TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Jeg tror vi er ved at finde fodfæste i det her putte helvede/Night terror. Hun er vist ved at forstå at vi er her for hende og at sengen er et rart sted. I nat fandt hun selv ro de fleste gange hin vågnede. Og putningen tog kun 10 min.

men nu vågnede hun lige og selvom det ellers fungerer nu så lykkedes det lige Mie at skrige til hun kastede op! Hun eskalerede fra klynk klynk til der hvor jeg bare ikke kunne nå ind til hende på få sekunder. Heldigvis ramte hun kun mig så hun kunne puttes i sengen, hvilket jeg gjorde fordi hun vred sig for at komme fri og bare skreg mere op. Efter lidt protest lagde hun sig ned, nu ca 5 min efter snork bobler hun :unsure jeg syntes det er hårdt bare at lade hende ligge selv når hun er så ked, alternativet er bare meget værre :boo

Hun udtrykker i hvert fald meget klart at mine arme ikke er der hun vil værre.

Del dette indlæg

Sådan en periode har vi været været igennem - og er det til dels endnu. Så der er ikk rigtig noget at stille op andet end at lade dem vide at man ef der... Vi må absolut heller ik nusse hende, hvis hun er ked, når hun ligger i sengen. Så blir hun også bare mere hys... Men det er hårdt at man ik kan gøre noget..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil gerne sige godnat med håbet om en god nat. Silke Elia har haft den hidtid hårdeste dag i dagpleje, så slem at DP var sekunder fra at ringe hende hjem, men hun (altså Silke Elia) blødte dog lidt op. Hun har hængt på mig hele eftermiddagen, men faldt i søvn af sig selv da hun blev puttet kl. 19 i egen seng og ligger der stadig uden vi har været nede hos hende. Vi har hørt et hyl fra hende hver 30-45 min tid, men finder selv til ro igen. Åh lad det fortsætte, hun har brug for søvn og jeg savner søvn og at have min seng i fred ;) i morgen er det weekend og ferie! :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har fundet juniordynen frem til Carl Emil. Han vender og drejer sig så meget om natten så tænkte at juniordynen bedre kunne dække ham selv han sov uroligt. Men synes godt nok den er stor i hans lille tremmeseng. Har foldet enden ind så den ikke er så lang.

Men er jeg helt gal på den når jeg skifter til juniordynen nu? :-s

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil gerne sige godnat med håbet om en god nat. Silke Elia har haft den hidtid hårdeste dag i dagpleje, så slem at DP var sekunder fra at ringe hende hjem, men hun (altså Silke Elia) blødte dog lidt op. Hun har hængt på mig hele eftermiddagen, men faldt i søvn af sig selv da hun blev puttet kl. 19 i egen seng og ligger der stadig uden vi har været nede hos hende. Vi har hørt et hyl fra hende hver 30-45 min tid, men finder selv til ro igen. Åh lad det fortsætte, hun har brug for søvn og jeg savner søvn og at have min seng i fred ;) i morgen er det weekend og ferie! :yay

Jeg håber godt nok for jer at det snart vender, så i kan få noget søvn alle sammen! Det er jer vel undt...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har fundet juniordynen frem til Carl Emil. Han vender og drejer sig så meget om natten så tænkte at juniordynen bedre kunne dække ham selv han sov uroligt. Men synes godt nok den er stor i hans lille tremmeseng. Har foldet enden ind så den ikke er så lang.

Men er jeg helt gal på den når jeg skifter til juniordynen nu? :-s

Sophia skiftede til juniordyne lige efter hun fyldte 1 år :) så jeg synes ikke du er gal på den ;)

Men ja, den ser meget stor ud ift babydynen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har bare haft sådan en hyggelig dag! Far og Dicte har hygget sig alene i eftermiddag, jeg var på kursus og tog sushi med hjem. Det var SÅ hyggeligt at spise idag, Dicte forsøgte ihærdigt at spise med pinde :) og var rigtig glad og snakkede en hel masse. Vi er begyndt at have små samtaler, det er bare guld værd at vi sidder der alle 3 ved spisebordet og griner :kuller

Bagefter var hun i langt brusebad, ny yndlings beskæftigelse :) Da hun blev træt sagde hun selv at mor skulle putte, hun sov på 5 minutter. Min dejlige store pige! Jeg forundres hver dag over hvor stor en kærlighed det er at være moar :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har bare haft sådan en hyggelig dag! Far og Dicte har hygget sig alene i eftermiddag, jeg var på kursus og tog sushi med hjem. Det var SÅ hyggeligt at spise idag, Dicte forsøgte ihærdigt at spise med pinde :) og var rigtig glad og snakkede en hel masse. Vi er begyndt at have små samtaler, det er bare guld værd at vi sidder der alle 3 ved spisebordet og griner :kuller

Bagefter var hun i langt brusebad, ny yndlings beskæftigelse :) Da hun blev træt sagde hun selv at mor skulle putte, hun sov på 5 minutter. Min dejlige store pige! Jeg forundres hver dag over hvor stor en kærlighed det er at være moar :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sophia skiftede til juniordyne lige efter hun fyldte 1 år :) så jeg synes ikke du er gal på den ;)

Men ja, den ser meget stor ud ift babydynen :)

Det samme her. Ind imellem får hum babydynen over sig om natten, da hun også sparker juniordynen af. Det er som om hun hellere vil putte med den

Del dette indlæg

Annonce ♥

Omg hvad sker der lige for Simon? Han stod op 4.30, som han plejer i øjeblikket, og kom så ind og putte på sofaen sammen med mig, da det ikke er morgen før efter 5.30 og han sover endnu... Giver ham til kl. 7, men så bliver jeg nok nødt til at vække ham, vi skal jo på arbrejde. Håber at han gør det samme i morgen! Eller endnu bedre sover længe i egen seng.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg faldt i søvn på Mies værelse engang i nat og det gik super med hendes søvn, hun sover faktisk stadig. Hun vågnede et par gange hvor jeg lige viskede godnat og kl 5 skulle hun så lige hjælpes lidt mere ellers har der ikke været noget. Tilgengæld er jeg HELT radbrækket, sådan en foldemadres er bare for tynd!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min lille mand fyldte 1 år i tirsdags :balloon  Kan slet ikke forstå hvor tiden er blevet af og hvad der skete med min lille baby? Var godt nok lidt rørt og sentimental, da jeg puttede ham aftenen før hans fødselsdag :wub

Tillykke med ham :balloon ja det er vildt så meget det berører en når børnene runder det første år. Der er jo sket vildt meget, siden de kom til verdnen..

Håber I havde en dejlig dag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Flad af grin over Valdemar her til morgen. Nissehue er IKKE noget, han ret tit gider, men en kongekrone derimod... Den fiser han gladeligt rundt med :D Måske han er ved at blive lige lovlig bevidst om, hvem der bestemmer herhjemme? :lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak piger, Silke Elia har faktisk sovet hele natten i sin egen seng :yay

Hun var i super humør da vi stod op, men hun ville nu gerne have siddet hos Moar i sækkestolen hele dagen, tror jeg. Hun skulle i hvert fald tvinges i sko :( Heldigvis var hun ikke ked da hun blev afleveret. Tror det er fint vi holder ferie i næste uge (fordi DP har ferie)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Flad af grin over Valdemar her til morgen. Nissehue er IKKE noget, han ret tit gider, men en kongekrone derimod... Den fiser han gladeligt rundt med :D Måske han er ved at blive lige lovlig bevidst om, hvem der bestemmer herhjemme? :lolhit

haha ha....  :haha 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun var i super humør da vi stod op, men hun ville nu gerne have siddet hos Moar i sækkestolen hele dagen, tror jeg. Hun skulle i hvert fald tvinges i sko :( Heldigvis var hun ikke ked da hun blev afleveret. Tror det er fint vi holder ferie i næste uge (fordi DP har ferie)

Wuhuuu!!! :yay

Hvor skønt for jer Louise! Og for Silke Elia. Jeg håber det bliver en vane for hende!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var go til jer! Har du fået sovet godt også? Håber at I får en fantastisk ferie og får sovet og slappet af...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lårde morgen. Jeg forstår virkeligt ikke, hvad der går af Maliva for tiden. :( Hun er bare ked af det og vil ingenting. Jeg prøver at bekræfte hende i hendes følelser og være der for hende, uden at tid er en hindring. Synes bare ikke at noget som helst virker :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pyhh en dag. Skulle møde sent på arbejde i dag og på vej på arbejde ringede vuggestuen, Johannes var syg med dårlig mave :( Min mand kunne heldigvis hente ham og han fik så en pose vasketøj med hjem, tvivler på at den body der var i posen nogensinde bliver god igen ;) Synes godt nok han er hårdt ramt den lille mand, han har haft 2 x øjenbetændelse, mellemørebetændelse, nærmest kronisk snot og nu virkelig dårlig mave.. Kunne vi ikke bare liiiige få en uge, hvor der ikke er noget?

Det lyder godt nok også hårdt....! Håber også for jer at sygdommen holder sig væk i laaaang tid efter alt det.... 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har noget der hedder gummedråber, som er købt hos naturskøn i Århus - ved ikke om det er det samme. Men jeg synes, det virker.!

To dråber på fingeren og så smør/masser på gummen. Bella åbner selv munden og bliver helt salig, når vi smører det på :)

Ja det hedder vores også - og mærket hedder Danasan.... vi har faktisk ikke prøvet det endnu, men måske at jeg vil give hende det senere i dag, hvis hun virker til at have ondt...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min lille mand fyldte 1 år i tirsdags :balloon  Kan slet ikke forstå hvor tiden er blevet af og hvad der skete med min lille baby? Var godt nok lidt rørt og sentimental, da jeg puttede ham aftenen før hans fødselsdag :wub

Stort tillykke med den lille mand, som jo er ret så stor nu!  :balloon 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en lille febermus hjemme idag, han har 39,5 og jeg tror aldrig at jeg har set ham være så stille før. Siden kl 6.30 har han bare siddet og stirret og nusset med hans nussedyr.

Øv hvor skulle sygdom forbydes :(

Jep, det synes jeg også... både for børn og voksne....kan virkelig ik se fidusen i det

:kramhåber at Albert har fået det bedre idag? 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den her Fu..... LORTE tiger, trækker godt nok tænder ud!

Og det går virkelig ud over mit humør også! :(

Ja de kan virkelig trække tænder ud... og det tager af den energi man bare ikke har noget af. 

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv jeg gider ik noget i dag... var på arbejde fra 9-20 i går, kommer hjem med hovedpine (pga søvnmangel og kriller-hoste) går i seng og regner med at kunne få bare en lille smule søvn. Men når kun lige at falde i søvn, og så vågner Elin fordi hun har skidt i bleen (blævret og meget lugtende - undskyld detaljerne). Og efterfølgende er hun vågen et par gange i løbet af natten, og ender med at vågne kl 5.30 - hvor hun så har skidt i bleen igen! 

Om det er pga af tænderne eller om hun har ondt i maven, siden hendes lort skal være sådan, det er uvist. Men en ting er sikkert - vi får bare ALDRIG den gode nattesøvn, medmindre vi får hende passet.

Hvorfor kan hun ikke bare sove ordentligt - så vi ikke behøver at få hende passet, men kan få en go nats søvn OG derefter have en hyggelig dag sammen med overskud! Jeg har ikke lyst til at være væk fra min datter - men mit humør, overskud, glæde og helbred er bare ikke godt lige nu... og jeg ligner noget der er løgn (det måtte jeg sande, da vi sku tage billeder af personalet til vores væg i fritteren).....

Undskyld negativiteten, men bare det at få det sagt hjælper lidt.... 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv jeg gider ik noget i dag... var på arbejde fra 9-20 i går, kommer hjem med hovedpine (pga søvnmangel og kriller-hoste) går i seng og regner med at kunne få bare en lille smule søvn. Men når kun lige at falde i søvn, og så vågner Elin fordi hun har skidt i bleen (blævret og meget lugtende - undskyld detaljerne). Og efterfølgende er hun vågen et par gange i løbet af natten, og ender med at vågne kl 5.30 - hvor hun så har skidt i bleen igen!

Om det er pga af tænderne eller om hun har ondt i maven, siden hendes lort skal være sådan, det er uvist. Men en ting er sikkert - vi får bare ALDRIG den gode nattesøvn, medmindre vi får hende passet.

Hvorfor kan hun ikke bare sove ordentligt - så vi ikke behøver at få hende passet, men kan få en go nats søvn OG derefter have en hyggelig dag sammen med overskud! Jeg har ikke lyst til at være væk fra min datter - men mit humør, overskud, glæde og helbred er bare ikke godt lige nu... og jeg ligner noget der er løgn (det måtte jeg sande, da vi sku tage billeder af personalet til vores væg i fritteren).....

Undskyld negativiteten, men bare det at få det sagt hjælper lidt....

:kram

Søvn er bare alpha omega - har i prøvet at bytte sengen ud med den hun sov i ved bedsterne? :unsure

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.