TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Dicte er simpelthen i så godt humør for tiden :) igår var vi til barnedåb, og hun fik kun 45 minutters lur, men var så glad og sød hele dagen, og gav pænt hånd til folk når de sagde farvel :) på vej hjem i bilen sang hun hele 'tommelfinger hvor er du' sangen. Det er så kært, og i løbet af få dage har sproget taget et kæmpe spring, så hun nu kan sætte lange sætninger sammen.

Idag vågnede hun så kl 5:20.. Men sad og legede i sengen og snakkede, og var bare glad igen. Vi fik dog 45 minutters hvil/små lur, inden dagpleje. Og da hun blev afleveret hoppede hun bare rundt af glæde :kuller

Det er SÅ fantastisk med det gode humør, og at hun bare trives så godt. Det er bare alle de trælse periode værd :)

Og så fandt hun også lige tid til potte træning :) Hun sagde 'jeg kommer igen' og kom tilbage iført ridehjelm og var klar til at side på potten :P

:D :D hvor er hun herlig!!

Del dette indlæg

Puha har haft en lille pause fra bk, fordi jeg ikke lige kunne overskue det. Har haft så meget om ørerne.

Men nu vil jeg da godt lige prale lidt med min STORE datter, som har tisset TO gange på potten i weekenden :yay Lise har selv bedt om at tisse på potten, når jeg har haft taget bleen af hende og 2 af gangene var der så gevinst. Hun blev slet ikke forskrækket, men pavestolt og den ene gang sad hun og grinte højt og begejstret imens hun kiggede på strålen af tis :D

Måske er der måske alligevel håb for at hun kunne blive renlig, når lillebrøster kommer, så vi slap for to blebørn :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold fast, hvor er Thea en sur mokke i dag :O

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, Efith har lidt tynd mave idag.. Hun er i super humør og danser, griner og har bare en fest..

Men må hun komme i vs imorgen :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, Efith har lidt tynd mave idag.. Hun er i super humør og danser, griner og har bare en fest..

Men må hun komme i vs imorgen :unsure

Det kommer an på institutionen. I den bhv jeg arbejder kigger vi mere på almen tilstandene end bleen/toilettets ingolf. I VS siger de 2 tynde bleer inden for en time eller almen tilstand!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Marius gav dig heldigvis bare til at sove iaften :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Marius gav dig heldigvis bare til at sove iaften :glad

Dejligt at det ikke skulle tage to timer igen....! Jubiiii kvalitetstid med manden så?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så må der gerne krydses fingre For at jeg har vundet puttekampen.

Simon vågnede da Jacob kom hjem kl. 21 og lige siden har vi bare kæmpet for at få ham til at sove igen.

Men nu har de da været stille i 3 min...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aaahhhh, hvor jeg elsker når Theodor bare sover hele natten uden et pip :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold nu op hvor synes jeg IKKE at det er sjovt mere! I nat har jeg endnu engang næsten ingen søvn fået. William vågner hele tiden! Og skriger! Og er ikke til at putte!

Arghhhh!!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold nu op hvor synes jeg IKKE at det er sjovt mere! I nat har jeg endnu engang næsten ingen søvn fået. William vågner hele tiden! Og skriger! Og er ikke til at putte!

Arghhhh!!!!

:kram2 Det lyder hårdt for jer begge :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arghhhh!!!!

:( :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

3.30 var klokken sq inden hun kom med ind til os i nat! :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har Silje fanget hvordan man selv står ud af sengen... Hun har sovet i sin juniorseng i snart 2 mdr men indtil nu har hun bare siddet og kaldt på os når hun vågnede... Men i morges hørte jeg små fodtrin og så kom hun selv gående... Ret hyggeligt, men nøj hvor virker hun stor pludselig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt at det ikke skulle tage to timer igen....! Jubiiii kvalitetstid med manden så?

Det var heldigvis en engangsforestilling :) Njah, vi er godt nok gode til at sætte os i hver vores sofa og glo tv...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores spejl i badeværelset skal da vist til at vaskes hver dag, nu Marius elsker at stå og nysse sig selv :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Cassandra har madpakke med, til formiddagsmad som hun spiser fint af, til frokost får de mad fra en kantinedame i vuggestuen og dette spiser hun intet af og hun drikker heller ikke rigtig. De har hele tiden sagt dernede at hun ikke rigtigt ville spise af frokosten, jeg havde taget det lidt som, en reaktion på opstarten. Men igår fortalte de mig, at hun heller ikke rigtig drikker noget.

Så igår gik der en prås op for mig, de giver kun vand med brus i i vuggestuen/børnehave. Noget vi har fundet rigtig mærkeligt hele tiden, men da vi ikke regner med, at vende snuden tilbage til DK, men blive her, tænkte vi, at Cassandra skulle forsøge med det lokale. Men jeg tror ikke hun bryder sig om brusen, hun drikker lidt, men jeg tror ikke det er sagen.

Så idag sendte jeg hende afsted med en drikkedunk med postevand også håber jeg hun drikker mere og derved også spiser mere. Jeg forstår godt hun ikke spiser hvis hun er rigtig tørstig og jeg tænker, at hun ikke er helt så tørstig til formiddagsmaden, men er blevet det til frokosten.

Det første hun gør når jeg henter hende, er at tage Sebastians drikkedunk og drikke af den. VI har samme issue med Sebastian så han får også drikkedunk med.

Men der kan jeg altså godt mærke kulturforskellen, det ligger mig meget fjernt at give så små børn noget med brus men så må de bare få vand med selv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer an på institutionen. I den bhv jeg arbejder kigger vi mere på almen tilstandene end bleen/toilettets ingolf. I VS siger de 2 tynde bleer inden for en time eller almen tilstand!

Hendes almen tilstand er helt som normal, hun er glad, spiser og drikker som alle andre dage, men hendes afføring er tyndt. Så tyndt at det løber ud af bleen. Vi har 2 gange i nat måtte skifte ble og nattøj :(

Så idag er vi hjemme!! Og hygger faktisk, lige bortset fra tynde og trælse bummelum bleer og rød numse pga det :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Cassandra har madpakke med, til formiddagsmad som hun spiser fint af, til frokost får de mad fra en kantinedame i vuggestuen og dette spiser hun intet af og hun drikker heller ikke rigtig. De har hele tiden sagt dernede at hun ikke rigtigt ville spise af frokosten, jeg havde taget det lidt som, en reaktion på opstarten. Men igår fortalte de mig, at hun heller ikke rigtig drikker noget.

Så igår gik der en prås op for mig, de giver kun vand med brus i i vuggestuen/børnehave. Noget vi har fundet rigtig mærkeligt hele tiden, men da vi ikke regner med, at vende snuden tilbage til DK, men blive her, tænkte vi, at Cassandra skulle forsøge med det lokale. Men jeg tror ikke hun bryder sig om brusen, hun drikker lidt, men jeg tror ikke det er sagen.

Så idag sendte jeg hende afsted med en drikkedunk med postevand også håber jeg hun drikker mere og derved også spiser mere. Jeg forstår godt hun ikke spiser hvis hun er rigtig tørstig og jeg tænker, at hun ikke er helt så tørstig til formiddagsmaden, men er blevet det til frokosten.

Det første hun gør når jeg henter hende, er at tage Sebastians drikkedunk og drikke af den. VI har samme issue med Sebastian så han får også drikkedunk med.

Men der kan jeg altså godt mærke kulturforskellen, det ligger mig meget fjernt at give så små børn noget med brus men så må de bare få vand med selv.

Det er da også skørt med brus i vandet til den alder børn :huh

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da også skørt med brus i vandet til den alder børn :huh

Ja det synes vi også. De tilbyder ingen gang vand uden brus, jeg synes det havde været ok hvis der havde været begge dele. Postevandet her er fyldt med kalk så vi er ikke så vilde med de små tager fra hanen. Vi har noget kalkfjerner på vores postevand.

Heldigvis var vuggestuen helt med på at vi i deres øjne er mærkelige, men det er ikke alle pædagogerne i børnehaven der har forståelse for det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay. Jeg går aldrig mere på toilettet mens Ida er hjemme eller vågen.

Mens jeg var på toilettet havde Ida fundet ud af at kravle op på sofabordet, og så falde direkte ned på næsen/læben. Det har godt nok "kun" resulteret i et bid i læben(ved det er billigt sluppet) men stadigvæk.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Arghhhh!!!!

:kram :kram

Det var heldigvis en engangsforestilling :) Njah, vi er godt nok gode til at sætte os i hver vores sofa og glo tv...

Det er det samme her, vi får sjældent hygget/snakket sammen om aftenen. Når først Lise er puttet sætter Per sig ved computeren og jeg går død på sofaen foran fjernsynet :( Vi burde blive bedre til det!

Jeg synes godt nok også det er mærkeligt!! Særligt fordi jeg ikke selv kan fordrage vand med brus. Det lyder underligt at alle de andre børn dernede godt kan lide det. I Lises vs tilbyder de både vand og mælk, det er vel kun naturligt der er et alternativ?

Hendes almen tilstand er helt som normal, hun er glad, spiser og drikker som alle andre dage, men hendes afføring er tyndt. Så tyndt at det løber ud af bleen. Vi har 2 gange i nat måtte skifte ble og nattøj :(

Så idag er vi hjemme!! Og hygger faktisk, lige bortset fra tynde og trælse bummelum bleer og rød numse pga det :rolleyes

God bedring med maven!! Dejligt at hun trods alt hygger sig.

Okay. Jeg går aldrig mere på toilettet mens Ida er hjemme eller vågen.

Mens jeg var på toilettet havde Ida fundet ud af at kravle op på sofabordet, og så falde direkte ned på næsen/læben. Det har godt nok "kun" resulteret i et bid i læben(ved det er billigt sluppet) men stadigvæk.

Hvis du er utryg ved at lade hende alene, hvorfor tager du hende så ikke med dig ud på toilettet? Det plejer jeg at gøre med Lise. Hun har så også sin potte stående på badeværelset, så hun synes det er hyggeligt at efterligne mor og gå på toilettet sammen. Så får hun et stykke papir fra toiletrullen og sidder og "tørrer" sig :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det me at blive på toilettet gider hun ikke. Hun åbner døren og løber ind i stuen/køknet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes godt nok også det er mærkeligt!! Særligt fordi jeg ikke selv kan fordrage vand med brus. Det lyder underligt at alle de andre børn dernede godt kan lide det. I Lises vs tilbyder de både vand og mælk, det er vel kun naturligt der er et alternativ.

Jeg kan heller ikke fordrage brus og har aldrig drukket sodavand fx.

Der er ikke rigtig noget alternativ. Her er mælkeuger nogle gange, men det tilbydes ikke hver dag. Der er vi så også mærkelige her, her kan de godt lide de mere fede produkter, så det er minimum 1,5% mælk som regel mere og vi drikker skummetmælk her i huset. Så Sebastian kan ihvertfald ikke være med på de fede produkter, men måske Cassandra kan.

Jeg har så intet problem med at vi selv tager med. Det skal bare respekteres. Det er så ikke alle der gør det, men de fleste gør heldigvis.

Jeg tror mange her giver deres børn vand med brus fra de er helt små. Det ligger i kulturen og det er os der er mærkelige.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv... Maliva var SÅ frisk igår og havde det OK til morgen.

Alt i mig skreg på, at hun skulle blive hjemme, men sendte hende afsted alligevel.

Og ganske rigtigt. Hun blev ringet hjem...

Åh suk...

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.