TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Mie svinger mellem feber og ikke feber som en yo-yo!!! Hun har ondt i maven vi gætter på forstoppelse, selvom hun kommer af med noget så er det noget hun kæmper for g så græder hun imens :( så hun bliver tilbudt en masse saftevand.

Del dette indlæg

Mie svinger mellem feber og ikke feber som en yo-yo!!! Hun har ondt i maven vi gætter på forstoppelse, selvom hun kommer af med noget så er det noget hun kæmper for g så græder hun imens :( så hun bliver tilbudt en masse saftevand.

Stakkels Mie, god bedring med hende! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Luna er rimelig go til han, hun, hans og hendes...

Men hun siger vi's i stedet for vores

Og I's i stedet for jeres. :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm... at putte W, på hotelværelse, efter en dag sprængfyldt med indtryk - er sådan ret umuligt !

22:20 og stadig vågen! Jeg savner Ringsted!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stakkels Mie, god bedring med hende! :)

Tak :kiss har fået en snap hvor hun sidder og spiser is med sin far. Det tyder jo meget godt :)

Hvordan går det med Lucas? Holder han maden i sig?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak :kiss har fået en snap hvor hun sidder og spiser is med sin far. Det tyder jo meget godt :)

Hvordan går det med Lucas? Holder han maden i sig?

Nåh dejligt. At de kan spise is er altid et godt tegn ;)

Tak fordi du spørger :kram2 Han har heldigvis ikk kastet op siden onsdag eftermiddag. Her i eftermiddag er der så begyndt at komme lidt den anden vej.. ikk meget, men der kommer noget vandet noget med ud når han prutter, så maven er stadig ikk helt i orden. Men humøret har været fantastisk i eftermiddag og aften - det er SÅ dejligt at se ham grine og fjolle igen :wub og han er hele tiden sulten, snakker konstant om mad - makrel og mayonnaise, fiskefilet og remoulade, småkager, chokolade osv :P selvfølgelig alle de ting vi enten ikk lige har, eller som ikk er super fantastisk når man har dårlig mave. Men appetitten fejler heldigvis ikk noget, og han kaster ikk op mere, så DET er dejligt! Så hellere lidt dårlig mave end opkast!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nåh dejligt. At de kan spise is er altid et godt tegn ;)

Tak fordi du spørger :kram2 Han har heldigvis ikk kastet op siden onsdag eftermiddag. Her i eftermiddag er der så begyndt at komme lidt den anden vej.. ikk meget, men der kommer noget vandet noget med ud når han prutter, så maven er stadig ikk helt i orden. Men humøret har været fantastisk i eftermiddag og aften - det er SÅ dejligt at se ham grine og fjolle igen :wub og han er hele tiden sulten, snakker konstant om mad - makrel og mayonnaise, fiskefilet og remoulade, småkager, chokolade osv :P selvfølgelig alle de ting vi enten ikk lige har, eller som ikk er super fantastisk når man har dårlig mave. Men appetitten fejler heldigvis ikk noget, og han kaster ikk op mere, så DET er dejligt! Så hellere lidt dårlig mave end opkast!

Ej hvor dejligt. Ja langt hellere den anden vej, især når han har appetit!

Bare der kommer mad ind i den lille krop så den kan samle kræfter til at arbejde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var til stor fødselsdag i sommerhus, hvor Noah tullede rund blandt alle gæsterne og hyggede sig. Pludselig kommer min moster og råber et eller andet om Noah. Han har så fået fingeren i klemme i en kartoffelskræller!! Puha hvor han græd :( den kunne ikke komme af igen, før en fyr fik en teske ind i knivbladet og fik tvunget dem mere fra hinanden. Hvor er jeg glad for, at han kunne tænke! Jeg sad bare ved en tudende Noah, men 10 mennesker stående rundt om der kom med alle mulige mærkelige ideer... Det føltes som 100 år, men har nok kun varet få sekunder. Heldigvis var det primært neglen der tog skade og det blødte næste ikke.

Min moster der holdt øje med ham, var helt fra den. Hun er ellers gammel vuggestuepædagog, så hun ved hvor hurtige de små kan være...

Og for at toppe dagen, begyndte hans øje at løbe med pus på vej hjem. Stakkels Noah-trold :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var til stor fødselsdag i sommerhus, hvor Noah tullede rund blandt alle gæsterne og hyggede sig. Pludselig kommer min moster og råber et eller andet om Noah. Han har så fået fingeren i klemme i en kartoffelskræller!! Puha hvor han græd :( den kunne ikke komme af igen, før en fyr fik en teske ind i knivbladet og fik tvunget dem mere fra hinanden. Hvor er jeg glad for, at han kunne tænke! Jeg sad bare ved en tudende Noah, men 10 mennesker stående rundt om der kom med alle mulige mærkelige ideer... Det føltes som 100 år, men har nok kun varet få sekunder. Heldigvis var det primært neglen der tog skade og det blødte næste ikke.

Min moster der holdt øje med ham, var helt fra den. Hun er ellers gammel vuggestuepædagog, så hun ved hvor hurtige de små kan være...

Og for at toppe dagen, begyndte hans øje at løbe med pus på vej hjem. Stakkels Noah-trold :biglove

Årh lille pus! Men det er hvad der sker! Bare heldigt at der ikke skete mere!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Suk. Har lettere tistraumatiseret dreng :P Altså ikke sådan ked-af-det, men det fylder tilsyneladende for ham...

Vi er sådan i en overgangsfase mellem body og to delt. Og når man har todelt på, er der jo lettere adgang til bleen. Hvilket forleden resulterede i at tissemanden sørme smuttede ud af bleen under en lur, og at Mar blev helt forskrækket, da der så pludselig var tis over det hele.

Det var ellers helt stille og roligt og vi skiftede jo bare sengetøj osv, og snakkede stille og roligt om, at det er hvad der sker, og at vi bare vasker det og så pyt. Men nu ved bleskift, bliver han ved med lige at pointere at "tissemanden kan ikke komme ud nu" og han spørger om der stadig er tis på hans nattøj...

Bette mand da :rolleyes Jeg går ikke ud fra, at det er noget, jeg skal "gøre noget mere ved" udover bare at snakke med ham om det, når han selv vil? :unsure Han virker som sagt ikke ked af det...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha for en forskrækkelse :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Suk. Har lettere tistraumatiseret dreng :P Altså ikke sådan ked-af-det, men det fylder tilsyneladende for ham...

Vi er sådan i en overgangsfase mellem body og to delt. Og når man har todelt på, er der jo lettere adgang til bleen. Hvilket forleden resulterede i at tissemanden sørme smuttede ud af bleen under en lur, og at Mar blev helt forskrækket, da der så pludselig var tis over det hele.

Det var ellers helt stille og roligt og vi skiftede jo bare sengetøj osv, og snakkede stille og roligt om, at det er hvad der sker, og at vi bare vasker det og så pyt. Men nu ved bleskift, bliver han ved med lige at pointere at "tissemanden kan ikke komme ud nu" og han spørger om der stadig er tis på hans nattøj...

Bette mand da :rolleyes Jeg går ikke ud fra, at det er noget, jeg skal "gøre noget mere ved" udover bare at snakke med ham om det, når han selv vil? :unsure Han virker som sagt ikke ked af det...

Jeg synes det lyder som den helt rigtige måde!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det lyder som den helt rigtige måde!

Godt godt, det er rart at høre :) Ved heller ikke helt, hvad jeg ellers kunne gøre, men det har da godt nok gjort indtryk på ham i hvert fald. :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Theodor sagde de skønneste ting i formiddags:

Han har hentet sin lille bamse-zebra, og vi prøver at finde på et navn til den:

Mig: Er det en dreng eller en pige?

T: En pige

Mig: Ok, hvilket pigenavn skal den så have?

T: Tissekone!

Og med løftet pegefinger og rynkede ben, sagde han til sin far:

- DU HYGGER!!!

Han låner så farmand en bamse i 9 sekunder, og M siger:

- Nånå, jamen tak for lån, det var ikke længe.

T: Ja, det var dajjjjligt.

Tissekone :lolhit

Hvor er han god :D :d

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm mit hoved er fyldt med børnehave tanker. Vi skal til at have Pixie skrevet op, og jeg er lost :(

Kender ikke rigtig til Randers Nordby og hvilke børnehaver der er gode.

Den Liva gik i, var jeg helt vild med. Desværre ligger den i et andet distrikt og ca 5 km fra os af (ca 1,5-2 km) fra pigernes skole.

Men heroppe ved jeg kun at hun ikke skal gå i den der ligger lige overfor os.

Har intet godt hørt om den.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm mit hoved er fyldt med børnehave tanker. Vi skal til at have Pixie skrevet op, og jeg er lost :(

Kender ikke rigtig til Randers Nordby og hvilke børnehaver der er gode.

Den Liva gik i, var jeg helt vild med. Desværre ligger den i et andet distrikt og ca 5 km fra os af (ca 1,5-2 km) fra pigernes skole.

Men heroppe ved jeg kun at hun ikke skal gå i den der ligger lige overfor os.

Har intet godt hørt om den.

Hva hedder den?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øj W er godt nok påvirket af weekenden i dag :( Nu putter vi lidt med Thomas tog og muhlerne, så håber jeg han er klar til at lege lidt bagefter!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hva hedder den?

Den som Liva gik i hedder Ålykken

Den overfor os hedder vist Børnehuset, Gl. Jennumvej.

Det var den som lige har været i nyhederne fordi de overså et barn der ikke var blevet hentet og låste af.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var den som lige har været i nyhederne fordi de overså et barn der ikke var blevet hentet og låste af.

ahh ja den hørte jeg godt om..

Hvad med Regnbuen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg læste et interview med faderen til det barn.. Han havde kun ros til overs for børnehaven + personale, det var det der tåbelige chek-in/ud system den var gal med. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med Regnbuen?

Hvor ligger den henne?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg læste et interview med faderen til det barn.. Han havde kun ros til overs for børnehaven + personale, det var det der tåbelige chek-in/ud system den var gal med. :)

Det var systemet der er noget i vejen med, men jeg ville nu aldrig stole blindt på elektronik.

Oveni er det en børnehave med en stor del børn med anden etnisk baggrund. Jeg ved godt det er racistisk at tænke sådan, men vi har haft en del uheldige oplevelser med dem her i området.

Oveni har jeg selv haft en meget uheldig oplevelse med en ung mand, da jeg var 16...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan da egentlig være jeg skal have tjekket op på om jeg skal aktivt skrive Aron op til børnehave??? Har fået en ide om at det går helt automatisk, fordi der ligesom ikke er så meget at vælge imellem, men kunne da være jeg lige skulle høre dp ad når jeg henter Aron.

Vil da være ret nederen at komme frem til december og ikke have pasning til ham :lol

Vi har altid selv skulle melde til. Selv i Snejbjerg hvor der kun var en børnehave i vores område på det tidspunkt hvor Freja skulle starte

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan da egentlig være jeg skal have tjekket op på om jeg skal aktivt skrive Aron op til børnehave??? Har fået en ide om at det går helt automatisk, fordi der ligesom ikke er så meget at vælge imellem, men kunne da være jeg lige skulle høre dp ad når jeg henter Aron. 

Vil da være ret nederen at komme frem til december og ikke have pasning til ham :lol

Ja gør hellere det, for jeg tjekkede op på det i efteråret tror jeg, og der var elin faktisk skrevet op til en børnehave i Troldhede - ikke fordi det ik ku være meget fint, men når alle de andre skal til Astrup børnehave og gå i skole der også, så ville det være fjollet andet... Plus at Troldhede ligger 10 km væk fra os og Astrup 2 km.. Så jeg var meget uforstående da jeg ringede til pladsanvisningen... Det viste sig så at de havde lavet en fejl.

Det korte af det lange er, at selvom de bliver skrevet op automatisk, er det åbenbart stadig en go ide at tjekke op på det...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med Regnbuen?

Googlede den lige.

Umiddelbart ser den faktisk fin ud, men skal lige lure hvor helt præcis den ligger.

Kiggede også på Mælkevejens, da den ligger over ved Vestervangskolen som Freja snart skal over på

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.