190987

Folinsyre

6 indlæg i dette emne

Hej alle.. jeg er gravid i 5+2 og kom til at tænke på om man kan tá for meget folinsyre og hvad kan der evt ske?

Del dette indlæg

Hvor meget tager du ? :)

Normalt er det fint bare at tage den mængde, der er i fx. gravitamin eller lign... større dosis behøves kun hvis lægen anviser det :)

Jeg tvivler på at man får nogen effekt ved at supplere op, men får man for meget fordi man evt. får en stor mængde gennem kosten, så bliver overskydende udskildt via urinen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan du godt - men hvis du bare tager en alm. Vitaminpille m. Folinsyre så skulle du være dækket ind..

/Christina

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tog folinsyre piller fra inden jeg blev gravid men da jeg så fant ud af jeg var gravid begyndte jeg på de vitaminer til gravide hvor det er i og holdte op med at tá ren folinsyre men tænker om det gør noget godt hvis jeg stadig forsætter med de andre også?:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er ikke nødvendigt at tag dem ved siden af, hvis du også tager en alm gravid-vitamin hvor den anbefalede dosis er i.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tog også begge dele... og tog det frem til uge 12.. men det var grundet behandling, da jeg fik metformin og ekstra b-vitamin var der noget omkring optagelsen af folin syre, der gjorde at jeg skulle tage ekstra! :) Men det var på recept? så der var det jo lægens vejledning der gjorde det..

Tænker altså ikke der er grund til at tage mere, sådan normalt... :) Der er så meget andet, der er hyggeligere at bruge penge på end ekstra vitaminer... tænker du bare skal holde dig til hvad der er anbefalet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER