Rosina

Pletblødning ved ægløsning?

5 indlæg i dette emne

Pletblødning ved ægløsning?

For et par uger siden holdt jeg op med at bløde efter en SA i 6. uge. Tirsdag i denne uge tænkte jeg så, at jeg ville begynde at teste for ÆL. Testen var bragende positiv, lidt mindre tydeligt positiv onsdag og negativ igår. Efter lidt research fandt jeg ud af, at ÆL-testen typisk bliver positiv, hvis man stadig har hcg i kroppen… Så jeg ved sådan set ikke, om det faktisk var ÆL eller bare resterende hcg.

I dag og de sidste to dage har jeg pletblødt. Det gør jeg ellers aldrig – og har heller ikke pletblødt siden aborten, som jeg oplevede som en almindelig menstruation.

Anyway nu til mit spørgsmål: Er der nogen af jer andre, der oplever pletblødning ved ÆL? Eller skal jeg mon bare forvente, at det stadig er aborten, der er på spil…?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har næsten altid pletblødning ved ÆL. Det er ikke ret meget, men det varer typisk en dag eller 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg er også lidt i vildrede for jeg har også haft lidt pletblødning igår og idag og havde positiv ÆL test tirsdag. Jeg plejer ikke at bløde ved ÆL, det mener jeg i hvert fald ikke at jeg gør. Men så læste jeg dette under gravid uge for uge:

"Nogle kvinder oplever dog lidt pletblødning i 4. graviditets uge, det er ægcellen, der sætter sig fast."

Og jeg husker at da jeg blev gravid med nummer to pletblødte jeg fra lige efter ÆL og frem til forventet mens, hvor jeg altså fik en positiv test! Så kan altså ikke lade være med at tænke på om der måske ku være noget der, selvom jeg havde lovet mig selv ikke at tænke for meget over det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg er også lidt i vildrede for jeg har også haft lidt pletblødning igår og idag og havde positiv ÆL test tirsdag. Jeg plejer ikke at bløde ved ÆL, det mener jeg i hvert fald ikke at jeg gør. Men så læste jeg dette under gravid uge for uge:

"Nogle kvinder oplever dog lidt pletblødning i 4. graviditets uge, det er ægcellen, der sætter sig fast."

Og jeg husker at da jeg blev gravid med nummer to pletblødte jeg fra lige efter ÆL og frem til forventet mens, hvor jeg altså fik en positiv test! Så kan altså ikke lade være med at tænke på om der måske ku være noget der, selvom jeg havde lovet mig selv ikke at tænke for meget over det...

Hej

Jeg har kun en enkelt graviditetserfaring, som jo desværre ikke endte som håbet, men i den cyklus, hvor jeg blev gravid, oplevede jeg en pletblødning 4-5 dage efter ÆL. Jeg går ud fra, at det var en implantationsblødning, for jeg pletbløder ellers aldrig - ja altså bortset fra nu igen ;) men det er også mere/anderledes denne her gang og desuden lidt for tidligt til implantation, men måske passer det tidsmæssigt for dig??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har kun en enkelt graviditetserfaring, som jo desværre ikke endte som håbet, men i den cyklus, hvor jeg blev gravid, oplevede jeg en pletblødning 4-5 dage efter ÆL. Jeg går ud fra, at det var en implantationsblødning, for jeg pletbløder ellers aldrig - ja altså bortset fra nu igen ;) men det er også mere/anderledes denne her gang og desuden lidt for tidligt til implantation, men måske passer det tidsmæssigt for dig??

Det er nok ikke andet for end at se tiden an. Det er altså muligt at pletbløde et par dage efter ÆL både hvis man er gravid og ikke er det. Er ked af at høre at du aborterede. Håber for dig at du hurtigt bliver gravid igen. Synes det lyder meget som at det må være ÆL der var på spil med din positive test. Især når den allerede dagen efter var mindre positiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER