TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Æv, Cassandra havde ikke spist mere, men tilgengæld havde hun drukket mere end når det er vand med brus. Så vi fortsætter med at give hende vand med.

De sagde, at de aldrig har oplevet et barn, der i den grad nægter at spise. Jeg ved ikke om maden er for fremmedartet for hende, det er jo nok lidt mere bayerisk her end hvad hun er vant til at spise. Vi giver det en uges tid mere og nægter hun stadig, så afbestiller vi mad damen og så må hun få en større madpakke med hjemmefra.

Tilgengæld går det bare så super med hende og hun er så dygtig siger de. Hun er rigtig godt med ved morgenkreds, leger godt, sover godt i sin egen lille seng med navn på i soverummet, det er kun maden der er et problem ellers så går det bare så helt fantastisk godt.

Jeg elsker at aflevere hende og hun bare smiler over hele femøren og at se at hun spæner hen til en af pædagogerne og giver et kæmpe kram. Når jeg henter hende, så er der jubel og glæde over at se mig og jeg får kæmpe kram. Det er bare så skønt.

Jeg kan dog godt mærke på hende om aftenen hvor meget hun savner mig. Vi skal putte godt før hun sover og så ligge pande mod pande, imens hun siger mama mama og krammer mig og sådan falder hun i søvn. Men det er nu også ret så dejligt ;)

Del dette indlæg

Luna har været på besøg i børnehaven i dag sammen med DP.

Var lidt spændt på hvordan det ville gå, men hun klarede det bare så coolt! - og så fik hun ros af pædagogerne i BH. :wub

Luna er åbenbart et barn der hviler meget i sig selv! :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis ikke jeg vidste bedre, så ville jeg påstå at Elin var i gang med et nyt tigerspring... hmmm... hvad skal man så kalde det...  :P 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis ikke jeg vidste bedre, så ville jeg påstå at Elin var i gang med et nyt tigerspring... hmmm... hvad skal man så kalde det... :P

Anna er uden tvivl også i slutningen af et og hun er 27 mdr. Det stopper aldrig ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Æv, Cassandra havde ikke spist mere, men tilgengæld havde hun drukket mere end når det er vand med brus. Så vi fortsætter med at give hende vand med.

De sagde, at de aldrig har oplevet et barn, der i den grad nægter at spise. Jeg ved ikke om maden er for fremmedartet for hende, det er jo nok lidt mere bayerisk her end hvad hun er vant til at spise. Vi giver det en uges tid mere og nægter hun stadig, så afbestiller vi mad damen og så må hun få en større madpakke med hjemmefra.

Tilgengæld går det bare så super med hende og hun er så dygtig siger de. Hun er rigtig godt med ved morgenkreds, leger godt, sover godt i sin egen lille seng med navn på i soverummet, det er kun maden der er et problem ellers så går det bare så helt fantastisk godt.

Jeg elsker at aflevere hende og hun bare smiler over hele femøren og at se at hun spæner hen til en af pædagogerne og giver et kæmpe kram. Når jeg henter hende, så er der jubel og glæde over at se mig og jeg får kæmpe kram. Det er bare så skønt.

Jeg kan dog godt mærke på hende om aftenen hvor meget hun savner mig. Vi skal putte godt før hun sover og så ligge pande mod pande, imens hun siger mama mama og krammer mig og sådan falder hun i søvn. Men det er nu også ret så dejligt ;)

Simon spiste heller ikke i vs i starten. Her sagde pædagoerne at det havde de set før, og at han bare lige skulle vende sig til og acceptere den nye hverdag, så det skal nok komme!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Æv, Cassandra havde ikke spist mere, men tilgengæld havde hun drukket mere end når det er vand med brus. Så vi fortsætter med at give hende vand med.

Jeg elsker at aflevere hende og hun bare smiler over hele femøren og at se at hun spæner hen til en af pædagogerne og giver et kæmpe kram. Når jeg henter hende, så er der jubel og glæde over at se mig og jeg får kæmpe kram. Det er bare så skønt.

Hvor er det sjovt at høre om de forskelle der er. Havde ikke lige forestillet mig, at der er steder man kun giver vand med brus :p

Dejligt det går så godt :yay og ja, det er jo lidt hyggeligt når de har brug for ekstra tryghed :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ronja har lige siddet og læst bøger for mig og Jonas i et kvarters tid efter Jonas havde læst for hende og mig et kvarters tid. Total familiehygge :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna var sulten til aftensmaden kl. 17.30 og spiste 1 stor frikadelle, en hel æggetortilla (= 1æg), agurk, rød peber og en del 18% creme fraiche.

Da hun skulle puttes kl. 19, tager jeg lige hendes madkasse med fra sofabordet til køkkenet og hun bliver helt ekset og vil have den sidste spegepølsemad i den. Jeg siger, at den må hun ikke få, men jeg vil godt smøre hende en ny, for hun plejer aldrig at bede om ekstra mad og hun brød helt sammen ved antydningen af vi måske ikke synes det var den fedeste ide :rolleyes

Så hun stod på skamlen i køkkenet og endte med at spise 1.5 skive rugbrød med æg/spegepølse/figenpålæg/pålægschokolade og drikke et stort glas mælk :blink

Og nu sover hun næsten. Hun er helt sikkert på vej ud af et 'tigerspring' og må have været grundsulten. Det var godt vi ikke nægtede hende det, men troede på hun oprigtigt var mere sulten :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna var sulten til aftensmaden kl. 17.30 og spiste 1 stor frikadelle, en hel æggetortilla (= 1æg), agurk, rød peber og en del 18% creme fraiche.

Da hun skulle puttes kl. 19, tager jeg lige hendes madkasse med fra sofabordet til køkkenet og hun bliver helt ekset og vil have den sidste spegepølsemad i den. Jeg siger, at den må hun ikke få, men jeg vil godt smøre hende en ny, for hun plejer aldrig at bede om ekstra mad og hun brød helt sammen ved antydningen af vi måske ikke synes det var den fedeste ide :rolleyes

Så hun stod på skamlen i køkkenet og endte med at spise 1.5 skive rugbrød med æg/spegepølse/figenpålæg/pålægschokolade og drikke et stort glas mælk :blink

Og nu sover hun næsten. Hun er helt sikkert på vej ud af et 'tigerspring' og må have været grundsulten. Det var godt vi ikke nægtede hende det, men troede på hun oprigtigt var mere sulten :o

Vildt :o

Nogen gange kan man godt undre sig over at det kan være så meget mad i sådan et lille menneske.

Gry er også inde i en grovæder periode, lige i øjeblikket.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:O vildt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna er uden tvivl også i slutningen af et og hun er 27 mdr. Det stopper aldrig ;)

OMG....! Ej Susanne - please lav dit svar om til "Bare rolig Tina, i morgen er det ovre og Elin vil aldrig spadse ud igen!" Men du har ret - man skal bare HUSKE at huske på de gode stunder, som der heldigvis er mange af... men puha, hvor er det strenge mens det står på...  

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op en appetit!  :o 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh hvor jeg dog ønsker at vi får en god nats søvn, men jeg tror ikke rigtig på det. William er blevet helt vildt snottet så han ligger og kæmper for at få vejret den stakkel. Og vi har allerede kæmpet os igennem 3 skrig-panik omgange.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh hvor jeg dog ønsker at vi får en god nats søvn, men jeg tror ikke rigtig på det. William er blevet helt vildt snottet så han ligger og kæmper for at få vejret den stakkel. Og vi har allerede kæmpet os igennem 3 skrig-panik omgange.

:kram

xxx'er for en go nat!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været vågen siden kl. 3 nu :( Marius kaster op, hoster, trækker vejret hurtigt og klynkene og har 40,1 i feber :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad gør I når han skriger? Jeg tænker om det er night terror og han måske ikke er rigtig vågen. Der er det bedste bare at være i nærheden uden alt for meget kontakt og uden at vække. Det gør det bare værre. Det er mega hårdt men kan måske forkorte perioderne hvor længe han skriger.

:kram2 for det er rigtig hårdt ikke at få sin søvn og se sin søn sådan.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har været vågen siden kl. 3 nu :( Marius kaster op, hoster, trækker vejret hurtigt og klynkene og har 40,1 i feber :(

:kram2 det lyder bestemt ikke rart! Er det blevet bedre?

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram2 det lyder bestemt ikke rart! Er det blevet bedre?

Vi ringede til lægevagten, fordi vi var usikre om, om vi måtte give han en panodil når han trak vejret så hurtig. Hun mente det var for at feberen var så høj at han trak vejret så hurtig, så han fik en panodil, det sidste tøj røg af og vi har da fået lidt ro. Overvejer om vi skal have tjekket ham for lungbetændelse...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi ringede til lægevagten, fordi vi var usikre om, om vi måtte give han en panodil når han trak vejret så hurtig. Hun mente det var for at feberen var så høj at han trak vejret så hurtig, så han fik en panodil, det sidste tøj røg af og vi har da fået lidt ro. Overvejer om vi skal have tjekket ham for lungbetændelse...

Det ville jeg også have gjort. Jeg ville helt sikkert også lige få tjekket om der var noget. God bedring med ham :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har nu en bette fis med lungebetændelse.. Føj han er skidt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har lige været igennem turen Anita, netop med hurtig vejrtrækning og feber. Hans tilstand blev så markant dårligere på kort tid, og det var lungebetændelse.. (Her var den hurtige vejrtrækning pga. Lungebetændelsen)

Så hellere få ham tjekket.. Rigtig god bedring med ham.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Manden har lige haft ringet. Marius sover endnu og han ligger fint og sover med normal vejrtrækning. Så vi ser tiden an og lader ham sove. Så må han lige tage Marius temperatur når han vågner.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå ny beslutning. Læge 15.30

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå ny beslutning. Læge 15.30

Like!

:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad gør I når han skriger? Jeg tænker om det er night terror og han måske ikke er rigtig vågen. Der er det bedste bare at være i nærheden uden alt for meget kontakt og uden at vække. Det gør det bare værre. Det er mega hårdt men kan måske forkorte perioderne hvor længe han skriger.

:kram2 for det er rigtig hårdt ikke at få sin søvn og se sin søn sådan.

TAK for dig svar :kram2

Jeg har googlet night terror og det lyder rigtig meget som det vi oplever. Jeg kunne læse at normalen vist er at man oplever sådanne episoder nogle gange om ugen - vi har det dog hver evig eneste nat og gerne 1-3 gange pr. nat. Så nu har jeg altså skrevet til min sundhedsplejerske for råd.

Jeg tager ham faktisk op, og er jo blevet både ked af det og frustreret over at han ikke vil trøstes. Han skubber mig væk og arme og ben kører vildt på ham, men det er vist normalt i sådanne "anfald". Han virker meget som om han sover i mens, men den der panik og hjertebanken der er over ham, har jo gjort at jeg føler at han har brug for at blive trøstet.

Jeg kunne læse at det er vigtigt ikke at lege vilde lege inden sengetid, og her kan vi faktisk godt sætte ind. J er meget god til at skulle fjolle, tumle og sådan lige inden sengetid - og det har faktisk undret os at William sover MARKANT bedre når J ikke er hjemme om aftenen. J har jo opfattet det som om William ikke er tryg ved ham.

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.