Guest cmbk

Meget grædende efter VS.

20 indlæg i dette emne

Carolines dag ser ud som følgende.

Op kl 6.

Afleveres i VS 7.30

Sover som regel 2 timer på én lur

Hentes i VS 16.20

Hun er glad når jeg henter fra VS. Men hun bliver ekstremt ked af det, når jeg skal lave mad, nogle gange bliver hun hysterisk også selvom mit fokus er på hende og vi feks leger.

Jeg tager hende ikke op, men prøver at få fokus et andet sted, som oftest bliver hun mere hysterisk og råber højere.

Er jeg den eneste der oplever total mor-syghed og grådlabilt barn? Og hvad kan jeg gøre, for at gøre hver dagen nemmere. Det er så synd, at hun er så træt - Jeg har overvejet, om 2 lure i VS er bedre?

Jeg er samtidig igang med flaske afvænning, og vi er jo lige flyttet igen - 2 gang på fjerde månede, så jeg forstår godt, at hun er mærket.

Men ihhh, de her aftener tager alt min energi, og det er ligesom om, at der ikke er meget tilbage efter job.

Hun er også til tider meget gråd labil i weekender, og meget af det er oftest "opmærksomheds-skaberi" så at sige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her hjalp det at lade hende hjælpe mens jeg laver mad. Enten får hun en plastik IKEA kniv og nogle forskellige madvarer, eller står på en stol ved vasken og vasker en gryde ( som selvfølgelig er ren ) eller hvad jeg lige kan komme på.

Det er den eneste måde jeg lav lave mad på. Desuden spiser hun imens. For selvom vi allerede spiser kl 17 går hun helt amok hvis hun ikk får mad så snart vi er hjemme.

Håber det hjælper lidt, for ja man magter slet ikke umulig barn efter en lang dag :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her skal Sofia ha noget at spise og drikke så snart vi kommer hjem, også selv om hun lige har spist eftermiddags frugt + bolle i Dp.

Ellers er hun bare bund ulykkelig.

Hvis vi skal lave mad så snart vi kommer hjem, så får hun lidt at spise af det der indgår i aftensmaden. Det sidder hun så og spiser i mens vi går igang med maden. Oftest går hun så selv igang med at lege i køkkenet.

Hvis der er lidt tid til vi skal lave mad, så sidder vi og ser lidt tv og spiser frugt. Så sætter jeg hende i gang med at lege i køkkenet inden jeg går i gang med maden. Fx. Er hun meget glad for ar lege med magneter på køleskabet.

Hvis Sofia ikke får lidt af spise efter Dp, så er hun bare møj ulykkelig. Også selv om hun burde være mæt fra eftermiddagsmaden. Så måske du ku prøve at se om det ku være det med Caroline.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor tager du hende ikke op?

Altså du beskriver jo ulvetimen. Den tror jeg mange forældre oplever.

Men som du selv er inde på, så er det jo ikke usandsynligt at hun er påvirket af alt det der foregår.

Tag dig tid til at sidde og putte med hende. Slap af når I kommer hjem. Få evt. kæresten til at lave mad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får altid mad, vand og leger også med. Feks med skål og så videre. Jeg tager hende jo selvfølgelig op, hvis hun af en eller anden årsag er bundulykkelig, men når jeg kan se at det bunder i hysteri, så gør jeg altså ikke. I dag blev hun feks sur over, at få en riskiks, som hun ikke ville have, så tog jeg den igen, og så blev hun gal.

Min kæreste kommer først en time senere hjem, og så passer det ikke med C's sengetid. Han er dog ret god til at tage hende og forsøge at underholde hende, men mor ER bedst.

Hvis jeg skulle tage hende op for hver gang hun var ked, sur osv, kunne jeg nærmest ikke lave andet. Vi hygger om morgenen, leger og tager tingene i et roligt tempo, og om aftenen er der skam også kram og kys, og nærhed lige fra når hun bliver hentet. Savner jo min lille trold, og vil så gerne undgå alle de tåre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får altid mad, vand og leger også med. Feks med skål og så videre. Jeg tager hende jo selvfølgelig op, hvis hun af en eller anden årsag er bundulykkelig, men når jeg kan se at det bunder i hysteri, så gør jeg altså ikke. I dag blev hun feks sur over, at få en riskiks, som hun ikke ville have, så tog jeg den igen, og så blev hun gal.

Min kæreste kommer først en time senere hjem, og så passer det ikke med C's sengetid. Han er dog ret god til at tage hende og forsøge at underholde hende, men mor ER bedst.

Hvis jeg skulle tage hende op for hver gang hun var ked, sur osv, kunne jeg nærmest ikke lave andet. Vi hygger om morgenen, leger og tager tingene i et roligt tempo, og om aftenen er der skam også kram og kys, og nærhed lige fra når hun bliver hentet. Savner jo min lille trold, og vil så gerne undgå alle de tåre.

Prøv 15 min med 100 % fokus på hende, inden madlavning, bare sidde på gulvet og lege hvad end hun har lyst til. Det har jeg hørt flere have held med. Vi har altid gjort det og derfor ved jeg ikke om vi er heldige eller om det har en effekt (Mie har bare heller ikke prøvet lange dage før nu, så det kan jo være det kommer).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun får altid mad, vand og leger også med. Feks med skål og så videre. Jeg tager hende jo selvfølgelig op, hvis hun af en eller anden årsag er bundulykkelig, men når jeg kan se at det bunder i hysteri, så gør jeg altså ikke. I dag blev hun feks sur over, at få en riskiks, som hun ikke ville have, så tog jeg den igen, og så blev hun gal.

Min kæreste kommer først en time senere hjem, og så passer det ikke med C's sengetid. Han er dog ret god til at tage hende og forsøge at underholde hende, men mor ER bedst.

Hvis jeg skulle tage hende op for hver gang hun var ked, sur osv, kunne jeg nærmest ikke lave andet. Vi hygger om morgenen, leger og tager tingene i et roligt tempo, og om aftenen er der skam også kram og kys, og nærhed lige fra når hun bliver hentet. Savner jo min lille trold, og vil så gerne undgå alle de tåre.

Der er mange dage hvor jeg nærmest ikke laver andet end at være sammen med min datter fra jeg kommer hjem til hun sover. Hvis min datter har brug for det, så skal hun også have det nærvær.

Det er vores prioritet - manden laver mad stort set alle hverdage da Erica kræver min opmærksomhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mange dage hvor jeg nærmest ikke laver andet end at være sammen med min datter fra jeg kommer hjem til hun sover. Hvis min datter har brug for det, så skal hun også have det nærvær.

Det er vores prioritet - manden laver mad stort set alle hverdage da Erica kræver min opmærksomhed.

Men det er bare ikke en mulighed her :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja får lov til at sidde på køkkenbordet og kigge med de dage hun er virkelig morsyg. Hun får så lidt mad, eller lidt hun kan lege med mens hun sidder der. Nu ved jeg ikke hvor stort jeres køkken er men Ronja får også lov til at lege på gulvet derude så hun er i nærheden af mig. Og de dage hvor det er rigtig slemt der får hun lov til at sidde på hoften når det kan lade sig gøre og hvis der lige er noget der kræver to hænder kommer hun ned der og op igen med det samme efter :)

Heldigvis bliver det færre og færre dage det er sådan så jeg krydser fingre for dig at fasen går hurtigt over :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der noget af maden der kan forberedes aftenen før, eller om morgenen? Sådan at den tager så lidt tid som muligt når I kommer hjem. Hvis der f.eks er grønsager der skal forberedes, er det gjort på forhånd (måske ifm madpakkerne, hvis du skal smøre sådan nogle), sådan at maden bare lige skal røres sammen agtigt :)

Jeg kan godt forstå du synes det er frustrerende! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja får lov til at sidde på køkkenbordet og kigge med de dage hun er virkelig morsyg. Hun får så lidt mad, eller lidt hun kan lege med mens hun sidder der. Nu ved jeg ikke hvor stort jeres køkken er men Ronja får også lov til at lege på gulvet derude så hun er i nærheden af mig. Og de dage hvor det er rigtig slemt der får hun lov til at sidde på hoften når det kan lade sig gøre og hvis der lige er noget der kræver to hænder kommer hun ned der og op igen med det samme efter :)

Heldigvis bliver det færre og færre dage det er sådan så jeg krydser fingre for dig at fasen går hurtigt over :kram2

Får du ikke vildt ondt i ryggen af at have hende på hoften, mens du laver mad? :kram2 (Sagde hun, som går til kiropraktor med bla. skæv ryg)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også, at løsningen er noget med at spise rester/forberedt dagen før oftere, så der er mere tid til 100% leg og/eller bare at putte sammen i sofaen :7himmel (og jeg ved godt, at det ikke er let, vi kæmper også med for få timer og jeg har endda mulighed for at hente Mar tidligt :kram2)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får du ikke vildt ondt i ryggen af at have hende på hoften, mens du laver mad? :kram2 (Sagde hun, som går til kiropraktor med bla. skæv ryg)

Nogen gange gør jeg og det er også kun i yderste tilfælde hun får lov :) normalt er hun tilfreds med at sidde på bordet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er hun for stor til at sidde i bæresele og vil hun overhovedet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen gange gør jeg og det er også kun i yderste tilfælde hun får lov :) normalt er hun tilfreds med at sidde på bordet.

Okay :) Jeg kender også godt de dage, hvor man ikke har noget valg. Blev bare lige lidt bekymret for dig, det lød så hårdt for ryggen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun skal altså ikke sidde i bæresele, eller slynge. Det kan jeg ikke holde til, ligesom jeg heller ikke kan holde til at bære hende, hvert andet sekund.

Vi har ca tre dage om ugen, hvor vi ikke laver mad, men bare spiser noget hurtigt. Feks som i dag, og der har ikke været så meget hysteri, men stadig lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun skal altså ikke sidde i bæresele, eller slynge. Det kan jeg ikke holde til, ligesom jeg heller ikke kan holde til at bære hende, hvert andet sekund.

Vi har ca tre dage om ugen, hvor vi ikke laver mad, men bare spiser noget hurtigt. Feks som i dag, og der har ikke været så meget hysteri, men stadig lidt.

Det var nu også kun et forslag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :) Jeg kender også godt de dage, hvor man ikke har noget valg. Blev bare lige lidt bekymret for dig, det lød så hårdt for ryggen :kram2

hvor er du sød :kram2 tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var nu også kun et forslag!

I know ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun skal altså ikke sidde i bæresele, eller slynge. Det kan jeg ikke holde til, ligesom jeg heller ikke kan holde til at bære hende, hvert andet sekund.

Vi har ca tre dage om ugen, hvor vi ikke laver mad, men bare spiser noget hurtigt. Feks som i dag, og der har ikke været så meget hysteri, men stadig lidt.

Hvis det virker tre dage om ugen, så tænker jeg da, at det er et tegn på at det er vejen frem :)(Hvordan man så får det fikset i praksis med en travl hverdag, det er noget andet, I know :chin:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER