TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Så har Felix sagt farvel til vs. Tænk at min lille dreng nu skal i børnehave.

Det må være en vild surrealistisk følelse. Store dreng :loveshower

Del dette indlæg

Så har Felix sagt farvel til vs. Tænk at min lille dreng nu skal i børnehave.

Det er helt vildt :o Din store dreng :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lone Engel: du så selv, at jeg også havde en tur med Filippa :(

Filippa blev så sur igen, da vi kom hjem og jeg ikke ville bære hende op af trapperne. Vi bor på 2. sal og jeg hverken kan eller vil blive ved at bære hende - hun er tung! Jeg bad hende gentagne gange om at komme med, men hun ville ikke - satte sig bare på trappen til kælderen. Til sidst begyndte jeg at gå op. Så kaldte hun på mig og jeg gik ned igen og bad hende gå med. Det ville hun stadig ikke. Så sagde jeg, at hvis ikke hun kom med nu, så var der ingen chokolade (fra den mikroskopiske chokoladekalender hun har ;)). Det ville hun ikke, så jeg gik opad igen. Jeg nåede hele vejen op og ind og hænge min jakke før hun blev ked og kaldte på mig. Så gik jeg ned og hentede hende op. Oppe i lejligheden brugte vi så en rum tid på Filippa, der ville have chokolade og derfor blev sur, når mor sagde nej.

Jeg er virkelig i tvivl om det er den rette metode at tackle sådan en situation på :unsure Et eller andet i mig er imod "hvis ikke... så..."-metoden, men jeg må erkende, at jeg kommer til kort i situationen og så er det den metode, jeg benytter :huh Er der nogle bud på andre måder at håndtere sådan en situation på?

Puha, vi har ogsåmange af de kampe for tiden. Vi forsøger også med at lokke. Er ked af, det er det alle skriver, havde luge håbet på det gyldne råd :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til jer med større tumlinger: har I, eller har haft, soveproblemer? Leo vågner pludselig rigtig mange gange om natten og det er drøn hårdt. Jeg ved ikke om drr er noget vi kan gøre, eller det bare er (endnu en) fase?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Måtte afbryde gave indkøb og julehygge for at hente syg tumling i vs. Hun havde kastet op, mens de prøvede at få hende til at sove, vist nok i et hosteanfald :( Så skiftede og flyttede de hende til indenfor, hvor hun hostede og kastede op igen :boo

Hun er på ingen måde dårlig og stod glad og råbte af en pædagog, men var træt og sov det sekund jeg lagde hende i klapvognen. Godt at jeg havde den med idag :yay Jeg tror simpelthen, at det er fordi de vil trække hendes lur til efter frokost og hun derfor bliver lagt lige så snart hun er færdig ned at spise kombineret med den dumme vinterhoste :prik

Nu går vi de 7 km hjem, dåhind kan sove pg jeg kan holde øje med hende..

ÆV!!! :kram2 Håber at en lur gør hende godt - Inger har også kastet op et par gange af et hosteanfald, så det kan sagtens være, at det har tricket opkastrefleksen. I har jo haft nok sygdom i sidste uge må man sige, så jeg håber sørme ikke, at det udvikler sig!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvornår stopper de lorte nætter? Lucas har sovet SÅ dårligt i lang tid efterhånden, og jeg ved simpelthen ikk hvorfor! Han vågner flere gange hver nat, og kan slet ikk finde ro, så han ender altid i vores seng, og så sover jeg bare elendigt, fordi jeg konstant bliver sparket i hovedet og maven. Jeg orker snart ikk flere nætter med så lidt søvn :(

Jeg troedet egentlig det var væske på ørerne, men de blev tjekket i torsdags, og der var intet. Nu håber jeg lidt på at det er kindtænderne der driller, og at de snart brudt igennem!

Det lyder også hårdt Sofie... Men nu er Lucas og Elin jo samme alder - og jeg kan kun sige dig at vi har haft dårlige nætter de sidste 3 måneder, det er endelig begyndt at gå bedre, men så var der en tand og nu er hun syg med snot og hoste - så der er hele tiden noget der kan forstyrre søvnen.

Det jeg nok vil sige med det, er, at jeg tror at det er alderen lige nu... Skal vi ikke satse på at efter det sidste tigerspring, som de er ved lige nu, at så blir det bedre!

Kæmpe kram til dig!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter Lilly i 1½ time har hostet og rumsteret rundt i dobbeltsengen er jeg stået op med hende... så sidder vi her og er søvnige og hoster <_<

Øv bøv.... Kramme smiley - hvis min Tlf ku...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Total glad og charmerende Mie fra morgenen af :biglove elsker de morgener!!!

Dejlig start på dagen!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hjemme med hostende tumling der har haft en urolig nat.

Øv bøv... Det har vi også... Go bedring med Lasse basse, den søde lille havenisse...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv øv øv.. vågner op til morgen og har den sygeste kvalme og tynd mave :( og der var så meget jeg lige skulle på arbejde idag inden ferien, da jeg jo har fri imorgen og torsdag, afslutning fredag og derefter ferie! Det er bare røv!

Morgenen har været et helved, med mig der render frem og tilbage til toilettet, Lise der græder og skriger fordi hun ikke forstår hvorfor mor ikke kan give hende opmærksomhed og tage sig af hende, og så kastede Lise da også lige op ud over sig selv, køkkenbordet og mig. Jubii... Så ud over bræksmag i munden og kvalme, lugter der også bare af bræk nu overalt...

En eller anden skyd mig bare nu...

Ej stakkel... Men jeg vil helst ik skyde dig... Håber snart at du er ovre det...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har aldrig prøvet at aflevere så en GLAD dreng ved DP. Han var ivrig for at få åbnet døren ind i køkkenet, løb hen til DP der sad med en af de andre børn. Så hun fik en på hver knæ og Marius vinkede farvel. Hoppede ned igen og videre ind på legeværelset og hente bussen. Derefter hen til DPs mand som han endelig er blevet gode venner med :glad Så er det sq nem at aflevere :yay

Dejligt! Sådan skal det bare være hver dag!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Silke Elia er bare en perle (altså på den gode både ;)) Sov for første i mands minde hele natten i egen seng med kun 4 opvågninger og så helt til klokken 7 (men sov også først 20.30, men stadig). Og så har hun bare været i skønt humør hele morgenen og så glad da hun blev afleveret i DP :yay

Det var go til jer alle!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor gav mig altid en chokoladeknap efter hvert øje ;)total upædagogisk, men det virkede :p jeg har så også sukkersyge, så fik jo ellers aldrig slik :(

Hehe Valdemar fik også straks en smarties da vi var færdige :blush Så gik det faktisk ok. Så det kan godt være at han får sådan en morgen og aften de næste seks dage :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var go til jer alle!

Ja det var rart. Hun har så haft en rigtig dårlig dag i DP. Hun er altså ikke altid nem at greje :O

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun forresten lige bestilt autostol hjem i Babysam, så vi kan få den afprøvet og Silke Elia snart kan komme ud af babystolen. Den ER altså ved at være til den lille sidde nu.

En ren bagudvendt og ret ny model: Besafe izi plus. Er spændt på at se den :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke mange med syge små! God bedring med dem - og god bedring Mette A, har prøvet det og det er bare helvede. Håber snart maven er i orden.

:balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har nu en vildt søvnig lille tut som har sovet lur 3½ time og bare sidder og hænger. Tror pokker når hun brugte 4 timer på bare at hoste i nat, men nu gruer jeg allerede for natten igen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke mange med syge små! God bedring med dem - og god bedring Mette A, har prøvet det og det er bare helvede. Håber snart maven er i orden.

:balloons

:kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en Anna i totalt hopla :glad

Hun er umiddelbart klar fan af at være i VS fra 09 til 15 :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en Anna i totalt hopla :glad

Hun er umiddelbart klar fan af at være i VS fra 09 til 15 :(

Hvilket man jo egentlig godt forstår. Men det er selvfølgelig bare ikke altid foreneligt med et arbejdsliv i dagens Danmark :( :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nope mere sygdom til os. Opkast x 5 idag. Sidste gang ud over mig, hende selv og det halve af stuegulvet. NU må S altså gerne komme hjem fra det skide PhD forsvar og reception!! Jeg er træt, sulten og lugter af bræk :boo

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nope mere sygdom til os. Opkast x 5 idag. Sidste gang ud over mig, hende selv og det halve af stuegulvet. NU må S altså gerne komme hjem fra det skide PhD forsvar og reception!! Jeg er træt, sulten og lugter af bræk :boo

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv bøv... Det har vi også... Go bedring med Lasse basse, den søde lille havenisse...

God bedring til jer også og i andre med.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har den gladeste spilopdreng efter han har fået lagt dræn. Han har altid været i godt humør men nøj en forandring. Han er fuld af selvtillid og lyde og ord vælter ud af ham. Havde håbet på det ville hjælpe lidt på hans balance men det her er for vildt :loveshower

Er der forresten nogen der ved hvor jeg kan købe en "badehætte" til når han skal have vasket hår uden det så løber ned i ørene? Har fundet den på nettet men skal bruge den nu agtigt så vil gerne finde den i en butik

Vi har sådan en "krans" man sætter ned på hovedet, men David vil IKKE have den på, så du må gerne få den hvis du vil :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ha ha Simon liger i sin seng og synger "biler sangen" fra Sigurds bjørnetime, eller det han kan fra den dvs. Biler, biler, biler, og så en masse man ikke kan forstå og så biler, biler, biler igen. Totalt hyggeligt selvom han burde sove.

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.