Besvaret May 25, 2015 Citat Marius: Æslet er ikke på billedet fordi Tigerdyret siger waaaah :lol Haha, ja det siger jo sig selv :D :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2015 Jeg ville først tage den, hvis han spørger igen :) Vi taler meget om død herhjemme i tiden. Dels fordi Me. Spørger efter hendes morfar, hund og kat, også fordi DPs mor døde i april, så der har det også været oppe at vende. Det er den rigtige måde at gøre det for os, selvom det er alt andet ens sjovt, men vi har fået ros for måde at gøre det på, for det fylder hos hende. Vi snakker også død med jævne mellemrum selvom vi heldigvis ikke har lidt meget under at miste. Jo min morfar, men ham kendte Mie ikke så godt. Men jeg vil bare så gerne give Mie et naturligt forhold til det. Det er en uundgåelig del af livet. Indtil videre er det rigtig udramatisk at snakke om. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2015 Puha. Har haft Mar med i zoo idag (skidegod tur i øvrigt :loveshower), og på et tidspunkt fiser han hen til vildhundene. Det er fint nok, nogle større børn kigger også, og dyrene er helt henne ved glasset, så man kan rigtig se. Da jeg selv får vraltet derhen, ser jeg så, at tre hunde har "tovtrækning" med et kadaver af et eller andet dyr. Måske et rådyr eller hvad ved jeg. Jeg synes selv, det ser lidt drabeligt ud, og Valdemar er liiiidt betuttet og siger "nej nej, de hiver i ham". Jeg føler mig rimelig meget taget med bukserne nede og får ikke snakket ret godt om det, men bare mumlet noget om, at nogle dyr spiser andre dyr, når de er døde og at det er helt ok. Han accepterer det, og vi går videre, og jeg aner ikke, om jeg skal gøre mere ud af det. Senere går vi forbi igen, hvor han insisterer på, at kigge igen. Kadaveret ligger der med hoved og det hele, men ingen er ved at spise det. Valdemar konstaterer at "ham død" og går med hovedet bøjet ned derfra. Virker lidt trist. Men er hurtigt god igen, og har ikke snakket om det siden. Istedet har han snakket om den schleich-haj han har fået, at vi blev våde (vi hoppede i regnpytter, da vi skulle hjem), og at vi har set giraffer. Lige nu griner han af et eller andet sammen med sin far :wub Ville I gøre mere ud af det? :unsure Jeg må nok indrømme/erkende at det der med at snakke om død/at dyr spiser hinanden, bare ikke er min stærke side. Og jeg synes jo ikke der er grund til at vade i det, hvis han lissom er ovre det. Men jeg vil heller ikke bare lade "stå til" hvis det er noget, jeg burde tage en snak med ham om :unsure Nej! Jo mere du gør ud af det jo mere kommer det til at fylde! Så bliver det dramatisk. Men hvis han selv spørger så er det noget andet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2015 Jaeh forhåbentlig. Jeg ved sgu stadig ikke, hvad jeg skulle have sagt, hvis jeg havde haft betænkningstid :help Men ja, han kommer nok, hvis det er. Og han virker da i godt humør :) Herhjemme er det allerede en meget naturlig del for Ida. Vi snakker om hvor maden kommer fra, og når vi slagter får hun lov til at hjælpe med fx at pille fjerene af anden. Hun har dog endnu ikke set når hovedet bliver hugget af dem. Men alt det bagefter snakker vi meget om og også hvor fx farsen kommer fra og sådan. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2015 Her til aften da Lucas var puttet, kunne vi høre at han lå og snakkede inde i sin seng. Lige pludselig siger han: "Heeej mor og far, VELKOMMEN til cirkuuuus!" :P Jeg ANER ikke hvor han har det fra, vi har aldrig været i cirkus, og vi har aldrig snakket med ham om det, så mon de leger cirkus i vuggestuen? Det lød i hvert fald super sødt og sjovt :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2015 :balloons Så hopper vi vidre over i børneforaet :o Tænk at min store dreng allerede bliver 3! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2015 Stort tillykke med Simon :hurra Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2015 Tillykke med Simon :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2015 Her til aften da Lucas var puttet, kunne vi høre at han lå og snakkede inde i sin seng. Lige pludselig siger han: "Heeej mor og far, VELKOMMEN til cirkuuuus!" :P Jeg ANER ikke hvor han har det fra, vi har aldrig været i cirkus, og vi har aldrig snakket med ham om det, så mon de leger cirkus i vuggestuen? Det lød i hvert fald super sødt og sjovt :P Haha fantastisk :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2015 Tillykke til Simon :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2015 Og tak for jeres besyv mht snak om død. Jeg lader den bare ligge :) Jeg vil også VIRKELIG gerne give Mar et naturligt forhold til døden, problemet er nok bare, at jeg ikke selv helt har det :unsure Han må med Brian på slagteri en dag, Brian er MEGET bedre til den slags :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2015 Tillykke til Simon :hurra :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2015 Og tak for jeres besyv mht snak om død. Jeg lader den bare ligge :) Jeg vil også VIRKELIG gerne give Mar et naturligt forhold til døden, problemet er nok bare, at jeg ikke selv helt har det :unsure Han må med Brian på slagteri en dag, Brian er MEGET bedre til den slags :D :D god ide at uddelegere den opgave :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2015 Åh søde Clara, klarede Ørelægen rigtig godt. Hun gik bare ind til ørelægen, stille og rolig og uden at skulle være tæt på mig som hun plejer, når hun kommer ind til fremmede. Jeg fik hende på briksen uden gråd, tåre eller noget. Hun så bare på mig mens ørelægen kiggede i hendes ører. Hun klarede det bare så godt. ørelægen var også rigtig imponeret over det og sagde: Ja der er jo en del forskel mellem børn;-) Drænet i højre øre virker ikke, men hun kan godt høre. Så der ventes på at drænet ryger ud selv. Drænet i venstre hører, er der endnu og virker. Som sagt nu ventes bare på at de ryger ud. Ny tid, slut november.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2015 W har lukket døren til værelset og sidder nu med hammerbrædt derinde! Store dreng altså! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2015 Marius skal med DP på det årlige bondegårdsbesøg idag og han glæder sig. Han har brugt morgenen på at fortælle han skal ud på bondegården og se traktor, mejetærsker, køer og bondemand. Og spise pølser i halmballerne :D Så håber de får en god og succesfuld dag derude :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2015 Tak for alle lykkeønsningerne til Simon! Vi havde en rigtig dejlig dag! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2015 W har lukket døren til værelset og sidder nu med hammerbrædt derinde! Store dreng altså! Det var da pænt af ham at lukke døren :lolhit Men ja, det er altså lidt stort, når de begynder at opsøge egentid! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2015 Det var da pænt af ham at lukke døren :lolhit Men ja, det er altså lidt stort, når de begynder at opsøge egentid! Ja når det var det legetøj var det ret godt! Igår sad han med åben dør i over 20 minutter og læste i bøger, højt. Det var virkelig hyggeligt at gå og lytte til :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2015 Vega var på bondegårdstur med VS i går. Hun havde en okay tur. Dog her et døgn efter, er reaktionerne voldsomme. :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2015 Vega var på bondegårdstur med VS i går. Hun havde en okay tur. Dog her et døgn efter, er reaktionerne voldsomme. :(:kram Det kender jeg godt. Vil dog sige det blive nemmere med alderen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2015 Ja når det var det legetøj var det ret godt! Igår sad han med åben dør i over 20 minutter og læste i bøger, højt. Det var virkelig hyggeligt at gå og lytte til :bigloveAh men der er ikke noget bedre :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 28, 2015 Nogen der ved om man kan købe movicol junior uden recept? Nu kan jeg ikke holde til at høre på at Marius laver ble mere :boo Det gør så ondt på ham :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites