Guest LilleMig

Børnefamilie ydelse

18 indlæg i dette emne

Har i andre også fået brev derfra idag? om at man får forkert udbetaling imorgen ?? :blush

Del dette indlæg

Ja jeg har.

Men det er jo kun for os med 3 børn eller flere

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nåe ok ;) Tja det kan jo også være fuldstændig ligemeget, havde bare set frem til at man nu kunne se hvor meget man skulle have i 2011, men det kan jeg jo ikke regne en disse med så :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, jeg har også fået brevet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det må kun være jer med 3 børn eller flere som får det, for vi har ikke fået det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det må kun være jer med 3 børn eller flere som får det, for vi har ikke fået det.

Ja, det er alle dem der vil ramme loftet der får for meget udbetalt imorgen fordi systemerne ikke var opdaterede.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er alle dem der vil ramme loftet der får for meget udbetalt imorgen fordi systemerne ikke var opdaterede.

Træls, ville da have været rart med ekstra penge :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Træls, ville da have været rart med ekstra penge :)

Hmm de vil jo desværre bare ha dem igen <_< :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm de vil jo desværre bare ha dem igen <_< :D

Ja de er sku heller ikke særlige flinke ;) :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvad står der i brevet? vi har tre børn men har ikke fået det, men så vidt jeg har regnet ud rammer vi ca 34.000 ialt på et år, så måske er det derfor?

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvad står der i brevet? vi har tre børn men har ikke fået det, men så vidt jeg har regnet ud rammer vi ca 34.000 ialt på et år, så måske er det derfor?

Det tror jeg. Loftet er vist på 35000,- mener jeg.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

hvad står der i brevet?

Læg lige mærke til hvor mange kommafejl der er. Pinligt når det kommer fra en offentlig myndighed :P

Kære modtagere af børne- og ungeydelsen

Vi skriver til jer, fordi der desværre er fejl i den kommende udbetaling af børne- og ungeydelse. De beklager vi meget, da vi ved, at ny lovgivning o forvejen kan give anledning til uklarhed.

Fejlen betyder, at I denne gang vil få flere penge udbetalt, end I er berettiget til i børne- og ungeydelse. Det beløb vil vi trække tilbage. I skal altså ikke selv gøre noget.

Når året er slut, vil I have fået udbetalt præcis det rette beløb. Fejlen har dermed henover året ingen økonomiske konsekvenser for jer.

For at gøre det så nemt som muligt for jer har vi valgt at trække det overskydende beløb tilbage i tre rater fordelt henover året. Det vil foregå på den måde, at I ved den næste udbetaling i 2011 automatisk får mindre udbetalt, end i ellers ville have fået.

Uanset hvor meget i har fået udbetalt, har i på grund af nogle overgangsregler højst fået udbetalt 3000 kr. for meget. Det betyder at det overskydende beløb som vi vil trække de næste tre gange maksimalt vil være 1000 kr. Fejlen er opstået, fordi loven om udbetaling af børne- og ungeydelse er lavet om fra og med 2011. Men systemerne, der sørger for udbetalingen, har ikke kunnet følge med.

På skat.dk/borne-ogungeydelse kan du læse mere og se, hvordan du beregner, hvor meget du har fået udbetalt for meget.

Du kan også ringe på 72 22 18 18. Tast 1 for Borger, Tast 2 for Selvang./årsopg/forskud, Tast 2 for forskud.

Med venlig hilsen

SKAT

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nåe ok ;) Tja det kan jo også være fuldstændig ligemeget, havde bare set frem til at man nu kunne se hvor meget man skulle have i 2011, men det kan jeg jo ikke regne en disse med så :(

Det kan du se her, så ved du hvor meget de trækker fra over de næste gange ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

der må vøre en fejl for jeg kan se den regner med at jeg i 2011 får 35.071 og i 2012 får 35.971 efter de gamle regler, men det kan da ikke passe at det går den vej skal man ikke have mindre år for år?

mine unger er fra 2000, 2003 og 2006

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har fået 1036 kr for meget denne her gang... :)

Men de går bare ind på den konto hvor vi betaler dagpleje og børnehave fra, så det mærker vi ikke ret meget til...

Ikke meget fis og ballade for de børnepenge her, men så er dp og bh da i det mindste betalt :>

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan stadig ikke helt gennemskue tallene, så aner ikke hvor meget vi har fået for meget :( Men er ret sikker på det er en del..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bruger altid pengene her i januar til at betale 3000,- på hver af ungernes børneopsparinger. Så er det overstået for i år.

At der så kommer lidt mindre de næste måneder gør ikke så meget for de ryger alligevel bare på budgetkontoen (lige som resten af dem der kom i dag).

Så jeg er nu glad for der kom for meget her i starten - så tjener vi jo hele 17 ører i renter i stedet for at have fået dem fordelt over hele året ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER