TroldeMor

Tumlinge-smalltalk 2

15,272 indlæg i dette emne

Øv kl 4.15 er bare ikke morgen og i dag ville han ikke ligge og hygge med mig på sofaen. Øv bøv.

Del dette indlæg

Øv kl 4.15 er bare ikke morgen og i dag ville han ikke ligge og hygge med mig på sofaen. Øv bøv.

Det var også MEGET tidligt!

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Filippa sov først kl 22 i går :O <_<

I forhold til vores normal, har vi haft en dårlig nat med mange opvågninger pga hoste og tørst :(

Gad SÅ godt have haft ferie som planlagt :huug

Over and out fra pive-mig ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op! Maja sover endnu :o jeg skal på arbejde lige om lidt, så jeg når da næsten ikke at se Maja her til morgen...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Felix har sovet til kl 7 :yay bare træls jeg ikke kunne sove. Så venter vi på bedste kommer da felix har børnesår.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Karla er af en eller anden grund, jeg ikke lige kan få øje på, blevet bange for at gå over kanter eller streger. Hun kan gå helt i baglås hvis jeg går gennem en dåråbning og hun gerne vil med, men der er en liste eller et lille trin hun skal over. Det samme hvis der er en flækket flise eller revner i asfalten. :unsure

Hun reagerer ved at stoppe op som om hun virkelig ikke KAN komme over stregen/ kanten, også selv om den er helt jævn, og hvis jeg opmuntrer hende til at prøve selv, kan hun blive virkelig sur eller ked, og ender hurtigt med at lægge/ sætte sig ned i protest/ ked-af-det-hed/ afmagt hvad det nu end er.

Der hjemme løber hun rask væk gennem værelserne og ænser nærmest ikke dørkarmen, men fx i dag var vi ude, hvor 2 rum var slået sammen til 1, og der derfor var en streg i gulvet (som altså var helt flad), og hun kunne slet ikke komme over den selv.

Det hjælper ikke at opmuntre hende - det har en stik modsat effekt- eller give hende tid til at tage initiativet selv, for så venter hun bare, og bliver ked over, at jeg ikke kommer og hjælper hende :unsure Må vidst i tænkeboksen.

Lyder da bare slet ikke sjovt. Håber i finder en løsning  :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh, heldigvis slap vi for mere bræk. Jeg har bare sovet som en sten i nat, men vågnede op med ondskabsfuld hovedpine, og Caroline er stadig ikke helt på toppen. Selvom hun leger og hygger, Hun spiste heldigvis morgenmad i morges.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Karla er af en eller anden grund, jeg ikke lige kan få øje på, blevet bange for at gå over kanter eller streger. Hun kan gå helt i baglås hvis jeg går gennem en dåråbning og hun gerne vil med, men der er en liste eller et lille trin hun skal over. Det samme hvis der er en flækket flise eller revner i asfalten. :unsure

Hun reagerer ved at stoppe op som om hun virkelig ikke KAN komme over stregen/ kanten, også selv om den er helt jævn, og hvis jeg opmuntrer hende til at prøve selv, kan hun blive virkelig sur eller ked, og ender hurtigt med at lægge/ sætte sig ned i protest/ ked-af-det-hed/ afmagt hvad det nu end er.

Der hjemme løber hun rask væk gennem værelserne og ænser nærmest ikke dørkarmen, men fx i dag var vi ude, hvor 2 rum var slået sammen til 1, og der derfor var en streg i gulvet (som altså var helt flad), og hun kunne slet ikke komme over den selv.

Det hjælper ikke at opmuntre hende - det har en stik modsat effekt- eller give hende tid til at tage initiativet selv, for så venter hun bare, og bliver ked over, at jeg ikke kommer og hjælper hende :unsure Må vidst i tænkeboksen.

Det lyder godt nok spøjst! Ved ikke helt hvad du skal gøre, da jeg ikke har prøvet det selv, men mon ikke det er noget som går over med tiden? Om ikke andet så når hun får mere sprog og man kan snakke med hende om det. Det kan jo også være at det er en form for leg, lidt ligesom "jorden er giftig"...

Men :kram2 herfra, for det må da være lidt frustrerende! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var nok også blevet lidt sur! Men når det kommer til sådan noget familie komsammen er jeg også vildt nærtagende efter jeg har fået Mie.

Jeg tror bare, at jeg slet og ret ikke havde accepteret det. "Hov farfar, der sidder jeg. Du kan sidde dér" :) Men jeg synes ikke, at du er for meget :kram2 Hvad sagde han, da Christian gentog, at du skulle sidde der? :unsure

Flyttede han sig heller ikke efter at christian havde sagt noget? Blev I så nødt til at flytte? Jeg kan godt forstå hvis du blev træt af det. Hvis det var foregået hos os, og farfar ikke havde hørt efter, havde jeg nok sagt noget provokerende i stil med "Eftersom farfars høreapparat ikke er indstillet korrekt, så han ikke lige hørte hvad der blev sagt, så tror jeg lige at jeg flytter højstolen, så jeg har mulighed for at give Elin (sophia) mad"........... Men nu har Elins farfar også høreapparat og er meget "vil-døv", så det kunne sagtens være foregået.... 

Er glad for jeg ikke er alene :)

Jeg hørte desværre ikke hvad han sagde, men det provokerer mig bare grænseløst at man ikke lytter til vores ønsker ifm. VORES barn :gal

Jeg er desværre ikke typen der "svarer igen" overfor svigerfar, det føler jeg simpelthen ikke, at jeg er tæt nok på ham til. Men grunden til at det nok går mig ekstra meget på i lige denne situation med svigerfar, er at han flere gange har spurgt Christian, om Christian og Sophia ikke vil komme ned og besøge ham i hans lejlighed i Polen. Ja undskyld, men hvad med mig? Jeg har altså ikke lyst til at Sophia skal til POLEN uden mig. :angry Det kan godt være at det hele bare er fordi han gerne vil have tid med sit barnebarn, men han ser hende jo maks en gang om måneden, og vi ville aldrig lade ham være alene med hende. Hun kender ham ikke, og jeg føler mig altså ikke tryg ved hans kompetencer og respekt for vores regler/rutiner for VORES barn. Han vælger direkte selv at rejse ned til lejligheden i Polen på hendes fødselsdag, som han for fanden har vidst at hun ville have i 1 år. Det er hans egen lejlighed, så han kunne måske vælge at holde ferie på et andet tidspunkt? Når vi ses er det MAKS 2 timer af gangen, fordi så skal han lige et eller andet. Og han taler kun om sig selv og spørger aldrig andre hvordan det går med dem. Arh!

Skulle bare lige ud med det - nu har jeg det lidt bedre ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

det lyder godt nok mærkeligt! Hvor ville det dog være rart hvis man kunne spørge dem hvad der nager dem :) Håber at det bare er en kort fase :kram2

Tror ikke du kan gøre andet end bare at være der for hende, som du allerede er, og så hjælpe hende over/forbi stregerne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad hvis du har hende i hånden?

Kan hun være gået ind i en rude på et tidspunkt?

Løsningsforslag har jeg desværre ikke ud over at "føre" hende, selvfølgelig kun hvis hun ikke reagerer ved det, det skal nødig føles som et overgreb!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder bare til at det bliver værre og værre... :kram men det kan værre at det topper nu, og så lige pludselig vender det - for det kan næsten kun blive bedre fra nu af Maja....

Hun vågnede da "kun" 5 gange i nat, tilgengæld havde Anders problemer mellem 3.30 og 4.00 hvor hun bare ikke ville ligge i sin seng, så hun faldt i søvn i hans arme. Og kl 5.45 gav jeg vand til en halv sovende Mie der bare ville op og sidde så snart hun fik muligheden på trods af at hun stadig havde lukkede øjne :unsure så vi stod tidligt op i dag :zzz

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fik da lige pludselig huset fuld af børn i morges! Jeg vidste i forvejen at jeg skulle have to børn i GP i denne uge, dog kun den ene i dag.., men KL. 6.15 i morges tikkede to sms'er ind på mobilen med to børn mere! Godt jeg har masser af brød, pålæg og frugt hjemme, ellers havde jeg ski da været på spanden!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv Mies dagpleje er syg ugen ud, og når nu man ikke sådan HELT er på bølgelængde med gæste DP så er det lige lidt mere end irriterende! Overvejer at ringe og spørge bedsteforældrene om ikke de syntes de vil tage Mie med ud i herningcentret og spise pommes frites og kigge på nisser en dag i den her uge! (Noget jeg selv drømmer om, men så desperat er jeg at jeg vil lade dem få den oplevelse så Mie har en dag mindre i gæste DP).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun vågnede da "kun" 5 gange i nat, tilgengæld havde Anders problemer mellem 3.30 og 4.00 hvor hun bare ikke ville ligge i sin seng, så hun faldt i søvn i hans arme. Og kl 5.45 gav jeg vand til en halv sovende Mie der bare ville op og sidde så snart hun fik muligheden på trods af at hun stadig havde lukkede øjne :unsure så vi stod tidligt op i dag :zzz

Har ikke helt fulgt med men kan hun have noget med ørene når hun nu vågner så meget og helst vil op???? Kæmpe kram til jer :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dicte har verdens dejligste dagpleje, men nogle dage giver det overhovedet ikke mening at jeg sidder her på jobbet og laver opgaver der føltes helt meningsløse, mens en anden voksen har fornøjelsen af mit barn :boo jeg savner hende!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sidder i sofaen og hygger med Felix :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har længe døjet med, at M. Har haft meget nemt til gråd i DP og hun bliver meget ked af det, når DP forlader hende, hvad enten det er for at gå ud med skraldespanden eller for at sætte nogle af "de små" i barnevognen Eks. Ved lur. M. er ofret kommet hjem med skrammer, hvilket jo er hvad der sker, men DP fortæller i dag, at hun har fundet ud af, at en pige der er 3 mdr. Ældre end M. Er efter Melissa og slår og skubber til hende, når DP ikke ser det. Det er blevet opdaget da 2 af de ældre børn på 2 1/2 har fortalt DP det. Nøj hvor er jeg træt af det :( Så tror det pokker, at M. ikke vil være "alene" derovre. Det er ikke første gange der er problemer med dette barn, DP har før haft talt med store bogstaver overfor hende, men så gammel er hun jo heller ikke, trods alt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har længe døjet med, at M. Har haft meget nemt til gråd i DP og hun bliver meget ked af det, når DP forlader hende, hvad enten det er for at gå ud med skraldespanden eller for at sætte nogle af "de små" i barnevognen Eks. Ved lur. M. er ofret kommet hjem med skrammer, hvilket jo er hvad der sker, men DP fortæller i dag, at hun har fundet ud af, at en pige der er 3 mdr. Ældre end M. Er efter Melissa og slår og skubber til hende, når DP ikke ser det. Det er blevet opdaget da 2 af de ældre børn på 2 1/2 har fortalt DP det. Nøj hvor er jeg træt af det :( Så tror det pokker, at M. ikke vil være "alene" derovre. Det er ikke første gange der er problemer med dette barn, DP har før haft talt med store bogstaver overfor hende, men så gammel er hun jo heller ikke, trods alt.

Ej hvor synd for M (og frustrerende for DP)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har ikke helt fulgt med men kan hun have noget med ørene når hun nu vågner så meget og helst vil op???? Kæmpe kram til jer :kiss

Hun vil godt ligge ned bare ikke i sin seng :rolleyes - jeg tror det handler om tryghed og jeg har en mistanke om at hun reagerer på gæste DP, hendes rytme blev også vendt total rundt dernede.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er forkølede i det lille hjem så hygger med varm kakao og kanel knækbrød.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv vi er inde i en dårlig søvn fase. Han har svært ved at finde ro, vågner halvt op flere gange hver nat og står monster tidligt op.

De har ikke kunnet mærke noget på ham i vs, der er han sit sædvanlige smilende selv.

Så det er vidst mig bare mig der må trækkes med det, men øv altså.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der har været een pædagog på Annas stue - HELE DAGEN! Hun fik kun lige lidt hjælp da de skulle spise frokost - der er ikke råd til at hyre en vikar. Jeg synes bare SLET Ikke det er i orden! :prik

Hun synes det var gået fint - børnene havde været søde og "passet sig selv" :blink Det er for h******* ikke det jeg betaler for! :(

Anna ville ikke i VS i morges og det vil hun ellers  normalt gerne. Det var dog gået okay, men selvom jeg hentede allerede 15:45 var hun tydeligt bombet og det krævede en time i sofaen med Postmand Per og Ramasjang før hun var klar til at kommunikere og interagere. Lille pus, altså! Hun har været sød og godt tilpas ellers og det har været en hyggelig aften, men NUJ, hvor gad jeg godt have muligheden for at være på 32 timer :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der har været een pædagog på Annas stue - HELE DAGEN! Hun fik kun lige lidt hjælp da de skulle spise frokost - der er ikke råd til at hyre en vikar. Jeg synes bare SLET Ikke det er i orden! :prik

Hun synes det var gået fint - børnene havde været søde og "passet sig selv" :blink Det er for h******* ikke det jeg betaler for! :(

Anna ville ikke i VS i morges og det vil hun ellers normalt gerne. Det var dog gået okay, men selvom jeg hentede allerede 15:45 var hun tydeligt bombet og det krævede en time i sofaen med Postmand Per og Ramasjang før hun var klar til at kommunikere og interagere. Lille pus, altså! Hun har været sød og godt tilpas ellers og det har været en hyggelig aften, men NUJ, hvor gad jeg godt have muligheden for at være på 32 timer :(

:O OMG! Det lyder da helt grotesk! Stakkels unger :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anna ville ikke i VS i morges og det vil hun ellers  normalt gerne. Det var dog gået okay, men selvom jeg hentede allerede 15:45 var hun tydeligt bombet og det krævede en time i sofaen med Postmand Per og Ramasjang før hun var klar til at kommunikere og interagere. Lille pus, altså! Hun har været sød og godt tilpas ellers og det har været en hyggelig aften, men NUJ, hvor gad jeg godt have muligheden for at være på 32 timer :(

Ej, det er godt nok ikke fedt! Der skal da bare være råd til vikarer sådan nogle steder :prik

Hvordan er aftenen gået med hende?

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.