TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Sødt er det når knægten siger at han gerne vil se 'per' (postmand per)

Del dette indlæg

Lucas sov efter 3 min idag(ligesom han plejer ) efter at vi har haft tre aftner hvor det har taget alt imellem en halv til halvanden time at finde ro.. så finder man ud af hvad det vil sige at være forvent med en dreng der sover når han bliver lagt... håber de korte putninger forsætter, til trods for at han skal i gæstepleje de næste dage..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna har (igen!) sovet næsten 3 timer til middag! Faldt alligevel stort set i søvn til alm tid og uden det store ballade. Crazy...

Hun har kun spist tomat og rød peber til aftensmad. Vi arbejder lidt på at prøve og få hende til at smage nye ting til aftensmad - den plan var hun så ikke helt med på :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

ih altså. kl 5 er bare for tidligt især når jeg stadig er sløj. Godt at jeg har en fri dag i dag. Vi får det sidste besøg af sundhedsplejesken og mon ikke der så også kan blive tid til en lur til mig?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige haft den værste nat nogensinde.... Elin vågnede op kl 22.30 - og har skreget indtil kl 5.45 i morges... vi har ingen søvn fået - og Elin kan højest have fået 4 timers søvn... vi aner ikke hvad der har været galt... men tager til læge med hende. Vi har begge taget fri fra arbejde - det havde ikke været forsvarligt at tage afsted. Men vi sidder nu begge med pisse dårlig samvittighed overfor dem på arbejde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

En god nat og så sov han endda til kl. 7 i dag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige haft den værste nat nogensinde.... Elin vågnede op kl 22.30 - og har skreget indtil kl 5.45 i morges... vi har ingen søvn fået - og Elin kan højest have fået 4 timers søvn... vi aner ikke hvad der har været galt... men tager til læge med hende. Vi har begge taget fri fra arbejde - det havde ikke været forsvarligt at tage afsted. Men vi sidder nu begge med pisse dårlig samvittighed overfor dem på arbejde.

Pak den dårlige samvittighed væk. Man er jo intet værd, når man ikke har sovet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram til jer alle 3

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uh kender den dårlige samvittighed alt for godt. Men ved du hvad - det er jo ikke til at arbejde uden søvn. I bliver også nødt til at passe på jer selv, for hvis I mødte ind i dag, ville I for det første ikke kunne yde noget nær 100%, og det ville jo også ende med, at I blev syge, når I aldrig får hvilet. 

Hvis det var din kollega, som blev hjemme af samme grund, ville du garanteret ikke tænke dårligt om ham/hende.

Jeg håber, I får sovet alle 3 i dag :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram :kram :kram 

Puha, det er synd for jer! (og Elin) Kan sagtens forstå i valgte at blive hjemme.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der handlet fødselsdagsgaver til Lise, så vi er klar til på lørdag, hvor hun bliver 2 år! Kan slet ikke forstå min lille pige er blevet så stor! Vi har købt et IKEA legekøkken til hende med lidt forskelligt tilbehør og jeg er simpelthen så spændt på hvad hun siger til det! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pak den dårlige samvittighed væk. Man er jo intet værd, når man ikke har sovet.

:kram til jer alle 3

Uh kender den dårlige samvittighed alt for godt. Men ved du hvad - det er jo ikke til at arbejde uden søvn. I bliver også nødt til at passe på jer selv, for hvis I mødte ind i dag, ville I for det første ikke kunne yde noget nær 100%, og det ville jo også ende med, at I blev syge, når I aldrig får hvilet. 

Hvis det var din kollega, som blev hjemme af samme grund, ville du garanteret ikke tænke dårligt om ham/hende.

Jeg håber, I får sovet alle 3 i dag :kram2

:kram :kram :kram

Puha, det er synd for jer! (og Elin) Kan sagtens forstå i valgte at blive hjemme.

Hvor er I bare søde allesammen! Jeg har også lige modtaget den sødeste besked fra min kollega om at de forstår... så lige nu sidder jeg og græder - både over hvor søde og støttende I er, men også dem fra arbejde.

Specielt når man bare har fået en lorte behandling af en skod læge.... 

Så tusind tak piger!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er I bare søde allesammen! Jeg har også lige modtaget den sødeste besked fra min kollega om at de forstår... så lige nu sidder jeg og græder - både over hvor søde og støttende I er, men også dem fra arbejde.

Specielt når man bare har fået en lorte behandling af en skod læge.... 

Så tusind tak piger!

Hvad har lægen da sagt? :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad har lægen da sagt? :kram2

Puha, jeg ved ikke om jeg kan forklare det ordentligt eller kort - men i grove træk, så havde hun besluttet inden vi kom, ud fra vores snak i tlf, at det var noget med ørerne. Jeg prøvede og Torben prøvede at forklare hende Elins forhistorie ifht mælk, og at vi var bange for at det var pga det mad vi fik i går, hvor der var mælk i, at hun havde haft ondt i maven i nat. 

Men ifølge hende er der ingen små børn i dk der har mælkeallergi - eller laktose-allergi... og at det ikke er noget man kan teste for. For det spurgte jeg til, om hun ikke ville.

Der er ingen af os, der ved noget om det - så jeg undersøgte det - og på samtlige hjemmesider inkl. astma allergi danmark står der at den største fødevare allergi blandt små børn er - mælkeallergi!! Og at de fleste vokser fra det inden de er 3 år! Og de symptomer man kan have passer på Elin! plus at da vi stoppede med mælk stoppede hun med at kaste op + begyndte at sove igennem... 

Så jeg er rasende over at hun var så afvisende og så arrogant.... 

Ps. hun tjekkede hendes ører og kunne ikke se om der var væske... og da hun trykkede ved ørerne reagerede Elin ikke på det - og det ville hun have gjort sagde hun... så det gav slet ingen mening det hun sagde til os...men holdte stadig på at det nok var pga forkølelse....undskyld at det lyder lidt forvirrende, men lægen var virkelig forvirrende!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har i mulighed for en anden læge, hun lyder ikke helt til at have styr på tingene.

Mælk har en stor indflydelse på velbefindende. Min mand er mælkeallergiker og han reagerer med det samme han får bare antydningen af mælk. Så rigtig godt i er opmærksomme og det lyder da meget tænkeligt at hun har det skidt pga mælk.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har i mulighed for en anden læge, hun lyder ikke helt til at have styr på tingene.

Mælk har en stor indflydelse på velbefindende. Min mand er mælkeallergiker og han reagerer med det samme han får bare antydningen af mælk. Så rigtig godt i er opmærksomme og det lyder da meget tænkeligt at hun har det skidt pga mælk.

Tak for det! Man begynder at få følelsen af, at lægen synes at man er pylret og leder efter noget der ikke er der. Men hun kender jo heller ikke vores datter. Det kunne bare være rart hvis hun så i det mindste ville lytte på hvad man fortæller... så du kan tro at det er rart at du skriver sådan, så man ikke begynder at tvivle på ens mavefornemmelse....

Jeg har også overvejet at gå til en af de andre læger - men er bange for den samme reaktion.. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Cassandra har lige rendt rundt og ledt og kaldt på sin far. Han arbejder ofte hjemme, men ikke i denne uge. Hun er lige gået og kaldt på ham op af trappen og da han ikke var der, satte hun sig ned ved døren med nedtrykt hoved og kiggede på hænderne, imens hun så meget ked ud :(

Vi fandt hendes nusseklud og nu er humøret fint, men far er vist savnet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, jeg ved ikke om jeg kan forklare det ordentligt eller kort - men i grove træk, så havde hun besluttet inden vi kom, ud fra vores snak i tlf, at det var noget med ørerne. Jeg prøvede og Torben prøvede at forklare hende Elins forhistorie ifht mælk, og at vi var bange for at det var pga det mad vi fik i går, hvor der var mælk i, at hun havde haft ondt i maven i nat.

Men ifølge hende er der ingen små børn i dk der har mælkeallergi - eller laktose-allergi... og at det ikke er noget man kan teste for. For det spurgte jeg til, om hun ikke ville.

Der er ingen af os, der ved noget om det - så jeg undersøgte det - og på samtlige hjemmesider inkl. astma allergi danmark står der at den største fødevare allergi blandt små børn er - mælkeallergi!! Og at de fleste vokser fra det inden de er 3 år! Og de symptomer man kan have passer på Elin! plus at da vi stoppede med mælk stoppede hun med at kaste op + begyndte at sove igennem...

Ps. hun tjekkede hendes ører og kunne ikke se om der var væske... og da hun trykkede ved ørerne reagerede Elin ikke på det - og det ville hun have gjort sagde hun... så det gav slet ingen mening det hun sagde til os...men holdte stadig på at det nok var pga forkølelse....undskyld at det lyder lidt forvirrende, men lægen var virkelig forvirrende!

Åh ha! Sådan en læge er bare :prik jeg syntes i skal kæmpe for at få det undersøgt, der MÅ da være en måde det kan konstateres på.

Får hun heller ikke mælk i DP?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mie har vist rigtig fundet id af at vi er en familie og vi hører sammen - yndlings sætningerne er: "mor og far og MIEEE" "mor og Mie og far" "far og mor og Mie" "mor og Mie" "Mie og far" osv

Selv i dagplejen snakker hun om "mor og far og Mie"

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tina

Jeg tænker, et er vigtigt i får det tjekket, ihvertfald til hun skal i børnehave. Jeg mener at have hørt, at mange børnehaver vil have diagnose, ellers serverer de mælk og det bliver jo bare en ond spiral, hvis hun er mælkeallergiker.  Dp mødre er måske mere til at tale med om det, siger min fordom mig ;) og kan tales med om, at undlade mælken.

Jeg håber i kan få en læge i tale og ja, det er jer der kender hende bedst og det lyder jo som om i har set en klar sammenhæng, så er der jo nok også noget om det.

Majs

Hvor kært at Mie er så klar over i er en familie :)

Det bliver uden quotes, jeg kan ikke fra min computer

Del dette indlæg

Annonce ♥

undskyld... Men var I inde hos Dorthe?

For hun gav mig NØJAGTIG samme smøre mht. Luna den gang!

Jeg kan IKKE lide hende! - og kommer ikke hos hende igen!

Del dette indlæg

Annonce ♥

undskyld... Men var I inde hos Dorthe?

For hun gav mig NØJAGTIG samme smøre mht. Luna den gang!

Jeg kan IKKE lide hende! - og kommer ikke hos hende igen!

Jep det er så! Og vi kommer heller ikke ind til hende igen! Og jeg kan godt huske det dengang med Luna, men håbede ik på samme behandling... det fik vi så...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tina

Jeg tænker, et er vigtigt i får det tjekket, ihvertfald til hun skal i børnehave. Jeg mener at have hørt, at mange børnehaver vil have diagnose, ellers serverer de mælk og det bliver jo bare en ond spiral, hvis hun er mælkeallergiker.  Dp mødre er måske mere til at tale med om det, siger min fordom mig ;) og kan tales med om, at undlade mælken.

Jeg håber i kan få en læge i tale og ja, det er jer der kender hende bedst og det lyder jo som om i har set en klar sammenhæng, så er der jo nok også noget om det.

Majs

Hvor kært at Mie er så klar over i er en familie :)

Det bliver uden quotes, jeg kan ikke fra min computer

Igen tak for dit svar - som heldigvis bekræfter vores egne tanker. Og lige det jeg havde brug for at høre - så tusind tak -du er en sveske!!

Vores dp'er er heldigvis til at snakke med, men tænker også at vi skal have det undersøgt inden bhv. - hvis bare at der er nogen som vil!!!???

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh ha! Sådan en læge er bare :prik jeg syntes i skal kæmpe for at få det undersøgt, der MÅ da være en måde det kan konstateres på.

Får hun heller ikke mælk i DP?

Ja jeg vil også prøve at undersøge om ikke der er noget man kan gøre - det kan simpelthen ikke passe! Jeg ved faktisk ikke om hun får engang imellem, for jeg nævnte det for dp'er efter jul engang - og der sagde hun at hun nok skulle tænke over det - og prøve at ligge mærke til hvordan hun reagerer..... jeg vil lige have hende spurgt imorgen

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg vil også prøve at undersøge om ikke der er noget man kan gøre - det kan simpelthen ikke passe! Jeg ved faktisk ikke om hun får engang imellem, for jeg nævnte det for dp'er efter jul engang - og der sagde hun at hun nok skulle tænke over det - og prøve at ligge mærke til hvordan hun reagerer..... jeg vil lige have hende spurgt imorgen

Spørg eventuelt LouiseVibe. Hun er vidst selv intollerent eller allergiker. Det er noget med at der er to "former" - den ene kan man teste for, og den anden kan man kun ved at kigge på symptomerne ved henholdsvis at indtage mælk og ikke.

Synes den læge skulle have nogle :klap

Men synes desværre man jævnligt hører den slags.

Håber I finder svar snart :kram2

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.