Besvaret July 15, 2015 Liv er bare en solstråle om dagen i øjeblikket men øv hun trækker tænder ud når hun skal puttes :( Der sker bare så mange ting med hende og hun kan pludselig en masse og det skal jo selvfølgelig bearbejdes. Bare øv at bruge alle sine aftener på at putte børn :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 15, 2015 Er der nogen der lige orker at være mor til W? Bare indtil enten han eller jeg ikke er total overstimuleret, puh og suk :( Sommerferie er ikke for altid for os. Selvom vi virkelig tager den med ro, så sker der bare mere end i hverdagen og det henter os nu :boo & :boo :kram :kram Kan virkelig sætte mig ind i din mor-rolle :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 15, 2015 :kram :kram Kan virkelig sætte mig ind i din mor-rolle :kiss Tak for forståelsen søde :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 15, 2015 Tak :kiss men ja, det ville nok kun give bagslag :rolleyes Nu har diktator mor dikteret rolig dag i morgen, hvor det vildeste bliver at gå en tur på stranden og soppe og sådan. J ville ellers have W med til bauhaus på noget shopping (mænd ;) ), men vi besluttede at det var bedst J kører alene i Ws lur - og så for jeg også lidt ro for J :Blush Tak :kiss jeg prøver i hvert fald. Det er jo også derfor jeg bliver så hårdt ramt nu i forhold til før W kom til. Jeg sætter jo hans behov først og kører på med energi og smil når han er vågen. (Nogle gange med iPad og figenstang bestikkelse :P ) Nogle gange er man altså også bare nødt til at geare helt ned, selvom de voksne måske ville noget andet :kram2 Jeg har også kunne mærke på Pixie at der er sket meget de sidste par uger, så fra næste uge er det heeeelt afslapning med en gåtur på legepladsen som det vilde :) og hun er jo ikke sensitiv men har fuld fart på hele tiden. Men selv hun har brug for "langsom tid" som vi kalder det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2015 Nogle gange er man altså også bare nødt til at geare helt ned, selvom de voksne måske ville noget andet :kram2 Jeg har også kunne mærke på Pixie at der er sket meget de sidste par uger, så fra næste uge er det heeeelt afslapning med en gåtur på legepladsen som det vilde :) og hun er jo ikke sensitiv men har fuld fart på hele tiden. Men selv hun har brug for "langsom tid" som vi kalder det :) Ja det er man nød til! Og jeg nyder det også, og J er kørt sig en tur i bauhaus og biltema og ose, så er alle glade ;) Ferier bør jo også være til at få ekstra energi, ikke at blive helt kørt over af fulde dagsprogrammer! Det har hverken små eller store vist behov for. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2015 Yay! Vi har bare haft alletiders rolige formiddag, og det har bare betalt sig med det samme! W har simpelthen været SÅ glad og leget og hygget! Og faldt endda rimeligt nemt i søvn :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2015 Yay! Vi har bare haft alletiders rolige formiddag, og det har bare betalt sig med det samme! W har simpelthen været SÅ glad og leget og hygget! Og faldt endda rimeligt nemt i søvn :yay Dejligt :yay Synes altså også det kan være en svær balance i ferier, for det kan altså også bliver for kedeligt for os voksne bare at sidde og kukkelure derhjemme. Vi skal en uge til Samsø på søndag, det plejer heldigvis altid at være godt, fordi alt derovre bare foregår i et langsomt tempo. Love it! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2015 Yay! Vi har bare haft alletiders rolige formiddag, og det har bare betalt sig med det samme! W har simpelthen været SÅ glad og leget og hygget! Og faldt endda rimeligt nemt i søvn :yay :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2015 Storm er blevet passet af først min bror i tre dage, og så en dag af min far og hans kone i denne uge pga. sommerferie i vuggestuen.. Og det er bare fået så fint og godt!!! :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2015 Vores dreng er så meget modiger end vi regnede med :glad Han har altid været meget forsigtig med ting han ikke kender. Men idag har Marius været ude at ride og ude at sejle helt selv i en båd og vi havde nær aldrig fået ham af igen :D Hurra for at være der lige fær lukketid, så han bare kunne sejle alt hvad han havde lyst til :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 16, 2015 For noget tid siden skrev jeg herinde om at W ikke vil gå uden sko uden for - men det gælder åbenbart ikke på camping :glad han render på græs, fliser, jord, sand og i havet uden sko - gladeligt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 17, 2015 For noget tid siden skrev jeg herinde om at W ikke vil gå uden sko uden for - men det gælder åbenbart ikke på camping :glad han render på græs, fliser, jord, sand og i havet uden sko - gladeligt!Så er det da håb forude! :D Storm gik på bare tæer på fliser i går... Heeeeeeelt oppe på tæerne! :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 17, 2015 Ej, altså... Jeg er ved at gå ud af mit gode skind... Silas han slår simpelthen hver gang jeg stiller krav, og han ikke vil det.. Fx når jeg siger vi skal skifte ble fordi han har lavet ædder.... Jeg siger til ham at hvis han slår en gang til så kommer han 2 min. På gangen(time out) fordi jeg ikke vil have han slår på mig eller andre.. Time out hjælper da også lidt tid, eller i hvertfald indtil næste gang bleen skal skiftes og han ikke vil:( Vi har prøvet bare at sige til han at han ikke må slå hver gang har har slået, i starten, men ja det har jo i hvertfald slet ikke virket... Er det bare en fase, eller hvad skal vi stille op med det?? Nogen gode bud... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 17, 2015 Ej, altså... Jeg er ved at gå ud af mit gode skind... Silas han slår simpelthen hver gang jeg stiller krav, og han ikke vil det.. Fx når jeg siger vi skal skifte ble fordi han har lavet ædder.... Jeg siger til ham at hvis han slår en gang til så kommer han 2 min. På gangen(time out) fordi jeg ikke vil have han slår på mig eller andre.. Time out hjælper da også lidt tid, eller i hvertfald indtil næste gang bleen skal skiftes og han ikke vil:( Vi har prøvet bare at sige til han at han ikke må slå hver gang har har slået, i starten, men ja det har jo i hvertfald slet ikke virket... Er det bare en fase, eller hvad skal vi stille op med det?? Nogen gode bud... sådan var lucas også i en periode.. så tror det bare er en fase... vi fandt ud af at det sommetider hjalp når vi satte ham fra os og vendte ryggen til, så fandt han hurtig ud af at det ville vi ikke have... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 17, 2015 Så er der snart gjort klar til at holde 3 års fødselsdag for vores dreng... mangler bare lige at pynte kagerne og hente pålægskagemanden ved bageren ;) lucas glæder sig meget til at få gæster... vi holder fødselsdag for ham i dag da vi rejser på ferie op til farmor i sverige i morgen aften og er der på hans rigtige fødselsdag... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 17, 2015 sådan var lucas også i en periode.. så tror det bare er en fase... vi fandt ud af at det sommetider hjalp når vi satte ham fra os og vendte ryggen til, så fandt han hurtig ud af at det ville vi ikke have... Håber det også bare er en fase her... , tak for responce:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 17, 2015 Ej, altså... Jeg er ved at gå ud af mit gode skind... Silas han slår simpelthen hver gang jeg stiller krav, og han ikke vil det.. Fx når jeg siger vi skal skifte ble fordi han har lavet ædder.... Jeg siger til ham at hvis han slår en gang til så kommer han 2 min. På gangen(time out) fordi jeg ikke vil have han slår på mig eller andre.. Time out hjælper da også lidt tid, eller i hvertfald indtil næste gang bleen skal skiftes og han ikke vil:( Vi har prøvet bare at sige til han at han ikke må slå hver gang har har slået, i starten, men ja det har jo i hvertfald slet ikke virket... Er det bare en fase, eller hvad skal vi stille op med det?? Nogen gode bud... Mie er ikke Silas og omvendt. Mie er rigtig følsom og at ændre toneleje er altid nok til at hun reagerer på en eller anden måde. Så jeg har ikke stået hvor du står. Jeg ved dog at det meste er faser og nogle konsekvenser skal have tid til lige at rodfæste sig, mens andre bare ikke virker overhovedet. Jeg synes dog det lyder som om han godt forstår konsekvensen. Han glemmer den bare! Kan lidt forberedelse hjælpe? Fx "Silas du skal have en ny ble på, nu går jeg ud og gør klar og så henter jeg dig" og når du så har gjort klar så siger du fra badeværelset "nu er jeg klar" og så går du ind, tager hans hånd og siger "kom" når du har hans hånd. Evt følge op med noget afledning eller snakke om at han kan lege igen bagefter. Det kan godt lige tage nogle dage før han forstår det nye koncept. Men jeg har brugt det på arbejde med succes. Det er jo så bare stadig i en anden kontekst da jeg jo ikke er moren. Men prøv det af! Det kan godt være svært at blive revet ud af noget man er i gang med. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 17, 2015 Mie er ikke Silas og omvendt. Mie er rigtig følsom og at ændre toneleje er altid nok til at hun reagerer på en eller anden måde. Så jeg har ikke stået hvor du står. Jeg ved dog at det meste er faser og nogle konsekvenser skal have tid til lige at rodfæste sig, mens andre bare ikke virker overhovedet. Jeg synes dog det lyder som om han godt forstår konsekvensen. Han glemmer den bare! Kan lidt forberedelse hjælpe? Fx "Silas du skal have en ny ble på, nu går jeg ud og gør klar og så henter jeg dig" og når du så har gjort klar så siger du fra badeværelset "nu er jeg klar" og så går du ind, tager hans hånd og siger "kom" når du har hans hånd. Evt følge op med noget afledning eller snakke om at han kan lege igen bagefter. Det kan godt lige tage nogle dage før han forstår det nye koncept. Men jeg har brugt det på arbejde med succes. Det er jo så bare stadig i en anden kontekst da jeg jo ikke er moren. Men prøv det af! Det kan godt være svært at blive revet ud af noget man er i gang med. Sådan gør vi - og det virker! William bliver nemlig meget ked af det (forståeligt!) hvis vi bare hiver ham væk!Desuden må han gerne få et tog med hvis han legede togbane, en LEGObil hvis han legede LEGO og ser han tv (netflix) så sætter vi på pause osv. Edit: og så siger jeg også sådan "ej hvor øv, kom vi gør det rigtig hurtigt!" Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 17, 2015 Mie er ikke Silas og omvendt. Mie er rigtig følsom og at ændre toneleje er altid nok til at hun reagerer på en eller anden måde. Så jeg har ikke stået hvor du står. Jeg ved dog at det meste er faser og nogle konsekvenser skal have tid til lige at rodfæste sig, mens andre bare ikke virker overhovedet. Jeg synes dog det lyder som om han godt forstår konsekvensen. Han glemmer den bare! Kan lidt forberedelse hjælpe? Fx "Silas du skal have en ny ble på, nu går jeg ud og gør klar og så henter jeg dig" og når du så har gjort klar så siger du fra badeværelset "nu er jeg klar" og så går du ind, tager hans hånd og siger "kom" når du har hans hånd. Evt følge op med noget afledning eller snakke om at han kan lege igen bagefter. Det kan godt lige tage nogle dage før han forstår det nye koncept. Men jeg har brugt det på arbejde med succes. Det er jo så bare stadig i en anden kontekst da jeg jo ikke er moren. Men prøv det af! Det kan godt være svært at blive revet ud af noget man er i gang med. Det kan godt være jeg skal prøve at gøre noget mere ud af at forberede ham på det. Jeg forbereder ham også normalt, men det kan godt være jeg ikke forbereder nok, så det må jeg vidt lige give et forsøg.. Tak:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 17, 2015 Sådan gør vi - og det virker! William bliver nemlig meget ked af det (forståeligt!) hvis vi bare hiver ham væk! Desuden må han gerne få et tog med hvis han legede togbane, en LEGObil hvis han legede LEGO og ser han tv (netflix) så sætter vi på pause osv. Edit: og så siger jeg også sådan "ej hvor øv, kom vi gør det rigtig hurtigt!" Jeg plejer også at sige til ham at han gerne må tage det legetøj med som han gerne vil, det virker nogen gange:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 17, 2015 Jeg ved ikke om Aron har jord i hovedet, vådt bølgepap mellem ørerne eller hvad der sker, for hold nu magle han er belastende!!! Han slår, provokerer, sparker osv. Ikke fordi han bliver sur, men rent ud sagt fordi han er hamrende provokerende og afprøver grænser to the max! Fx tog han i morges en kop juice. Kiggede os i øjnene og hældte det ud på bordet. Lige her nu mens jeg skriver gav han sin far et par på hovedet. Har helt seriøst lyst til at sætte ham ind i sengen og lukke døren... Gør det ikke, for jeg tror jo det handler om noget helt andet - at han til dels er 2 år, det er ferietid og han er træt. Men hold nu magle han er træls! Det lyder lidt som starten af vores ferie:( puu det er bare hårdt lige når det står på, men heldigvis er det hos os korte perioder, at han er så provo.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 17, 2015 Jeg ved ikke om Aron har jord i hovedet, vådt bølgepap mellem ørerne eller hvad der sker, for hold nu magle han er belastende!!! Han slår, provokerer, sparker osv. Ikke fordi han bliver sur, men rent ud sagt fordi han er hamrende provokerende og afprøver grænser to the max! Fx tog han i morges en kop juice. Kiggede os i øjnene og hældte det ud på bordet. Lige her nu mens jeg skriver gav han sin far et par på hovedet. Har helt seriøst lyst til at sætte ham ind i sengen og lukke døren... Gør det ikke, for jeg tror jo det handler om noget helt andet - at han til dels er 2 år, det er ferietid og han er træt. Men hold nu magle han er træls! Det lyder, som noget, der også er under opsejling her <_< The terrible twos... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 17, 2015 Åh altså - junior har fået lov at putte med mor under ferie med svigerfamilie mv, men nu er vi hjemme, og han skal vænne sig til at falde i søvn alene på sit værelse igen... Nøj, hvor er han ked af det :boo Jeg kan næsten ikke have det :boo Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 17, 2015 Åh altså - junior har fået lov at putte med mor under ferie med svigerfamilie mv, men nu er vi hjemme, og han skal vænne sig til at falde i søvn alene på sit værelse igen... Nøj, hvor er han ked af det :boo Jeg kan næsten ikke have det :boo Øv, hvor er det træls :kram2 Hvordan griber I det egentlig an, når de skal lære at falde i søvn alene? Vi er total fastlåste i at Adam falder i søvn i vores arme og bliver lagt sovende og det giver os grå hår i hovedet, hvordan vi skal komme ud af det :blush Del dette indlæg Link to post Share on other sites