190987

Mit hovedet er færdig så håber i kan hjælpe mig..:(

9 indlæg i dette emne

Hej alle sammen..

Jeg har virkelig brug for noget opmuntring eller en måde at komme videre på og håbet virkelig i kan hjælpe mig..

Del dette indlæg

Først Tillykke med graviditeten! Og flot at du er stoppet med at ryge :)

Tålmodighed er jo den eneste mulighed her i starten, du kan evt bestille en tryghedsscanning til om et par uger, så du kan få ro i sjælen.

Hvordan kan det være du allerede har sagt det til din mester? Jeg sagde det selv først til min mester i 10. Uge, netop for at det ikke ændrede noget hvis det skulle gå galt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først og fremmest - tag det roligt, dyb vejrtrækning. Dernæst jeg forstår det virkelig godt! Min graviditet har været præget af så meget tvivl og uro og frygt, selvom alt hele tiden har været i orden - baby vokser og jeg har ikke fejlet noget alvorligt. Når du bliver så bekymret, så er det jo fordi, du allerede er glad for din lille spire og rigtig gerne vil passe på den. Jeg tror måske, de allerfleste har svært ved at tro på, at det ikke bare er indbildning i starten, at man er gravid. Der var nok noget galt med testen osv. osv. Hvis man, som f.eks. mig, slet ikke havde nogen symptomer, ja, så er det rigtig nemt at overbevise sig selv om, at baby nok er forsvundet. Og lige pludselig er man dybt misundelig på dem, der ligger med hovedet i en spand 6 gange om dagen. Ikke særlig logisk, hvis man tænker over det! ;)

Mht. dit arbejde tænker jeg, du er håndværker, siden du siger mester. Jeg ved ikke, hvor fysisk hårdt, det du laver er, men hvis du er bekymret for, om du laver mere, end du kan klare, så tal lige med din læge om, hvad du må og ikke må. Der kan være noget maling, lak, kemikalier, du ikke rigtig kan tåle lige nu. Mht. løft så kommer der i hvert fald kontant afregning, når du kommer lidt længere hen. Er du sindssyg, hvor fik jeg mange ligamentssmerter, da jeg lige syntes jeg skulle flytte møbler omkring uge 20. Men snak med lægen, så du ikke bliver bange for, at du har gjort noget, der er forkert uden at have gjort det - og omvendt.

Og bekymringerne? Ja, den dårlige nyhed er nok, at de er kommet for at blive. Den gode nyhed er - at det er baby jo også nok! :kram

Og PS - det er superflot du er holdt op med ryge - du gør jo allerede det, der skal til for at passe godt på den lille! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak fordi i svarer mig piger<3

Jeg er maler og var derfor nødt til at sige det med det samme til min mester så jeg ikke bliver udsat for noget jeg ikke må ift kemikalier men som skrevet nu stresser han mig bare fuldstændig..

Der skal ingen ting til før jeg græder (min kæreste tror det er homonerne) men jeg er overbevist om det er fordi jeg bliver presset så hårdt på arbejde, oven i skal jeg tisse hver 20 minut OGSÅ OM NATTEN så min søvn hænger heller ikke sammen:(

Jeg synes virkelig jeg gør alt for at passe på babyen men er bange for mine tanker(stress) kan skade den så vi mister den:(

Hvornår kan man få taget en trygheds scanning? For det vil jeg helt sikkert ha gjort så, måske det kan hjælpe mit lidt<3

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan se hjerteblink fra omkring uge 6+0 men det er også nærmest alt hvad man kan se så tidligt. Jeg var til scanning i uge 9+2 og der kunne man se en lille klumpet baby med korte arme og ben og hjerteslag, men den er ikke begyndt at ligge og sprælle rigtigt på det tidspunkt. Man kan se rigtig meget mere omkring uge 12 hvor de laver NF scanningen.

Så har jeg læst rigtig mange beretninger med kvinder som blev scannet "for tidligt" fordi de måske ikke var så langt henne som de troede eller fordi den som scannede ikke var så erfaren, og derfor ikke kunne se hjerteblink og måtte ind og scannes en uge efter - så hvis det var mig ville jeg nok vente mindst til 7+0 eller helst 8+0 for at være sikker på at der var noget at se.

Man kan jo ikke rigtig mærke barnet, i hvert fald ikke dagligt, før man er 18-24 uger henne (lidt forskelligt afhængig af hvem man er, om det er 1. graviditet eller hvordan) så indtil da kan man ha virkelig mange tanker som man på en eller anden måde skal rumme og tro på at alt nok skal gå godt. Derfor syns jeg rigtig godt om scanningerne fordi de beviser at selv om man ikke kan mærke den lille spire så vokser den godt. Men en scanning er et øjebliksbillede så at sige, der er desværre ingen garantier i starten for at det går godt, det er man lidt nødt til at beslutte at det skal. Og prøve at være optimistisk selv om det er svært.

Held og lykke - og super flot med rygestoppet, mon ikke også det gør dig lidt ekstra stresset lige nu.

Del dette indlæg

Annonce ♥

I forbindelse med fertilitetsbehandling får man som standard en scanning uge 7+ for der forventer man, at hjertet er begyndt at slå. Jeg har selv betalt mig fra nogle ekstrascanninger, bare for at få ro, og det har jeg så fået. Og det har holdt i ca 14 dage ;) Og ja, jeg skulle også tisse HELE tiden i starten, man er total hormonel, og så er det helt sikkert også stressende at holde op med at ryge. Men hold med at stresse over du stresser. Ingen grund til det og det er bare en ond cirkel. De er nogle seje nogen de små - det skal nok gå! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du tisser hver 20 min, ville jeg få tjekket for blærebetændelse - det lyder helt vildt :)

Du kan købe dig til en tryghedsscanning, som de andre siger - de fleste læger henviser ikke til det, medmindre der er risiko for abort..

Det er SUPER svært at lade være at stresse.. Men her er nogle ting du kan prøve:

1. Lad være at tænk på arbejdet, når du har fri. DU har FRI - så det er spild af tid, at tænke på det ;)

2. Er der tegn på der skulle være noget galt med baby? Nej? SUPER - Så gå ud fra alt er godt. Jeg har oplevet flere aborter.. Og tro mig: Hvis det frygtelige sker, så er det forfærdelig hårdt ligemeget hvor lidt man troede på det. Så TRO PÅ din baby har det godt!

3. Tag nogle dybe indåndinger -tal med din chef. Fortæl ham du er lidt stresset, og har det svært. HAN er CHEF; Han er klar over at hvis det fortsætter, så står du med en sygemeldning om 3 måneder ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rigtig uretfærdigt af din chef.

Desværre mener nogen chefer at graviditet er total uacceptabelt, har kendt flere hvor cheferne tog det SÅ grimt og gjorde hvad de kunne for at gøre den gravide trist og stresset.

Men som en anden skrev, ja så ender det jo bare med at du inden længe kommer med en sygemelding hvis det fortsætter.

Jeg synes også du først skal snakke med din chef, hvis det ikke hjælper så tag fat i din fagforening. De hjælper gravide RIGTIG meget med bare de mindste ting mht arbejde.

Håber du finder en løsning og at du og baby har det godt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak piger <3 jeg var til læge igen fredag og fik heldigvis lov til at få en før scanning pga min situtation så nu venter vi bare på brev om hvornår.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER