TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Knægten er simpelthen bare one of a kind :D

Først kom de 2 hjørnetænder i overmunden, så kom de 2 fortænder i undermunden, så kom 1. Fortand i venstre side af overmunden, vi har i en uge ventet på at højre fortand skulle komme, men den venter stadig med lidt hud over- til gengæld er der så kommet en tand i undermunden ved siden af fortanden i hans højre side :P Han ser altså sjov ud

Del dette indlæg

Knægten er simpelthen bare one of a kind :D

Først kom de 2 hjørnetænder i overmunden, så kom de 2 fortænder i undermunden, så kom 1. Fortand i venstre side af overmunden, vi har i en uge ventet på at højre fortand skulle komme, men den venter stadig med lidt hud over- til gengæld er der så kommet en tand i undermunden ved siden af fortanden i hans højre side :P Han ser altså sjov ud

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv altså det bliver en laaaaaang nat :( Leonora snotter og hoster og har grædt minimum 15 gange siden hun faldt i søvn 19.30 :(

Ved ikke hvad vi kan gøre for at lindre hende?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv altså det bliver en laaaaaang nat :( Leonora snotter og hoster og har grædt minimum 15 gange siden hun faldt i søvn 19.30 :(

Åh lille stakkel :kram2 rigtig god bedring med hende - og så lige oveni Tiger nr 9 også :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er hun stoppet i næsen?

Er hovedgærdet hævet?

Sover hun køligt? (:super hvis hun gør!)

Er det tør eller slimhoste?

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram Det lyder ikke sjovt. :kram2

Jeg har læst om et overskåret løg i vindueskarmen, men om det hjælper ved jeg ikke... Men har hørt om andre der har haft held med det. Det er da værd at prøve ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må man godt være lidt stolt første gang junior tegner en tegning hvor man rent faktisk kan se hvad det forestiller?

MpRGDqJ.jpg

Han fik selvfølgelig malet lidt videre, inden jeg fik reddet mesterværket, så det med lilla skal I se bort fra. Kan I gætte hvad der er?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh lille stakkel :kram2 rigtig god bedring med hende - og så lige oveni Tiger nr 9 også :(

Jep :(

Der har været ro siden far lagde sig med hende i vores seng. Håber han også kan få sovet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er hun stoppet i næsen?

Er hovedgærdet hævet?

Sover hun køligt? (:super hvis hun gør!)

Er det tør eller slimhoste?

Næsen var ikke stoppet.

Nej for hun vender jo hele tiden rundt så tænker ikke det er smart.

Nogenlunde køligt.

Det ved jeg ikke - mest tør tror jeg :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram Det lyder ikke sjovt. :kram2

Jeg har læst om et overskåret løg i vindueskarmen, men om det hjælper ved jeg ikke... Men har hørt om andre der har haft held med det. Det er da værd at prøve ;)

Vi prøvede en gang med Filippa - hjalp hat men stank i flere dage <_<

Vi har vist heller ingen løg...

Men tak for tip :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi prøvede en gang med Filippa - hjalp hat men stank i flere dage <_<

Vi har vist heller ingen løg...

Men tak for tip :)

Øv, lugt af løg uden det har haft en effekt er ikke et hit... Håber natten bliver ok :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Næsen var ikke stoppet.

Nej for hun vender jo hele tiden rundt så tænker ikke det er smart.

Nogenlunde køligt.

Det ved jeg ikke - mest tør tror jeg :unsure

Hmm... Vender hun rundt, så hun ligger med hovedet i fodenden?

Hvis det er tør hoste kan du prøve at sætte en balje vand ind på værelset med et viskestykke hængende over kanten så den ene ende ligger i vandet. - det giver et fugtigere klima når vandet fordamper, og skulle mindske tør hoste.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jer med tumling og baby...hvordan er jeres rutiner når i skal afsted om morgenen for at aflevere den store i dagpleje ?

Spiser jeres tumling morgenmad hjemme eller i dp...skal i give barnet mad eller kan det selv spise ?

Og giver i baby mad præcis samme tid hver morgen eller hvordan ?

Græder jeres tumling også imens i bruger tid på baby ? I såfald hvad gør i så? Går det bare over med tiden eller ?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jer med tumling og baby...hvordan er jeres rutiner når i skal afsted om morgenen for at aflevere den store i dagpleje ?

Spiser jeres tumling morgenmad hjemme eller i dp...skal i give barnet mad eller kan det selv spise ?

Og giver i baby mad præcis samme tid hver morgen eller hvordan ?

Græder jeres tumling også imens i bruger tid på baby ? I såfald hvad gør i så? Går det bare over med tiden eller ?

For det meste vågner Sigrid heldigvis først, når junior har spist og er i tøjet :) Junior spiser havregrød og kan sagtens spise selv. Jeg ammer så Sigrid i sofaen, imens junior spiser en kiks eller andet lidt lækkert og ser iPad eller film. Stressmomentet kommer, når de så begge skal i alt tøjet og henholdsvis i og på barnevognen - pyyyyh :wacko Junior bliver afleveret i vugger ti minutter i ni :)

Junior græder ikke som sådan, fordi jeg passer Sigrid, men han kan godt signalere med sin opførsel, at han gerne selv vil have mig. Ofte tilbyder jeg ham, at jeg kan lægge hende fra mig, så han kan få et kram - også hvis hun skriger. Ellers hjælper han jo med så meget som muligt; finder ting frem til bleskift, dupper med vådserviet, bærer bleen ud, henter bamser og giver sut. Jeg tænker, at du er udfordret af, at din tumling er så lille, som han er - prøv evt at spørge Janni ("J & D") om gode råd :)

Det bliver lettere - så snart baby er bare lidt større, så er det nemmere at manøvrere rundt i :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

For det meste vågner Sigrid heldigvis først, når junior har spist og er i tøjet :) Junior spiser havregrød og kan sagtens spise selv. Jeg ammer så Sigrid i sofaen, imens junior spiser en kiks eller andet lidt lækkert og ser iPad eller film. Stressmomentet kommer, når de så begge skal i alt tøjet og henholdsvis i og på barnevognen - pyyyyh :wacko Junior bliver afleveret i vugger ti minutter i ni :)

Junior græder ikke som sådan, fordi jeg passer Sigrid, men han kan godt signalere med sin opførsel, at han gerne selv vil have mig. Ofte tilbyder jeg ham, at jeg kan lægge hende fra mig, så han kan få et kram - også hvis hun skriger. Ellers hjælper han jo med så meget som muligt; finder ting frem til bleskift, dupper med vådserviet, bærer bleen ud, henter bamser og giver sut. Jeg tænker, at du er udfordret af, at din tumling er så lille, som han er - prøv evt at spørge Janni ("J & D") om gode råd :)

Det bliver lettere - så snart baby er bare lidt større, så er det nemmere at manøvrere rundt i :kram2

Tænker også min udfordring er at Tobias ikke kan de forskellige ting selv som fx at spise sin havregrød...osv...

Overvejer lidt at begynde og forsøge at lære ham at spise med ske selv...men ved ikke om det er alt for tidligt når han kun blir 15 mdr....ellers tænker jeg måske om han vil spise en bolle eller andet brød til morgenmad hvis det rammer sammen med lillebrors flaske...

Men ellers glæder jeg mig dæleme til om nogle måneder når han kan lidt mere selv og lillebror kan starte på ske mad for den flaske...med bøvs og gylp og ble skift tager altså sin tid...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mit barn driver mig til vanvid :prik han har været umulig at putte de sidste par dage (den er blevet 22-22.30 før han giver op) og han bliver hysterisk for et godt ord, selv når der intet er gået forud for :(

Jeg bliver sindssyg (indsæt smiley der river sig i håret) <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mit barn driver mig til vanvid :prik han har været umulig at putte de sidste par dage (den er blevet 22-22.30 før han giver op) og han bliver hysterisk for et godt ord, selv når der intet er gået forud for :(

Jeg bliver sindssyg (indsæt smiley der river sig i håret) <_<

:kram :kiss

Håber Adam snart finde ud af at komme i seng i ordentlig tid

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram :kiss

Håber Adam snart finde ud af at komme i seng i ordentlig tid

Tak søde! :kiss

Jeg kan simpelthen ikke lure/læse ham i øjeblikket. Føler at vi fejler totalt som forældre og det er bare surt med surt på at være herhjemme :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak søde! :kiss

Jeg kan simpelthen ikke lure/læse ham i øjeblikket. Føler at vi fejler totalt som forældre og det er bare surt med surt på at være herhjemme :boo

"Det er en fase" men for filan det er bare dybt frusterende når de små individer er igang med deres udviklings spring og ingenting virker og de bare virker grund utilfredse.

:kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min store dreng Tobias ligger os vågen pga urolig aften med lillebror....

Åh hader at jeg ikke kan være der 100% for begge på samme tid

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tumling der ikke faldt i søvn før kl 23 i går og som nu skal vækkes... :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej men suk! Adam var syg hele sidste uge (weekenden inkl.). Har været i vuggestue tre dage og nu har vi brugt hele natten med opkast <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min store dreng Tobias ligger os vågen pga urolig aften med lillebror....

Åh hader at jeg ikke kan være der 100% for begge på samme tid

Åh æv.. :( Er det noget med, at din mand arbejder nat? Her er det far, der står for tumlingen om aftenen/natten, sådan så der er en forælder fuldt til rådighed for ham ved behov.

Jeg tror, de fleste flerbørnsmødre gerne ville kunne klone sig :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh har lige hentet den mest slatne lille pige hjem fra dagpleje med 39 i feber :boo min lille stakkels mus

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh æv.. :( Er det noget med, at din mand arbejder nat? Her er det far, der står for tumlingen om aftenen/natten, sådan så der er en forælder fuldt til rådighed for ham ved behov.

Jeg tror, de fleste flerbørnsmødre gerne ville kunne klone sig :kram2

Ja manden arbejder nat og 12/14 timers vagter og sover om dagen.

Når han har fri tager han aften og nat fordi han ikke er god til at stå op om morgenen som mig...

Og de dage tager jeg Self og har vagt på Tobias :-)

Men aftener og nætter er hårde når jeg har 4 i træk alene :-/

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.