TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

åh Simon gad ikke spise ynglingssuppen fra sidste efterår og rugbrøddet er der mug på så nu skal jeg så lige trylle noget andet frem som jeg kan få proppet i knægten så han sover i nat. Jeg magter det næsten ikke. Hurra for havregryn med mælk - håber at det glider ned.

Del dette indlæg

Nu forstår jeg alt det pylder de sidste par uger! Fik langt om længe lov at kigge ordentligt ind Davids mund - og søreme om ikke der er kommet et par kindtænder mere i undermunden? Det forklarer jo også den sparsomme appetit.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Regnbueboller tjek

Lagkage lagt sammen tjek

Hele hytten rent gjort tjek

Fødselsdagsgace pakket ind tjek

Amerikanske pandekager lavet så de bare skal varmes imorgen tjek

Bacon forstegt tjek

Rundstykker bagt tjek

Pålægsfad lavet tjek

Borde dækket tjek.

Jo jeg er vist ved at være klar til af Ida bliver to imorgen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Regnbueboller tjek

Lagkage lagt sammen tjek

Bacon forstegt tjek

Rundstykker bagt tjek

Pålægsfad lavet tjek

Borde dækket tjek.

Hold da op :o

Og du skulle forestille at være syg??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op :o

Og du skulle forestille at være syg??

Jeg har ikke tid til at være syg.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke tid til at være syg.

Nej det kan jeg da godt se! hold da op en masse du har fået fra hånden! :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Andre hvis tumlinger ikke rigtig hører efter? Er det alderen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er der i hvert fald dømt selektiv hørelse (og hukommelse ;) )!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt klart alderen. Ronja startede nok der omkring og har der stadig <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh ja! <_< "Jeg kan godt høre hvad du siger, men jeg har ikke tænkt mig at høre efter. Hvad har du tænkt dig at gøre ved det?" Sådan virker det ofte som om Maja tænker...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Regnbueboller tjek

Lagkage lagt sammen tjek

Bacon forstegt tjek

Rundstykker bagt tjek

Pålægsfad lavet tjek

Borde dækket tjek.

Imponerende! :respekt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ork ja! Og han kigger os gerne durk i øjnene og siger "Mi gør!" hvis vi har bedt ham om at lade være med noget. Og hvis vi beder ham gøre noget, skuler han surt mens han lader op til et kæmpestort "NEJ!" mens han peger MEGET bestemt at os :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Karla er i hvert fald glad for at sige "nej" lige for tiden, på en meget konstaterende "det er jeg ikke enig med dig i, og så bliver det som jeg vil det"-måde. Også selv om det ikke er spørgsmål, men fx er "nu skal du have børstet tænder". Så bliver jeg lige fejet væk med et "nej" :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Karla er i hvert fald glad for at sige "nej" lige for tiden, på en meget konstaterende "det er jeg ikke enig med dig i, og så bliver det som jeg vil det"-måde. Også selv om det ikke er spørgsmål, men fx er "nu skal du have børstet tænder". Så bliver jeg lige fejet væk med et "nej" :rolleyes

Der vælger Valdemar til gengæld at styrte grinende afsted a la "Du kan da bare lige prøve" :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Marius er gået med vores nabo hjem :D det var så sødt han gik med stor tiltro med hende i hånden for at komme op og sige Hej til hendes mand :loveshower han kunne sagtens få sig et hold reserve bedster i dem. De er helt tosset med ham :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille er også med på "nej"-bølgen!

Og ofte svarer hun igen!

Camille du skal have børstet tænder: ja ja mor 2 min!

Øh! Okay, unge det er mig der bestemmer :p

Eller hvis man beder hende kommer: ja ja, 2 sekunder!

Jeg elsker til gengæld at hun altid siger ja tak og nej tak.. Så helt uopdragen er hun ikke :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja Valdemar siger også ja tak og nej tak. Og unggyyyyld hvis vi går ind i hinanden :D Så sødt :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

William er altså også allerede i den fase. Ikke så meget med ja og nej, jeg for bare en på sinkadusen hvis jeg fx roligt siger "jeg vil ikke have du hælder dit vand ud på bordet" - slam siger det så. Onde mor <_< åbenbart!

Og hvis han virkelig gerne vil have noget, så siger han "taaark" MEGET insisterende og nogengange efterfulgt af et meget surt "mi".

Han ved hvad han vil og ikke vil.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Marius er gået med vores nabo hjem :D det var så sødt han gik med stor tiltro med hende i hånden for at komme op og sige Hej til hendes mand :loveshower han kunne sagtens få sig et hold reserve bedster i dem. De er helt tosset med ham :D

Hvor dejligt :)

Vi har også nogle naboer der er super ved børnene. For en uges tid siden spurgte nabokonen om de ville med ud og gå med hunden. Så de gik stolte med hende :)

Cassandra bryder grædende sammen hvis hun ser hende, men ikke får hilst på hende.

Hvis vi møder dem udenfor ved man aldrig om de lige tager et eller 2 børn med ind nogle timer til dem. Det er så skønt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi får også tit et "mig gør det!" eller et "mi om lidt"(lige om lidt) og et "NAJ MOAR!" :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan høre det er praktisk, at Silke Elia stadig ikke rigtig kan snakke :D

Til gengæld skyder hun i vejret, åbner alle døre og når ting på langt ind på køkkenbordet. Men hun er så også lige vokset 6 cm på 3 måneder :O

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille er også begyndt at åbne døre.. Hvilket er trælst, for der er ikke lås på ud til toilettet!!!

Hun er faktisk utrolig nem.. Især når vi er ude! Hun er MEGET dagplejebarn! Så hvis vi har barnevogn eller klapvogn med, så SKAL hun holde ved den..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lise er også meget trodsig og siger mig tit imod, men hun tager den så også lige skridtet videre... Hun ignorerer mig totalt somme tider og det er faktisk værre end at blive sagt imod! <_< Ofte er det hvis vi skal spise og jeg siger "Kom Lise, nu skal vi ud at spise!".... Så er der bare ingen reaktion overhovedet! Hun leger bare videre som om hun intet har hørt! Og jeg kan blive ved... "Liiiiiise... Lise, svar mor!"... Stadig absolut intet, hun kigger ikke engang op. Og så kan hun finde på pludselig at vende sig om at gå, stille og roligt, men stadig uden at ænse mig! Hun gør det også ovre i vs og de er SÅ trætte af det :P Næsten hver gang de skal spise kommer alle børnene og sætter sig ved bordet... undtagen Lise, hun leger videre! Og så må en pædagog gå over og tage hende i hånden for at få hende hen til bordet. 

Armen altså, det er SÅ provokerende! :gal :klap

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lise er også meget trodsig og siger mig tit imod, men hun tager den så også lige skridtet videre... Hun ignorerer mig totalt somme tider og det er faktisk værre end at blive sagt imod! <_< Ofte er det hvis vi skal spise og jeg siger "Kom Lise, nu skal vi ud at spise!".... Så er der bare ingen reaktion overhovedet! Hun leger bare videre som om hun intet har hørt! Og jeg kan blive ved... "Liiiiiise... Lise, svar mor!"... Stadig absolut intet, hun kigger ikke engang op. Og så kan hun finde på pludselig at vende sig om at gå, stille og roligt, men stadig uden at ænse mig! Hun gør det også ovre i vs og de er SÅ trætte af det :P Næsten hver gang de skal spise kommer alle børnene og sætter sig ved bordet... undtagen Lise, hun leger videre! Og så må en pædagog gå over og tage hende i hånden for at få hende hen til bordet.

Armen altså, det er SÅ provokerende! :gal :klap

Det kan ikke være fordi hun døjer med hørelsen? :unsure Ellers er det godt nok meget provokerende! :P

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.