm... Junior 2 1/2 blev ringet hjem fra vugger i eftermiddag, fordi han havde kastet op ned i sin eftermiddagsmad. Han har ikke kastet yderligere op, er noget mat, men er ellers i okay humør. Nu mener min mand så, at junior skal i vuggestue imorgen, hvis der ikke bliver mere. Er det bare mig, der er megahys, når jeg er stærkt uenig? :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 Jeg er HELT enig med dig! 'anks :kiss Jeg var umiddelbart heller ikke til sinds at give mig, men min gemal har til tider en måde at udtrykke sig på, så jeg kan blive helt i tvivl om, hvorvidt jeg er komplet off... I mellemtiden har fidusen så også fået det værre, så jeg går stærkt ud fra, at hubby har droppet sin ide om at sende junior afsted. Min mand har planlagt at arbejde hjemme i morgen, så han er under stærk mistanke for, at hans holdning til dels udsprang af, at det ikke lige passer ham, at junior er hjemme :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 Hmm... Junior 2 1/2 blev ringet hjem fra vugger i eftermiddag, fordi han havde kastet op ned i sin eftermiddagsmad. Han har ikke kastet yderligere op, er noget mat, men er ellers i okay humør. Nu mener min mand så, at junior skal i vuggestue imorgen, hvis der ikke bliver mere. Er det bare mig, der er megahys, når jeg er stærkt uenig? :unsure 48 timer fra sidste opkast, ellers kan det stadig smitte ;) så hold du ham bare hjemme i morgen. Og hvor lyder det bare som noget min mand kunne komme på... God bedring med ham :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 Hmm... Junior 2 1/2 blev ringet hjem fra vugger i eftermiddag, fordi han havde kastet op ned i sin eftermiddagsmad. Han har ikke kastet yderligere op, er noget mat, men er ellers i okay humør. Nu mener min mand så, at junior skal i vuggestue imorgen, hvis der ikke bliver mere. Er det bare mig, der er megahys, når jeg er stærkt uenig? :unsure Aj jeg synes altså også at man bør tage en hel opkastfri dag hjemme! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 24, 2016 48 timer fra sidste opkast, ellers kan det stadig smitte ;) så hold du ham bare hjemme i morgen. Og hvor lyder det bare som noget min mand kunne komme på... God bedring med ham :kram Aj jeg synes altså også at man bør tage en hel opkastfri dag hjemme! Han forsøgte sig med at se dybt undrende på mig og erklære, at man vel sagtens bare lige kunne kaste op en enkelt gang uden at man var syg i øvrigt ... Bah humbug! Han og jeg er fuldstændig 'in sync' på høj tærskel for brug af læge, men vi ser godt nok noget forskelligt på, hvornår man skal blive hjemme fra pasning - og jeg kan blive helt trekantet over det med, at farmands bekvemmelighed tydeligvis spiller ind i afvejningen <_< Anyway, som skrevet til JustMe, så blev junior dårligere lidt senere, så jeg går ud fra, at gemalen har droppet sine gode ideer igen. Stakkels lille mus - han var godt nok slap til sidst :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 25, 2016 Min lille Mie mus var endelig feberfri igår aftes efter 2-3 dage og tilbage i hopla humør, var så pyl hele natten og en slatten karklud Idag, nu med tynde bleer og opkast :boo håber min bandit snart er helt rask og glad igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites