Besvaret August 3, 2015 Var ude her til aften og hente en brugt Brio dukkevogn til P, da den fra smallstuff er blevet for lille i højden. Øj hvor blev hun glad :) hun har kørt rundt med dukken lige siden og nu står vognen helt oppe af sengen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Det var samme vendepunkt, der var for Silke Elia :) Hurra!!!! :D :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Hurra!!!! :D :D Noah har sovet igennem (7-9-13) den sidste uge, og han er jo bare lige lidt yngre end Vega, så håber også hun snart begynder. Jeg håber det er permanent, og ikke bare en ferie-ting... I så fald skal vi have ferie året rundt ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Ih.. Jeg så min supermand på legepladsen, efter jeg havde handlet :7himmel Jeg gik ikke hen til ham, men betragtede ham på afstand.. :wub Så kær han dog er. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Må med en vis skam erkende, at selvom jeg sagtens kan styre mig fra at råbe og deslige af min to-årige, så bliver jeg jævnligt reelt decideret sur, når han pludselig kradser eller slår i protest, flår sider ud af bøger eller insisterer på at kaste dyrt legetøj ned i jorden/gulvet/fliserne af fuld kraft. Så lad dog VÆRE :angry Suk <_< Ellers er han nu normalt ret nem og søder, og jeg elsker ham til skyerne, men ih altså... :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Åh jeg synes det er hårdt med børnehavestart, især når Lucas er så følsom og sensitiv :( Det er svært for ham at han ikk rigtig kender nogen, der er kun én han kender, som han har fulgtes med fra vs, og de leger rigtig godt sammen, hvilket jo er rigtig dejligt! De hyggede sig sådan i går, og Lucas glædede sig til at lege med ham igen i dag. Jeg har været der sammen med ham både i går og i dag, og da vi kommer i dag spørger Lucas straks efter ham, og pædagogen siger at han er på legepladsen og faktisk har spurgt efter Lucas. Vi går hen og finder hans ven, som er gået i gang med at lege med en anden dreng. Lucas vil gerne være med men tør ikk rigtig gå hen til dem. Jeg fortæller ham at han gerne må gå hen og lege med dem, og hans ven spørger også om han vil være med. De tre drenge går op i et legetårn, Lucas går bagerst. Da Lucas som den sidste kommer op i tårnet siger den anden dreng at han ikk må være med og at han skal gå væk. Lucas vendte sig om og gik uden at sige et ord, og da han ser mig bryder han fuldstændig sammen, og kan slet ikk stoppe igen :( Øj jeg synes det var synd for ham. Han havde lige taget sig mod til at gå med dem for at lege, og så bliver han afvist :( Det tog rigtig lang tid for ham at komme over det, og resten af formiddagen var han bange for ham drengen, og turde ikk rigtig gå hen til sin ven når den anden dreng også var der. Efter vi kom hjem har han også flere gange snakket om at han blev rigtig ked af det henne i børnehaven, fordi drengen sagde at han skulle gå væk. Det virker helt åndssvagt, men jeg får helt ondt i maven over hvordan Lucas må have følt det :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Åh jeg synes det er hårdt med børnehavestart, især når Lucas er så følsom og sensitiv :( Det er svært for ham at han ikk rigtig kender nogen, der er kun én han kender, som han har fulgtes med fra vs, og de leger rigtig godt sammen, hvilket jo er rigtig dejligt! De hyggede sig sådan i går, og Lucas glædede sig til at lege med ham igen i dag. Jeg har været der sammen med ham både i går og i dag, og da vi kommer i dag spørger Lucas straks efter ham, og pædagogen siger at han er på legepladsen og faktisk har spurgt efter Lucas. Vi går hen og finder hans ven, som er gået i gang med at lege med en anden dreng. Lucas vil gerne være med men tør ikk rigtig gå hen til dem. Jeg fortæller ham at han gerne må gå hen og lege med dem, og hans ven spørger også om han vil være med. De tre drenge går op i et legetårn, Lucas går bagerst. Da Lucas som den sidste kommer op i tårnet siger den anden dreng at han ikk må være med og at han skal gå væk. Lucas vendte sig om og gik uden at sige et ord, og da han ser mig bryder han fuldstændig sammen, og kan slet ikk stoppe igen :( Øj jeg synes det var synd for ham. Han havde lige taget sig mod til at gå med dem for at lege, og så bliver han afvist :( Det tog rigtig lang tid for ham at komme over det, og resten af formiddagen var han bange for ham drengen, og turde ikk rigtig gå hen til sin ven når den anden dreng også var der. Efter vi kom hjem har han også flere gange snakket om at han blev rigtig ked af det henne i børnehaven, fordi drengen sagde at han skulle gå væk. Det virker helt åndssvagt, men jeg får helt ondt i maven over hvordan Lucas må have følt det :( Ikke åndssvagt, jeg kan i den grad sætte mig ind i det :( Jeg håber, at det hele går bedre i morgen.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Thea har i den grad fået dårlige vaner i løbet af ferien :rolleyes Hendes far bander en gang imellem - og det har Thea opfanget! Så hver gang der er noget der driller/irriterer hende, så siger hun "for fanden!". Det er så irriterende, og jeg kan bare ikke få hende til at holde op med det :unsure Og så er hun begyndt at komme trissende ind til os i løbet af natten, hver eneste nat. Og så vil hun op og sove hos os. Jeg kan ikke nænne at sende hende ind i hendes egen seng igen, ogi det er så kært, når hun står og siger "moar, mig putte hos dig", men det er bare ikke en god vane hun har fået sig. Hvordan mon jeg lige skal gribe det an, at få vænnet hende af med de ting igen? :unsure Mon ikke bandeordet mister nyhedens interesse igen :) Jeg ved ikke med det med sengen - der er vel ikke andet for end at varsle hende om, at hun fremover bliver fulgt kærligt i seng igen, hvis det skal afmonteres... :chin: Jeg har pt jævnlig både hund og barn i sengen, så jeg har ikke så megen visdom :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Den energi jeg fik ved at have dagen alene, har den lille herre allerede hapset ud af mig igen. Puh! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Den energi jeg fik ved at have dagen alene, har den lille herre allerede hapset ud af mig igen. Puh! Lille bandit :rolleyes Vil han ikke puttes? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Lille bandit :rolleyes Vil han ikke puttes? Der er vi først lige kommet til, så det ved jeg ikke om bliver et problem. Vi kan godt lige aftale at det ikke gør, ikke ;) Nej det er nu mere de temmelig store nedsmeltninger, den korte lunte, det dårlige humør og de virkelig ikke eksisterende ører. Og så hjælper farens tydelige irritation altså ikke! På sådanne aftener, er det ekstra vigtigt at være total overskuds anerkendende - så selv pædagoger ville brække sig :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Til aftensmad i dag fikvi bl.a sådan noget stegt grøntsagsblanding hvor i der var sukkerærter. Freja plejer at elske dem og lige pludselig sad hun bare og pillede dem i stykker og jeg undrede mig noget over hvorfor. Indtil det pludselig går op for mig at hun sidder og piller ærterne ud af skallen fordi hun hele ferien har fået at vide at hun ikke må spise skallen på de friske ærter :lol Det er ikke let at være en lille tumling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Der er vi først lige kommet til, så det ved jeg ikke om bliver et problem. Vi kan godt lige aftale at det ikke gør, ikke ;) Nej det er nu mere de temmelig store nedsmeltninger, den korte lunte, det dårlige humør og de virkelig ikke eksisterende ører. Og så hjælper farens tydelige irritation altså ikke! På sådanne aftener, er det ekstra vigtigt at være total overskuds anerkendende - så selv pædagoger ville brække sig :lol Haha, har du læst mit indlæg om at have røg ud af ørerne over irriterende tumling :lolhit Men altså jeg forsøger mig også med alle de pædagogiske virkemidler og formuleringer, som alle de dyre bøger foreslår - umiddelbart dog for totalt døve øren :rolleyes Oven på alt det bøvl, så falder han naturligvis bare i søvn som en engel - aftale ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Ikke åndssvagt, jeg kan i den grad sætte mig ind i det :( Jeg håber, at det hele går bedre i morgen..Tak, jeg er glad for der er andre der forstår :)Det er bare så hårdt når ens dyrebareste bliver afvist og såret på den måde :( Jeg kan bare lige sætte mig ind i hans følelser, og sådan som han havde det på det tidspunkt, synes jeg virkelig ikk så små børn bør opleve at have det :( I morgen skal han være der et par timer alene, og jeg er så nervøs for hvordan det mon kommer til at gå :unsure Jeg håber virkelig han får en god dag! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Luna har i dag flere gange sagt at der var "nogle drenge" der har kaldt hende for Luna-tan....(går ud fra at der er et forsøg på at drille og sige Lunatan, frem for Jonatan? :rolleyes) Det går hende tydeligt på, og hun fik også fortalt mig at hun havde sagt "nej! Luna " til dem... Men hva gør jeg lige i den her situation? - lader det passere, og håbe på at det ikke sker igen? - tager en snak med en pædagog så de måske kan være lidt OBS omkring det? Eller? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Tak, jeg er glad for der er andre der forstår :) Det er bare så hårdt når ens dyrebareste bliver afvist og såret på den måde :( Jeg kan bare lige sætte mig ind i hans følelser, og sådan som han havde det på det tidspunkt, synes jeg virkelig ikk så små børn bør opleve at have det :( I morgen skal han være der et par timer alene, og jeg er så nervøs for hvordan det mon kommer til at gå :unsure Jeg håber virkelig han får en god dag! Jeg får det fysisk dårligt ved tanken om de afvisninger og andre slag, som jeg ved, at livet har i vente til min højtelskede og lidt følsomme lille dreng, og selvom jeg aldrig har mødt din søn, så gav det alligevel et stik at læse... Jeg prøver selv at klamre mig til nogle ord, jeg engang læste, om at de skal prøve det - ikke for at hærdes, men for at rigtig forstå, at man skal være sød mod andre, fordi det gør ondt at blive behandlet skidt. Altså at det er en nødvendig del af at udvikle empati mv. :unsure Men jeg krydser fingre og tæer for, at i morgen bliver en super dag - så empatisk behøver han heller ikke at blive den første uge... :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Luna har i dag flere gange sagt at der var "nogle drenge" der har kaldt hende for Luna-tan....(går ud fra at der er et forsøg på at drille og sige Lunatan, frem for Jonatan? :rolleyes) Det går hende tydeligt på, og hun fik også fortalt mig at hun havde sagt "nej! Luna " til dem... Men hva gør jeg lige i den her situation? - lader det passere, og håbe på at det ikke sker igen? - tager en snak med en pædagog så de måske kan være lidt OBS omkring det? Eller? Jeg ville nævne det for pædagogen :) Ikke for at sætte en masse i bevægelse, men det skader vel ikke at nævne det, så pædagogen lige kan være obs, hvis h*n hører eller ser noget. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Haha, har du læst mit indlæg om at have røg ud af ørerne over irriterende tumling :lolhit Men altså jeg forsøger mig også med alle de pædagogiske virkemidler og formuleringer, som alle de dyre bøger foreslår - umiddelbart dog for totalt døve øren :rolleyes Oven på alt det bøvl, så falder han naturligvis bare i søvn som en engel - aftale ;) Haha jeg så det og genkendte følelserne! Uhj de sætter os på prøve! Det er dog lidt noget andet på en aften som denne hvor W er total overstimuleret træt i hovedet - der laver han ingen numre, han prøver faktisk at undgå konflikter, og små ord som "er du færdig med at være i bad" kan udløse de helt store tårer. Eller at få børstet tænder, eller at være sulten men for smadret i bolde til at spise med os andre, eller snuble og nærmest ikke slå sig men se det som verdens største nederlag for hvem havde dog smidt den tandbørste der? Så kan jeg nemt lade være med at blive sur og fikse løsninger. = aftensmad i sofaen, alene. iPad mens man bliver tørret og for børstet tænder. Vilde pust på ikke synlige sår. Og nu putning i dobbeltsengen, for han kom ikke tæt nok på mig, selvom han sad på skødet da vi var på hans værelse. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Haha jeg så det og genkendte følelserne! Uhj de sætter os på prøve! Det er dog lidt noget andet på en aften som denne hvor W er total overstimuleret træt i hovedet - der laver han ingen numre, han prøver faktisk at undgå konflikter, og små ord som "er du færdig med at være i bad" kan udløse de helt store tårer. Eller at få børstet tænder, eller at være sulten men for smadret i bolde til at spise med os andre, eller snuble og nærmest ikke slå sig men se det som verdens største nederlag for hvem havde dog smidt den tandbørste der? Så kan jeg nemt lade være med at blive sur og fikse løsninger. = aftensmad i sofaen, alene. iPad mens man bliver tørret og for børstet tænder. Vilde pust på ikke synlige sår. Og nu putning i dobbeltsengen, for han kom ikke tæt nok på mig, selvom han sad på skødet da vi var på hans værelse. Det kan jeg godt forstå :) I aften bøvlede junior med at falde i søvn, og jeg ville sååååååå gerne have taget ham op og med ind til mig i sengen - min lille hyggefis, der har gået skåret halvdelen af sin middagslur ved at fylde to og skulle sove med de store børn i vuggeren :( Men så skal jeg indstille mig på at ligge der med ham hver aften på ubestemt tid - lige med putningen så er der desværre ikke rigtig plads til undtagelser, for så bliver han sindssygt ulykkelig i uger efterfølgende over ikke at kunne få den samme deal igen :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Det kan jeg godt forstå :) I aften bøvlede junior med at falde i søvn, og jeg ville sååååååå gerne have taget ham op og med ind til mig i sengen - min lille hyggefis, der har gået skåret halvdelen af sin middagslur ved at fylde to og skulle sove med de store børn i vuggeren :( Men så skal jeg indstille mig på at ligge der med ham hver aften på ubestemt tid - lige med putningen så er der desværre ikke rigtig plads til undtagelser, for så bliver han sindssygt ulykkelig i uger efterfølgende over ikke at kunne få den samme deal igen :( Åh nej det er heller ikke fair med lur :( bliver han vækket af de andre børn? William er overraskende god til at acceptere at det kun er for en dag eller to. Men det må heller ikke være mere, så har vi noget af en kamp. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Tak, jeg er glad for der er andre der forstår :) Det er bare så hårdt når ens dyrebareste bliver afvist og såret på den måde :( Jeg kan bare lige sætte mig ind i hans følelser, og sådan som han havde det på det tidspunkt, synes jeg virkelig ikk så små børn bør opleve at have det :( I morgen skal han være der et par timer alene, og jeg er så nervøs for hvordan det mon kommer til at gå :unsure Jeg håber virkelig han får en god dag! :kram det var virkelig også stridt!!! Håber pædagogerne er obs. De kan ligesom bedre bryde ind og guide!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 4, 2015 Luna har i dag flere gange sagt at der var "nogle drenge" der har kaldt hende for Luna-tan....(går ud fra at der er et forsøg på at drille og sige Lunatan, frem for Jonatan? :rolleyes) Det går hende tydeligt på, og hun fik også fortalt mig at hun havde sagt "nej! Luna " til dem... Men hva gør jeg lige i den her situation? - lader det passere, og håbe på at det ikke sker igen? - tager en snak med en pædagog så de måske kan være lidt OBS omkring det? Eller? Tag en snak!!! De kan ikke være overalt så de ser ikke alt, men hvis de får henledt opmærksomheden på det så er det lettere. Måske drejer det sig slet ikke om drillerier men en misforståelse af hendes navn og så er det jo noget mere uskyldigt. Men det er svært at vide når man ikke er der! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 5, 2015 Åh jeg synes det er hårdt med børnehavestart, især når Lucas er så følsom og sensitiv :( Det er svært for ham at han ikk rigtig kender nogen, der er kun én han kender, som han har fulgtes med fra vs, og de leger rigtig godt sammen, hvilket jo er rigtig dejligt! De hyggede sig sådan i går, og Lucas glædede sig til at lege med ham igen i dag. Jeg har været der sammen med ham både i går og i dag, og da vi kommer i dag spørger Lucas straks efter ham, og pædagogen siger at han er på legepladsen og faktisk har spurgt efter Lucas. Vi går hen og finder hans ven, som er gået i gang med at lege med en anden dreng. Lucas vil gerne være med men tør ikk rigtig gå hen til dem. Jeg fortæller ham at han gerne må gå hen og lege med dem, og hans ven spørger også om han vil være med. De tre drenge går op i et legetårn, Lucas går bagerst. Da Lucas som den sidste kommer op i tårnet siger den anden dreng at han ikk må være med og at han skal gå væk. Lucas vendte sig om og gik uden at sige et ord, og da han ser mig bryder han fuldstændig sammen, og kan slet ikk stoppe igen :( Øj jeg synes det var synd for ham. Han havde lige taget sig mod til at gå med dem for at lege, og så bliver han afvist :( Det tog rigtig lang tid for ham at komme over det, og resten af formiddagen var han bange for ham drengen, og turde ikk rigtig gå hen til sin ven når den anden dreng også var der. Efter vi kom hjem har han også flere gange snakket om at han blev rigtig ked af det henne i børnehaven, fordi drengen sagde at han skulle gå væk. Det virker helt åndssvagt, men jeg får helt ondt i maven over hvordan Lucas må have følt det :( Det er så hårdt, jeg har oplever præcis det samme med Albert. Det gør så ondt i moderhjertet at opleve sine børn blive afvist på den måde, og se deres reaktioner der på. Nu har Albert gået i bh i 3 mdr, og han er ved at have fundet sin plads, og hvem han kan lege med, så det går meget bedre. Håber også at det hurtigt kommer til at gå fremad med Lukas, og han får fundet nogle han kan lege med, evt med hjælp fra pædagogerne :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 5, 2015 Jeg får det fysisk dårligt ved tanken om de afvisninger og andre slag, som jeg ved, at livet har i vente til min højtelskede og lidt følsomme lille dreng, og selvom jeg aldrig har mødt din søn, så gav det alligevel et stik at læse... Jeg prøver selv at klamre mig til nogle ord, jeg engang læste, om at de skal prøve det - ikke for at hærdes, men for at rigtig forstå, at man skal være sød mod andre, fordi det gør ondt at blive behandlet skidt. Altså at det er en nødvendig del af at udvikle empati mv. :unsure Men jeg krydser fingre og tæer for, at i morgen bliver en super dag - så empatisk behøver han heller ikke at blive den første uge... :kiss :kram det var virkelig også stridt!!! Håber pædagogerne er obs. De kan ligesom bedre bryde ind og guide!!! Det er så hårdt, jeg har oplever præcis det samme med Albert. Det gør så ondt i moderhjertet at opleve sine børn blive afvist på den måde, og se deres reaktioner der på. Nu har Albert gået i bh i 3 mdr, og han er ved at have fundet sin plads, og hvem han kan lege med, så det går meget bedre. Håber også at det hurtigt kommer til at gå fremad med Lukas, og han får fundet nogle han kan lege med, evt med hjælp fra pædagogerne :kram Mange tak for jeres beskeder og kram piger! Ja, det er jo (desværre) en del af livet, at man vil opleve nogen ting som gør ondt, og det lærer man jo også af. Men for pokker hvor er det bare ikke sjovt at se ens lille skat opleve det :( I dag har været (endnu) en skod dag. Jeg var der sammen med ham de første 30-45 min, for det kunne jeg mærke han havde brug for. Han spurgte straks efter J, og de gik ud på legepladsen sammen. De legede fantastisk sammen i 5 min, og så kom A (den anden dreng), og sagde: "Kom J, vi skal lege" J sagde at han også gerne ville lege med Lucas, og A sagde så at Lucas også gerne måtte være med. Men Lucas stivnede fuldstændig da A kom hen og ville lege med J, så han gik bare væk og legede for sig selv. Efter lidt tid gik Lucas hen til dem igen, og ville hoppe ind i legen. Han havde taget en stegepande med, og sagde "Det her skal lige varmes" og straks tog A det ud af hånden på Lucas og sagde "Nej!". Lucas gik sin vej, og kom hen til mig. Han græd ikk, men var helt tydeligt rigtig ked af det :( Derefter legede han ikk mere med dem. Jeg gik hen og spillede lidt bold med Lucas, og der kom også en pige, som Lucas så spillede bold med lidt, men efter kort tid ville hun gerne bare sidde lidt. Lucas kiggede efter J, men turde ikk gå derhen fordi han stadig legede med A. Klokken var efterhånden kvart i 10, så jeg tænkte at jeg hellere måtte tage afsted, så han kunne nå at være der lidt uden mig, for måske det ville gøre det nemmere for ham at finde nogen at lege med. Jeg afleverede ham til den ene pædagog, krammede ham og sagde farvel, og så brød han ellers fuldstændig sammen :( Jeg hentede ham kvart i 12 da de havde spist madpakker, og han brød helt sammen da han så mig. Han sad i forvejen med sin sut og bamse. De sagde at det var gået ok, indimellem ville han gerne lige have sutten og bamsen, så det fik han lov til når han sad på bænken. Han legede ikk rigtig med nogen, og spiste meget lidt af sin madpakke. Pædagogen foreslog at jeg kommer med ham kvart over 8 i morgen, for så kan han nå at lege inde på stuen inden de går ud, og det er tit der de danner legerelationer som ofte fortsætter når de kommer ud. Og det kan være rigtig svært at bryde ind i en leg der allerede er startet. De kan jeg godt se giver mening, så det prøver vi, og så må vi se hvordan det går.. Jeg har det bare af h til med det hele og jeg har allermest lyst til bare at have ham hjemme indtil hans bedste ven skal starte i bhv til november - han savner ham virkelig! Men det ved jeg jo godt jeg ikk kan. Jeg synes bare det er så skide hårdt! :( :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 5, 2015 kæmpe :kram til dig Sofie! Vi afleverer også tidligt fordi det bare går bedre! Så synes pædagogen har fat i noget. Der er meget mere ro og tid og knap så mange at forholde sig til :) håber det gør det lettere :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites