TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Øv, hvor er det træls :kram2

Hvordan griber I det egentlig an, når de skal lære at falde i søvn alene? Vi er total fastlåste i at Adam falder i søvn i vores arme og bliver lagt sovende og det giver os grå hår i hovedet, hvordan vi skal komme ud af det :blush

Det var i flere tempi her. Jeg startede med, at han skulle falde i søvn i sin seng - men med mig i rummet, nogle gange endda bøjet ind over sengen, så jeg kunne kramme (sengen var stadig i øverste position dengang). Jeg ville have gjort det med at tage op og trøste og lægge igen, men jeg måtte erkende, at det ikke fungerede - han blev mere hysterisk, hver fang jeg så forsøgte at lægge ham - så det blev til, at han ikke kom op igen, når først han var lagt, men at der så ingen begrænsninger var på kram og trøst i sengen - og i enkelte nødstilfælde fik han også bryst dernede (han var ca seks måneder dengang). Vi indførte putteritual med bog og sang osv i samme ombæring.

Senere kommet med at falde i søvn alene - det var noget med at gå ud og så komme ind igen, hvis han blev ked. Vi trak den nogen gange lidt, så vi ikke kom styrtende ved første piv, men han skal ikke ligge alene og græde. Jeg kan ikke rigtig huske, hvor lang/hård den proces var - men han endte okay nem at putte. Så er der jo bare tilbagefald, som der jo kan være - og pt er det rigtig svært for junior, at MOAR gpr ud af rummet, så det er mest min mand, der klare den og også klarer natlige opvågninger. Lige her på ferien med hans forældre og hans særbørn har vi bare ikke syntes, at han skulle rende så meget til sur hobbit om aftenen, så nu iir har fået lov at puttenusse med mor - og det hævner sig nu. Sådan er det jo, men hvor er det synd for ham - han vil vare SÅ gerne op i favnen og med ind i mors seng... :(

Nu er der dog ro - min mand overtog, og ham kan junior bedre slippe, selvom det tog noget tid deroppe. Det bliver nogle lange aftener i den her weekend... :rolleyes

Del dette indlæg

Det var i flere tempi her. Jeg startede med, at han skulle falde i søvn i sin seng - men med mig i rummet, nogle gange endda bøjet ind over sengen, så jeg kunne kramme (sengen var stadig i øverste position dengang). Jeg ville have gjort det med at tage op og trøste og lægge igen, men jeg måtte erkende, at det ikke fungerede - han blev mere hysterisk, hver fang jeg så forsøgte at lægge ham - så det blev til, at han ikke kom op igen, når først han var lagt, men at der så ingen begrænsninger var på kram og trøst i sengen - og i enkelte nødstilfælde fik han også bryst dernede (han var ca seks måneder dengang). Vi indførte putteritual med bog og sang osv i samme ombæring.

Senere kommet med at falde i søvn alene - det var noget med at gå ud og så komme ind igen, hvis han blev ked. Vi trak den nogen gange lidt, så vi ikke kom styrtende ved første piv, men han skal ikke ligge alene og græde. Jeg kan ikke rigtig huske, hvor lang/hård den proces var - men han endte okay nem at putte. Så er der jo bare tilbagefald, som der jo kan være - og pt er det rigtig svært for junior, at MOAR gpr ud af rummet, så det er mest min mand, der klare den og også klarer natlige opvågninger. Lige her på ferien med hans forældre og hans særbørn har vi bare ikke syntes, at han skulle rende så meget til sur hobbit om aftenen, så nu iir har fået lov at puttenusse med mor - og det hævner sig nu. Sådan er det jo, men hvor er det synd for ham - han vil vare SÅ gerne op i favnen og med ind i mors seng... :(

Nu er der dog ro - min mand overtog, og ham kan junior bedre slippe, selvom det tog noget tid deroppe. Det bliver nogle lange aftener i den her weekend... :rolleyes

Tak for fif! Vi er nok også på at prøve at lægge ham og reagere når han bliver ked, men udfordringen er at han bliver helt hysterisk hvis vi ikke tager ham op, når først han er ked <_< så det bliver vist i flere etaper herhjemme tror jeg, hvad vi så skal tage først, ved jeg ikke lige :chin:

Jeg håber at junior hurtigt er tilbage i vanen med at falde i søvn selv :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha! Det der øjeblik hvor man overhører anden mor bruge PRÆCIS den sætning man tidligere på dagen selv brugte og man indser at det lyder komplet idiotisk :Lolhit

"Skal vi så ikke aftale at du begynder at lytte efter nu?"

Det er altid godt med lidt perspektiv :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for fif! Vi er nok også på at prøve at lægge ham og reagere når han bliver ked, men udfordringen er at han bliver helt hysterisk hvis vi ikke tager ham op, når først han er ked <_< så det bliver vist i flere etaper herhjemme tror jeg, hvad vi så skal tage først, ved jeg ikke lige :chin:

Det er også den metode vi bruger med Liv i øjeblikket. Hun bliver lagt, får sut og puttedyr, jeg synger for hende og så går jeg ud. Jeg går først ind igen hvis jeg kan hører hun er rigtig ked og ikke bare brok. Hvis hun ikke falder til ro (hvilket faktisk et meget sjældent) ved at få sut og puttedyr igen og lige nusset lidt, så tager jeg hende lidt op og lader hende falde til ro og så lægger jeg hende igen.

Når jeg går ind til siger jeg så lidt som muligt - første gang "du skal sove godnat", anden gang "godnat" tredje og efterfølgende ingenting. Hvis hun har sat sig op lægger jeg hende ned igen, dyne på, sut og dyr og så ud igen.

Der er hårdt og i øjeblikket taget det nemt 50-60 min at putte men jeg satser på det snart bliver bedre! ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, hvor er det træls :kram2

Hvordan griber I det egentlig an, når de skal lære at falde i søvn alene? Vi er total fastlåste i at Adam falder i søvn i vores arme og bliver lagt sovende og det giver os grå hår i hovedet, hvordan vi skal komme ud af det :blush

Jeg ville starte som vi gjorde da Mie skulle lære det!

Hun faldt i søvn ved flaske i mine arme.

1) vi indførte nussedyr og dyne sammen med flasken. Kørte over nogle dage!

2) vi tog flasken lige før hun faldt i søvn, så fik hun i stedet sut (stadig nussedyr og dyne) Igen nogle dage!

3) vi gik ned til sengen og gik med hende til hun var lige ved at sove så lagde vi hende, og lagde hånden mens vi lige så stille vuggede til hun sov helt (stadig sut, nussedyr og dyne)

4) vi lagde hende vågen uden at vugge men med hånd på til hun sov.

5) vi lagde og slap lige før hun sov, men blev tæt ved og lagde hånd på om nødvendigt.

6) vi stoppede med hånden på men blev tæt på

7) vi rykkede lidt væk

8) vi gik ud lige før hun sov

9) vi lagde og blev lidt og gik så ud lidt før

10) vi lagde og gik.

Punkt 4-10 var over 2-3 dage før vi gik til næste punkt. Nussedyr og dyne ALTID!

MEN Mie var kun 5 mdr da vi gjorde det. Men det fungerede her.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, Puttekampe stinker fordi både mor og barn er trætte...

Jap - og jeg synes vitterligt, at det er synd for ham - det er da ikke så mærkeligt, at han helst vil slutte dagen i mors favn. Men han er en krig om at falde i søvn sammen med mig, så det hænger simpelthen ikke sammen for os at lade ham gøre det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville starte som vi gjorde da Mie skulle lære det!

Hun faldt i søvn ved flaske i mine arme.

1) vi indførte nussedyr og dyne sammen med flasken. Kørte over nogle dage!

2) vi tog flasken lige før hun faldt i søvn, så fik hun i stedet sut (stadig nussedyr og dyne) Igen nogle dage!

3) vi gik ned til sengen og gik med hende til hun var lige ved at sove så lagde vi hende, og lagde hånden mens vi lige så stille vuggede til hun sov helt (stadig sut, nussedyr og dyne)

4) vi lagde hende vågen uden at vugge men med hånd på til hun sov.

5) vi lagde og slap lige før hun sov, men blev tæt ved og lagde hånd på om nødvendigt.

6) vi stoppede med hånden på men blev tæt på

7) vi rykkede lidt væk

8) vi gik ud lige før hun sov

9) vi lagde og blev lidt og gik så ud lidt før

10) vi lagde og gik.

Punkt 4-10 var over 2-3 dage før vi gik til næste punkt. Nussedyr og dyne ALTID!

MEN Mie var kun 5 mdr da vi gjorde det. Men det fungerede her.

Hehe, jeg fik lige et flash til den teknik, nogen bruger til at få hunde/hvalpe ud af soveværelset (rykke kurven en smule hver aften :) ). Jeg synes i øvrigt, at det lyder fornuftigt :)

Hos os er nussebamse i øvrigt topvigtig - den er han blevet puttet med altid, hvorimod sutten først blev interessant ret sent. Doodoo FTW :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Liv har overnattet hos farmor for første gang i nat :) jeg er godt nok spændt på hvordan det er gået :unsure vi har intet hørt så tænker det er et godt tegn :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak :kiss Jeg håber også, at han kommer sig hurtigt.

Puttewise er det noget med at finde en metode, man kan leve med - jeg kan godt magte ked, så længe han ikke er ked alene, hvor andre er henholdsvis blødere og hårdere i filten i jeg. Den helt hårde tur hos os var det med at falde i søvn i sengen, istedet for at blive ammet i søvn - junior var vant til at falde i søvn i baren og kæmpede hårdt for sit privilegium ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg får spat!

Pixie har i lang tid i perioder hældt indholdet af sit glas ud på gulvet. Altså bare sådan, tag en slurk, og hæld resten ud på gulvet. Det har stået på fra efteråret og jeg har prøvet alt. At ignorere og tørre op. At sige hov det var ikke godt. At skælde ud med alm stemme, at komme til at skælde ud på den dårlige måde (hun gjorde det tre gange i streg! På en dag hvor mit energi niveau var helt i minus og alt gik galt)

Pt får hun tudkop herhjemme. Det er noget som K har bestemt.

Indtil i går har hun kun gjort det herhjemme. Heldigvis

Men i går smed hun sit glas hjemme ved mine forældre ved bordet i stuen.

Det er sikkert fordi hun prøver grænser af, men kunne denne del af det da ikke bare stoppe? Det er som om hun ikke rigtig forstår, at det her er forkert :( selvom vi siger at den slags må man ikke.

Når vi spiser, skal jeg være på konstant vagt om hun smider med noget.

Havde slet ikke de samme problemer med de to store.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak :kiss Jeg håber også, at han kommer sig hurtigt.

Puttewise er det noget med at finde en metode, man kan leve med - jeg kan godt magte ked, så længe han ikke er ked alene, hvor andre er henholdsvis blødere og hårdere i filten i jeg. Den helt hårde tur hos os var det med at falde i søvn i sengen, istedet for at blive ammet i søvn - junior var vant til at falde i søvn i baren og kæmpede hårdt for sit privilegium ;)

Ja, jeg har nemlig også læst hele bibliotekets udvalg om børn og søvn i gennem og jeg synes det er svært at få en god mavefornemmelse og tænke 'det der ville formentlig virke med Adam'.

Men han vil heller ikke rigtig tage den der puttebamse/nusseklud til sig. Han kunne faktisk næppe være mere ligeglad med den, og det havde jeg ellers virkelig håbet på kunne være en del af processen :(

Tak Majs, for udførlig strategi! :kram2 jeg vil lige vende det med J, for det lyder som en tilgang vi kan være med på og samtidig have hjertet med i det! Dog bliver det under alle omstændigheder først om tre ugers tid - jeg skal rejse på turne i næste uge! :O og gad vide hvornår jeg finder ro ved det, jo tættere vi kommer på, jo flere undskyldninger laver jeg for at jeg skal blive hjemme <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Livs første overnatning ude var bare gået super godt :glad hun var faldet i søvn på et kvarter med kun lidt brok og havde sovet fra kl 19.30-8 hvor farmor vækkede hende. Hun havde kun lige skulle have sut et par gange i nat men det var indenfor en halv times tid så farmor var kun blevet vækket en gang :o så fedt med god succes :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Livs første overnatning ude var bare gået super godt :glad hun var faldet i søvn på et kvarter med kun lidt brok og havde sovet fra kl 19.30-8 hvor farmor vækkede hende. Hun havde kun lige skulle have sut et par gange i nat men det var indenfor en halv times tid så farmor var kun blevet vækket en gang :o så fedt med god succes :glad

Øj, jeg håber Adam gør Liv kunsten efter, når han skal overnatte ude for første gang om nogle uger. Hvor er hun sej :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Næsten to timers vuggen med barnevognen og med vuggevise-musik fra youtube på telefonen og så overgav han sig endelig. <_< nøj, jeg er træt af barn der bare ikke gider sove!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg har nemlig også læst hele bibliotekets udvalg om børn og søvn i gennem og jeg synes det er svært at få en god mavefornemmelse og tænke 'det der ville formentlig virke med Adam'.

Men han vil heller ikke rigtig tage den der puttebamse/nusseklud til sig. Han kunne faktisk næppe være mere ligeglad med den, og det havde jeg ellers virkelig håbet på kunne være en del af processen :(

Tak Majs, for udførlig strategi! :kram2 jeg vil lige vende det med J, for det lyder som en tilgang vi kan være med på og samtidig have hjertet med i det! Dog bliver det under alle omstændigheder først om tre ugers tid - jeg skal rejse på turne i næste uge! :O og gad vide hvornår jeg finder ro ved det, jo tættere vi kommer på, jo flere undskyldninger laver jeg for at jeg skal blive hjemme <_<

Jeg havde det nemlig også rigtig godt med de der musseskridt. Det kostede ikke meget gråd, og var noget svært så blev vi jo bare et par dage ekstra på "trinnet" og selvom det virker som noget der kører over lang tid så er det faktisk ikke så slemt fordi man føler der sker succeser hver eneste dag!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så sov dog <_<

W har ikke sovet middagslur, og har tilsyneladende planer om at skippe nattesøvnen også :rolleyes

Det er da godt jeg ikke er træt - eller noget :prik

Del dette indlæg

Annonce ♥

Johannes sprang middagsluren over i dag, men faldt så i søvn i sofaen lige inden aftensmaden og sover stadig. Han har været lidt varm i dag, så har valgt at lade ham sove, men er godt nok spændt på om han så vågner alt for tidligt i morgen (eller endnu værre i nat :()

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her inden frokost - gik mig og W en lille tur (10 minutter hver vej) op for at købe nogle ærter (ar! Som W siger), majs (maiiiiis) og jordbær (bar!). Hele vejen derned løb W i forvejen, men hele vejen hen gik vi hånd i hånd og snakkede hele vejen! Tænk at min dreng er blevet så stor at vi kan gå sammen i 10 minutter og snakke :biglove jovist sagde jeg de fleste ord, men han snakkede med og fortalte og gentog og alt muligt. Shit det var hyggeligt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her inden frokost - gik mig og W en lille tur (10 minutter hver vej) op for at købe nogle ærter (ar! Som W siger), majs (maiiiiis) og jordbær (bar!). Hele vejen derned løb W i forvejen, men hele vejen hen gik vi hånd i hånd og snakkede hele vejen! Tænk at min dreng er blevet så stor at vi kan gå sammen i 10 minutter og snakke :biglove jovist sagde jeg de fleste ord, men han snakkede med og fortalte og gentog og alt muligt. Shit det var hyggeligt!

:biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noah har snart sovet to timers middagslur! Normalt sover han max 1,5...

Jeg tror det må være anstrengende at være hunde-sitter (men hvor er han bare god til det, selvom han slet ikke er vant til hunde) :kuller

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der bestilt 3 nye madksser og en drikkedunk fra Sistema til min store pige som jo starter i Børnehave om 2 uger! :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der bestilt 3 nye madksser og en drikkedunk fra Sistema til min store pige som jo starter i Børnehave om 2 uger! :o

Store pige ja. Har også lige bestilt lidt mere Sistema hjem. Det er rart at have lidt at vælge imellem :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvilke har du købt? Kan sket ikke finde ud af hvad Marius skal have og han skal have 3 madpakker med hver dag...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvilke har du købt? Kan sket ikke finde ud af hvad Marius skal have og han skal have 3 madpakker med hver dag...

Får han slet ikke mad i børnehaven? Vi skal have med til formiddag og frokost. Eftermiddagsmad får de.

Silke Elia har en Lunch Cube og en Quaddie fra Sistema, som begge har små rum/er opdelt.

Jeg har set rigtig mange forskellige madkasser i min tid som pædagog, og personligt synes jeg, det er dem, der passer bedst til vores behov (dvs plads til både brød og lækkert tilbehør/frugt/snacks).

Derudover har vi diverse bøtter fra tupperware og små bøtter fra sistema der passer i madkasserne.

Jeg regner ikke med Silke Elia får en madkasse specielt til formiddagensmaden, da de må spise løbende hele dagen, så hun får bare en stor madpakke med, hun må bestemme, hvornår hun spiser hvad fra.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Får han slet ikke mad i børnehaven? Vi skal have med til formiddag og frokost. Eftermiddagsmad får de.

Silke Elia har en Lunch Cube og en Quaddie fra Sistema, som begge har små rum/er opdelt.

Jeg har set rigtig mange forskellige madkasser i min tid som pædagog, og personligt synes jeg, det er dem, der passer bedst til vores behov (dvs plads til både brød og lækkert tilbehør/frugt/snacks).

Derudover har vi diverse bøtter fra tupperware og små bøtter fra sistema der passer i madkasserne.

Jeg regner ikke med Silke Elia får en madkasse specielt til formiddagensmaden, da de må spise løbende hele dagen, så hun får bare en stor madpakke med, hun må bestemme, hvornår hun spiser hvad fra.

Nej de får intet deromme. Så vi skal have med til formiddag, frokost og eftermiddag... Må lige prøve at Google modellerne ;)

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.