Forunderligt

Gift ved første blik

14 indlæg i dette emne

Jeg kom til at se (genudsendelse af) det her program i går og blev straks så fascineret at jeg måtte online og se afsnit 2 også. Jeg må indrømme jeg blev helt fanget af ideen og syns det er virkelig romantisk - men måske også lidt naivt. Hvad syns I hvis I har set det? Og hvis I ikke har endnu så prøv at se her:

http://www.dr.dk/tv/...erste-blik-1-8/

Beskrivelse:

Mie, Mette, Lykke, Martin, Jonas og Simon er singler, der har prøvet stort set alt i jagten på kærlighed. De har sagt ja til at medvirke i et eksperiment, hvor de bliver gift i et arrangeret ægteskab med et menneske, de aldrig har mødt før . De seks bliver matchet op med hinanden, af et ekspertpanel bestående af en præst, to psykologer og en antropolog, der har undersøgt en stor gruppe danske singler, for at finde de perfekte match. Baggrund: Drømmen om den store kærlighed har skabt en kæmpe dating industri. Men selvom mulighederne for at finde den eneste ene aldrig har været større, kæmper en ny generation af singler stadigvæk med at finde den perfekte partner. Men hvorfor er det så svært for os at finde hinanden? Og hvordan kan vi gøre det anderledes? Er det arrangerede ægteskab vejen til den store kærlighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes egentlig det er et rigtig godt program, havde forventet noget reality-agtigt og det synes jeg ikke det var :). Synes eksperimentet er rigtig interessant, at se om man kan lære at elske nogen på 4 uger, som man teoretisk set burde passe med. Og synes det er vildt spændende at det er eksperter inden for forskellige felter de har valgt til at matche parrene :). Derudover synes jeg parrene virkede søde og programmet var egentlig lidt romantisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var helt opslugt af de første 2 afsnit, for det er et virkeligt interessant eksperiment...

"Desværre" er det 6 okay tiltrækkende personer der er med... Det havde nok været endnu mere interessant hvis nogle af deltagerne skilte sig lidt mere ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endnu ikke helt taget stilling til, hvad jeg mener om det. Synes egentlig, at eksperimentet er interessant nok, men det er nu engang, hvad det er - et eksperiment. Jeg ved ikke, om man bør eksperimentere med ægteskabet, det skal i mine øjne tages mere seriøst end: "Vi prøver at gifte os og gi'r det en måned - er vi ikke blevet forelskede til den tid, jamen, så bliver vi da bare skilt igen". Det er lidt useriøst i mine ører... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja de burde nok vente med at blive gift, men bo sammen i den måned og så blive gift hvis det var sagen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har endnu ikke helt taget stilling til, hvad jeg mener om det. Synes egentlig, at eksperimentet er interessant nok, men det er nu engang, hvad det er - et eksperiment. Jeg ved ikke, om man bør eksperimentere med ægteskabet, det skal i mine øjne tages mere seriøst end: "Vi prøver at gifte os og gi'r det en måned - er vi ikke blevet forelskede til den tid, jamen, så bliver vi da bare skilt igen". Det er lidt useriøst i mine ører... :rolleyes

Det kan jeg godt følge dig i og det var faktisk også min første tanke. Det er lidt som om det devaluerer ægteskabets betydning på den måde. Men efter jeg har set de første afsnit har jeg det lidt blandet med det, for jeg kan jo se at de i hvert fald tager brylluppet ret seriøst (vist mere end de måske selv havde forventet fra start) og det BLIR til den mest romantiske utrolige første date nogensinde. Hvor man jo på en eller anden måde allerede har committed. Jeg er da meget spændt på hvordan det så udvikler sig, jeg ku godt forestille mig at det ville blive alvor for nogen af dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så første afsnit og glæder mig til at se det andet i morgen.

Jeg synes, det er rigtig interessant, og jeg ser det som underholdning. Ikke at jeg overhovedet forstår, hvad der får folk til at melde sig til sådan et program. Ens for dem alle ser dog ud til at være, at de har svært ved at binde sig til nogen. Og så giftes? Hvor pokker finder man sådan nogle mennesker :D

Jeg synes, at programmet gør meget ud af at fortælle om, at arrangerede ægteskaber i fordums tid fungerede for mange. Det argument mener jeg dog er helt væk. Så mange ting var anderledes. Dengang havde mange mænd jo også et barn med hver en tjenestepige, og kvinder havde ikke nogen uddannelse og stod uden reel mulighed for at klare sig selv ved noget så uhørt som skilsmisse.

Men jeg synes, det er et interessant og anderledes program, og jeg skal helt sikkert se det hele :) Det ville da være skønt, hvis jeg og min kynisme tog fejl, og nogen rent faktisk levede lykkeligt som følge af programmet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I sælger det nu ellers meget godt, det skal jeg da have set i morgen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ser det. Og jeg tror faktisk på, at det kan lykkes med de arrangeret ægteskaber, som disse uge mennesker vælger, men der ligger jo også et stort stykke arbejde bag fra eksperterne, de er jo matchet op på mange forskellige punkter ud fra interesser, livstil, livsanskuelse osv.

Man vælger jo ikke bare en tilfældig til de forskellige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ser det. Og jeg tror faktisk på, at det kan lykkes med de arrangeret ægteskaber, som disse uge mennesker vælger, men der ligger jo også et stort stykke arbejde bag fra eksperterne, de er jo matchet op på mange forskellige punkter ud fra interesser, livstil, livsanskuelse osv.

Man vælger jo ikke bare en tilfældig til de forskellige :)

Gad vide om det ku blive en ny trend. Forestil jer at man om nogle år kunne gå til et ægteskabsbureau og ansøge om et match til planlagt ægteskab? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstod jeg det rigtigt, at kun 200 havde meldt sig, men kun 20 havde sagt ja, da de fik at vide de skulle giftes?

Så de seks er plukket ud af 20 mennesker? Det er godt nok ikke mange at vælge i mellem! Det er godt nok heldigt hvis bare et af parrene forbliver gift.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så ikke første afsnit, men har lige set det andet og jeg synes det er et vildt hyggeligt program og et yderst interessant eksperiment! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstod jeg det rigtigt, at kun 200 havde meldt sig, men kun 20 havde sagt ja, da de fik at vide de skulle giftes?

Så de seks er plukket ud af 20 mennesker? Det er godt nok ikke mange at vælge i mellem! Det er godt nok heldigt hvis bare et af parrene forbliver gift.

Ja sådan forstod jeg det også. Eller at de havde valgt 20 ud af de 200 som havde meldt sig til programmet, (forestiller mig det må være 10 af hvert køn så) som de havde lavet interviews osv med, inden de så har sat 3 par sammen, som de ku blive enige om. Så nej det er ikke det helt store udvalg fra start.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt følge dig i og det var faktisk også min første tanke. Det er lidt som om det devaluerer ægteskabets betydning på den måde. Men efter jeg har set de første afsnit har jeg det lidt blandet med det, for jeg kan jo se at de i hvert fald tager brylluppet ret seriøst (vist mere end de måske selv havde forventet fra start) og det BLIR til den mest romantiske utrolige første date nogensinde. Hvor man jo på en eller anden måde allerede har committed. Jeg er da meget spændt på hvordan det så udvikler sig, jeg ku godt forestille mig at det ville blive alvor for nogen af dem.

Enig. Jeg så afsnit 1 på nettet, og så lå der sørme en forpremiere på afsnit 2, hvor man følger bryllupperne, så det så jeg også lige, og det var altså virkeligt sjovt, sødt og syret at være en flue på væggen. Jeg sad og smågrinede og smilede meget undervejs, og jeg blev også overrasket over, hvor meget alvor, det var blevet for dem. Jeg tror det giver noget helt specielt, at de skal giftes frem for "bare" at bo sammen. Om jeg selv ville gøre det, det er noget helt andet, men jeg synes, de er mere modige end de er useriøse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER