TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Ronja er vist på toppen igen :yay hun har rendt rundt og leget hele formiddagen og det har bare været hyggeligt :loveshower

Jeg tror faktisk stadig hun har lidt feber, men jeg kan ikke finde ud af det for hun vil ikke have jeg tager temperaturen på hende, så det må vente <_<

Del dette indlæg

Efter at have forsøgt i 45 min at putte Ronja til middagslur har jeg opgivet så nu er jeg spændt på hvordan resten af dagen kommer til at forløbe <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu sover min febermus heldigvis.

Jeg må nok en tur forbi lægen i morgen, hendes hoste har ændret sig fra en tør, til en slimet rallende hoste.

Så kan mor her i det mindste få ro i maven.

Hun vil ingenting spise, men drikker fint.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan jeg forestille mig der må være kommet en del af :kram

Håber det er ved at stilne af og hun snart er frisk igen :)

Jeg troede i formiddags at hun var ok frisk og i hvert fald helt sikkert ville blive det og kunne komme i VS i morgen. Men mine forældre kom sidst på formiddagen og da var hun bare hel mat igen og havde tydelig feber - hun faldt endda i søvn mens hun sad ved mormor.

Så det endte med at hun gerne ville med mine forældre hjem - min far er nemlig efterlønner og hverken min mand eller jeg har mulighed for at holde barn syg i morgen. Så nu håber jeg hun bliver frisk i løbet af i morgen, så hun kan komme hjem igen og komme i vs tirsdag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter at have forsøgt i 45 min at putte Ronja til middagslur har jeg opgivet så nu er jeg spændt på hvordan resten af dagen kommer til at forløbe <_<

Felix sagde fra til middagslur i den alder Ronja har nu. Det gik fint :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg troede i formiddags at hun var ok frisk og i hvert fald helt sikkert ville blive det og kunne komme i VS i morgen. Men mine forældre kom sidst på formiddagen og da var hun bare hel mat igen og havde tydelig feber - hun faldt endda i søvn mens hun sad ved mormor.

Så det endte med at hun gerne ville med mine forældre hjem - min far er nemlig efterlønner og hverken min mand eller jeg har mulighed for at holde barn syg i morgen. Så nu håber jeg hun bliver frisk i løbet af i morgen, så hun kan komme hjem igen og komme i vs tirsdag.

Øv hun ikke er frisk men dejligt dine forældre kan hjælpe i morgen :) jeg kender alt for godt til problemstillingen med hvem der skal holde fri og vi har ikke lige nogen der kan hjælpe :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Felix sagde fra til middagslur i den alder Ronja har nu. Det gik fint :)

Ok rart at høre :) men jeg tror ikke hun er helt klar endnu. Jeg tror det er fordi hun var syg i går og sov længe i dag hun sprang over :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu sover hun igen.

2 timer var hun vågen.

Alt mad bliver afvist :boo

Jeg kan sgu mærker at jeg ikke lige magter det med at hun ingen mad vil have, det sidder godt nok dybt i mig at vi kæmpede så meget med maden da hun var helt lille :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til vinnus og Pixie :hurra og tillykke med den skønne pige :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til vinnus og Pixie :hurra og tillykke med den skønne pige :balloons

Tillykke :hurra

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fået en ide. Og jeg glæder mig :D Vi skal have nyt køkken, som er hvidt, hvide vægge mv. Så der skal noget på væggene med spral i. Og kunsten skal leveres af Marius og mor :D Så vi har købt 2 store lærreder i dag. Og går det helt galt, så har vi haft det sjovt sammen (satser jeg på) Hvor gamle har jeres børn været, da de fik en pensel i hånden?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu sover hun igen.

2 timer var hun vågen.

Alt mad bliver afvist :boo

Jeg kan sgu mærker at jeg ikke lige magter det med at hun ingen mad vil have, det sidder godt nok dybt i mig at vi kæmpede så meget med maden da hun var helt lille :boo

:kram det skal nok komme igen :kram men jeg kender godt følelsen. Har I prøvet noget af alt det usunde som is? Bare for at få noget i hende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram det skal nok komme igen :kram men jeg kender godt følelsen. Har I prøvet noget af alt det usunde som is? Bare for at få noget i hende.

Is kan hun ikke li'

Men jeg har prøvet småkager, og alle mulige andre lækkerier, men nix.

Lidt saft og juice har hun drukket

Del dette indlæg

Annonce ♥

Is kan hun ikke li'

Øv Ja så er det svært :( En ting der for det meste er et hit herhjemme når hun er syg er pommes frites ;)

Godt at der i det mindste kommer lidt juice og saft indenbords.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram2 til jer med syge børn :( Det er bare ikke sjovt, og jeg har det også ad helvede til, når Lise ikke vil spise, så kan sagtens sætte mig ind i det!

Tak for alle lykønskningerne til Lise - jeg kan slet ikke forstå min lille pige er så stor nu! Men hold da op, hvor har det været en dejlig weekend. Lise har bare været i fantastisk humør HELE weekenden og hygget og leget og leget lidt mere med alt hendes nye legetøj. Hun fik bl.a. et legekøkken, så der er blevet lavet massere af mad og bagt kager, samt vasket op i det nye køkken henover weekenden! :D

Derudover fik hun en doktortaske fra tegneserien Doktor McStuffins (hendes totalt yndlingsserie) og den har hun bare ikke sluppet siden hun fik den igår :biglove hun har rendt rundt med det der stetoskop rundt om halsen konstant og trykket på det så det lyser og siger den der magiske lyd. En meget meget glad og tilfreds lille pige med sine gaver :loveshower

Her er et lille billede af Lise i sit køkken (og selvfølgelig med stetoskopet om halsen)  :wub

post-3372-0-06099000-1393178891_thumb.jp

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fået en ide. Og jeg glæder mig :D Vi skal have nyt køkken, som er hvidt, hvide vægge mv. Så der skal noget på væggene med spral i. Og kunsten skal leveres af Marius og mor :D Så vi har købt 2 store lærreder i dag. Og går det helt galt, så har vi haft det sjovt sammen (satser jeg på) Hvor gamle har jeres børn været, da de fik en pensel i hånden?

Det kan han sagtens!

Gode male tip for et godt resultat:

Du skal male baggrundsfarven, på den måde kommer der ingen "helligdage" og 3 streger bliver alligevel kunstnerisk. Det kan bare være HELT tørt inden Marius maler ovenpå.

Kom klatter med maling på lærredet som han kan tvære ud. Gerne 2 klatter af forskellige nuancer af samme farve sammen.

Vælg farverne omhyggeligt så du ikke får et brunt lærred fx går blå, grøn og gul rigtig godt sammen, det samme gør:

rød, gul og orange

rød, pink og lilla.

Blå og lilla

Hvid, grå og LIDT sort

Men de blålige og grønlige skal holdes fra de rødlige. Med undtagelse af blå og lilla der godt kan gå sammen.

Du kunne lave en med blå baggrund hvor Marius maler grønlige nuancer og en med grøn baggrund hvor han maler blålige nuancer. Eller en med de grønlige farver og en med de rødlige farver.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Is kan hun ikke li'

Jeg købte lidt smoothie til Mie da hun var syg, sådan en innocent smoothie, det er der lidt mere "gods" i end i almindelig juice, hun syntes det var vældig at drikke af sugerør.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte lidt smoothie til Mie da hun var syg, sådan en innocent smoothie, det er der lidt mere "gods" i end i almindelig juice, hun syntes det var vældig at drikke af sugerør.

Smoohtie er desværre heller ikke et hit :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan han sagtens!

Gode male tip for et godt resultat:

Du skal male baggrundsfarven, på den måde kommer der ingen "helligdage" og 3 streger bliver alligevel kunstnerisk. Det kan bare være HELT tørt inden Marius maler ovenpå.

Kom klatter med maling på lærredet som han kan tvære ud. Gerne 2 klatter af forskellige nuancer af samme farve sammen.

Vælg farverne omhyggeligt så du ikke får et brunt lærred fx går blå, grøn og gul rigtig godt sammen, det samme gør:

rød, gul og orange

rød, pink og lilla.

Blå og lilla

Hvid, grå og LIDT sort

Men de blålige og grønlige skal holdes fra de rødlige. Med undtagelse af blå og lilla der godt kan gå sammen.

Du kunne lave en med blå baggrund hvor Marius maler grønlige nuancer og en med grøn baggrund hvor han maler blålige nuancer. Eller en med de grønlige farver og en med de rødlige farver.

Tak for tip :glad Så må jeg jo lige overveje hvad farve det skal være og så have købt et par tuber for det er 2 store lærreder vi har købt.

Kan godt lide tanken om hjemmelavet kunst på væggen :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Lise plejer jo altid at vågne ved en 5-5.30 tiden, men de sidste 3 morgener har hun sovet til hhv. 7.30, 6.30 og 7! Ååååh hvor har det været skønt og hvor jeg håber det varer ved! Som en ekstra bonus sov hun 2 timer til middag idag (hun plejer kun at sove 1-1½ time) :loveshower

Bliv endelig ved lille skat!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja.. Så steg johans temperatur til 40,2 :(

Øv :kram2 feber er noget lort.

God bedrig med ham

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige været til Pompdelux åbent hus og fået kigget og købt lidt tøj til Ronja. Imens har Jonas været hjemme med Ronja og skulle putte hende. Han har haft fodboldkampen kørende mens der er blevet leget og da 1. halvleg var færdig skulle han lige på toilettet og ville så putte bagefter. Ronja har så mens han var på toilettet lagt sig på sofaen med sin dyne over sig og er faldet i søvn :o Hun må have været træt nu hun også sprang middagsluren over. Så nu lægger hun og snorker på sofaen ved siden af mig og Jonas mens vi ser resten af kampen :) Jeg tror var vi lader hende lægge og så tager vi hende med op når vi går i seng om en times tid alligevel.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Smoohtie er desværre heller ikke et hit :(

Så llænge hun drikker væske, skal det nok gå. Vi har jo heller ikke lyst til at spise, når vi er så syge og man kan sagtens undvære i mindst et døgn. Jeg forstår dig, men det er ikke værd at genskabe madissues over - hun spiser når hun er klar. Hav noget af det hun allerbedst kan lide tilgængeligt (skål med bolle/kiks/frugt/rosiner mv) og så skal hun nok selv styre det.

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige været til Pompdelux åbent hus og fået kigget og købt lidt tøj til Ronja. Imens har Jonas været hjemme med Ronja og skulle putte hende. Han har haft fodboldkampen kørende mens der er blevet leget og da 1. halvleg var færdig skulle han lige på toilettet og ville så putte bagefter. Ronja har så mens han var på toilettet lagt sig på sofaen med sin dyne over sig og er faldet i søvn :o Hun må have været træt nu hun også sprang middagsluren over. Så nu lægger hun og snorker på sofaen ved siden af mig og Jonas mens vi ser resten af kampen :) Jeg tror var vi lader hende lægge og så tager vi hende med op når vi går i seng om en times tid alligevel.

Jeg var også til pompdelux igår, der er godt nok mange fine ting i denne kollektion :) men jeg har ikke købt noget.. Endnu ;)

Sødt hun faldt i søvn på sofaen :)

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.