TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Tak for input piger.

Svaret gav desværre sig selv i løbet af natten. Han har næsten ikke sovet og havde let feber til

morgen, så vi blev hjemme.

Nu er han dog frisk som en havørn og ikke skyggen af øjenbetændelse, og virker rimelig skuffet over ikke at være i vs ;)

Del dette indlæg

Elliot er endelig ved at være frisk. Her til morgen satte han bamse på trip trap stolen og skubbede stolen ind til bordet, så bamse også kunne få noget morgenmad. Så satte Elliot sig på fars stol. Vi fandt IKEA stolen frem, og så sad de der sammen, Bamse og Elliot, og spiste morgenmad :biglove Smeeeelt!

Aaaaaw, hvor sødt :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er godt nok træt af at Ida nægter at spise aftensmad, for derefter at bede om rugbrød når maden er taget af bordet.

Hun får dog ikke noget får 10 minutter før sengetid, da jeg bærer over med hende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er godt nok træt af at Ida nægter at spise aftensmad, for derefter at bede om rugbrød når maden er taget af bordet.

Hun får dog ikke noget får 10 minutter før sengetid, da jeg bærer over med hende.

Sådan er Valdemar også <_< (Vi har dog vedtaget, at han gerne må få rugbrød istedet mens vi spiser aftensmad)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan er Valdemar også <_< (Vi har dog vedtaget, at han gerne må få rugbrød istedet mens vi spiser aftensmad)

:ditto

Men idag jubler vi over at Marius har spist en lille kartoffel skåret i tern :yay Drengen der plejer at nægte kartofler...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe, min dejlige lille hoppebold har fået en ordentlig én på kassen i DP idag - af sig selv, fordi han jordede ind i en dør. Det kan jeg altså ikke lade være med at synes, er lidt sjovt :lol :badgirl

Del dette indlæg

Annonce ♥

Problemet er at hun også nægter rugbrød mens jeg/vi andre spiser aftensmad. Det er nemlig også afprøvet

Del dette indlæg

Annonce ♥

Problemet er at hun også nægter rugbrød mens jeg/vi andre spiser aftensmad. Det er nemlig også afprøvet

Ja så er det ikke nemt :rolleyes :prik

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså sådan en stædig en har vi også de fleste dage!!! Ingen gode råd herfra, for det er mega frusterende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, Freja er begyndt at sparke os når hun ligger på puslebordet, ret hårdt faktisk. Det gør i hvert fald ondt at blive ramt i den gravide mave.

Nogen gode råd til hvordan man får hende til at holde op?

Normalt er hun faktisk ret god til når vi siger nej, men lige i denne situation griner hun bare og fortsætter

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, Freja er begyndt at sparke os når hun ligger på puslebordet, ret hårdt faktisk. Det gør i hvert fald ondt at blive ramt i den gravide mave.

Nogen gode råd til hvordan man får hende til at holde op?

Normalt er hun faktisk ret god til når vi siger nej, men lige i denne situation griner hun bare og fortsætter

Det har Elliot også gjort i noget tid. Vi prøver at have ham til at sidde op mest muligt - altså til påklædning osv. Så han ligger kun ned lige når bleen skal skiftes. Og så forsøger vi at aflede med sang og legetøj..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes jeg har vrisset og været sur og totalt underskudsmor idag... :( Og alligevel var Valdemars sidste ord for idag "Jeg elsker dig" halvt i søvne. Hvordan er det lige, at jeg har fået sådan en dejlig dreng?! :wub

Det er da fordi han har nogle dejlige forældre som har fyldt hans hverdag med alt muligt godt fra dag 1 - så han kan sagtens tåle at hans mor har en OFF dag.... :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da fordi han har nogle dejlige forældre som har fyldt hans hverdag med alt muligt godt fra dag 1 - så han kan sagtens tåle at hans mor har en OFF dag.... :kram

Tak søde Tina, det var rigtig rigtig pænt sagt :kiss Hans mor har dog mange off dage for tiden synes jeg :unsure Men han har da kærlighed et eller andet sted fra, for han giver det i hvert fald i rå mængder :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noget helt andet: Øv hvor er jeg træt af, at vi har købt sko til Valdemar. <_< De er superlækre og sidder perfekt, men ungen nægter at gå i andet end sine gummirøjser (og det SKAL være støvler fra to forskellige par :rolleyes). Jeg tror, det er fordi, han synes de er kedelige, og jeg har mega lyst til at købe blinkesko til ham, men B synes næppe det er en god idé at købe flere sko, når han ikke engang gider bruge dem, han har <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak søde Tina, det var rigtig rigtig pænt sagt :kiss Hans mor har dog mange off dage for tiden synes jeg :unsure Men han har da kærlighed et eller andet sted fra, for han giver det i hvert fald i rå mængder :wub

Det har jeg også Mette! Så du er ik alene... Men vi kan ikke være på toppen hele tiden...

Du har en fantastisk dreng som ikke tager skade af at hans mor ikke altid er supermom....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan var min den ene også omkring 3 års alderen. Hun fandt hurtigt ud af hvordan det hang sammen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det har jeg også Mette! Så du er ik alene... Men vi kan ikke være på toppen hele tiden...

Du har en fantastisk dreng som ikke tager skade af at hans mor ikke altid er supermom....

Du er en skat, Tina :kiss Og du har ret! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er simpelthen sjovt at se, hvor meget Valdemar glæder sig til at komme i Legoland :D

Normalt, når han bliver hentet i DP, plejer han at råbe "Det' min mor/far!" mens han løber ud til os. Idag fortalte Brian, at han havde råbt "Legoland jaaaaaaaa!" :D

Og lige nu, har han trillet vores kuffert ind i stuen, og er ved at bakse med at få smidt sine underbukser og sin Peter Plys deri :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fortalte W at vi i morgen skal se baby og se om det er en lillebror eller søster, det var han pænt ligeglad med (forståeligt nok).

Så fortalte jeg at vi derefter skal ind på fars arbejde og der skal vi kigge på en kæmpe stor lastbil, og at han må prøve at køre i den sammen med far. Han svarede "aiiiiii" med armene i vejret, krammer mig, snakkede om "stor nøn" og krammede mig igen flere gange :biglove

Hvor nuttet altså :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fortalte W at vi i morgen skal se baby og se om det er en lillebror eller søster, det var han pænt ligeglad med (forståeligt nok).

Så fortalte jeg at vi derefter skal ind på fars arbejde og der skal vi kigge på en kæmpe stor lastbil, og at han må prøve at køre i den sammen med far. Han svarede "aiiiiii" med armene i vejret, krammer mig, snakkede om "stor nøn" og krammede mig igen flere gange :biglove

Hvor nuttet altså :loveshower

Aaaaaw :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med fare for at lyde utaknemmelig og dårlig mor der ikke gider sit barn, så sys jeg VIRKELIG at det er røv sygt at DP (altså hele dagplejen, ikke bare vores) holder lukket i tide og utide...

Jeg sys ærligt talt at det er røv-fucker-hårdt at være alenemor i weekenderne i forvejen... men alle de lukkedage her i foråret (hvor min mand skal arbejde) er virkelig ikke fede at få smidt oveni.

Er jeg alene om den tanke?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Med fare for at lyde utaknemmelig og dårlig mor der ikke gider sit barn, så sys jeg VIRKELIG at det er røv sygt at DP (altså hele dagplejen, ikke bare vores) holder lukket i tide og utide...

Jeg sys ærligt talt at det er røv-fucker-hårdt at være alenemor i weekenderne i forvejen... men alle de lukkedage her i foråret (hvor min mand skal arbejde) er virkelig ikke fede at få smidt oveni.

Hvis jeg var alene i weekender og på alle lukkedage, så tror jeg også, jeg ville have det sådan! :kram Og jeg kan også synes, at det er lidt strenge som højgravid. Men ellers - og i kraft af at jeg har mit kæmpe legebarn af en mand meget hjemme - synes jeg det er hyggeligt. Til gengæld synes jeg det er/var røvbesværligt, hvis begge forældre skal arbejde, for der ER mange lukkedage. Det er også en af grundene til at vi påtænker vs til lillesøster. Altså så hun ikke skal "kastes rundt" fordi dp skal på kursus/har ekstra fridag/er syg/whatever...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej!!! Alene konstant, minimalt overskud at give af og ingen pauser :rolleyes men mon ikke vores problem nærmere er vores mangel på mænd, end lukkedage ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg var alene i weekender og på alle lukkedage, så tror jeg også, jeg ville have det sådan! :kram Og jeg kan også synes, at det er lidt strenge som højgravid. Men ellers - og i kraft af at jeg har mit kæmpe legebarn af en mand meget hjemme - synes jeg det er hyggeligt. Til gengæld synes jeg det er/var røvbesværligt, hvis begge forældre skal arbejde, for der ER mange lukkedage. Det er også en af grundene til at vi påtænker vs til lillesøster. Altså så hun ikke skal "kastes rundt" fordi dp skal på kursus/har ekstra fridag/er syg/whatever...

Pt. Er jeg 80-90% alenemor... så en hel dag ekstra, alene med begge børn er altså ikke så kærkommen, som hvis nu Mads også havde fri ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej!!! Alene konstant, minimalt overskud at give af og ingen pauser :rolleyes men mon ikke vores problem nærmere er vores mangel på mænd, end lukkedage ;)

Jo det er fordi Mads arbejder konstant for tiden.. enten "rigtigt" arbejde, eller så er han i huset!

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.