TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Tidligere i dag lånte Lucas min telefon, for at tegne på den (der er et børneprogram på den, hvor der kun er adgang til få ting, heriblandt tegneprogram, kamera osv). Lige pludselig rækker han telefonen frem og siger "fiiiiiiiil" (smiiil). Han opdager at jeg kigger på ham, og han kigger på mig med det dejligste smil og siger veltilfreds "felfie" (selfie) Her er så resultatet ;)

20140910_171606.jpg

Hvor er han kær :loveshower rigtig god selfie :D

Del dette indlæg

Efter 3 dage tilbage i vuggestue er Cassandra nu syg med feber og forkølelse.

Jeg skulle ellers have forberedt en masse med Sebastians skolestart, men nu har jeg i stedet en syg mus liggende på mig og kan ikke en dyt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en tumling billigt til salg lige nu, han gad ikke at sove i nat og luren, ser det også ud som om vi godt kan opgive, og jeg trænger til en pause, ih hvor jeg glæder mig til han skal i vs på mandag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror William var sulten i morges da han vågnede - det allerførste han sagde var "spise (eller mere biiise). Det har han så aldrig sagt, han skulle måske være sulten nok :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes de virker helt ok - det er jo prewalkers

Jeg er bare splittet - jeg ville jo egentlig foretrække, at han gik i strømpesokket (måske lige med hans ruskindsfutter;-), men vuggeren efterspørger noget fodtøj, der sidder lidt bedre fast på fødderne... :chin:

Han er først rigtig begyndt at rejse sig ved ting i denne uge :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej, må lige prale!!!

Arons dp sagde igår ved afhentning at hun er virkelig imponeret over hans sprogforståelse. Hun siger at han forstår bare rigtig meget og er klart den som forstår mest - og noget mere end hun ville forvente af et barn på 1,5 :yay :yay

Altså, han forstår også bare så meget og kan agere på det. Kan stort set forstå alt hvad vi beder ham om, og viser forståelse for hvad der skal ske i hele sin hverdag. Ex igår da han havde spist og var kravlet ned, så tog mandens Arons tallerken hvorefter Aron tog hans hånd og hev ham over til køkkenbordet og pegede på bordet og tallerknen. 'Far, den skal derover'. Havde han været lidt højere skulle han selv til at sætte den væk!!!

Ih, hvor må det være sjovt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror William var sulten i morges da han vågnede - det allerførste han sagde var "spise (eller mere biiise). Det har han så aldrig sagt, han skulle måske være sulten nok :lol

Stort :D

Det er så sjovt at læse, hvad der sker med de børn, der lige er nogle måneder ældre end min søn - det givet lidt en ide om, hvad der venter :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Morgensamtale:

C: "mor hvor er min tissekone?"

Mig: "den er der, det er den du tisser med"

C: "mig lave puha med tissekonen"

Mig: "nej puha laver du med numsen"

C: "neeeej"

C: "hvor er fars tissekone"

Del dette indlæg

Annonce ♥

Morgensamtale:

:lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyh, jeg har sådan en nervøs spænding i kroppen i dag... Har snakket i telefon med dagplejepædagogen 2 gange i dag.

Jeg har bedt om, hvis det er muligt, at få Thea flyttet til at have fast dp ved min storesøster. Den uge Thea var i gæstedp hos hende, var så fantastisk! Jeg har meget lidt at gøre med min storesøster privat(hun er 15 år ældre end mig) så Thea kender hende ikke sååååå godt. Men det var helt vildt, at se hvor hurtigt Thea faldt "i hak" i løbet af den uge! Thea løb hen og gav hende kram hver morgen, og hun blev bedstevenner med en af drengene - og hun ÅD så meget mad! Hos hendes nuværende dp spiser hun aldrig rigtigt, dpmor er heldig hvis hun får Thea til at spise et halvt stykke rugbrød. Og Thea er meget afvisende overfor hende om morgenen, hvis dpmor vil tage Theas hånd, så skubber Thea hende væk. Og Thea virker ikke nær så harmonisk blandt gruppen af børn derovre.

Jeg er virkelig overrasket over, at efter kun en uge i gæstedp, så havde Thea knyttet så fint er bånd til min storesøster, når det ikke er lykkedes hverken hos forrige Dp eller nuværende Dp!

Ih hvor jeg håber at Thea kommer derover! Ellers overvejer vi meget kraftigt at Thea skal stoppe helt med dp. Efter at have set hvor godt hun trivedes i den uge i gæstedp, så er det rigtigt svært at aflevere hende et sted hvor Thea selv meget ofte siger nej til at skulle hen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noah har fået et helt soverum alene i VS, fordi han vækker de andre med skrig når han vågner... Mor er ikke stolt...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyh, jeg har sådan en nervøs spænding i kroppen i dag... Har snakket i telefon med dagplejepædagogen 2 gange i dag.

Jeg har bedt om, hvis det er muligt, at få Thea flyttet til at have fast dp ved min storesøster. Den uge Thea var i gæstedp hos hende, var så fantastisk! Jeg har meget lidt at gøre med min storesøster privat(hun er 15 år ældre end mig) så Thea kender hende ikke sååååå godt. Men det var helt vildt, at se hvor hurtigt Thea faldt "i hak" i løbet af den uge! Thea løb hen og gav hende kram hver morgen, og hun blev bedstevenner med en af drengene - og hun ÅD så meget mad! Hos hendes nuværende dp spiser hun aldrig rigtigt, dpmor er heldig hvis hun får Thea til at spise et halvt stykke rugbrød. Og Thea er meget afvisende overfor hende om morgenen, hvis dpmor vil tage Theas hånd, så skubber Thea hende væk. Og Thea virker ikke nær så harmonisk blandt gruppen af børn derovre.

Jeg er virkelig overrasket over, at efter kun en uge i gæstedp, så havde Thea knyttet så fint er bånd til min storesøster, når det ikke er lykkedes hverken hos forrige Dp eller nuværende Dp!

Ih hvor jeg håber at Thea kommer derover! Ellers overvejer vi meget kraftigt at Thea skal stoppe helt med dp. Efter at have set hvor godt hun trivedes i den uge i gæstedp, så er det rigtigt svært at aflevere hende et sted hvor Thea selv meget ofte siger nej til at skulle hen

Jeg håber det lykkes for jer for det andet lyder ikke sjovt :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Noah har fået et helt soverum alene i VS, fordi han vækker de andre med skrig når han vågner... Mor er ikke stolt...

Øv det lyder ikke sjovt for nogen :( er det fordi han drømmer meget?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv det lyder ikke sjovt for nogen :( er det fordi han drømmer meget?

Jeg ved det ikke. Men han har stort set altid vågnet med skrig og skrål. Søvn har aldrig været hans favorit ;)

Han havde ellers ligget sammen med en anden dreng i soverummet, men han vågner også med skrig, så de fik vækket hinanden hele tiden...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan var Luna også da hun var mindre!

bare spørg TinaKP og Troldemor... :p

:Kram2 det kan snildt være en periode!

Del dette indlæg

Annonce ♥

bare spørg TinaKP og Troldemor... :p

:Kram2 det kan snildt være en periode!

Haha ja det glemmer jeg aldrig.... Det pigebarn kunne virkelig gi den gas!!! :d

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha ja det glemmer jeg aldrig.... Det pigebarn kunne virkelig gi den gas!!! :d

Det kan hun stadigvæk... nu er det bare i vågen tilstand NEEEEEEJ MOAR!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes alligevel at jeg er lidt træt af sygdom og feber, det kan da ikke være særlig sundt for en lille krop. Først penicillin mod halsbetændelse, og 2 dage efter penicillin, får hun høj feber igen, så til egen læge, som fortæller at hun har fået forkert medicin, så hun har faktisk stadigvæk halsbetændelse, så nu tar vi da så lige en 10 dages kur. Nu her til aften har hun så feber igen vi er dag 5 med penicillin. Snotten løber bare og hun hoster og hoster

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes alligevel at jeg er lidt træt af sygdom og feber, det kan da ikke være særlig sundt for en lille krop. Først penicillin mod halsbetændelse, og 2 dage efter penicillin, får hun høj feber igen, så til egen læge, som fortæller at hun har fået forkert medicin, så hun har faktisk stadigvæk halsbetændelse, så nu tar vi da så lige en 10 dages kur. Nu her til aften har hun så feber igen vi er dag 5 med penicillin. Snotten løber bare og hun hoster og hoster

Stakkels hende. Rigtig god bedring med hende :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Morgensamtale:

:lol de er bare for sjove de små!

Jeg krydser fingre for at det lykkes for jer! Det må ikke være rart for nogen af jer!

Stakkels lille Grymusen :( Hun skal da også døje med så meget. Og ærgerligt at vi så ikke får jer at se imorgen!

God bedring! :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, græsenke hele weekenden. Er godt nok spændt på hvordan jeg klarer to børn helt alene. Havde første udfordring her til aften, da Lise skulle puttes. Hun græd og ville ikke sove, så hører jeg samtidig lillebror vågne inden ved siden af og græde fordi han var sulten <_<

Hvilket barn tager man sig så først af??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, græsenke hele weekenden. Er godt nok spændt på hvordan jeg klarer to børn helt alene. Havde første udfordring her til aften, da Lise skulle puttes. Hun græd og ville ikke sove, så hører jeg samtidig lillebror vågne inden ved siden af og græde fordi han var sulten <_<

Hvilket barn tager man sig så først af??

Det er bare HÅRDT at være græsenke med tumling og lille baby! Jeg troede det var hårdt da jeg kun havde Thea, men det var virkelig ingenting i forhold til hvordan det er når man har to børn! :kram2

Når jeg står med to grædende børn ved puttetid, plejer jeg at gå ind til Thea først. Det tager kortest tid med hende. Men hvis Thea begynder at græde imens Alba får mad, afhænger det af hvor "langt" jeg er i madgivningen, om jeg går ind til hende med det samme. Hvis det alligevel er bøvsetid, så plejer jeg lige at ligge Alba fra mig og skynde mig ind til Thea og give sut og bamse..

Men det afhænger også lidt af hvilken gråd der er mest "jeg har brug for dig NU mor" agtig. Men det er sindssygt stressende!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er bare HÅRDT at være græsenke med tumling og lille baby! Jeg troede det var hårdt da jeg kun havde Thea, men det var virkelig ingenting i forhold til hvordan det er når man har to børn! :kram2

Når jeg står med to grædende børn ved puttetid, plejer jeg at gå ind til Thea først. Det tager kortest tid med hende. Men hvis Thea begynder at græde imens Alba får mad, afhænger det af hvor "langt" jeg er i madgivningen, om jeg går ind til hende med det samme. Hvis det alligevel er bøvsetid, så plejer jeg lige at ligge Alba fra mig og skynde mig ind til Thea og give sut og bamse..

Men det afhænger også lidt af hvilken gråd der er mest "jeg har brug for dig NU mor" agtig. Men det er sindssygt stressende!

Nej jeg drømmer mig også somme tider tilbage til dengang man kun havde Lise som baby, det virker som totalt luksus nu! Selvom man jo synes det var hårdt dengang :p

Men så kan jeg trøste mig med at Simon trods alt er en fantastisk dejlig og nem baby! En mildere baby skal man godt nok lede længe efter. Men derfor skal han jo stadig have mad og skiftes ind imellem og det kan bare være svært lige at time det hele med to børn, der er jo ikke rigtig nogen af dem der kan behovsudskyde endnu.

Del dette indlæg

Annonce ♥

bare spørg TinaKP og Troldemor... :P

:kram2 det kan snildt være en periode!

Haha... tjooo lidt måske...  :D 

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.