Besvaret May 19, 2015 Vores DP er gået All in for at gøre Marius børnehave klar. Så da jeg hentede Marius var han i bare tæer og boxershorts :D De øver at tage bukser og strømper af og på og nu røj bukserne af konstant :D Sejt! :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 Hvorfor ikke? :unsure Jeg kan ikke lige se, hvorfor det skulle give mening, at hun bestemte det :unsure Hun vil ikke vække børnene.. og det kan jeg som sådan også godt følge hende i, da man jo ikke bør vække et barn, da det må være tegn på at barnet har brug for søvnen. Jeg havde det selv på samme måde da jeg var DP. MEN jeg gjorde da en undtagelse og vi blev enige om at vække kl. 14.30 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 Hun vil ikke vække børnene.. og det kan jeg som sådan også godt følge hende i, da man jo ikke bør vække et barn, da det må være tegn på at barnet har brug for søvnen. Jeg havde det selv på samme måde da jeg var DP. MEN jeg gjorde da en undtagelse og vi blev enige om at vække kl. 14.30 Hmm jeg tænker bare, at det må da være forældrenes beslutning, i hvert fald medmindre man konstaterer, at det ødelægger barnets dag i DP :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 Er forarget! :unsure B er lige kommet hjem med Mar fra DP, og kunne så fortælle, at et af de andre børn har haft sådan et lille batteri med! DP havde heldigvis fået barnet til at aflevere det ved ankomst, og først givet det tilbage ved afhentning, men der stod den bette så stolt og viste det frem til Brian, mens moren var sådan lidt, at det var det, som h*n havde valgt at have med idag... Ej måske rager det ikke mig, så længe DP konfiskerer det straks ved ankomst, men jeg forstår ikke, at man synes, at ens barn må have et lille batteri med som "legetøj" og slet ikke et sted, hvor der er endnu mindre børn :unsure Altså jeg er ret large med hvad W må lege med/se på, men lige batterier er jeg MEGET stram omkring. Som i han må ikke engang hjælpe med at skifte batterier, som i jeg er total bange for at han sluger det, det er livsfarligt og jeg ser INGEN fordel ved at tage den risiko! Godt DP reagerer og konfiskerer. Jeg synes også hun kunne sige "det er ikke sikkert at lege med batterier, jeg vil ikke have barnet har det med herover", sådan nogle regler synes jeg SAGTENS man kan have! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 Synes efterhånden det er ved at være hårdt/træls, at Silke Elia har et så begrænset sprog. Især fordi Jesper nu også ser og benævner hvor langsom, hun er. Jeg ved, at man ikke skal sammenligne børn, og at hun er dygtig til mange andre ting. Men åh, synes bare ikke der sker en skid. Hun er nu 2,9 år og har knap 50 ord med en del lydord (altså pruh for hest osv). Efter dræn for 3 mdr siden er der kommet 5 nye ord, så jo ikke alverden. Havde bare lige brug for at komme ud med det. Håber snart hun beslutter sig for at snakke rigtigt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 Jeg ved at i Majas vuggestue besluttede de på et tidspunkt at de ikke længere ville vække børnene, fordi nogle forældre var totalt urealistiske om et barns søvnbehov. Altså ex nogle som mente at deres børn på knap 2 år kun måtte sove 30 minutter, fordi ellers ville børnene ikke falde i søvn når de blev skiftet. Hvor deres vurdering er, at børn som skal aktivt holdes vågne, simpelthen ikke har sovet nok (hvilket jeg er enig i). At der er få rådne æbler i den dur tror jeg gør at mange institutioner og dp'er vælger at sige at de simpelthen ikke vækker, ud fra tankegangen at børn har brug for et godt middagshvil. I Majas vuggestue var udmeldingen så, at hvis det gik helt galt, kunne forældrene tage en dialog med personalet. Maja stoppede kort efter med at sove dernede fordi hun ikke ville falde i søvn men lå og holdte alle de andre børn vågne :lol :lol Nå ja, men der har man vel så også netop konstateret, at det er noget skidt for børnenes dag. Og jeg kan godt forstå, at man kan være nødt til at ensrette reglerne lidt i en vs med mange børn og sådan. Men i DP med ca. 4 børn, der synes jeg at det - inden for rimelighedens grænser - må være forældrene, der bestemmer. Helt enig i, at det ikke skal være sådan, at personalet skal kæmpe for at holde børnene vågne, men hvis jeg tog en snak med DP om, at Mar nægtede at sove før meget sent om aftenen, og at jeg derfor gerne ville have, at han max sov fx 2 timer i DP, så ville jeg blive pænt sur, hvis hun ikke overholdt det. Det er da mit barn altså :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 Synes efterhånden det er ved at være hårdt/træls, at Silke Elia har et så begrænset sprog. Især fordi Jesper nu også ser og benævner hvor langsom, hun er. Jeg ved, at man ikke skal sammenligne børn, og at hun er dygtig til mange andre ting. Men åh, synes bare ikke der sker en skid. Hun er nu 2,9 år og har knap 50 ord med en del lydord (altså pruh for hest osv). Efter dræn for 3 mdr siden er der kommet 5 nye ord, så jo ikke alverden. Havde bare lige brug for at komme ud med det. Håber snart hun beslutter sig for at snakke rigtigt :) :kram Det kan jeg godt forstå, du synes er hårdt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 Ift søvn så vækker vi heller ikke. Det er politikken i kommunen, men hvis vi skal/bliver nødt til at vække, er vores retningslinje, at vi skal vække efter 1,5 time. Det skyldes barnets søvnrytme, og efter 1,5 time er ude af den dybe søvn. Det kan faktisk være værre for barnet at blive vækket efter 2 timer, fordi de der er tilbage i den dybe søvn, h så kan det være rigtig hårdt for dem at komme D derfra/vågne ved vækning. Så hellere spare dem for den ekstra halve time (fra 1,5 - 2 timer). Giver det overhovedet mening på skrift? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 Synes efterhånden det er ved at være hårdt/træls, at Silke Elia har et så begrænset sprog. Især fordi Jesper nu også ser og benævner hvor langsom, hun er. Jeg ved, at man ikke skal sammenligne børn, og at hun er dygtig til mange andre ting. Men åh, synes bare ikke der sker en skid. Hun er nu 2,9 år og har knap 50 ord med en del lydord (altså pruh for hest osv). Efter dræn for 3 mdr siden er der kommet 5 nye ord, så jo ikke alverden. Havde bare lige brug for at komme ud med det. Håber snart hun beslutter sig for at snakke rigtigt :) :kram Håber at hun snart sætter i spurt :) Min lille fidus er rimeligt sløv på talefronten, og selvom det nok skal komme, så bliver man da let lidt utålmodig efter lidt mere kommunikation :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 Ift søvn så vækker vi heller ikke. Det er politikken i kommunen, men hvis vi skal/bliver nødt til at vække, er vores retningslinje, at vi skal vække efter 1,5 time. Det skyldes barnets søvnrytme, og efter 1,5 time er ude af den dybe søvn. Det kan faktisk være værre for barnet at blive vækket efter 2 timer, fordi de der er tilbage i den dybe søvn, h så kan det være rigtig hårdt for dem at komme D derfra/vågne ved vækning. Så hellere spare dem for den ekstra halve time (fra 1,5 - 2 timer). Giver det overhovedet mening på skrift? Det giver fint mening, og sådan en forklaring ville jeg også være lydhør overfor som forælder :) Det er mere den der med konsekvent at nægte at vække, hvis man som forælder kan se, at det giver problemer hjemme. Det nytter jo ikke meget, at undlade at vække i pasningen, hvis barnet så er så længe om at falde i søvn om aftenen, at det skal trækkes og slæbes op om morgenen istedet. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 Det giver fint mening, og sådan en forklaring ville jeg også være lydhør overfor som forælder :) Det er mere den der med konsekvent at nægte at vække, hvis man som forælder kan se, at det giver problemer hjemme. Det nytter jo ikke meget, at undlade at vække i pasningen, hvis barnet så er så længe om at falde i søvn om aftenen, at det skal trækkes og slæbes op om morgenen istedet. :)Helt enig! Men med dette i baghovedet kunne det måske være nemmere for nogle at overtale til at vække. Hvis man går efter de 1,5 time. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 :kram Det kan jeg godt forstå, du synes er hårdt.Tak for kram :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 :kram Håber at hun snart sætter i spurt :) Min lille fidus er rimeligt sløv på talefronten, og selvom det nok skal komme, så bliver man da let lidt utålmodig efter lidt mere kommunikation :)Tak, det håber jeg også. På denne front er jeg også glad for hun hae udskudt børnehave start. Så er der da en chance for hun når at snakke inden. Det gør det nu engang noget nemmere at aflevere/modtage et barn, der selv kan fortælle/sige fra osv. Det kan hun også nu, men det er kun os der kender hende godt, der rigtigt forstår hende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 Jeg er MEGET splittet.. for som udgangspunkt sys jeg hun skal sove det hun kan! - men samtidig er det også pænt træls at hun ofte har svært ved at falde i søvn om aftenen. MEN tror måske også at hun bevidst trækker den i langdrag om aftenen fordi hun "kan" Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 Synes efterhånden det er ved at være hårdt/træls, at Silke Elia har et så begrænset sprog. Især fordi Jesper nu også ser og benævner hvor langsom, hun er. Jeg ved, at man ikke skal sammenligne børn, og at hun er dygtig til mange andre ting. Men åh, synes bare ikke der sker en skid. Hun er nu 2,9 år og har knap 50 ord med en del lydord (altså pruh for hest osv). Efter dræn for 3 mdr siden er der kommet 5 nye ord, så jo ikke alverden. Havde bare lige brug for at komme ud med det. Håber snart hun beslutter sig for at snakke rigtigt :) Jeg kender følelsen :( W siger jo virkelig heller ikke noget! Og jeg har ønsket det for ham så længe, så han kunne komme ud med bare lidt af det, det store hoved gemmer på. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2015 Jeg er MEGET splittet.. for som udgangspunkt sys jeg hun skal sove det hun kan! - men samtidig er det også pænt træls at hun ofte har svært ved at falde i søvn om aftenen. MEN tror måske også at hun bevidst trækker den i langdrag om aftenen fordi hun "kan" Jeg vækker W, næsten hver dag! Jeg er bestemt ikke glad ved det, men jeg har prøvet at lade ham styre det, problemet er at han så rykker sin døgnrytme en lille time HVER dag. Det dur jo ikke. Jeg tænker, at når han vågner op og virker klar i hovedet på ganske kort tid, og hurtig er klar til fis og ballade, og ikke er træt før sengetid, så er det fint. Men altså, vi bruger alligevel 1-2 timer på at putte, hver evig eneste dag! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 ÅH var nede at se Ingers børnehave i går, og det var KÆMPE succes! En ny institution med 1,5 år på bagen, hvilket jo kan gå begge veje. Men vi var bare så begejstrede! Så snart man trådte ind, kunne man mærke, at der var dejligt at være! Og inger var helt vild og styrtede rundt og legede. På et tidspunkt kom en jævnaldrende (lille, tyk, rødhåret, bisset og mega nuttet) dreng hen til hende og prikked hende på cykelhjelmen. Hvortil hun bare kiggede på ham og sagde "neeej! Det må du ik'!" :biglove :super Min fine pige skal nok klare sig så fint! :loveshower Men det er hårdt at skulle sige farvel til den trygge og gode hverdag i VS - hold op hvor har vi elsket den. Men hun trænger til nye græsgange! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 ÅH var nede at se Ingers børnehave i går, og det var KÆMPE succes! En ny institution med 1,5 år på bagen, hvilket jo kan gå begge veje. Men vi var bare så begejstrede! Så snart man trådte ind, kunne man mærke, at der var dejligt at være! Og inger var helt vild og styrtede rundt og legede. På et tidspunkt kom en jævnaldrende (lille, tyk, rødhåret, bisset og mega nuttet) dreng hen til hende og prikked hende på cykelhjelmen. Hvortil hun bare kiggede på ham og sagde "neeej! Det må du ik'!" :biglove :super Min fine pige skal nok klare sig så fint! :loveshower Men det er hårdt at skulle sige farvel til den trygge og gode hverdag i VS - hold op hvor har vi elsket den. Men hun trænger til nye græsgange! Ih, det lyder skønt :yay Kender godt følelsen.. Vi skal ned i E's børnehave i næste uge! Hun glæder sig helt vildt og det samme gør vi og er samtidig helt ked af at hun skal stoppe i vs. Hun og vi er så glade for stedet og pædagogerne :boo Det værste er at hun tror hun skal videre i børnehave med nogle af drengene fra hendes gruppe og hun skal jo i en helt anden en :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Ih, det lyder skønt :yay Kender godt følelsen.. Vi skal ned i E's børnehave i næste uge! Hun glæder sig helt vildt og det samme gør vi og er samtidig helt ked af at hun skal stoppe i vs. Hun og vi er så glade for stedet og pædagogerne :boo Det værste er at hun tror hun skal videre i børnehave med nogle af drengene fra hendes gruppe og hun skal jo i en helt anden en :( Er heller ikke overbevist om, at Inger rent faktisk forstår, at hun skal væk fra sine voksne og venner :boo Men både Edith og Inger er altså af en karakter, hvor jeg ikke vil være SÅ bange. Tænker at de om ikke andet bare bestemmer sig for, at de andre skal lege med dem? Men jeg er helt med dig - er meget spændt på det. Men forsøger at være positiv og tænke, at hun nok skal få det fantastisk! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Er heller ikke overbevist om, at Inger rent faktisk forstår, at hun skal væk fra sine voksne og venner :boo Men både Edith og Inger er altså af en karakter, hvor jeg ikke vil være SÅ bange. Tænker at de om ikke andet bare bestemmer sig for, at de andre skal lege med dem? Men jeg er helt med dig - er meget spændt på det. Men forsøger at være positiv og tænke, at hun nok skal få det fantastisk! Ja heldigvis er de to trunter riiiimelig seje ;) Og skal da nok klare sig super fint :yay Vi har leget rigtig meget nede på legepladsen, da der aldrig er låst derind til. Og nabopigen går derinde (de skal dog ikke i gruppe sammen), så hun kender også en dernede. Håber bare ikke det bliver for meget lige oveni at have fået en lillebror :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Mie kom i en børnehave, i en ny by med HELT nye voksne og ikke et eneste kendt ansigt og hun er den mutte og "se tingene an" type og hun har klaret det bedre end jeg turde håbe. Stadig ingen særlig reaktion :o Så med jeres seje piger så vil jeg godt give jer lidt ro i jeres mor hjerter med den succes historie :) Børnehave ER noget andet at aflevere i, især i starten, og kontakten til personalet er sparsommeligt for os forældre fordi normeringen er som den er, men børnene bliver set, ingen tvivl :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Mie kom i en børnehave, i en ny by med HELT nye voksne og ikke et eneste kendt ansigt og hun er den mutte og "se tingene an" type og hun har klaret det bedre end jeg turde håbe. Stadig ingen særlig reaktion :o Så med jeres seje piger så vil jeg godt give jer lidt ro i jeres mor hjerter med den succes historie :) Børnehave ER noget andet at aflevere i, især i starten, og kontakten til personalet er sparsommeligt for os forældre fordi normeringen er som den er, men børnene bliver set, ingen tvivl :kiss Tak Majs :kiss Jeg satser også på, at E tager det i stiv arm, men man er vel mor og altid lidt bekymret ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Tak Majs :kiss Jeg satser også på, at E tager det i stiv arm, men man er vel mor og altid lidt bekymret ;) Ha ha - ja jeg var et tudene nervevrag op til :lol og jeg har altså selv stået og taget imod de bitte små 2,9 årige i børnehaven - det ER bare anderledes når det er ens egen lille guldklump ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Mie kom i en børnehave, i en ny by med HELT nye voksne og ikke et eneste kendt ansigt og hun er den mutte og "se tingene an" type og hun har klaret det bedre end jeg turde håbe. Stadig ingen særlig reaktion :o Så med jeres seje piger så vil jeg godt give jer lidt ro i jeres mor hjerter med den succes historie :) Børnehave ER noget andet at aflevere i, især i starten, og kontakten til personalet er sparsommeligt for os forældre fordi normeringen er som den er, men børnene bliver set, ingen tvivl :kiss Det hjælper faktisk ret meget :) Håååååber at det kommer til at gå lige så godt med Ingsen og Edith :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2015 Det hjælper faktisk ret meget :) Håååååber at det kommer til at gå lige så godt med Ingsen og Edith :kiss :ditto Del dette indlæg Link to post Share on other sites