190987

Hvornår fortæller i familien/folk i er gravide?

12 indlæg i dette emne

Hej alle sammen..:)

Vi er jo nu blevet gravide men flere spørgsmål trænger os lidt på da vi aldrig har prøvet det før :)

Hvornår bliver man scannet første gang?

Hvordan fortalte i jeres chef/mester det?

Kæmpe kram her fra <3

Del dette indlæg

Jeg ville nok ligge spørgsmålet i gravid forummet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej alle sammen..:)

Vi er jo nu blevet gravide men flere spørgsmål trænger os lidt på da vi aldrig har prøvet det før :)

Hvornår bliver man scannet første gang?

Hvordan fortalte i jeres chef/mester det?

Kæmpe kram her fra <3

Tillykke med graviditeten :gravid

1. Vi fortalte det i første graviditet lige omkring uge 6, men den endte som en mistet abort. Vi 2. Graviditet var vi enige om, at vi ikke ville offentlig gøre noget før efter nakkefoldsskanning, heller ikke selvom vi faktisk havde set liv ved nogle egen betalte skanninger uge 6, 8 og 10! Jeg var dog så syg med kvalme og opkast, at min nærmeste familie fik besked da jeg var 8 uger henne! Resten af familien på både min og mandens side fik først besked efter NF. Også fordi jeg startede med blødninger omkring uge 9!

2. Første skanning er nakkefoldsskanning, det er omkring uge 11-13 :) Næste skanning er misdannelsensskanning omkring uge 20-22 :) Skanningerne er de eneste faste vi har i DK :)

3. Jeg måtte fortælle arbejder det allerede i uge 7, da jeg blev sygemeldt i uge 6 med kvalme, kunne ikke blive ved med at holde på en maveinfluenza ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Allerførst stort stort stort tillykke. Hvor er det dejligt :-D

Vi blev enige om først at sige noget efter NF-scanningen. Meeeen det var så svært at holde på, og mine forældre skulle bestemt have det at vide inden. Så i uge 5 fik mine forældre det at vide, og kort efter resten af den nærmeste familie. Løbende som vi har set nogle at de nærmeste venner har de også fået det at vide. Flere at mine veninder har selv gættet det, da jeg er vild dårlig til at skjule sådan noget.

Mine ledere fik det at vide da jeg fik tiden til NF-scanning, da jeg blev nødt til at bede om fri til det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak :) jeg synes det er vildt svært at holde hemmeligt, vi er ca i uge 4 så det er meget tidligt men min kæreste mener vi skal vente med at fortælle det til nakkefold scanningen er lavet men der er jo læææænge til ;) jeg er maler og er nødt til at fortælle min mester det så snart jeg har været ved læge så jeg skader barnet så lidt som muligt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten :)

Vi har ikke fortalt det til alle endnu, men familie og nærmeste venner/kolleger ved det (er 12+1). Vi har tid til NF på torsdag, og derefter bliver det helt offentliggjort.

Vores familier fik det at vide sidste weekend og min chef fik det at vide for en del uger siden - fordi jeg led en del af kvalme og mega mega træthed.

Lige netop når du er maler så få det endelig sagt til din mester hurtigst muligt - det ville være så træls at blive udsat for unødvendige dampe :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak :) Okay, jamen må jo heller lytte til min kæreste med hvornår vi skal sige det så selv det godt nok bliver svært men satser på min mester skal ha det afvide imorgen eller tirsdag, er bare så bange for han bliver mega sur :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med graviditeten!! :yay

Har du fortalt det til din mester? Du skal ikke tænke på, om din mester vil blive sur eller ej. Min holdning er, at en graviditet jo er en naturlig del af livet, og lige nu skal du først og fremmest tænke på, hvad der er bedst for jeres barn og for dig... og det vil være bedst for jeres barn, at du ikke bliver udsat for dampe, kemikaler el.lign. i forbindelse med dit arbejde. Unødig stress, er jo heller ikke, hverken det bedste for dig eller jeres barn. Jeg håber, at din mester tager det godt, når du fortæller det. Hvis han bliver sur, så er han et fjols. Igen, bare min holdning. ;) Pøj pøj med det hele! :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fortalte ham det Idag og han blev heldigvis ikke sur :) puha det var en stor sten der faldt fra mit hjerte ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det godt at høre. Skønt at du ikke skal bekymre dig om det længere. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fortalte ham det Idag og han blev heldigvis ikke sur :) puha det var en stor sten der faldt fra mit hjerte ;)

Dejligt at mester tog det godt (han kan da heller ikke tillade sig at blive sur ;) )!

Stort tillykke med graviditeten :hurra

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak.. Igår blev jeg så sygemeldt indtil jeg er i uge 12 indtil videre Fordi jeg blev ved med at blive sendt ud til ting jeg ikke måtte arbejde med også er jeg oppe 4-6 gange om natten og tisse så min søvn er heller ikke ret god så nu turde min læge ikke lade mig gå længere

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER