TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Oh no!! Nu klør de

Del dette indlæg

Oh no!! Nu klør de

Hit med jeres bedste tips :kiss gerne både husmorrådene - som kan købes i en spar, og de mere hardcore - J kører forbi apoteket i morgen eftermiddag.

Jeg kan ikke huske hvem det var, men der var engang en der nævnte noget om havregrynsbad herinde

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske hvem det var, men der var engang en der nævnte noget om havregrynsbad herinde

Spændende! Jeg har også hørt om kartoffelmel, vi må prøve lidt af i morgen! Jeg skal i hvert fald lige have klippet hans negle helt ned.

Han faldt endelig i søvn for 15 minutter siden :o mens J duppede panden og nakken med en kølig klud.

Del dette indlæg

Annonce ♥

kender ingen husmoderråd, men på apoteket kan du få zink liniment spray.. det sku være godt til det...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan have været mig.

Lunjent vand og så et par håndfulde havregryn i

bruges gerne som bodyscrub med lette bevægelser på huden. Men bare det at sidde i vandet lindrer.

Det sviner af h....... Til. Svineriet kan mindskes ved at putte havregryn i en nylonstrømpe, men det virker ikke helt så effektivt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er virkelig sjovt som kost-, tv- og hygiejnepolitikker ryger fuldstændig af fløjten når sygdom dikterer ingen appetit, ingen søvn og usigelige mængder snot!

Vi ligger sammen på sofaen, er lige startet på 3. time tv, spiser sunlolly is (overraskende gode mod styg gravidkvalme OG skoldkoppe sygdom!) og er badet i snot - og har ingen intentioner om at ændre på noget af det, foreløbigt :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er virkelig sjovt som kost-, tv- og hygiejnepolitikker ryger fuldstændig af fløjten når sygdom dikterer ingen appetit, ingen søvn og usigelige mængder snot!

Vi ligger sammen på sofaen, er lige startet på 3. time tv, spiser sunlolly is (overraskende gode mod styg gravidkvalme OG skoldkoppe sygdom!) og er badet i snot - og har ingen intentioner om at ændre på noget af det, foreløbigt :rolleyes

Sådan skal det være :kiss Her er der heller INGEN regler ved sygdom... :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan skal det være :kiss Her er der heller INGEN regler ved sygdom... :rolleyes

:ditto

Jeg bliver også lidt blød om hjertet, når B fortæller, at når han var syg som barn, så fik han altid Anders And blade og is. Så kan et minde om sygdom faktisk næsten blive lidt hyggeligt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stor hit at være i børnehave. Ville gerne have overskud til at se Marius på besøg dernede, men tror vi venter til lillebror er kommet nu. Han skal derned med DP igen om 14 dage :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik vi holdt (forsinket) 2,5 års samtale. Silke Elia (2,10 mdr) er bare i sådan en positiv udvikling, det er bare fantastisk. Alle var enige om, at sproget nu er ved at være hendes eneste hindring. Vi (Jesper og jeg) og vores dagplejer med dagplejepædagogen skal hver især udfylde en TRAS (sprogvurdering), som dagplejepædagogen så tager med på Sprogfokusmøde (som er anonym - altså uden cpr nr) sammen med lydoptagelse af hende. Så ser vi hvad tale-hørekonsulenten siger. Om hun vil ud og observere eller vi skal vente og lave en sammenligning om 3 måneder.

Samtidig fik vi en god snak om børnehavestart og lavet en strategi for hvordan vi bedst muligt får hende indkørt; mange besøg inden både med os og dagplejemor, vi skal op og tage billeder af huset og personalet, så vi kan snakke om det inden start, hun skal have garderobe et sted der ikke er 'Banegård' og lederen af dagplejen vil anmode om at Silke Elia kan få en 'kinabog' hvor vi og de (i starten især) kan skrive beskeder i. Så det håber jeg er muligt. (Ved jo selv hvor travlt der kan være, men samtidig er kommunikation om hende bare alfa omega for hendes trives). Men jeg har i hvert en bedre fornemmelse i maven nu. Hun har oparbejdet mange strategier til at mestre verden, så hun skal nok klare dig. Det er stort

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stor hit at være i børnehave. Ville gerne have overskud til at se Marius på besøg dernede, men tror vi venter til lillebror er kommet nu. Han skal derned med DP igen om 14 dage :)

Fedt :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så fik vi holdt (forsinket) 2,5 års samtale. Silke Elia (2,10 mdr) er bare i sådan en positiv udvikling, det er bare fantastisk. Alle var enige om, at sproget nu er ved at være hendes eneste hindring. Vi (Jesper og jeg) og vores dagplejer med dagplejepædagogen skal hver især udfylde en TRAS (sprogvurdering), som dagplejepædagogen så tager med på Sprogfokusmøde (som er anonym - altså uden cpr nr) sammen med lydoptagelse af hende. Så ser vi hvad tale-hørekonsulenten siger. Om hun vil ud og observere eller vi skal vente og lave en sammenligning om 3 måneder.

Samtidig fik vi en god snak om børnehavestart og lavet en strategi for hvordan vi bedst muligt får hende indkørt; mange besøg inden både med os og dagplejemor, vi skal op og tage billeder af huset og personalet, så vi kan snakke om det inden start, hun skal have garderobe et sted der ikke er 'Banegård' og lederen af dagplejen vil anmode om at Silke Elia kan få en 'kinabog' hvor vi og de (i starten især) kan skrive beskeder i. Så det håber jeg er muligt. (Ved jo selv hvor travlt der kan være, men samtidig er kommunikation om hende bare alfa omega for hendes trives). Men jeg har i hvert en bedre fornemmelse i maven nu. Hun har oparbejdet mange strategier til at mestre verden, så hun skal nok klare dig. Det er stort

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold nu op jeg er træt af de skide skoldkopper!! De avler J hvert fald ikke søvn!

I dag sov han allerede klokken 20:00, men har siden været oppe 2 gang allerede :( jeg kan virkelig ikke uden nattesøvn :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto Har lige givet mit barn en pæn portion is inden sengetid fordi han nærmest intet har spist idag.. :blush :badgirl

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det dejligt med en god plan :Yay Og en god fornemmelse i maven :Yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt :yay

Meget, men det er lidt svært at falde i søvn idag. Han var først faldet i søvn 13.45 i DP og sover stadig ikke nu...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aw :kuller W er simpelthen så sød!

Jeg stod og lavede mad lige før, og så kommer W og siger "med", så har den dejlige dreng arrangeret dynen op i hjørnet af sofaen, lagt pude på og muhlerne og vil have jeg skal ligge mig, så han kan ligge ovenpå og putte :biglove

Så må madlavningen altså lige vente lidt ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aw :kuller W er simpelthen så sød!

Jeg stod og lavede mad lige før, og så kommer W og siger "med", så har den dejlige dreng arrangeret dynen op i hjørnet af sofaen, lagt pude på og muhlerne og vil have jeg skal ligge mig, så han kan ligge ovenpå og putte :biglove

Så må madlavningen altså lige vente lidt ;)

:kuller :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

"En harmonisk dreng der hviler i sig selv" var den besked jeg fik da jeg hentede Noah i dag :biglove

Det er ikke altid den dreng vi ser herhjemme, men forhåbentlig kommer det også dertil derhjemme ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en dreng der hoster og sprutter sig igennem natten :( Han kan umuligt sove særlig godt. Ville gerne holde ham hjemme, men jeg skal til JM...

Del dette indlæg

Annonce ♥

YES! Så har vi endelig fået tilbudt den ønskede børnehaveplads til Lucas, så 1/8 starter min lille dreng i børnehave! :o hvor er det altså vildt, men er bare lykkelig over at han har fået plads i lige netop dén børnehave :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har netop hentet W ind fra en 3 timers lur, han vågnede af sig selv. Da vi kommer ind for han en tår vand og vi sætter os for at kramme lidt, og se nu her:

mbofug.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

For helvede altså jeg er træt af sygdom! Ikke nok med de møg skoldkopper, nu snotter og hoster W og har grødet stemme og her for 5 minutter siden kastede han slim op :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

For helvede altså jeg er træt af sygdom! Ikke nok med de møg skoldkopper, nu snotter og hoster W og har grødet stemme og her for 5 minutter siden kastede han slim op :(

Øv han er hårdt ramt. God bedring :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv han er hårdt ramt. God bedring :kram

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.