TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Nå, jeg fik lov at kigge ham i munden og pille ved tænderne og jeg kan hverken se eller mærke noget galt. Hurra! :loveshower

(Til gengæld førte min søvnmangel til en urolig mave --> sprintende forhindringsløb mellem tusind børn i alle aldre i legolands morgenmadsbuffet i desperat forsøg på at nå på toilettet inden jeg kastede op. Det lykkes næsten :rolleyes Men ingen behov for rengøring bagefter :super Så det skal nok blive en god dag ;))

Del dette indlæg

Vi har idag været til børnemusikfestival i en bette nabo by idag. Hvor Ida fik jeg en vældig snak med Anders og Katrine omkring edderkopper

UPM7oR1.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til Mette:

Vega har slået et par tænder løse to gange!!! Og det er så uhyggeligt som det bløder. Vi var hos vores egen tandlæge begge gange for at sikre os, at alt så godt ud. Den ene gang måtte hun kun spise flydende i et par dage, den anden gang var der ikke noget. Vi fik desuden skrevet det "i forsikringen", så hvis der skulle komme gener, så er vi dækket.

Men det virker vist ikke til at Mar er kommet så slemt til skade. Ellers besøg tandlægen på mandag, hvis du er i tvivl :kiss

Håber I nyder det i Legoland :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har idag været til børnemusikfestival i en bette nabo by idag. Hvor Ida fik jeg en vældig snak med Anders og Katrine omkring edderkopper

UPM7oR1.jpg

Ej hvor er det sejt :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor er det sejt :super

Ida nød det også bare.

Og de tog sig bare god tid til at høre på hende og snakke med hende om edderkopper. Og ikke noget med bare at sende hende hurtigt videre, så næste barn kunne komme til.

Hun sad ved Katrine i 5 minutter hvor de bare snakkede edderkopper. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe. Valdemars allerførste bamse var en flodheste "klud" han fik af mig og B. Vi har altid kaldt den Piratflodhesten Arnorld, og Valdemar har altid været mega ligeglad med den. Idag er den så pludselig blevet spændende. Og Valdemar har så besluttet at den hedder Sørøver Kaj. Nå ja, men så er det vel det, den hedder :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skoldkopper?

33k9l5j.jpg

aer0i0.jpg

Han havde 3 i formiddags, nu 10 store og en del små.

De starter som bitte små alm lignende knopper, bliver 3-5 mm, gror en kæmpe blærer som springer med "meget" klister som er næsten klart, og ligner så åbne sår.

PS er det farligt for baby?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ligner skoldkopper <_<

Har du haft det?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skoldkopper?

33k9l5j.jpg

aer0i0.jpg

Han havde 3 i formiddags, nu 10 store og en del små.

De starter som bitte små alm lignende knopper, bliver 3-5 mm, gror en kæmpe blærer som springer med "meget" klister som er næsten klart, og ligner så åbne sår.

PS er det farligt for baby?

Jeg skal ikke kloge mig, men jeg tænker også skoldkopper.

Hvis du selv har haft det, så er baby beskyttet af det, men ellers ville jeg kontakte lægen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ligner skoldkopper <_<

Har du haft det?

Det tænker jeg også selv! Åh jeg håber det bliver en mild omgang!

Min mor siger jeg har haft det, og jeg har flere gange som voksen været udsat for meget smitte (passet min nevø fx) som havde skoldkopper, så det tolker jeg som om jeg er immun! Heldigvis da.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal ikke kloge mig, men jeg tænker også skoldkopper.

Hvis du selv har haft det, så er baby beskyttet af det, men ellers ville jeg kontakte lægen :)

Ok. Den eneste anden normale sygdom hvor knopper for blærer er vist hånd, fod og mundsyge og det havde han sidste år (og burde derfor være immun) og det ser ikke sådan ud.

Ang mig, se mit svar til Fru SP ovenover :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Det tænker jeg også selv! Åh jeg håber det bliver en mild omgang!

Min mor siger jeg har haft det, og jeg har flere gange som voksen været udsat for meget smitte (passet min nevø fx) som havde skoldkopper, så det tolker jeg som om jeg er immun! Heldigvis da.

Jeg krydser for det er en let omgang :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil lige takke af herinde for en kort periode :) Min Maja er fyldt 3 år i dag :hurra men jeg vender jo tilbage herinde med Malou om ikke så mange måneder :) :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv Clara kastede op hertil aften, så hun må blive hjemme.... Har måtte alliererer mig med farmor om at passe hende i morgen formiddag i et par timer så jeg kan komme til jobcenteret i morgen:-(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv hvor W bliver helt knoppet :( og han er også blevet febervarm og uenergisk :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv hvor W bliver helt knoppet :( og han er også blevet febervarm og uenergisk :(

:kram

Men hurra for hjemmegående mor og for, at baby passer sig selv i maven :kiss Jeg frygter lidt for tanken om sygt barn med nyfødt ved siden af :chin:

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram

Men hurra for hjemmegående mor og for, at baby passer sig selv i maven :kiss Jeg frygter lidt for tanken om sygt barn med nyfødt ved siden af :chin:

Ja helt sikkert! Det er virkelig rart at vi aldrig skal spekulere i sygedage, ekstra dage hjemme efter sygdom og de der 1000 dage hvor man er i tvivl om de er syge eller bare sløve. Vi tænker nok bare ikke så meget over det, fordi W bare næsten aldrig er syg, sikkert fordi han ikke bliver præsenteret for så mange smittekilder ;)

Går det helt galt med syg tumling, når vi har små babyer, så må farmand tage barns syg ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Engang vi ringede til lægen for at finde ud af om James havde skoldkopper fik vi af vide at de ikke havde høj feber hvis det var dem og det havde James. Men ellers lyder din beskrivelse fuldstændig som dem!

Må vi ikke komme forbi og få smittet James? Ej, lyder mærkeligt, men det skal jo overståes og pt ville være et godt tidspunkt. Desuden er jeg skræmt af historier fra flere jeg kender der først fik det som 4-10 års alderen og bare havde det SÅ skidt!

God bedring til søde W!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Engang vi ringede til lægen for at finde ud af om James havde skoldkopper fik vi af vide at de ikke havde høj feber hvis det var dem og det havde James. Men ellers lyder din beskrivelse fuldstændig som dem!

Må vi ikke komme forbi og få smittet James? Ej, lyder mærkeligt, men det skal jo overståes og pt ville være et godt tidspunkt. Desuden er jeg skræmt af historier fra flere jeg kender der først fik det som 4-10 års alderen og bare havde det SÅ skidt!

God bedring til søde W!

Han har faktisk ikke rigtig feber, jeg tjekkede den før til 37,5 som er lidt højere end hans normale, men jo ikke rigtig feber alligevel. Men han hænger noget med mulen og orker kun lidt af gangen!

Haha, jo i må da godt komme og få et skoldkoppe mys :lol , men vi er på Enø, så det er en ret lang tur!

Jeg tror at det er en mega god alder! Han har kun kløet lidt i en i nakken, ellers ikke overhovedet! Og når bare han får et ekstra kram og lidt iPad tid, så er han faktisk ved godt mod. Men lad os nu se, jeg tør i hvert fald ikke fejre "nem omgang" endnu ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han har faktisk ikke rigtig feber, jeg tjekkede den før til 37,5 som er lidt højere end hans normale, men jo ikke rigtig feber alligevel. Men han hænger noget med mulen og orker kun lidt af gangen!

Haha, jo i må da godt komme og få et skoldkoppe mys :lol , men vi er på Enø, så det er en ret lang tur!

Jeg tror at det er en mega god alder! Han har kun kløet lidt i en i nakken, ellers ikke overhovedet! Og når bare han får et ekstra kram og lidt iPad tid, så er han faktisk ved godt mod. Men lad os nu se, jeg tør i hvert fald ikke fejre "nem omgang" endnu ;)

God bedring!!

C har ikke haft det endnu men overvejer at få hende vaccineret. Håber på en virkelig nem omgang for jer!! Knus

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder nøjagtigt som de symptomer de skal have

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil gerne lige juble over, at Marius har spist pasta med kødsovs til aftensmad :yay Det går lige så stille fremad med det mad og det glæder både moren og faren :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi glæder os til at komme herind officielt om to uger! :yay

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.