Oprettet September 27, 2013 Hej alle sammen.. Jeg er i uge 6 på søndag og er nødt til at høre jer hvor meget i tisser for jeg tisser hele tiden, jeg er oppe 3-4-5 gange om natten også, det er lige til at blive skør af.. Knus Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 Hej alle sammen.. Jeg er i uge 6 på søndag og er nødt til at høre jer hvor meget i tisser for jeg tisser hele tiden, jeg er oppe 3-4-5 gange om natten også, det er lige til at blive skør af.. Knus Sådan har hele min graviditet også været (undtagen starten, hvor jeg kastede alt op i stedet, kan ikke anbefales, men jeg fik dog mere sammenhængende søvn ;) ). Jeg er fortsat oppe en lille håndfuld gange hver nat (er 29+2 nu). Og jeg synes ingenting det hjælper at drikke mindre vand, kun at jeg bliver dårlig af det ;) Heldigvis er en graviditet jo kun 40 uger plus minus, og så er du i træning til nattefodring osv. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 Bebs ligger og presser på blæren så det er fuldstændig normalt. Tror omkring en hel dag tisser jeg 20 gange :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 Hvis du er blevet undersøgt for blærebetændelse er det nok desværre bare sådan det er. Det kan blive lidt bedre ved at man træner sine bækkenbunds muskler. Men i starten er det jo ikke fordi baby presser på blæren, men det er bl.a fordi blodgennemstrømningen i underlivet er forøget og den hormonelle påvirkning gør at man simpelthen føler mere tissetrang. Jeg syns det var værst i starten og i slutningen af graviditeten. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 Ligesom Annika har jeg også haft det sådan hele graviditeten! (Er nu 33+5) Jeg var såååå træt af apps, som sagde det blev bedre i 2. trimester og slemt igen i 3., for det var bare 2-6 gange om natten hele graviditeten! Og jeg har altid haft brug for meget søvn, så var/er ved at blive sindssyg ;) det eneste der er at gøre er nok at tælle ned til baby er ude, og er det som får dig op om natten :) (Men ja derudover er det måske også en ide at blive tjekket for blærebetændelse, bare for en sikkerheds skyld) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 Er alligvel glad for at høre jeg ikke er den eneste der er ved at blive skør ;) ku godt være jeg skulle testes for blærebetændelse men det sviger bare ikke.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 Det behøver ikke at svige - ofte mærker man ikke blærebetændelsen, når man er gravid. Jeg havde blærebetændelsen 2-3 gange under graviditeten og ikke en eneste gang sved det. Det var helt andre tegn jeg havde. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 Jeg synes faktisk det var værst i starten, men jeg har generelt skulle tisse mange gange om dagen hele vejen igennem! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 Min jordmoderen fortalte mig at jeg skulle tisse så meget fordi barnet pressede på blæren. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 Min jordmoderen fortalte mig at jeg skulle tisse så meget fordi barnet pressede på blæren. Så stemmer det sikkert :) men trådstarter skriver hun kun er i uge 6 og der er barnet jo på str med en ært og kan ikke presse på blæren Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 27, 2013 I første trimester er det primært øget blod-flow til livmoderen, som giver den øgede tissetrang, i 2. men især i 3. trimester er det junior som presser på blæren. Af samme årsag vil nogen opleve trangen mindre i 2. trimester :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 28, 2013 Åår jeg håber det bliver mindre i 2 så ;) tak fordi i har svaret piger :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 28, 2013 Lyder ikke sjovt! Du har fået nogle gode råd fra de andre, men jeg vil understrege at du bliver testet for blærebetændelse! Jeg har haft det, men uden svie e.l. i løbet af graviditeten. Ellers har jeg hørt at det er vigtigt at sørge for, at man tisser det hele ud når man er på toilettet, således at man undgår, at der er urin tilbage i blæren når man er færdig. Og undgå the nogle timer inden sengetid, uanset om den er uden koffein eller ej. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 28, 2013 Jeg drikker hverken te eller kaffe.. Må prøve at snakke med lægen om det :) Vi har lige fået brev til NF D. 11 nov Idag :D uhhhhh kan slet ikke vente Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2013 Jeg er oppe min 2 gange hver nat hvor jeg før jeg blev gravid sjældent var oppe om natten. Og det er hele tiden små tissetåre. Sådan er det også dagen igennem, Sådan er det vidst bare. :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2013 Måske et ret klamt spørgsmål men hvad med jeres mave (afførring) kan i godt få jer tømt, synes nemlig jeg har svært ved det Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2013 Måske et ret klamt spørgsmål men hvad med jeres mave (afførring) kan i godt få jer tømt, synes nemlig jeg har svært ved det Det kan sagtens være pga. hormoner.. Drik rigeligt med vand og spis en masse fibre (evt. HUSK?), så skulle det gerne hjælpe. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2013 Okay tusind tak Det var så lidt :) ellers må du høre lægen om du kan tage noget for at afhjælpe. Jeg spiser lidt magnesia ind i mellem, og det hjælper. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2013 Okay men det er meget normalt og ha problemer med det eller? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2013 Okay men det er meget normalt og ha problemer med det eller? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2013 Okay men det er meget normalt og ha problemer med det eller? Ja - når man er gravid producerer man et hormon der får musklerne til at begynde at slappe af - netop for at man kan udvide bækken osv. Men det påvirker også tarmmuskulaturen og den muskel der gør at din mavesyre ikke løber tilbage i halsen. Derfor er der også nogen der får halsbrand eller sure opstød. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2013 Ååår det var dejligt at høre at det er normalt.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites